*

Ilkka Luoma Vienti- ja ympäristöteollisuuden hyväksi

Pakeneeko Timo Soini – ongelmia vai häpeää?

  • "Kaltereiden takaa viesti - pakeneeko Soini Suomesta Jyrki Kataisen tavoin?" -lainattu kuva
    "Kaltereiden takaa viesti - pakeneeko Soini Suomesta Jyrki Kataisen tavoin?" -lainattu kuva

Iltapäivälehdistö jytkytti otsikon – ”Timo Soini jättää ryhmänsä ja Suomen … Pedattuna rahakas virka Lontoossa”. Otsikointi on samaa luokkaa kuin hauet olisivat jättämässä kaislikot, verranto Soinin omasta retoriikkavarastosta, jossa banaanit ja lakritsit ovat lippalakeissa rehottaneet.

Edes Timo Soini ei tee "jyrkikataisia" |1, sillä Timo tietää mitä petturuus merkitsee - onhan Soini ominut oppi-isältään isänmaallisuuden hengen ja istuu kansan antaman valtakirjan loppuun saakka. Hillotolpan paikka tulee myöhemmin. Lööpitys on raskas moite pitkän päivätyön tehneelle.

|~ http://www.verkkouutiset.fi/politiikka/soini_viimeiset-64035 -!

Timo Soini ei uskaltanut enää lähteä puheenjohtajakilpaan ja kenttä huudahti – Sitä saa mitä tilaa!

[~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2017/03/timo-soini-teki-ennakoidusti-oikean.html - | X]

Ote:

[… peruspersu Raaka - Arska pyyhkäisee kyyneleen silmäkulmastaan. Soini loi hänellekin mahdollisuuden – nousi eduskuntaan ja junaili näin nousun historiallisen – myöhemmin seurasi jytky ja vielä jytkyn jytkytys |2. Soini teki merkittävän jäljen Suomen arkipolitiikan historiaan …

 

 … punttisalilla itseään kehitellyt Lillukka - Liisakin herkistyi kuullessaan Timon luopumisen, vaikka kesken aikakauden – tosin eduskuntakausi jatkuu, mutta ehkä Liisa ymmärtää, ettei Soini ole kotonaan ulkoministerinä – saattaa olla jopa haitaksi isänmaallemme. Ehkä pako EU – Eurooppaan on edessä, kuten teki Jyrki Katainenkin? *… ]

Miten Te kehtaatte ja kyllähän Te kehtaatte!” – Timo Soini

~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2015/06/miten-te-kehtaatte-ja-kyllahan-te.html -

Ote:

” … ” … Muistamme Kataisen ”myyneen maatansa ja kansalaisten verokertymiä” Kreikan takauksiin ja lainoihin 8], miellyttääkseen Saksaa – tavoitteena myöhempi paoksi muuttunut brysselöinti 9] – komissaarin virkaan, josta on vallan arvomerkit kuitenkin riisuttu pois. Pettikö Soini näin äänestäjänsä ja maansa – heittämällä 1300 kilometrin itärajallemme varsinaisen jytkyn – valtiomiinojen varsinaisen maamiinan, johon lopulta itse astuu tai kansansa astuttaa? … ” ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2015/07/presidentti-kekkonen-parahti-viiltonsa.html -   … ”

 

Timo Soini, mitä teet nyt häviösi jälkeen ja miten pelastat sen suuren työn, jonka teit niin monille arkikansalaisille. Kiitoksena kansa antaa myötätunnon, kun toit ministeriaitioon aivan tavallisia ihmisiä – näin äänestäjillä oli oiva mahdollisuus kokea ja nähdä miten vaikeaa, raskasta ja kuluttavaa on olla ministeri!

.

EKSTRA

[09032017] ” … [… Perus – Erkki äänestää Halla-ahoa, sillä hänellä on selvä kanta maahanmuuttoon; se on kirkas – ei enää perusteettomia pakolaisia, ei sekoiteta omaa pakkaa enempää. Jussi Halla-aho sai siipeensä jo uransa alkuvaiheessa, kun ennusteli Kreikkaan panssarivaunuja kaduille – syntyi Jussille liikanimi ”panssarijuntta” …

 … Perus - Päivikki ihmetteli minne ovat kadonneet Perussuomalaisten jytkyttelyteesit: ”Ei Natoon, ei EU ja markka takaisin”. Hävisivät kuin hauet kaislikoista. Pettikö Soini äänestäjänsä? |2 Ehkä, aprikoi Perus- Päivikki, olivathan kannatusmittaukset pudonneet puoleen huipustansa, ja Halla-aho saattaa puolittaa vielä puolikkaankin – jakamalla puolueen kahteen osaan. No – aika näyttää …]

Halla-aho on yhden liikkeen asiamies, fiksu ja sanallisesti ymmärrettävä – vähemmän lakritsia, vähemmän banaaneja eikä rehottavia finnejä lainkaan. Soini johti retoriikalla – ”Miten Te kehtaatte, ja kyllähän Te kehtaatte”. Nyt soivat uudet sävelet ja Timo saattaa karistaa Jyrki Kataisen tavoin tomut jaloistaan. Pää oli tullut vetävän käteen? … ”

~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2017/03/jussi-halla-aho-on-edelleen.html

.

|1 ” …LINKKI… Tänään 16.03.2013 Helsingin Sanomien laatutoimittaja Unto Hämäläinen povaa nykypääministerillemme Jyrki Kataiselle korkeaa EU-tehtävää 4] – kysymys vain kuuluu, että mistä ansioista? Syntyivätkö nuo ansiot ostetuilla myötä tuilla Saksasta, kun avokätisesti rahoitettiin solidaarisuuden nimissä Etelä-Euroopan velkamaita?

Mitä meille suomalaisille on jäänyt käteen Kataisen töistä, muutakin kuin filosofian tohtori Pekka Himasen tulevaisuuden ennusteraportti, jonka sisällöstä ja tilaustavasta taitetaan reippaasti peistä. Tänään on jäänyt käteen kasvava valtionvelka, kasvava nuorisotyöttömyys, työn siirtyminen ulkomaille ja vahvasti oireilevat  mielenterveysongelmat – juoksimmeko liian lujaa materian, kulutushokeman ja kasvuhuudon perässä?

4] Jättävätkö rotat uppoavan laivan ensimmäisenä?

--- http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/124075-roolipelissa-rotat-jattamassa-laivan --- … ”

 

Ilkka Luoma

Kansalaiskirjoittaja Helsingistä

https://ilkkaluoma.blogspot.fi

https://www.facebook.com/first.ilkka

US | T | VU | BL | BL | FB | FB | FB | BLOG 149090

DOC Timo_soini_pakenee_17082017 – Word

PVM 17082017

|570|

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

1Suosittele

Yksi käyttäjä suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelija

NäytäPiilota kommentit (72 kommenttia)

Käyttäjän TuomoKokko kuva
Tuomo Kokko

Timo Soini johti puoluetta 20 vuotta. Kun tuo hämmästyttävän pitkä kausi vihdoin päättyi, saa Soini haukkuja luovuttamisesta ja pakenemisesta.

Kuinka pitkään puoluetta on johdettava, jotta ei leimautuisi luuseriksi; 25, 30 vai ehkä 40 vuotta?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Olet oikeassa - tämä kirjoitus sopii kuin nenä päähän - tähän kommenttisi jatkoksi ---

.
"sunnuntaina, marraskuuta 01, 2015
Soinismin puolustuspuheenvuoro

(Media riepottelee nyt oikein olan takaa perussuomalaisia, miksi – niin sitä on todellisuudessa vaikea sanoa. PS saattaa olla liian vaikeasti käsiteltävä mediaväelle. Timo Soini *] on liian rehellinen sanoissaan ja ne maistuvat usein sisällyksettömiltä – Timo ei kunnioita, eikä arvosta mediaa – pitää sitä takiaisena, kuten aikanaan presidentti Mauno Koivisto perässä hiihtäjinä, joilta hän kielsi tulkinnat omista puheistaan)

[…’persuerkki’ kysyi kollegaltaan Raaka-arskalta miksi perussuomalainen äijäenergia unohdettiin, eikä isänmaan arvoja itsenäisyydestä, omasuomalaisista, eroa EU’ sta ja eurosta ole rummutettu riittävästi – vaan hinku Audin nahkasohvalle ylitti himona kaiken sen kunnian, joka kaulassa Leijona-riipuksena killuu …

 …’persupirkko’ kysyi kollegaltaan Auttaja-aijalta miksi, kun vihdoin halusimme PS’ ään mukaan - se käänsi selkänsä ja liputtaa pääministeri Juha Sipilän teesejä pakkoleikkauksista, senkö mekin nyt ansaitsimme? … ] ... "

Jatkuu linkin ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2015/11/soinismin-pu... - alta.
.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Topicin linkki |1' een lisäkirjoitus ---

|1 Kun Kataisen ennakoitiin pakenevan EU – Eurooppaan

~ http://www.hollilla.com/reader.php?action=thread&t... – [linkin alta 375 lukijakommenttia!]
.

.
Näin maalailimme Timo Soinin kujanjuoksua, kun kannatus aleni kuin lehmän häntä
[09052016]     

” … Soini kaivanee itselle poliittista hautaa. "Transatlantti" on huiman kaukana meidän itärajasta. Soini on puheissaan vaarallinen mies kansalliselle turvallisuudellemme. Näinköhän Timo suunnittelee kataismaista pakoa |* vastuunkannosta? Puolet perussuomalaisten kannatuksesta on kadonnut, ainakin toistaiseksi. Kyllä kansa tietää. Minkähän herätyksen Soini on kokenut Audin nahkatakasohvalta? … ”

~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2016/05/transatlantt... -
.

Käyttäjän ZeiEizh kuva
Juha-Matti Hakala

Kai huomasit sen kysymysmerkin yläotsikon lopussa?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Juuri näin. Kysymysmerkki on tämän vuoksi:

"Edes Timo Soini ei tee "jyrkikataisia" |1, sillä Timo tietää mitä petturuus merkitsee - onhan Soini ominut oppi-isältään isänmaallisuuden hengen ja istuu kansan antaman valtakirjan loppuun saakka. Hillotolpan paikka tulee myöhemmin. Lööpitys on raskas moite pitkän päivätyön tehneelle"

- en usko Timo Soinin pettävän omia äänestäjiään!
.

Käyttäjän ZeiEizh kuva
Juha-Matti Hakala

Kaikki politiikot pettää, se on niiden työ.puolueesta riippumatta, vihreet, punaset, siniset, keltaiset.

Ei ehkä vaan juuri nyt.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #6

Niin se vihreiden uusi puheenjohtajakin, kun nuorempi rakkaus voitti ;)

Käyttäjän ErkkiJohansson1 kuva
Erkki Johansson

"en usko Timo Soinin pettävän omia äänestäjiään!"

No ei se olekaan uskonasia. Jos Soinille tarjotaan hienoa pestiä johon liittyy prestiisiä ja muhkea tukku rahaa, hän ottaa sen varmasti vastaan miettimättä asiaa edes yhtä kertaa.

Kokonaan toinen seikka on se, tarjoaako joku Soinille sellaista.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #30

Mikäli näin - herää kysymys mitä olivat Soinin puheet rehellisyydestä, oikeudenmukaisuudesta ja kunniasta!

...
perjantaina, kesäkuuta 16, 2017
Peruspomotus arvottomassa arvomaailmassa

Voimme vahvasti arvioida, etä toistaiseksi ulkoministeri Timo Soini suivaantui |0, kun hänen perintöprinssi Sampo Terho ei kelvannut demokraattisessa ja sääntöjen mukaisessa PS- puoluekokouksessa Jyväskylässä. Europarlamentaarikko ja reviiripuolustaja Jussi Halla-aho sen sijaan palautti PS-puolueen arvosijoille, joilla metsästettiin jytky ja jatkojytky.

Kansanedustaja Simon Elo laitettiin hänet hiljalleen tuhoavaan rooliin |1, olemaan pikkupomo uudelle ”uutta toivoa” luovalle eduskuntatyhmälle, johon liittyivät riemuiten kaikki perusministerit, eronnut pääpersu Timo Soini ja eduskunnan puhemies Maria Lohela – ajateltiin, että toimenkuvat ja ministeri-audit säilyvät.

Jatkuu ~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2017/06/peruspomotu... - alta.

.
.

Käyttäjän PekkaNrnen kuva
Pekka Näränen

Olen joskus samaa mieltä Ilkka Luomankin kanssa (jos tämän kirjoituksen oikein ymmärsin). Kun perussuomalaisille Soini oli jytkyjen jälkeen aivan ylimaallinen sankari, niin nyt hän on petturi ja takinkääntäjä vailla vertaa. Kertoo jotain tuon porukan mustavalkoisesta maailmankuvasta ja näköalan suppeudesta. Soini on kuitenkin pätevä henkilö kansainvälisiin (palkkio)virkoihin siinä missä joku Vapaavuorikin. Toivotan hänelle menestystä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Aikanaan Kokoomuksen kansanedustajaehdokas ja upseeri sanoi Kataisen olleen rintamakarkuri, kun pakeni EU-Brysseliin - kiintiöpaikalle. Mikäli Soini kuittaa jo aikanaan hallitusneuvotteluissa luvatun palkkioviran - uskoisin että tuolta matkalta ei ole enää häpeämättä asiaa kotimaahan. Myös rintamakarkuri?

Käyttäjän vilenin kuva
Aimo Remes

Sopiva virka olisi suurlähettilääksi Pohjois-Koreaan.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Espoon Iivisniemen peruspomo ...

Käyttäjän kosonenjuhapekka kuva
Juha-Pekka Kosonen

Soinin ongelma ja viime kädessä moraalinen tuho on istuminen kaksilla rattailla.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Soini nousi huipulle edesmenneen Tony Halmeen käynnistämänä. Tuosta alkoi halla-aholaisten hiljalleen nousu valtaan --- ja Jyväskylässä hoidettiin loput.

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman

Kutsuuko Jussi Halla-ahoa panssarijuntaksi joku muukin kuin sinä?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Aikanaan Halla-aho ennusteli Ateenan kaduille panssarivaunuja - tuolloin Jussi sai punaisen kortin ...

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto

Soini ei kestänyt puolueensa täysin demokraattista päätöstä uudesta puolueensa puheenjohtajasta, vaan osoittautui surkean huonoksi häviäjäksi ja erosi puolueestaan vain oman uransa jatkuvuuden takia. Sellainen mies joutaakin mennä. Poliittinen ura on joka tapauksessa ohitse.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Maailmanennätys - neljällä ministerillä ja eduskunnan puhemiehellä takanaan 1,6 prosentin kansalaiskannatus --- :)

Käyttäjän HarriRautiainen kuva
Harri Rautiainen

Maailmanennätys - neljällä ministerillä ja eduskunnan puhemiehellä takanaan 1,6 prosentin kansalaiskannatus --- :)

Kuka on se yksi ministeri uuvattiviisikosta, jolta kannatus uupuu kokonaan?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #63

Siis viisi ministeriä - anteeksiantamatonta unohdusta, kuka on niin huomaamaton, ettei se tullut luetteloiduksi? ;)

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala

Veikkaan, että persuilla tulee vielä kova ikävä Soinin aikana hoidettu maahanmuuttopolitiikkaa, sillä oppositiossa persut eivät siihen vaikuta pätkääkään, ja jos vihreät ovat suurimpia puolueita hallituksessa, niin sitä voi sitten jokainen miettiä, millaista maahanmuuttopolitiikkaa silloin ajetaan.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Iskulausekulttuuri

Iskulauseiksi otettiin banaanit, kaislikkohauet, nenäherneen kokoiset melonit, kiristyvät kypärän remmit ja paljon muuta, joita tehtaili joku sanaseppo – varmaan naureskellen itsekseen. Mutta nuo verbaaliherneet purivat ja upposivat ja kannatus nousi. Tuli jytky ja kansa oli lähtenyt liikkeelle.  

Kansa oli saanut uunoturhapuropuolueen – ilmaisu positiivisella huumorilla, sillä Soinin retoriikalla.

Soinia arvostettiin suuresti sitkeydestä ja uskosta Vermon kautta englantilaisten jalkapalloon. Kansanmies oli hurmannut aitosuomalaisena EU- ja eurovastustajana, joka ei oikein Natoakaan sietänyt. Tuli luvattua sitä ja tätä. Katolilaisuus antaa lähes kaiken anteeksi – Timo tietänee tämän hyvin.

Jytky jytkytteli hallitukseen

[ … nyt pitää olla tarkkana, ettei jytkytellä oppositioon! ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2015/10/jytkyttaen-o... - ]
.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

maanantaina, kesäkuuta 12, 2017
Some repesi – reviiripuolustaja Halla-aho otti paikkansa

Perussuomalaisten uusi puheenjohtaja haluaa lakaista pöydän puhtaaksi. Edellinen puolueen luoja ja isähahmo, vajaalle puolelle kokousedustajista – Timo Soini saa mennä ja luovuttaa ulkoministerisalkun …, mutta kenelle?

Tosiasiassa Suomi ja monet suomalaiset saivat tahtonsa lävitse. Äijäenergia jyllää ja reviiripuolustajat saivat makean voiton. Mitä tämä reviiripuolustus oikeastaan on? Yksinkertaista, se on meidän kaikkien tuntema evoluution vuosimiljoonien aikana rakentama ja ylläpitämä suojajärjestelmä ”vääriä geenejä kohtaan”.

Nyt on kysymys siitä, miten tämä reviiripuolustus halutaan ymmärtää. Reviiripuolustus ei ole rasismia, vaan puolustusjärjestelmä ja sovun ylläpitäjä, joka rajaa erilaiset omiin karsinoihinsa. Tämä ei tarkoita suljettuja rajoja, vaan vanhaa yleisesti hyväksyttyä periaatetta - ”Maassa maan tapojen mukaisesti”.

Suomi on siitä erikoinen maa, että olemme kahden voimakkaan vaikutteen alla ja rajalla. Olemme idän ja lännen vedenjakajalla. Olemme itse niin lännestä kuin idästä ja olemme varustetut muun muassa omanlaisella melankolialla, joka viestittyy myös uuden ps-puheenjohtajan, Halla-ahon habituksesta |1.

|1 ~ http://www.iltalehti.fi/politiikka/201706092200198... -

Tohtori Jussi Halla-aho on reviiripuolustaja!

.
Jatkuu linkin ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2017/06/some-repesi-... - alta.
.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Tässä linkissä Jyrki Katainen kertoo ihan itse topicissa mainitussa lähdön syitä: http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/jyrki%20katain...

Muitakin kertomuksia on näkynyt, mutta ne eivät ole Kataisen omia vaan lähinnä vastustajien ja kateellisten panetteluja. Jyrkihän sai Koomuksen aikamoiseen nousukiitoon, mikä varmasti ärsyttää vastustajia.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Kansa oli kylläkin aivan eri mieltä ---

"Kuuden puolueen hallituksen jatkuva sekoilu näkyy jo mielipidekyselyissä"
~ https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/gallup-ka... -

...
" ... Jyrki Kataisen (kok) ja Alexander Stubbin (kok) kompastellen edenneitä hallituksia on tiedotusvälineissä jo yllytty kutsumaan Suomen historian huonoimmiksi ..."
~ http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015021419195924_u... -

.
lauantaina, maaliskuuta 30, 2013
Onko meillä varaa ylläpitää sextettihallitusta?

Hallituksen puoliväliriihi järjesti sattumalta tai ujutetusti mukavan lottovoiton vakavaraisille listaamattomille perheyhtiöille *], joilla on reippaan kokoiset ja terveet taseet. Hyvä niin, varsinkin silloin, jos nämä yhtiöt ottavat isänmaallisina osaa työllistämistalkoisiin – suorittamalla investointeja ja henkilörekrytointeja.

Hallitushokema – Jyrkin suusta

Jyrki Kataisen hallitus, Kokoomuksen todellisella noin 13 prosentin kansalaiskannatuksella 1] haluaa työtä, hyvinvointia ja kasvua. Kuulostaako tutulta? Ovathan nämä kannatettavia ja kansaan meneviä teesejä ja tulevaisuusinnovaatioita – ”kansanfilosofi” Himasen oppiteeseistäkö?

Uskoiko Jyrki Katainen ja Vasemmiston ministeriedustaja Paavo Arhinmäki oikeasti siihen, että yritykset todella palkkaavat työttömiä ja työttömyysuhan alla olevia? Yksikään yhtiö ei palkkaa ilman yhtiöllistä ja tuottoon ja omistajien etuun tähtäävää syytä. Yhteisöveron alennus otetaan toki suurella tyydytyksellä vastaan – mistähän valtio raapii todellisuudessa tuon noin 900 miljoonaa euroa – verokuopan täytteeksi. Alkoholiverokin tulee määränä alenemaan.

Suomi on maailmanlaajuisessa työn uudelleenjaon taistelussa
[ … http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/101019-... … ]

Meillä toveri maksaa ”liikaa” tai hänellä on keskimäärin liikaa ostovoimaa – sitähän todistelee osin meidän eräs maailman suurimmista ympäristöjäljistä 2]. Tuntuu jotenkin kornilta tämä jatkuva ja sisällyksetön kasvuhuuto – ilman, että ymmärretään sen syy-seuraussuhteet meidät ainoana elättävään biosfääriin – kaikkinensa.

Vakava verotusvirhe nro 1 jo joululta 2007?
[E] … http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/115563-... … ]

Jatkuu linkin ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2013/03/onko-meilla-... - alta.
.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Tuskinpa Katainen on itse oikea kertomaan omista tapahtumistaan - varsinkaan, kun tulos oli synkkä ja huono ---

.
sunnuntaina, huhtikuuta 06, 2014
Rotat jättävät laivan aina ensimmäisenä

Nykypresidenttimme Sauli Niinistön historiallinen äänivyöry Uudeltamaalta vuoden 2007 eduskuntavaaleista 1] loi Kokoomuksen puheenjohtaja Jyrki Kataiselle tien hallitukseen valtiovarainministeriksi – Keskusta säilyi tuolloin nipin napin suurimpana ja Matti Vanhanen jatkoi pääministerinä.

Suomi aloitti jatkuvan velkaantumisen suunnilleen vuonna 2007 [SP], samassa yhteydessä alkoi paha nuorisotyöttömyyden nousukausi. Tuore valtiovarainministeri Katainen laati kohtalokkaat työtätekevän tuloveronalennukset aikakautena, jolloin Suomen Pankki varoitti 2] monista uhista, joita Katainen ei ilmeisesti lukenut tai noteerannut. Veronalennusten sijasta olisi pitänyt luoda työpaikkamobilisaatio työttömyysuhan alla oleville ja erityisesti nuorille 3].

~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2014/04/rotat-jattav... -
.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Katainen varmaan tietää omat asiansa parhaiten. Kannattaa muistaa pari asiaa noilta vuosilta.

Bruttokansantuote oli lisääntynyt vuosina 2003 - 2007 noin viiden prosentin vuosivauhdilla, mikä edellisen kerran oli saavutettu 1970-luvun alussa ennen öljykriisejä. Yhdysvaltojen vahva talouskasvua rahoitti pääasiassa vaihtotaseeltaan ylijäämäinen Kiina. Elinkeinoelämän tutkimuslaitos ETLA varoitteli muiden tutkimustahojen lailla epätasapainoisesta kehityksestä riskeineen, mutta riskien pysyessä pieninä niihin ei suhtauduttu vakavasti.

Vuonna 2007 suomalaiset suhtautuivat Tilastokeskuksen (2009) kuluttajabarometrin mukaan valoisasti tulevaisuuteen.Tilanne oli muuttunut kesäkuuhun 2008 mennessä.
Kuluttajien luottamusindikaattori oli puolittunut 10.2:een, työttömyyden kasvu ja Suomen taloudellinen tilanne nähtiin huomattavasti huonompina vuoden päästä, inflaation uskottiin lisääntyvän ja lainanoton kallistuvan huomattavasti.

SOkerina pohjalla islantilaiset pankit ja Yhdysvaltain pankkikriisi.

Ja Katainenko se on kaikkiin näihin yksin syyllinen... oliko hän siis kaikesta päättävä diktaattori? ;-)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #23

Ei missään nimessä - mutta Kataisen ministeriura oli rujon huono Suomelle ja Suomen kansalle ... tilastot ovat kaameat ---

.
Vakava verotusvirhe nro 1 jo joululta 2007?
[E] … http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/115563-... … ]

Jyrki Katainen, ollessaan 2007 silloisen Matti Vanhasen II hallituksen valtiovarainministeri, sääti työssä oleville tuloverohelpotukset – hyvää tarkoittavalla idealla, jossa lisääntynyt veronmaksajan käteisosuus tulee kulutuksen kautta kansantalouteen piristämään rahanpyörimisellä 3] kasvua ja työpaikkoja. Näin ei tapahtunut.

Suomen Pankki oli ajan tasalla
[ 2007 … http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2007/10/suomen-pankk... … ]

Jouluna 2007 Suomen Pankki 4] antoi vakavan julkisen varoituksen maailmantaloudesta, velan kasvusta ja amerikkalaisperäisestä sub-primekriisistä. Katainen ei huomannut tai noteerannut tätä, vaan ilmaisi julkisesti televisiossa, että sub-prime kriisi vyöryy ohitsemme – ei vyörynyt, vaan iski täydellä voimalla. Emme olleet varautuneet siihen, olihan Katainen juuri vienyt valtiolta eväitä veronalennuksina, joilla oltaisiin operoitu työllistämisohjelma (vaikka velan otolla! -tämä on sitä jälkiviisautta) – vaikka julkishallinnon piiriin. Näin ei tehty.

...

[ORIG 2007] Jouluna 2007 nuori ja tuore valtiovarainministeri Jyrki Katainen (kok.) hoksasi tuloveron kevennykset lääkkeeksi ravita kotimaista kulutusta, kun amerikkalaisten sub-primekriisiä lähdettiin torjumaan - tosin Katainen oli todennut medialle ja kansalle, että kriisi purjehtii ohitsemme. Näin ei tapahtunut, vaan kansa koki ravistukset jo keväällä 2008, josta alkoi Suomen velkaantuminen ja pitkäaikaistyöttömyyden kasvu.
[ … http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/20356-k... … ]

...

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #25

Vuonna 2008 alkaneen laman juuret olivat kyllä Yhdysvalloissa ja Venäjän miehitettyä Ukrainaan kuuluvan Krimin 2014 lama pitkittyi.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #35

Katainen jyrähti kuuluisan lauseensa - "menee Suomen ohi" - vaikka Suomen Pankki vahvasti varotti, jo aiemmin, kuin iski. Joko Katainen ei noteerannut Suomen Pankin demarijohtajan varoitusta, tai sitten oli jotain muuta mielessä ---

[2014]
"Onnettomuuden lähtökohta
(Björn ”Nalle” Wahlroos kertoi nykyhallituksen olevan onnettomuus isänmaallemme … Toimitusjohtaja Pertti Korhonen – Outotec Oyj - ”Suomi on kuin uppoava laiva” ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2014/01/suomi-on-kui... - )

Jyrki Kataisen onnettomin teko kantautui jo valtiovarainministerikautensa alkuajoilta. Katainen kertoi kuuluisat ennusteensa ”sub-primekriisi ei lainehdi rannoillemme – olemme tehneet tarvittavat estotoimet” - kansakunta maassamme tietää, että amerikkalaisten asuntolainakriisi kiiri juuri meillekin – aikaansaaden muutoinkin talouskriisin, jossa kansakunnat kärvistelivät ja osin vieläkin piehtaroivat.

Virheoperaatiot suistivat meidät kiihtyvään työttömyyteen
[ ~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/2010/08... - ]

Katainen alensi tuolloin 2007-2008 tuloveroja, ajatuksella, että käteenjäävä ”ylimääräinen raha” lisää kulutusta ja tuo toimeliaisuutta ja työtä. Näin ei käynyt. Kansa supisti kulutusta ja laittoi ”ylijäämärahat” jemmaan – sukanvarteen, pahoja päiviä varten. Alkoi nuoriso- ja pitkäaikaistyöttömyys, joka käänsi monen kohtalon allikkoon. Kataisen tuloveronalennus oli luonut maaperän kahtia revitylle kansakunnalle.

Suomen Pankin viiltävät varoituksen sanat jouluna 2007

Suomen Pankki varoitti julkisesti tulevasta – ja osui ennusteissaan häkellyttävän lähelle myöhemmin toteutunutta kansantalouden jyrkkää alamäkeä. Miksi Katainen ei näitä varoituksia kuunnellut – oliko Suomen Pankin demaripääjohtaja Erkki Liikanen liikaa Kataisen ylpeydelle – mene ja tiedä? ... "

Jatkuu linkin ~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2014/01/yhtalo-joll... - alta.
.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Seuraako Soini Kataista?

" ... Pääministeri Jyrki Katainen on lausunut poliittisen testamenttinsa, niin hyvässä kuin pahassa. Tämä on samalla viimeinen kirjoitukseni Kataisen tiestä oman Suomessa vaikuttaneen poliittisen ohjelmansa iltaan.

Jyrki yritti parhaansa ja oli mestari, kun sai pidettyä kuusilonsa, nykyään viisilöksi kutistuneen monikirjohallituksensa konsensuksessa ja keskinäissolidaarisuudessa 0] – niin hyvässä kuin pahassa, tässäkin. Niinpä Jyrki päätti ottaa ja lähteä …

Otetaan ensin se kansakuntaa halveksiva huono testamenttiosa – Katainen poikkeuksellisesti pääministerin vastuulliselta postilta laukaisi varsinaisen nato-ohjuksen, kertomalla oman henkilökohtaisen mielipiteensä Natosta. Tätä ei kansakunta sulattanut 1]. Tuo letkaus teki Kataiselle suuren miinuksen, jonka mahdollinen vienti EU-Brysseliin tullaan ”päämajassa” huolestuneena laittamaan merkille.

Ja nyt se testamentin erinomainen osa!

Katainen lainasi takavuosien mystistä valtiomiespoliitikkoa ja kertoi hänen evästäneen jo pidempi aika sitten, että poliittisista päätöksistä kolmasosa on hyviä ja oikeita, kolmasosa mitäänsanomattomia, siis paljolti merkityksettömiä ja loppu kolmasosa vääriä.

”Kolmasosa lainauksensa” päätteeksi Jyrki Katainen arvioi omien päätöksien seuraillaan tätä edellä kuvattua linjausta, siis tunnustus myös vääristä päätöksistä. Tähän kiinnitin erityistä huomiota ja näin Jyrki nosti lopulta itsensä arvostuksen kohteeksi. ... "

tiistaina, toukokuuta 20, 2014
Jyrki Kataisen poliittinen testamentti

~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2014/05/jyrki-katais... -
.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Leikkeitä vuosien takaa - liittyen onnettomimman hallituksemme/ hallituksien ahdistavaan ilmapiiriin ---

...
1] Fantasioitu eroilmoitus! ~ http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/gr... -
2] Viisikolta luovuus kadoksissa? ~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/164151-... -

3] Pääministeri Juha Sipilä? ~ http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.p... – [545/20346]

4] Kahden kauppa – Sipilä-Katainen? ~ http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.p... -

5] Kahtia revitty kansakunta? ~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/62181-d... -

6] Kuinka SDP selviää Eero Heinäluomasta? ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2007/03/kuinka-tulon... -

PS 01.
Nyt näin besserwisserinä on mielenkiintoista todeta, kuinka terävänäköisesti toimittajien terävin kaarti oivalsi Jyrki Kataisen ajatukset ja ”ajelehtimisen” - Helsingin Sanomien tähtitoimittaja Unto Hämäläinen kirjoitti asiat julki jo aikoja sitten … ~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/144529-... -

...

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #26

Aika paljon Jyrkin oma tarina eroaa noista täysin ulkopuolisista kertomuksista.

Kokoomukselle ja hänen kannattajilleen Jyrkin puheenjohtajuus oli "parasta aikaa", vastustajille tilanne oli tietysti päinvastainen, koska Kokoomus oli se ykkönen ylitse muiden.
Jyrkia ei muuten pystytty lyömään poliittisella kentällä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #28

Suomen kansalle Jyrkin ministerikaudet olivat rujoa aikaa - valittiinhan Jykän hallitus Suomen huonoimmaksi - kaikki, jotka seurasivat tapahtumia Jyrkin ministerivuosilta, eivät juuri mitään positiivista löydy, ehkä vain sen, että Jykke pakeni EU-Brysseliin - kiintiöpaikalle, kesken kansan antaman valtakirjan!

...

perjantaina, huhtikuuta 25, 2014
Ministeriaitiossa istui luovuttanut pääministeri!

Pääministeri Jyrki Katainen (Kok.) on jo ”muualla”, siksi väsynyt oli hänen ilmeensä eduskunnan kyselytunnilla 24. huhtikuuta 2014. Jyrki ei jaksanut enää innostua, näytti miltei masentuneelta. Voimmeko tulkita, että Katainen on pettynyt, kun hänen erikoisyritelmäkuusilo ei onnistunut, ja liki kaikki hallitusohjelman tavoitteet kaatuivat.

Jyrki on katkeroitunut, koska joutui osaltansa myötävaikuttamaan, että hänen koko ministeriurallaan valtiomme velka kasvoi reilu 40 miljardilla eurolla. Olisi huolimattomamman käsissä saattanut kasvaa vieläkin enemmän? Jyrki olisi halunnut maksaa velkaa pois, mutta kansakunnan kielteinen ilmapiiri 2] esti nuo suunnitelmat – kansa ei tuottanut kuten Jyrki oletti.

Saattoi olla, että Katainen yritti kaikkensa, mutta sekalainen kuusilo konsensuksena ja liian vesitettyinä päätöksinä 3] ei kantanut toivottuihin tuloksiin ja Vasemmistokin erosi ja lopulta koko hallitus invalidisoituu, jos EU-vaalit menestyvät ministeriehdokkaiden osalta – onko näin tapahtumassa joukkopako Brysseliin, kun ”se kuuluisa” on lopullisesti housuissa – kun ei voinut enää enempää ulkomaiden syiksi ongelmiamme sysätä?

Herää kysymys vanhasta merimiesten sanonnasta,

että rotat jättävät aina ensimmäisenä uppoavan laivan [ ~ http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.p... - ] – Kataisen ministeriuralla joka tapauksessa saimme huomenlahjaksi suurtyöttömyyden, nuorisotyöttömyyden, pitkäaikaistyöttömyyden, epäselvän sotesotkun – kariutuneen kuntaprojektin – kahtia jakaantuneen kansakunnan, leipäjonojen kasvaessa ja mielenterveyspotilaiden kansoittaessa terkkarit ---

Hukkuva hallitus tarttui oljenkorteen

… ja kuittasi itselle pisteet Metsäliitto/ Metsä Oyj:n Kari Jordanin päättämästä suurinvestoinnista Äänekoskelle – ehkä yhteisöverotuksen alentaminen antoi pontta Savonlinnan oman pojan päätökselle – mene ja tiedä, mutta päätöksessä makaa uhkaava riski 4].

Nyt eduskunnan ministeriöaitiossa istuu väsynyt mies –

joka halajaa Saksan liittokansleri Angela Merkelin miellyttämisen jälkeen EU-Brysseliin viemään sanaa suomalaisesta kolmen A:n kuuliaisuudesta. Jyrki paistattelee ”hyvin hoidetun valtiotalouden” illuusioiden hehkuissa.

Berliinin ja Brysselin käytävien loisteesta on pitkä matka kokemaan suomalaisten hätä; lapsiperheet, vanhukset, nuoret – raajarikkoiset, sairaat ja loppuun kuluneet. Kansakunta huutaa 25 prosentin osalta apua – nämä avunhuudot eivät kuulu EU-saleihin, joissa Katainen hymyili oletetun EU-huippuviran huulilleen [ ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2013/03/houkuttaako-... - ] – tosin ei pitäisi nuolaista ennen kuin tipahtaa.

Onko pakeneminen rintamakarkuruutta?

Pakeneeko Katainen, kuten karkasi 1990 -luvun alun laman alta Erkki Liikanen, joka toimi myös valtiovarainministerinä – oli aikansa Brysselissä – ja palasi Suomen Pankin pääjohtajaksi.

Jatkuu linkin ~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2014/04/ministeriai... - alta.
.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #29

Kehuja nuo itse asiassa ovat.

Ei Kataista mitenkään haukuta marginaaliryhmää lukuunottamatta, joka koostuu ideologisesti toisesta äärilaidasta. Eihän he voi Kataista kehua - vaikka haluaisivatkin - oman uskottavuutensa takia. Niinpä nuo Kataisfobistiset kirjoitukset ovat itse asiassa kehuja, sillä eihän niitä ole sidottu mihinkään faktapohjaisiin lähdetietoihin vaan mielipidekirjoituksiin.

Kataisen lähdöstä Kokoomuksessa oltiin pahoillaan, mutta myös ymmärrettiin, että on uudistuttava ja uusimman mielipidetiedustelun mukaan Kokoomus on suosituin puolue.
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/ylen-gallup-v...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #36

Tylyä on - marginaaliryhmät ovat sangen suuret - totuutta on kiusallista katsoa silmiin ---

" ... Kataisen–Stubbin hallituksen viime viikkoina on keskustelu siitä, mikä on kaikkien aikojen huonoin hallitus. Entinen valtiosihteeri Raimo Sailas päätyi nykyhallitukseen. ... "

~ http://www.lappeenrannanuutiset.fi/blogi/275427-ka... -
.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #37

Koroma on arvostettu turkulainen ja blogiin on haettu "tykitystä" suorasuuntauksella, mikä kuitenkin mitätöityy kokonaan lauseeseen: "Sama virhe on toistunut hallituksesta toiseen." - mielenkintoinen munaus noinkin kokeneelta toimittajalta. Tuosta kirjoituksesta saisi äidinkielen YOssa hylätyn kun teksti ei vastaa otsikkoa.

Johannesta taitaa painaa ikä, mitä erittäin hyvin tuntemani Johanneksen entinen työkaveri kertoi. Hyvä kuitenkin, että hän jaksaa ja jotkut jaksavat lukea hänen mielipiteitään.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #40

" ... Stubbin ja Kataisen hallitukset kisaavat huonoimman hallituksen tittelistä 1970-luvun hallitusten kanssa.

Kansanedustaja Osmo Soininvaara (vihr.) epäili jo viime vuonna Jyrki Kataisen (kok.) hallitusta Suomen historian surkeimmaksi. Juuri eläkkeelle jäänyt valtiosihteeri Raimo Sailas korjasi Martti Miettusen (kesk.) hätätilahallituksen olleen vielä huonompi.

Kataisen hallituksen jälkeen Suomella on ollut reilut seitsemän kuukautta Alexander Stubbin (kok.) johtama hallitus. Sen piti viedä määrätietoisesti jo käynnistettyjä rakenneuudistuksia eteenpäin. Se on kuitenkin määrätietoisemmin vesittänyt kuin edistänyt edeltäjänsä alkuun tuuppaamia uudistus- ja säästötoimia, joten ei ole ainakaan Kataisen hallitusta parempi.

Onko Suomella todella ollut peräkkäin kaksi historiansa huonointa hallitusta vai onko Soininvaaran kaltaisten ikämiestenkin historiamuisti liian lyhyt? ... "

~ http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2015/02/08/uutis...... -

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Itse topicciin ---

tiistaina, toukokuuta 30, 2017
Soinismi puraisi omalla populismillaan omaan nilkkaan?

Media julkaisee mieluusti kansalaismielipidetutkimuksia |1, varsinkin, jos ne tukevat median omia ihanteita, parjauskohteita ja/ tai mieltymättömyyksiään - vaikkapa Ps Jussi Halla-ahon viides lapsi tai tämän ilmoitus johtaa valiintuessaan puoluetta EU-Brysselistä, kuten muuten puheenjohtaja Timo Soinikin teki.
...
|1 ~ http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201705282200167618_u0.shtml - [HS]

...
Eräs toimittajamoodi A ... ~ http://yle.fi/uutiset/3-9635349 -

Kommentti tähän ... ... Soini sai jytkynsä juuri reviiripuolustajien eli halla-aholaisten ansiosta. Nyt kun hallituskiimassaan Soini petti isänmaalliset äijäenergistit, on puolue romahtanut soinilaisittain takiaisluokkaan, ellei Jussi Halla-aho kokoa isänmaalliset jälleen yhteen! Muutoin Ps on vaarassa kutistua satiaisluokkaan - Ps kansanedustaja Pentti Oinosta lainataksemme. Timon on nyt syytä olla populismissaan itseään kohtaan rehellinen ... 

Jatkuu linkin ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2017/05/soinismi-pur... - alta.
.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Udeltua ---

" ... Kolmen kauppa

Kerrotun mukaan EBRD-pankissa avautuva virka luvattiin Soinin päätettäväksi hallitusneuvotteluiden yhteydessä vuonna 2015.
Kokoomus sai tuolloin varmistuksen siitä, että puolue todellakin saa pitää jo edellisen hallituksen sopiman eli Alexander Stubbin (kok) pääministeriaikana päätetyn Euroopan investointipankin varapääjohtajan viran.

Tämän Luxemburgissa sijaitsevan tehtävän oli luvannut edellinen valtiovarainministeri Antti Rinne (sd) Jan Vapaavuorelle (kok).
Vapaavuoren tultua valituksi Helsingin pormestariksi jäljelle jääneelle kahden vuoden virkakaudelle uusi puoluejohtaja Petteri Orpo poimi edeltäjänsä Stubbin.

Uuden hallituksen muodostaja ja poliittiset virkanimitykset vaalipuheissa voimakkaasti tuominnut Juha Sipilä nappasi virkaruletissa Keskustalle Euroopan tilintarkastustuomioistuimen jäsenen kuusivuotisen viran.

Tilintarkastustuomioistuimessa Suomen edustajana on vuodesta 2012 toiminut Kokoomuksen entinen puheenjohtaja Ville Itälä. Hänen pestinsä päättyy ensi talvena.

Itälä etsii paraikaa uusia töitä. Tilintarkastustuomioistuimeen hänen tilalleen on nousemassa Keskustan entinen puheenjohtaja ja entinen pääministeri Mari Kiviniemi.

Kiviniemi on nykyisin talouden yhteistyöjärjestön OECD:n apulaispääsihteeri Pariisissa. Kiviniemen virkakausi OECD:ssä olisi päättymässä ensi vuoden elokuun lopulla. ... "

Lainattu ~ http://m.iltalehti.fi/kotimaa/201708152200328357_u... -
.

Käyttäjän jussiosmola kuva
Matti Jussi Korhonen

Heh, joskus huvittaa; Soini ja Persut kiinnostaa ja saa aina kommenttivyöryn. Siis todella kiinnostava puolue tuo Persut - oli - ja Soini - on edelleen.

Otetaan positiivinen näkökulma. Soini on Suomen kiinnostavin ja menestynein oikea politiikko, siis oikea - ja osaavampi kuin helsinkiläinen hipsterimaisteri kykenee koskaan ymmärtämään. Hän on lähtenyt vähästä ja luonut suurta - ainakin iison jy-ytkyn. Kaikki muut puoluejohtajat ovat hypänneet liikkuvalle alustalle, joko hieman kasvattaneet kannatusta tai sysänneet puolueen kannatuksen laskuun - ja luikkineet kuka minnekin.

Soini on osaava, yllättävän kestäväkin - vaikka työ on jättänyt jälkensä - ja ehdottomasti kovin poliittinen peluri, mitä Suomen politiikan peilaudalta löytyy. Tosin nyt Timolta hajosi pelilauta - mutta ei peli vielä ole pelattu.

Juuri aikana jolta on tuo tokaisu, "Kuinka te kehtaatte ja kyllähän te kehtaattekin", Timo oli parhaimmillaan. Lauseita syntyi niin, että muut edustajat katsoivat kateellisina vierestä istuntosalissa. Tuohon ei ole kukaan muu pystynyt. Retoriikan mestari,vaikka osa lieneen Putkosen sanaputkesta peräisin.

Timolla on ollut aidot poliitikon otteet. Hän tietää, että politiikkaan ei kannata lähteä, ellei ole ketunhäntä toisessa ja kynittävä kana toisessa kainalossa. Esittäkää minulle täysin rehellinen poliitikko. Selitetään, käännetään ja väännetään, sanaa syödään aamiaiseksi, lounaalla ja illallisella - jos puolueen kannatus niin vaatii. ((

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Komppaan vaihteeksi ---

2.
~ http://www.iltalehti.fi/politiikka/201706132200205... -

Allekirjoittaneen kommentti:
” … Äänestävä kansa antaa oman vastauksensa myöhemmin ja tässä kohtaa Timo Soinin ei kannata tuudittautua äänestäjien huonoon muistiin. Soini löi viimeisen naulan poliittiseen arkkuunsa ja samalla sotki lopussa hienon yhteiskunnallisen uransa. Rivikansanedustajat olivat vain pelinappuloita. Kansa hyvittää syyttään panetellut ja PS palaa jytkyn vaalilupauksiin seuraavana voittajana, Halla-ahon johdolla! ...”

...
Entä Timo, jonka lähtö osattiin jo ennakoida vuosi sitten

Samoin aikanaan Jyrki Kataisen pako EU – Brysseliin ennustettiin, siksi huimaa oli lipominen Saksan ja muutamien muiden suuntaan. Missähän Timo on käynyt lipomassa? Halusi vielä ennen ilmoitustaan käydä ulkoministerinä Kiinassa, jonka merkitys kasvaa entisestään, niin meillä Suomessa kuin maailmalla.

Näinköhän Timo haluaa Arktisen Neuvoston |5 päätoimiseksi puheenjohtajaksi ja ottaa tavoitteekseen Kiinan täysjäsenyyden Neuvostoon, sillä Timo oivalsi Koillisväylän, Jäämeren radan ja tietoliikenneyhteyden Venäjän pohjoisen rantoja pitkin. Koillisväylä voi tuoda meille myös sen puutuvan pilvipalvelinkeskuksen |6 – Kiinasta!

Timo ei ole tyhmä - vaan laskelmoiva, ja tässä saattoi olla se ”Water Map” minkä päälle Soini laski – tähdätessään mitä tekisi sitten isona.

Soinille mitä vilpittömimmin kiitos merkittävästä elämäntyöstä
[Soinismin puolustuspuheenvuoro lähihistoriasta ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2015/11/soinismin-pu... - ]

Harva kykenee kertomaan, että aloitti nollasta, ja vei puolueensa toiseksi suurimmaksi – vei sen hallitukseen ja junaili itselle näköalapaikan myöhemmälle paolleen, ulkomaille. Miten äänestävä kansa nyt suhtautuu, on suuri kysymysmerkki.  On huomioitava, että Timoa veivattiin ja vatkattiin jo muutama vuosi sitten – omienkin toimesta!

Raaka - Arska t ja Lillukka - Liisat kunnioittavat populisti Timoa ja hänen merkittävän suurta elämäntyötä. Timo toi arkikansan eduskuntaan. Politiikka sai väriä; kaislikkohaukia, omenoita, banaaneita, kireän piukeita remmejä, lippalakkeja ja vieläpä rehottavia finnejä – mutta jäikö nyt lopulta tyhjä äänestäjän käteen?

...

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Soini - ja Katainenkin - sytyttävät suomalaiset, mikä on molemmilla näkynyt huikeina kannatuslukuina. Samaan aikaan vasemmistomme on ollut vapaassa pudotuksessa, mikä jatkuu edelleen. Siitä syntyy älämölöä ja vanhan moinsalmelaisen sanonnan mukaan mopo huutaa täysillä ennenkuin se hajoaa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #41

Maine, kunnia ja arvostus ovat katoavaisia - molemmat herrat sen tietävät. Soini ei ole vielä paennut - Katainen on, ja vei vielä Stubbin EU-paikan - jättäen Alexille kuolevan hallituksen ... kuten eräs hyvin arvostettu kokoomuslainen upseeri Santahaminasta sanoi: Rintamakarkuri. Se kertoo paljon!

.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #42

Olin tämän upseerin järjestämällä tutustumiskäynnillä Vallisaaressa jokunen vuosi sitten. Hän ei taida olla enää puolueen jäsen määrätyistä syistä ja hän saattaa olla hyvinkin jäävi kritisoimaan.

No - yleisellä tasolla potkut saanut haukkuu monesti pomoaan.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #45

Eipä jossitella, vaan kysytään everstiluutnantilta itseltä suoraan.
.

...
" ... Näinhän kävi esimerkiksi Jyrki Kataisen kohdalla. Suomen Kuvalehti kertoi vuonna 2013 että hän aikoo siirtyä Brysseliin. Katainen tyrmäsi tämän tiedon, mutta vuosi sen jälkeen Kataisen pako Brysselin hillomereen oli tosiasia, Luukkanen kommentoi. ... "

~ https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/227359-outo-huhu-... -

.
Melkoista jyrinää Kokoomuksen kansanedustajalta ja Kokoomuksen todelliselta talousasiantuntijalta --- kansanedustaja Eero Lehti TS' lle:

" ... Lehti sanoo, että nykyisen politiikan saamattomuus kylvettiin jo ex-pääministeri Jyrki Kataisen aikana. Lehden mukaan Katainen oli enemmän kiinnostunut kuuden puolueen hallitukseen koossa pitämisestä kuin muutoksen aikaansaamisesta.

– Hallituspohja oli emämunaus! Olisi pitänyt neuvotella tavalla tai toisella toimintakykyinen hallitus – vaikka se olisi vienyt puoli vuotta. Tai uusien vaalien kautta. Olisi pitänyt muodostaa vaikka vähemmistöhallitus. Sekin olisi saanut aikaan enemmän kuin liian laajapohjainen hallitus, joka torppaa toistensa ajatukset.
– Nyt on kulunut seitsemän vuotta, eikä olla saatu oikeastaan mitään aikaan. Pienien puolueiden raahaaminen toi jäykkyyttä ja hidasti päätöksentekoa.

Eniten piiskaa Lehdeltä saa Katainen. Stubbin talousguru sanoo, että Katainen lähti karkuun tekemättömiä töitä, kun tämä luopui pääministerin tehtävästä kesken kauden ja lähti Brysseliin. ... "

~ http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/718527/Stubbin+ne... -

Eipä tuohon enää jää epäselvää.
.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #46

Eero on vanha keravalainen jäärä, jostain syystä pomppaa aina eduskuntaan.
Eerolla on omat mielipiteensä ja yleensä järjestötoiminnassa vaikutetaan asioihin oman järjestön - tässä tapauksessa tietysti Kokoomuksen - kautta.
Eerolta se ei näytä onnistuvan ja lehdistön kautta älämölöttäminen kertoo aika paljon miehestä. Pääsi silti eduskuntaan.

Uudet vaalit eivät ole vaihtoehto.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #48

Ensimmäisen kerran kuulen, oikeastaan luen Kokoomuksen kansanedustaja Eero Lehteä haukuttavan jääräksi ...

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #49

Etpä ole hänen kanssaan tekemisissä toisin kuin allekirjoittanut.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #52

Tuon voit kysyä suoraan Eerolta :)
...

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #54

Eipä ole tarvetta - taidat sotkea johonkin toiseen. Eero ei välttämättä edes tiedä mikä IPU on, mikä on hyvin yleinen piirre kokoomuslaisissa. Sama juttu muuten muittenkin pienpuolueiden suhteen - niitä kun tulee ja menee

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #56

Kysyhän Eerolta suoraan - ei tarvitse täällä spekuloida :)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #48

Tämäkin lienee vanha jäärä ;)

" ... Viinanen sanoi Iltalehdelle jo maaliskuun alussa, ettei pääministeri Jyrki Kataisen (kok) hallitus kykene pitämään lupaustaan velkasuhteen kääntämisestä selkeään laskuun vaalikauden loppuun mennessä. ... "

Otsikoitu:

"Ex-ministeriltä suorat sanat Kataisen hallitukselle"

~ http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013062017178136_u... -
.

Tämäkin lienee jäärä? ;)

"IS: Niinistö haukkuu Kataisen budjetin"
~ http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010073012117351_u... -

...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #48

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö ilmoitti Ukrainan kriisin 7] ollessa median yksipuolisessa ryöpytyksessä – hoitavansa meille valtiona tärkeät asiat Venäjän kanssa, silloin kun se on tarpeellista. Soittipa Sauli jo heti alkuun Venäjän presidentti Vladimir Putinille –

… pääministeri Katainen myöhemmin toppuutteli EU-Bryssel -hengessään, ettei omavaltaisia irtiottoja katsota suopein silmin. Näinköhän Sauli Niinistö veti tukensa pois 8] Kokoomuksen puheenjohtajaksi runttaamaltaan Jyrki Kataiselta?

~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2014/04/fantasioitu... -
.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #51

Millainenhan se Saukon ilmoitus oli? Se varmaan on mennyt lähes kaikilta "ohi".

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #53

Sellainen kuten tuolla jutussani kerroin - uutisia seuraavat osaavat googlettaa sen esille ---

.
[02032014]
" ...
Mekin otamme kantaa EU:sta – ranskalaisia, englantilaisia ja kaiken maalaisia ”eeuu- eisteja” lappaa Kioavaa tai Kieviin – sanojasta riippuen. Mekin otimme osaa – presidenttimme Sauli Niinistö soitti Putinille, tietäen, että natottomana maana meillä voisi olla rooli välittäjänä ja Venäjähän kuuluu ulkopoliittisesti presidenttimme valtapiiriin …

Pääministerimme Jyrki Katainen kiiruhti toppuuttelemaan Niinistön aloitetta, kertoen, että me voimme vaikuttaa asiaan vain EU-Brysselin kautta (näinkö kiinni olemme jo EU:ssa – eikö tässä asiassa ole enää mitään itsenäisyyttä – siis meillä?). Katainen jopa ilmaisi, että Niinistön puhelu oli sooloilua, no, kuitenkin erinomaista sellaista. Jyrki voisi joskus ajatella, mitä fantasioistaan laskettelee! ... "

Otsikolla: Venäläistä rulettia - reviirien taistelu meneillään

~ http://www.hollilla.com/reader.php?action=thread&t... - linkin alta 180 lukijakommenttia!
.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #55

Väitteen esittäjä todentaa väitteensä lähdetiedolla - tämä on yleinen tapa, mikä on hyvä tietää.

Kommentin linkissä on vain omia mielipiteitäsi.

Väite on siis todentamaton ja kyseenalaistettu.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #57

Tyhjää voi puhua ... - kun lukee koko ketjun linkkeineen on hyvin informoitu topicin aiheesta ja saa vastaukset jopa kommenttiketjun harhautuneisiin kysymyksiin/ vänkäyskysymyksiin - monin aihetodistein.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #60

Eipä löydy niitä aihetodisteita jota peräänkuulutan.
Yleisellä tasolla akateeminen lähestymistapa vaatii faktaan pohjautuvan lähteen, jota tässä tapauksessa ei ole.
Mutuun pohjautuvat vastaukset lukitsevat tämän johtopäätöksen.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #69

Kun avaa kaikki kommenttiin liittyvät linkit huomataan, että pr. Niinistö on juuri harmistunut siitä, että lähinnä media unohtaa, vääristelee tai muutoin puuttuu väärin perustein presidentin tekemisiin - oli paljon riekkujia, ettei Niinistön pitäisi sooloilla EU' n sisältä - muun muassa tuolloinen pm. Katainen - pr. totesi mediankin julkistamana, että hänhän on silloin yhteydessä kun haluaa.

Koirat haukkuu ja riekkuu, mutta karavaani kulkee, kuten ollaan huomattu - --- seuraava artikkeli kohdistuukin Niinistön työhön erillisasemasta täältä idän ja lännen vedenjakajalta - välittäjäksi ja neuvottelujen sanansaattajaksi. Niinistö on tunnettu eurooppalaisen kokonaispuolustuksen vahva kannattaja - ja varmaan presidenttimme on maantiedon tunnilla huomannut jo aikanaan, että Eurooppa jatkuu Uralille saakka :)
.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #57

Vänkääjille tiedoksi ---

lauantaina, heinäkuuta 16, 2016

Venäjä sekä Yhdysvallat kohtaavat – käytännön pakosta
~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2016/07/venaja-seka... -

" ... Suomalaisten ennakointi 3] – ja presidenttimme valitsema neuvottelutie

Presidentti Sauli Niinistö on harmistunut |*, kun media ja liian innokkaat yksipuoliset tulkitsijat arvioivat väärin johtopäätöksin meille Suomelle sitä ainoaa oikeaa ulkopolitiikan tietä – sotilaallisen liittoutumattomuuden väylää, josta meille hiljalleen muodostuu Pohjolan Sveitsin roolitus – idän ja lännen väliin. Meillä on oivallettu, että olemme itsekin niin lännestä kuin idästä – molemmin puolisin vaikuttein. ... "

...
|*
~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/217116-... -

" ... Miksi Sauli harmistui?
Media kirjoitti harmistusjutun

~ http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2016051721581608_... -, jossa tuo puolinärkästys julistettiin ja tuohon toimittajatulkintaan vastattiin kansalaisrintamalta seuraavasti:

”PR Niinistö on ymmärtänyt hyvin, ettei kansakuntamme halua Natoon, eikä neuvoja siitä, mitä meillä tehdään. Niinistö on myös oivaltanut, että olemme idän ja lännen vedenjakajalta erinomainen välittäjäneuvottelija lännen ja idän välissä. Niinistö on myös huomannut, että eurooppalainen turvallisuusydin lähtee koko Euroopasta, joka jatkuu aina Venäjän Uralille saakka!” ... "

.
Eipä tuohon mitään epäselvää enää jää ;)

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #62

Linkit taitavat olla omia mielipiteitäsi. Niistä todentuu se, että olet ollut samaa mieltä aiemminkin - ei muuta.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #70

Jos hoksaa lukea nuo artikkelini, huomaa, että usein sieltä lähtee monia linkkejä myös toisaalle, jolloin kokonaisuus avautuu hyvin huolelliselle lukijalle, mutta jos ei edes avaa linkkejä - voidaan sanoa jatkokommentoinnin olevan tyhjän päällä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #45

Jarmo Nieminen, everstiluutnantti, tietokirjailija, 55, Laajasalo - oli Kokoomuksen eduskuntavaaliehdokas vuonna 2015 - hänkö on tietojesi pohjalta saanut potkut Kokoomuksesta?

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #65

Mitäpä sitä puolueen sisäisiä asioita retostelemaan, mutta vastauksen olisit saanut jo kunnallisvaaleissa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #67

Olet oikeassa, siksipä ei kannata parjata henkilöä täällä julkisesti - pätevä ja asiaselkeä rehti kaveri!

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Tämä on hyvä! ;)

Kansanedustaja Tossavainen ---

"Historian huonoin hallitus!"
~ https://www.suomenuutiset.fi/tossavainen-historian... -

...
;)

HUOM! Tossavainen on persu ja entinen toimittaja.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Eikös tuo Suomen uutiset kuulu samaan valemediajoukkoon kuin Verkkomedia, Vastavalkea ja MV?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Samanlaisia yhden asialiikkeen medioita kuin esimerkiksi Keskustan Suomenmaa ja Kokoomuksen Verkkouutiset. Katsovat maailmaa yhden ikkunan kautta - yhteen ilmansuuntaan ...

Tosin Vastavalkea on oiva esimerkki hyvässä kehitysvaiheessa olevasta kansalaismediasta, joka nostaa päätään kaikkialla - veikkaisin noin 5-10 vuotta ja silloin laatu yltää komeasti perinteellisten kaupallismedioiden tasolle.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Palataan jälleen itse topicciin!

perjantaina, joulukuuta 23, 2016
Ulkoministerimme Timo Soini syyttää suoraan Venäjää!

ID 12100979

.
(Kova väite, mutta media otsikoi seuraavasti: ”Itämeren turvallisuusilmaston jännitteisyys on Venäjän aiheuttamaa”

~ http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005016291.html - )

... persupomo Timo Soini on väärä mies ulkoministerin vaativaan postiin. Liian kokematon, ajattelematon ja kokonaisvaltaista turvallisuusympäristöä ymmärtämätön populisti, joka kärkkyy ehkä kohta päättyvän poliittisen uransa jälkeen pakopaikkaa EU' sta tai Natosta *.

Allekirjoittaneen kommentti yllä olevaan HS – kirjoitukseen - Hyvä ja herättävä jytkypopulisti, mutta huono ajassa olija hienovivahteiseen diplomatian pelaamiseen haastavalla idän ja lännen vedenjakajalla. Itämeren turvallisuuspolitiikkaan vaikuttaa eniten kasvanut vastakkainasettelu, joka on tarkoitushakuisesti rakennettu Ukraina vetoisesti.

Mitään todellista kytkentää tuonne Mustanmeren suuntaan ei ole - Itämeri on aivan eri meri. Soini pelaa nyt epäisänmaallista peliä ulkopuoliselta tarkastelualustalta ja ehkä vain nuoleskelee itselle päättyvän kotimaan politiikan jälkeisiä toivetyönantajia. Muistamme miten aikanaan Tanskan pääministerinäkin toiminut Anders Fogh Rasmussen lipaisi itselle Naton pääsihteerin seremoniaviran.

~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2016/12/ulkominister... -
.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset