*

Ilkka Luoma Vienti- ja ympäristöteollisuuden hyväksi

Kokoomuksesta omistetaan paalupaikka!

  • Viimeinen Kokoomuksen yli rajat ylittävä puheenjohtaja - Juha Rihtniemi, joka nautti arvostusta Tamminiemeen asti! *
    Viimeinen Kokoomuksen yli rajat ylittävä puheenjohtaja - Juha Rihtniemi, joka nautti arvostusta Tamminiemeen asti! *
  • Arveltiin Jyrki Kataisen hallituksen olleen Suomen huonoin - Katainen pakeni EU-Brysseliin, kesken kansan antaman mandaatin **
    Arveltiin Jyrki Kataisen hallituksen olleen Suomen huonoin - Katainen pakeni EU-Brysseliin, kesken kansan antaman mandaatin **
  • Kokoomuksessa oli aikanaan ääriaineksia - nyt he ovat kadonneet. Mitkä ovat Kokoomukset todelliset arvotekijät?
    Kokoomuksessa oli aikanaan ääriaineksia - nyt he ovat kadonneet. Mitkä ovat Kokoomukset todelliset arvotekijät?

Luotettava mielipidetutkimus [1 kertoo Kokoomuksen olevan ykkönen [21,1%]. Keskusta kantaa vastuuta alemmilta kannatusportailta. Keskustan - ja liikkuvat kannattajat varoittavat näiden mielipidetiedustelujen kautta omiaan – antamalla varoituksen – pääministeri Juha Sipilä - ”Terävöitä päämääriä ja pidä linjasi, nyt ei olla liikeyritysjohdossa, ollaan yhteiskuntajärjestelmän johdossa!”

[1 ~ https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005395703.html -

 

Kokoomus saa perustakseen suuren kannatuksen hyvin toimeentulevilta taseidensa ja maallisen omaisuuden vartijoilta. Omistamiseen on täysi oikeus ja omaa saa jopa muurein puolustaa. Kokoomuksen asennementaliteetti repii yhteiskuntaamme kahtia [2 – olemme jakaantumassa menestyjiin ja syrjäytyviin [3

Kaikki eivät jaksa oravanpyörässä. Evoluutio ei luo tasavahvaa eloyhteisöä, menestymiserot ovat aina läsnä – evoluutio haluaa kilpailua. (Ääri)tuloerot kasvavat [4 – tähän Kokoomus pyrkii ---

[2 ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2005/11/kansakuntaa-erottaa-kasvava-kuilu.html -

[3 ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2017/03/yhteisollisyyden-huippuhetki-annetaan.html -

[3 ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2016/08/syrjaytyneet-ja-ajelehtivat-nuoret.html -

[4 ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2005/11/vastine-hyvksyyk-peruskansalainen.html -

 

Tässä kirjoitus vuodelta 2013 kertoo Kokoomusnuorten irtiotoista, kuten aina ennenkin:

[~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2013/09/papinkaapuinen-rautakypara.html - ]

 

Kokoomusnuoret peruslinjoilla!

Papin kaapuinen rautakypärä kokoomuslainen a´la Kari *] on menneisyyttä. Kokoomus on toivo ja työmies (millään tavoin tässä halventamalla rehtiä työmiestä) – Kokoomus on myös yleispuolue, joka menetti identiteettinsä 1] ja arvoaatteensa.

Tänään Kokoomus Nuoret ry ottaa irtiottoa nk. ”ukkokokoomuksesta”, jossa virtaa kataismaiset asiasisällöttömät hokemat hyvinvoinnista, työntekemisestä, natotuksesta ja läntisestä itsepintaisuusväittämistä. Kokoomus oli pitkään suurin puolue – nuori puheenjohtaja oli antanut uskoa, voimaa ja tavoitehakuisuutta.

 

Mersun takapenkki rämetti Kokoomuksen materiaaliseksi kulutusyhteiskuntapuolueeksi, jossa mahtailevat näyttö- ja vertailutalouksien 2] airueet. Kokoomus oli tehnyt suuren harppauksen pois sellaisesta, jossa oli arvot ja aatteet. Nämä arvoaatteelliset karkasivat kalluppien mukaan Keskustaan ja Perussuomalaisiin.

 

Kokoomus Nuoret räväytti irtiotolla 

Nyt peräänkuulutetaan reippaasti soinilaisten ja halla-aholaisten teesejä – hyväksymällä ”kiihoituksen kansanjoukkoja” vastaan sekä lakkauttaisivat vähemmistövaltuutetun tehtävät ja viran. Kokoomusnuorista on tullut reviiripuolustajia 3]

Tasavero juoksuttaa yhteiskuntaa kilpailutilanteeseen, voimakkaammin kuin progressiot, joista luodaan nyt vihervasureiden voimin kansalaispalkan 4] alkeita. Kokoomusnuoret eivät halunne vapaamatkustajia, vaan yrittämistä, oveluutta, peliä ja menestymistä – ainakin materiaalisin mittapuin.

 

Suomi kuuluu suomalaisille, 

ja arvaan, että kokoomusnuoret huutavat aitosuomalaisuuden perään – ”Suomi on hyvä maa, ja sitä puolustaa parhaiten aitosuomalainen itse” -näin suunilleen nuorten ihannoima edesmennyt isänmaan sinivalkoinen ääni, kenraali Adolf Ehrnrooth 5] usein maalaili.

 

..

Suomesta puuttuu aito oikeistolainen puolue, 

sille perustoja luodaan perussuomalaisten äärisiivistä, Itsenäisyyspuolueesta kuin vielä järjestäytymättömistä liikkeistä, joita muhii jo pinnan alla. Soiniintuneiden halla-aholaisten mielenliikkeitä arvaillaan – puhumattakaan hakkaraislaisten orastavista mielenvärähtelyistä.

 

Huuto menneisyydestä – IKL?

Ajaako Kokoomusnuoret ry ukkopuoluettaan katsomaan totuutta silmiin? Reivaako kokoomusnuoret ikiaikaisista Ilkka Kanervan 6] ”maailman avoinna suuntaan tai toiseen” ideologiasta selkokieliseen isänmaan puolustamiseen, historia-arvojen nostoon sekä perinteelliseen 'aito Suomi, hyvä itsenäinen Suomi' suuntaan?

 

Nuorten kapina – vai kapina jo laajemminkin?

Kokoomuksessa saattaa muhia muutoinkin voimakas pinnanalainen kapinaliike saamattomuutta kohtaan – aika on jo muutoksille ja vahvoille johtajille; ehkä vain Kokoomuksen puoluesihteeri Taru Tujusen vahva persoona puolueen sisällä on pitänyt muutosvoimat toistaiseksi aisoissa.

 

Kokoomus luo nahkansa – 

sillä sen taustajoukot ovat jo kyllääntyneet väripalettihallitukseen 7], joka ei kykene ajamaan aitokokoomuslaisia aatteita kansakuntamme hyväksi. Reivaus alkaa puheenjohtajan vaihtumisesta – eroava pääministeri ei voi olla puolueensa keulakuva, sillä sextetti on elonsa illassa ja jo ”kreikka III” saattaa suistaa hallituksen nurin, koska pinna palaa lopulta kärsivällisimmiltäkin myötäilijöiltä.

 

EKSTRA

Orpo olo ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2016/06/kokoomus-sai-orvon-olon-yhtenaisyyden.html -

 

Ilkka Luoma

Kansalaiskirjoittaja Helsingistä

https://ilkkaluoma.blogspot.fi

https://www.facebook.com/first.ilkka

 

US VU T BL BL BL FB FB FB BLOG 152627

 

DOC Kokoomus_06102017.doc – OpenOffice Writer

PVM 06102017

 

505_4940

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

NäytäPiilota kommentit (41 kommenttia)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Kokoomuksen sisäministeri Paula Risikko "yrittää tosissaan" [?] hoitaa postiaan - ehkä vaikeinta ja tärkeintä epäkohtaa yhteiskunnassamme ---

... Kaikki alkaa lasten kasvatuksesta, perheen talouden lähtökohdista ja ympäristön vaikutuksista. Yhteiskunnallinen varhaiskasvatus nousee arvoonsa. Perheet ja yksinhuoltajat ulkoistavat kasvatusta yhteiskuntaohjaukselle. Lasten kuvaruutuaika valvomattomana saattaa myöhemmin kostautua. Nuorten menestysmahdollisuudet luodaan jo ennen kouluikää. Suurin hätä on nyt ikähaitarissa 17-30! Mitä teemme? Siinäpä kysymys...

...
~ https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005396208.html -

"Suomalaiset jakautuvat menestyviin ja syrjäytyneisiin, ja se on maan suurin turvallisuusuhka, toteaa hallitus uudessa strategiassaan ... "

Fb-lukijakommentti:

"Ei noita edes kiinnosta. "erityisesti valitut edustajat ovat äänestäjiä paremmin koulutettuja, korkeammista ammattiluokista ja enemmän ansaitsevia. Myös talouden säästötoimet ovat jo pitkään kohdistuneet heikoimpiin ryhmiin, joiden poliittinen vaikutusvalta on vähäinen (Hänninen 2017""
.
.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen

Kokoomus puolueena on enemmän vaaliorganisaatio joka koordinoi vaalikampanjoita ja kanavoi osan vaalituesta ehdokkaiden kampanjoihin.

Strategia ja taktiikka tulee Eteläranta 10:n kautta. Strategia talouselämän huipulta, nykyisin finassialan kansainvälisiltä valtaapitäviltä ja taktisia kuviotita hiottanee Etelärannan kabineteissa ja tiimipalavereissa. Valitut edustajat hoitavat operatiivista toimintaa toimipaikoillaan ja verkostoissaan.

Kuinkahan kauan työväenluokan aasemassa olevat wannabee-toimihenkilöt jaksavat roikkua mukana kannattamassa ja onko heidän reaktionsa vain oireisiin takertuva populistinen oikeistojytkyttely vai syvempää muutosta hakeva vallankumouksellinen radikalismi?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Kokoomus osaa puolueapparaattirahoituksen parhaiten, tietää missä ovat parhaat lähteet ja osaa myös kätkeä ne.

...
437 lukijakommenttia aiheesta "Jatkuuko demareiden aatteettomuuden kiusallinen tuska?" linkin ~ http://www.hollilla.com/threader.php?thread=2135223 - alta ---

ORIG 10.05.2014

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Myyryläinen ei nyt tunne asiaa - Kokoomus on vahva toimija paikallistasolla. Olen ollut Kokoomuksen jäsen yli 40 vuotta ja toimin tällä hetkellä aktiivisesti Korson Kokoomuksessa. Etelärannasta ei tule yhtään mitään ohjeita vaan itse päätämme mitä teemme.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Taitaa Eteläranta antaa kuitenkin "määräyksiä" - ystävällisessä hengessä, ainakin kun on lähtemässä rahaposteja. Naapurissamme asuu eräs vaikutusvaltaisimmista kokoomuslaisista - mukava kaveri, hymyilevä ja ystävällinen - leikkikentällä nähdään usein :)

...
Pääasia on, että puhutaan

Schubak´ in avaus oli tiedetty, kauan sitten tunnistettu ja opinkappaleissa luonnon vuosimiljoonaiseksi menestyksen säveleksi havaittu. Nyt se tuotiin ihmismäiseen näköpiiriin vastuunkantajapuolueesta, jossa on ollut jo pidempään havaittavissa vahvuuden ekonomiaa ja lopulta voimakkaamman ideologiaa. Kokoomusmaailma ei suvainne heikkouksia - onhan luotuna filosofiana muun muassa materiaalinen kulutushoenta.

Kykypuolue voimistuttaa arvokeskustelua

Miksi heikkoja ja köyhiä sitten huolehditaan ja ylläpidetään varakkaiden toimesta - tähänhän nuoria edustava demokraattisesti valittu arvohierarkia halusi keskustelun johdatella. Kokoomus halunnee vähemmän kulutuspisteitä, mutta vahvempina - se on eräänlaista ympäristövastuuta, jossa köyhemmän on väistyttävä massivoituvan kulutusnäyttötalouden tieltä. Materialistit nostavat häntäänsä, jotta kulutettavaa jäisi enemmän harvemmille, varakkaille - näinkö kokoomusnorsutornista viestitetään jäsenistölle - heidän etuaan ajaen? Ei uskoisi, vai?

...

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen

Vaaliston on turha syyttää erimieltä olevia tietämättömyydestä. Tunnen myös kokkuleita ja olen seurannut politiikkaa jo n. puolen vuosisadan ajan.

En kiistä etteikö kokkuleiden paikallistasolla olisi ihan vilpittömiäkin ihmisiä. Siis sellaisia jotka kokevat sitä kautta saavansa sisältöä ja paremmuutta elämäänsä. Se ei kuitenaakn ole tuon poliittisen puolueen merkitys ja vaikuttavuus koko yhteiskunnan tasolla.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #16

Aivan. Paikallistasolla on monia uutteria kokoomuslaisia kuntapoliitikkoja.

...
Itse kadonneen ideologian ja aatteen tielle on pyrkimässä kiintoisasti naisvaljakko Koski - Lepomäki ...

Lepomäestä myöhemmin lisää - on kuitenkin ajatuspaja Liberon hpj.!

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #16

Olen ollut kolmen kansanedustajan tukiryhmissä ja kaikki ovat päässeet läpi. Siinä oppii tuntemaan vaalityön kuviot aika tarkasti rahoitusta myöten. Työ lähtee ihan ruohonjuuritasolta ja emopuoluekin auttaa, mutta kyllä edustaja aika omillaan on. Oman työn ja puolueavun suhdetta voi verrata vaalirahoitukista.

Meitä tavallisia pulliaisia lähinnä on kuitenkin kunnallispolitiikka. Se näkyy heti kun menemme ulos ja siksi lautakuntatyöskentely on hyvin tärkeää.

Jos kriteerinä käytetään Myyryäisen "tuntemista" niin vaikka tunnen erään pianonvirittäjän mutta en minä silti ole asiantuntija pianonvirityksessä.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #20

Luulenpa tällä kokemuksella ja tuntemuksella jotakin politiikasta tietäväni. Pianonvirittämisestä vähemmän mutta kuulen toki jos instrumentti ei ole vireessä ja se häiritsee kuuntelukokemustani.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #22

Jos Myyryläisen luulo pitää paikkaansa niin se politiikan tietämisen pohjalla on joku muu kuin kokoomuslaisten tunteminen.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #28

Tunnetuimmillaan Kokoomus on tästä - Natoon ohi kansantahdon, vaikka väkisin!

...
" ... Kokoomuksen pitkäaikaiset kansanedustajat Ilkka Kanerva, Pertti Salolainen, Kimmo Sasi ja Ben Zyskowicz olisivat valmiita viemään Suomen Naton jäseneksi myös ilman kansanäänestystä ... " - Yle

~ https://yle.fi/uutiset/3-7696313 -
...

Rujoa, mutta rehellistä! Kokoomus tietää tarkasti, ettei kansa ole milloinkaan uskottavissa mielipidetiedusteluissa halunnut Natoon - yli 50% kansakunnastamme sanoo ei Natolle. Naton kannattajia on taas noin 17-27%. Sattumalta tuo vaihteluväli on Kokoomuksen kannatusvaihteluväli - myös!

.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #28

Tunnistan toki, että puolueeseen sitoutuneella aktiivijäsenellä on hieman erilainen näkökulma tehdä havaintoja puolueestaan ja erilainen rekisteri tuoda niitä ilmi julkisuuteen kuin kriittisellä ulkopuolisella, varsinkin koko puoluejärjestelmän ulkopuolisella tarkkailijalla. Se on kuin demuli L.Lehtinen "tutkimassa" demuleita "osallistuvan havoinnoinnin" menetelmällä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #40

Olet aivan oikeassa - kokoomuslainen ei voi tutkailla omaa puoletta vastaan - saa potkut tai joutuu "dispoon" ;)

...
Terävimmät arviot tulee aina ulkoa, sellaisilta, jotka tietävät - siis joilla on lähteitä!

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #20

Kokoomus saa eniten hyvien työnantaja- ja yrityssuhteiden vuoksi vaalirahaa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Samoin paikallistasolla on väkevä kokoomustoimija/ -auktoriteetti - ollen myös ylimmän johdon voimakas talousvaikuttaja ja EMU-asiantuntija - Jorma Jaakkola ... hänen hienoa ja tarkkaa työtään voidaan nähdä muun muassa täältä ---

~ http://jormajaakkola.fi/EMU-petos -
.

Kokoomuksen eduskuntavaaliehdokkaana oli suoraselkäinen korkea upseeri - evl. Jarmo Nieminen, joka kertoi Kataisen olleen rintamakarkuri - kovaa mutta rehellistä puhetta upseerilta. Kokoomuksen piirissä Jarmo sai varmaan paljon päännyökytyksiä rehtiydestä ja suorapuheisuudesta - toi varmasti paljon ääniä Hgin Kokoomukselle!

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #17

Heh heh J.Jaakkola on kokemäkeläinen mökkilautakunnan sihteeri jos oikein muistan.

Nieminen on taas Vihreiden kaupunginvaltuutettu Helsingissä. Tunnen miehen.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #21

En naureskelisi julkisesti puoluetovereille.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #24

Liity Kokoomukseen niin voit naureskella!
Olen tavannut herran puoluekokouksessa - hänellä on kovasti kerrottavaa ja hän kokee olevan oikealla asialla, vaikka nuo "asiat" sangen koomisia ovatkin,

Vantaan Kokoomuksessa on aktiivinen russofiili Kari J Mattila, gooletappa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #27

Tunnen Karin erinomaisesti ;)

...
Sen sijaan luetutin Kokoomuksen ylimmän johdon talousneuvonantaja Jaakkolan EMU-tekstin kahdella oikeustieteen tohtorilla - pitivät tekstiä ammattimaisena ja jopa sellaisena, että sillä voisi menestyä oikeudessa ... jos joku uskaltaisi sen sinne viedä - rikossyyte voisi olla valtiopetos, ei vanhene koskaan - laitan uudestaan Jaakkolan linkin aiheesta, tässä:

~ http://jormajaakkola.fi/EMU-petos -

...
EMU -asiaa on käsitelty myös vieläkin tarkemmin, tässä:

Markasta euroon ilman kansanäänestystä – valmisteltuna vai ajopuuna kenenkään hallitsematta prosessia täysin – TIIVISTELMÄ -nä
[ laaja selosteosa ~ http://jontikka.blogspot.fi/2014/12/markasta-euroo... - ]

~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2017/01/in-tanaan-k... -

.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #30

Eurofobisti Jaakkolan "opit" eivät taida purra juurikaan erittäin euromyönteiseen Kokoomukseen je ne poikkeavat oleellisesti puolueen virallisesta linjasta.

Kuten aiemmin jo kerroin Kokoomusta tunnetaan erittäin huonosti mitä todistaa erheellinen Jaakkolakoplaus.

Karin kirjoitukset ovat täysin yksi yhteen eräiden muiden fennofobistien kirjoitusten kanssa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #34

Jaakkolan puheet ja kirjoitukset näyttävät purevan oikeusoppineisiin, siis asiantuntijoihin - olisi vain löydettävä riittävän rohkea poliitikko ottamaan asia estraadille - persu?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

... Tulisi muistaa, että mielipidemittaukset politiikasta (puoluekannatuksista) ovat osaltaan muistutuksia "omilleen". Nyt keskustavoimat heristävät sormiaan, jotta pääministeri muistaisi syrjäytyvät. Kokoomus ei heikoista välitä, ja jos Keskusta ei sitä tee, niin vaikeuksissa olevien määrä entisestään kasvaa, ja tuo lasku lankeaa joillekin muillekin kuin vain syrjään jääville. Ryhtiliike Keskustalta parantaa tilanteen. Yhteiskunta on juuri niin vahva kuin on sen heikoin lenkki. Solidaarisuus on aina ollut vahvan yhteisöllisyyden merkki. Kokoomuksen kannattajat ovat lähinnä oman omaisuuden ja ostovoiman kannattajia.

~ https://yle.fi/uutiset/3-9865520 -

" ... tunnelmaa hallituksessa
Jännitteet hallituksen sisällä kiristyvät, kun pääministeri Juha Sipilän keskusta putoaa ja valtiovarainministeri Petteri Orpon kokoomus korjaa taas sadon, arvioi politiikan toimittaja Pekka Kinnunen ... "
.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen

Avautuuko kepuleiden ja kokkuleiden välien kiristyessä sinikoille mahdollisuus pelata? Mitäköhän avauksia saamme nähdä? Varmaan ainakin lisää tälläisiä https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005397018.html joilla haetaan yhteisiä säveliä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Saivat ilmeisesti puolueenkin perustettua! Mutta kannatus alle virhemarginaalin - kansan rangaistus loikkareille ja pettureille?

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #7

Mutta antaako tämä pelitilanne heille mahdollisuuten profiloitua muutenkin kuin vain persuleinen anti-halli-aholaisena fraktiona ja segregaatteina? Se voisi ehkä mahdollisesti antaa tilaa "oikean" politiikan tekemiselle? (huom. moninkertainen konditionaali)

P.s. en haluaisi tuudittautua unelmiin ja toiveuniin heidänkään osaltaan.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #9

Sinisillä on tilaus, mutta ensin eroon ansaitusta loikkarimaineesta. Sininen voisi olla se napakampi oikeistopuolue --- ;)

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen

Luoma on löytänyt kolmenneksi kuvaksi vekkulin muiston ajoilta jolloin "miehet olivat vielä miehiä". Nythän kokkuleissa nuorisoliitto ajaa telaketjut kolisten oikealta ohi business-is-business -linjan.

Muistanpa henkilökohtaisestikin ajan jolloin heidän eduskuntaryhmässään olivat E.Lattula ja T.Junnila (Tiedonantajan tuolloisten pakinoiden Juttula ja Lannila) ja presidenttiehdokkaana "markka-ja-ääni" -demokratian mies M.Virkkunen. Nyt on "vain" W.Rydman, S.Schubak, E.Lepomäki kumppaneineen.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Helsingin Kokoomusnuorten entinen toiminnanjohtaja Jukka Romppainen huolestuttavimpana ---

...
[2012]

" ... Onko meistä inhimillisiksi?
[Luovuuden loppu vai heräämisen alku? ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2013/04/luovuuden-lo... - ]

Muistamme rotuopit ja massateurastukset. Homot, väärin uskovaiset, juutalaiset, mustalaiset ja muut alempiarvoiset rahdattiin karjavaunuilla keskitysleireille - heistä valmistettiin jopa saippuaa. Elettiin rotuopin aikakautta, jossa yksi, arjalaisuuden voimaharha nosti itsensä valituksi kansaksi, johtamaan muita. Kornia oli se, että tuon harha-askeleen laittoivat järjestykseen kommunistinen diktatuuri ja läntinen markkinatalousdemokratia. Rotuopit ovat haudatut, ja kansakunnat vakuuttivat, ettei "enää koskaan".

Loppuhuomautus - Odotetusti Kokoomus Nuoret irtisanoutuivat Saul Schubak´ in lausunnoista
~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2013/09/papinkaapuin... - ... "

.
~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/123560-... -
~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2014/07/kokoomus-on-... -
[ORIG] 5.11.2012 08:22 Ilkka Luoma 

...
SENT
Cc: jukka.romppainen@kokoomusnuoret.fi; antti.hakkanen@kokoomusnuoret.fi;laura.raty@helsinki.fi; paavo.arhinmaki@eduskunta.fi; jan.vapaavuori@eduskunta.fi ;timo.soini@eduskunta.fi ; Hiltunen Rakel ; Paasio Heli ; presidentti@tpk.fi ;carl.haglund@defmin.fi ; heidi.hautala@formin.fi ; maria.guzenina-richardson@stm.fi ;paula.risikko@stm.fi ; taru.tujunen@kokoomus.fi ; jyrki.katainen@vnk.fi

Sent: Sunday, November 04, 2012 10:31 AM
Subject: KANSALAISMIELIPIDE - Tuliko Kokoomus nyt ulos aatteellansa ja julkisti kantavan ideologiansa - negaationa?

...
JK.
Jäämme odottamaan kokoomusjohdon esiinmarssia antamaan meriselityksen nuorisosiiven, tulevaisuuden rakentajien aatemaailman tarkemmasta sisällöstä - kuten Katekismus paimentaa: "Mitä se on?"  - jotta heikompi lahjainenkin voisi ymmärtää esilletulon oleellisen ideologiaviestin. Kansakuntaa kiinnostaa myös kuulla miten mahdollisesti ajattelematon höytkyilyssään onneton lipsahdus pääsi putkahtamaan julkisuuteen ja saako töräyttäjä tästä jonkin sanktion - vaikkapa isällisenä opetuksena opiksi tulevaisuudelle.

JJK.
Sähköpostin kopiokenttä on tällä kertaa erityisen huolellisesti mietitty - koska aihe on koskettava, ja peruskysymys ihmisyydestä, inhimillisyydestä ja siitä ihmisarvoisesta elämästä, mihin kaikki kuitenkin sisimmässään tähtäävät, on oleellinen osa elämäämme - kukaanhan meistä ei ole syntyessään paha, vaan tarkoituksemme on jatkaa sukua kaikkine niine keinoin, mitä luonto ja evoluutio ovat meille antaneet. Keskustelu tulee varmasti jatkumaan ja toivottavasti herättävät muutkin arvopuolueet syvällisempään aatekeskusteluun aikakautena, jolloin kulutus- ja näyttötalous ovat saaneet liiallisen tartuntaotteen meidän (-kin) kansakunnasta.

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

*
~ https://fi.wikipedia.org/wiki/Juha_Rihtniemi -

"Juha Rihtniemi (28. elokuuta 1927 Helsinki – 12. tammikuuta 1971 Helsinki) oli suomalainen poliitikko, Kansallisen Kokoomuksen puheenjohtaja 1965–1971 ja puoluesihteeri 1959–1960. Kymen läänin vaalipiiristä valittuna kansanedustajana hän toimi vuosina 1958–1971. Hänen aikanaan aloitettiin vuoden 1968 presidentinvaalin jälkeen remonttimiesten voimin kokoomuksen uudelleen asemointi suomalaiseen sisäpolitiikkaan Kekkos-kriittisestä puolueesta myös ”ulkopoliittisesti kelvolliseksi” hallituspuolueeksi. ... " -Wiki

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Kokoomus lähempää näyttää ihan toisenlaiselta - tavallisia palkansaajia ja tietysti eläkeläisiä valtaosa.
Kunnallispolitiikassa pienenä miinuksena voisi mainita kunnallisten virkamiesten ja työntekijöiden suuri edustus kunnallisissa luottamustoimissa.

Tuo Romppainen on oma lukunsa kun syyllistyi Ukrainaan kuuluvalta Krimiltä kotoisin olevan naisparan murhaan. Silti puheenjohtajia on eronnut ja erotettu kun "omat ja vieraat" ovat menneet sekaisin. Näin kävi pari vuotta sitten Vantaan Kokoomuksessa ja muistan myös pari vanhempaakin juttua KNL:n ajoilta.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Tämä on ehkä rujoin kokoomuslainen - nykypäivänä, entinen fiksu ja asiamies Kanerva, ilmeisesti nyt sattui paha laskelmointivirhe ---

...
keskiviikkona, syyskuuta 20, 2017
Edustaja Kanerva toisi läntisen sotakoneen Suomeen

On erityisen vaarallista merkittävän puolustusvaliokunnan puheenjohtajan asemasta laskea tuollaisia harkitsemattomia ulostuloja – valtiosta, jolla on aivan erityinen asema idän ja lännen vedenjakajalla. Kanerva on vaarallinen mies kansakuntamme turvallisuudelle.

Eikä tässä vielä kaikki – Ilkka Kanerva, mukanaan Kokoomuksen sotaisat rautasaappaiset ja koppalakkiset – Ben Zyskowicz (Kok.), Pertti Salolainen (Kok.) ja eduskunnasta tilaa uusille antanut Kimmo Sasi (Kok.) ajaisivat Suomen Natoon, jopa väkisin – ohi kansanäänestyksenkin! [1 – Samaan aikaan presidentti Sauli Niinistö (Kok.) koettaa purkaa pitkäjänteisen linjansa mukaan Itämeren jännitteisyyttä ja olla jopa välittä idän ja lännen välillä [2

~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2017/09/edustaja-ka... -
.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

"Kokoomus on ylpeän korskea puolue ja pitää kiinni tuloeroista ja omistamisesta. Luokkaeroja tuetaan koulutusleikkauksilla. On turha kouluttaa kaikkia, sillä osa on osaamattomia jo juuriltaan. Koulutus on tarkoitettu sellaisille, jotka kykenevät ottamaan sitä vastaan. Tämä on sitä kokoomuslaista kykyilyä"

-lainaus eräältä vaikeista oloista nousseelta tohtorilta (ei halunnut antaa nimeään julkisuuteen).

...
"Syytökset jatkuvat - Touko Aalto: Kokoomuslaiset "turvautuivat kaikkein alhaisimpaan keinoon" ... " -IS

~ http://www.iltalehti.fi/politiikka/201710052200439... -
.

Käyttäjän jannekejo kuva
Janne Kejo

Kokoomusta voisi luonnehtia kapitalistien poliittiseksi siiveksi Suomessa. Sen tehtävänä on vaikeuttaa yhteisten asioiden hoitoa ajamalla pienen rikkaan vähemmistön etua ja "parhaassa" tapauksessa muiluttaa kansan yhteistä omaisuutta yksityisille hyville veljille pilkkahintaan.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Kokoomus on reviiripuolustaja sekä muurin rakentaja. Repii yhteiskuntaa kahtia ---

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Sanoisin, että kaikki ketjussa esitetyt mielipiteet ovat ihan hyväksyttäviä. Kysymys on vain siitä miten hyvin Kokoomuksen toiminnan ja jäsenistön tuntee.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Koko kansa tuntee paenneen Kokoomus-johtaja Jyrki Kataisen, joka pakeni ongelmiaan EU-Brysseliin - Kokoomuksen kiintiöpaikalle - kesken kansan antaman valtakirjan - maa alkoi polttelemaan jalkojen alla ...

Mutta Jyrkissä oli jotain inhimillistä - osa kansasta kokee hänen suuntaansa sympatioita ---

..
Sen sijaan kolmen pointin Alex Stubb oli jo toista maata - hyytäviä jyrähdyksiä muun muassa ulkopolitiikan alalta:

[12092011!]

"Nykypäivä: Stubb katuu jättäytymistä Libya-operaatiosta ... "

" ... – Olisi ehkä ollut fiksumpi loppujen lopuksi osallistua. Se olisi vahvistanut meidän profiiliamme ulko- ja turvallisuuspolitiikassa sekä EU:ssa, Stubb sanoo lehdessä.

– Ilman Natoa ja sitä koalitiota, joka muodostui YK:n päätöslauselman pohjalta, me emme näkisi vapautettuja Libyan kansalaisia Tripolin kaduilla. ... " - Mtv

~ https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/nykyp... -

.
Nyt jokainen tietää, että Libya on tänä vuonna 2017! edelleen kaaoksessa ja sekaisin!
.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Pureudutaan syvällisen analyyttisesti Kokoomuksen "pääideologiin" Elina Lepomäkeen - ja rinnastetaan demareiden tulevaan puheenjohtajaan Sanna Mariniin ---

...
" ... Huomisen toivot – nuorta voimaa. Kansanedustajia molemmat, suurista puolueista, joita meillä ei todellisuudessa ole. Elina ja Sanna keskustelivat tuloeroista *, mukana oli myös Vasemmiston Paavo Arhinmäki. Vasemmistopuolueet ja oikeisto ottivat yhteen. Menestyjien ja osin menestymättömien kamppailu elintilasta ja auringonpaisteesta – reviireistä tässäkin kysymys.

~ https://areena.yle.fi/1-4241325 -
 
Sanna edustaa inhimillisyyttä, tuloerojen kaventamista ja myös heikkojen puolustamista – hyvin koulutettuna ja hyvää palkkaa edustajatyöstään nauttien, samaa edustajapalkkaa nauttii myös Elina, edelleen hyvin koulutettuna – molemmat selviytyjinä, joko oveluudella, yrittämisellä, pyrkyryydellä tai aidolla vaikutteella kansalaisten suuntaan – nousten eduskuntaan edustamiensa edunvalvontaryhmien äänten kannattelijoina.

Sanna Marin edustaa sosiaalidemokratiaa perinteellisestä toverikaupungista Tampereelta, jossa käytiin kovat sisällissotataistelut 1918, joita on joskus luokkataisteluiksikin kutsuttu. Sanna julkituo inhimillisyyttä ja nousevaa uutta sosiaalidemokratiaa, toivottavasti jopa kansanliikkeenä. Sosiaalidemokratia hakee kannatusta myös heiltä, joille maailma ei aina hymyile, tai edes tarjoa lähtökohtia menestyä.

Elina Lepomäki on Kokoomuksen äänenkannattaja. Kokoomusta ”haukutaan” menestyjien reviiripiiriksi, joiden tulee valvoa lisääntyvää omaisuutta ja tulojen kasvua – siis puhumme kasvutalouden kannattajista. En vain ole koskaan kuullut kenenkään muunkaan kertoneen kuinka kauan kasvua voi jatkua ** – haluamallamme tavalla, siis ostovoimalisäyksinä. Kokoomus ja Elina ovat ikään kuin evoluution ”vahvemman lain” rautaisen säännöstön ilmentymä.

...
** Kasvuhokema! ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2013/12/kasvuhokema-... -
 

Sanna tunnistaa kirkkaasti tuloerojen kasvun ja niiden aiheuttamat ongelmat. Suomessa on yhä enemmän pudonneita, pelkästään nuorissa noin 40.000, jotka eivät saata koskaan tulla työmarkkinoille – elääkin pitäisi ja ostovoima jotenkin järjestää ***. Kuka tai mikä on lopulta vastuunkantaja; yksilö itse vai auttava yhteiskunta – tämä on sitä sosiaalidemokratiaa – auta toveria mäessä. ... "

Jatkuu ~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/243302-... -
.

Elina on Kokoomusta lähellä olevan ajatuspaja Liberon hpj.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Keskusteluketju osoittaa selvästi miten huono tuntemus suomalaisilla on puolueistamme, mikä on aika luonnollista - tunnemme vain sen "oman".

Joku kuvittelee Kokoomuken olevan vain vaaliorganisaatio, toinen rikkaiden kähmintäpuolueeksi,kolmas kuvittelee erittäin aktiivisen kokoomuslaisen eurofobistin kirjoitelmia puolueen viralliseksi linjaksi ja vielä mainitaan henkiöiden nimiä eri asioiden yhteyksissä eikä ymmärretä, että linjavedon lähde on puoluekokouksessa ja jäsenissä.
Aikoineen eräs kansankirjottaja jengasi puoluesihteeriä puolueen politiikan lähteeksi vaikka juuri tuo ei puoluesihteerille kuulu vaan jäsenistölle.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Kansakunta tuntee Kokoomuksen erinomaisen hyvin Natoon viejinä - jopa väkisin, kansan suuresta enemmistötahdosta välittämättä --- "uus-erkkolaisuus?"

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Aivan oikein - kuvioista poistunut Taru Tujunen oli voimanainen, joka ohjaili paennutta Kataista, näinkö paon vuoksi Tujunen poistui kuvioista?

...
keskiviikkona, heinäkuuta 09, 2014
Kokoomus on tehokas taktiikkakone

Moni kansalainen ihmettelee miksi niin tyhjillä lauseilla pääsee Suomessa pääministeriksi. Moni ihmetteli oliko meillä varaa ylläpitää Jyrki Kataisen hallitusta 1]. Moni ei tiedä, että Kokoomus on mestari pelinrakentaja ja taktikko 2]. Kokoomuksen puoluesihteeri Taru Tujusen 3] sanotaan olevan se suuri aivo kevyempien lausujien takana – kuinka Taru ohjailee pääministeri Alexander Stubbia?

Stubb sai eurovaaleista kunnioitettavan äänimäärän, joka muodostui Kokoomuksen kannattajista, omaisuudestaan huolehtijoista sekä kauniista sananmuodostuksesta tykkääjien äänestyslipuista – näitä riitti yhteensä 150.000 verran. Samalla Kokoomuksen kannattajat ilmaisivat ”jäsenäänestyksenä”, jo ennen puoluekokousta, kenetkä haluavat puheenjohtajakseen. Ehkä Taru Tujunen osasi taitavasti ohjailla kokoomuskenttää?

Stubb entisenä koulukiusaajana voi olla vielä vaikea tapaus, kun päätöksien edestä löytyy hankalia asiakohteita, joita ei enää käsitellä selfieillä ja tyhjillä artikulaatiopainotesanoilla – eikä kolmella pointilla.

Tai sitten vanhan teuvalaisen sanonnan mukaan ”sika parantaa juoksuaan” ja nopeaoppinen Stubb kokonaisvaltaistaa tietosisällön osaten hyödyntää avustajakunnan ja eri ministeriöiden asiantuntijat. Stubbkin on niin kutsutun superministeriön kannattaja 4], jossa kaikki ohjausvalta synkronoidaan valtioneuvostoon, jota johtaa pääministeri ja muut ministerit vaipuvat ”aliministereiksi” …

Niin tai näin –

tulemme jo syksyllä näkemään kuinka yhteistoiminta viisikossa toimii ja miten demarit omassa aatteettomuusahdingossaan 5] hakevat kadonnutta loistoaan ja kannatustaan. Vasemmiston Paavo Arhinmäki hoksasi viime hetkellä 6] kannatusnousun lähtevän erosta – hallituksesta erosta, ehkä Antti Rinne valtiovarainministerinä oivaltaa saman syksyn vaikeissa budjettineuvotteluissa. Ja kansa saa ennenaikaiset eduskuntavaalit, joita jopa Kokoomuksen uusi korvauskansanedustaja Elina Lepomäkikin kannattaa.

~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2014/07/kokoomus-on... -
.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Kokoomuksella on muutamia ideologeja ja merkittäviä taustavaikuttajia - em. Jaakkola euroasiantuntijana sekä Elina Lepomäki, joka onkin jo edellä esitelty verrantona demareiden tulevaan puheenjohtajaan Sanna Marin' iin ---

...
Näyttää siltä, että olen edustaja Lepomäen kanssa kysytyistä asioista 49 prosenttisesti samaa mieltä. Ero syntyy homoista, kulutuksesta, kasvuhoennasta ja ympäristöarvoista. Elina on tyypillinen "lisää kasvua" huutava kansalaisedustaja. Diplomi-insinöörin ajattelisi miettivän Telluksen rajallisuutta ja ihmisen suhteetonta osallistumista biosfäärin toimintaedellytysten heikentämiseen. Sen sijaan kauppatieteen maisterille talouskasvu on pyhä asia!

~ https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005399055.html -
.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset