Ilkka Luoma Vienti- ja ympäristöteollisuuden hyväksi

Väyrynen tuo totuutta Ukrainasta – Maidanilta?

  • Saammeko selvyyden mitä ent. Georgian erotettu pr. Saakasvili teki Maidanilla - verimellakoiden yhteydessä? ¤
    Saammeko selvyyden mitä ent. Georgian erotettu pr. Saakasvili teki Maidanilla - verimellakoiden yhteydessä? ¤
  • Saadaanko tähänkään selviystä mitä CIA-pääjohtaja Brennan teki Kiovassa heti verimellakoiden jälkeen? ¤¤
    Saadaanko tähänkään selviystä mitä CIA-pääjohtaja Brennan teki Kiovassa heti verimellakoiden jälkeen? ¤¤
  • On aika selvittää kuka/ketkä ampuivat kenen/ keiden käskystä ja ketä, keitä ja mitä! ¤¤¤
    On aika selvittää kuka/ketkä ampuivat kenen/ keiden käskystä ja ketä, keitä ja mitä! ¤¤¤

Olemme lukeneet päämme täyteen meitäkin hankaloittaneesta (Valio) sanktioviidakosta [1; sen yltäen laihemmin Krimiltä [2 ja paksummin Donpassin – itäisen venäläisvaikutteisen Ukrainan kulttuuri- ja perintöalueesta.

Puhutaan Ukrainan kriisistä, joka kulminoitui Kiovan Maidanin verimellakoihin ja sen jälkeiseen puoliuhan alla rauhalliseen Krimin perussatuksen kansallismuutokseen!

 

Meneillään olevissa presidentinvaaleissa 2018 vain ehdokas ja europarlamentaarikko Paavo Väyrynen uskaltaa ottaa esille totuuden täydentämisen kattamaan myös vaietun puolen – sen puolen, johon meidän lännenmies medioineen ei ole juurikaan puuttunut [3.

 

Mtv innostui haukkumaan Paavon Venäjän hännystelijäksi

Oliko Maikkarilla kyky kirkollisen ympäristön presidenttitentissään (21.01.2018) perustella lihaa luun ympärille väitteeseen hännystelystä – ei ollut, se jäi kuolleeksi kirjaimeksi räkytyksenä, kuten oli IS-toimittaja Timo Haapalan falsetoituneet naurunröhähdykset Paavon ensimmäisessä tv-tentissä Sanomatalossa [4. Mistä tämä väyrysmollaaminen?

Ymmärtääkö valtamedia, että Väyrynen saa sitä enemmän ääniä, mitä enemmän media aiheetonta mollaamista harjoittaa – kansalaisemme eivät ole tyhmiä, vaan ajattelevia – erityisesti suomalainen korpeentuu panettelijoihin ja asettuu panetellut puolelle!

 

Ukraina on lännenmedian mukaan pahin este normalisoida suhteet Euroopan raaka-ainejättiläiseen – Venäjään ---

[ … miksi me unohdamme Serbian tapahtumat – Kosovona, ja miksi me haluamme unohtaa YK-luvattomat USA taistelut, sodat ja rynnäköt – Irak 2003 ja Syyria 2013-14 … ]

Nyt on tarjolla osin Paavo Väyrysen informoimana se totuuden toinen puoli. Suomalaiset, jotka asuvat ja elävät idän ja lännen vedenjakajalla – ovat erityisen herkkiä kuuntelemaan sitä täyttä todellisuutta, ei vain puolikasta, tai sellaista osaa, joka on väritetty tarkoitushakuisesti ja suuntaavasti. Nyt meille tarjotaan laajempaa näkymää, myös näin:

[a ~ https://areena.yle.fi/1-2334171 – (mitä uskoa, kun kaikki valehtelevat?)

[b ~ https://simeonjahanna.com/2014/06/30/mita-uskoa-kun-kaikki-valehtelevat-ukrainan-kriisi-ja-maailman-ymmartaminen/ - (originaali täysversio - edelliseen)

 

Entä nyt, kun tietoa on avattu lisäkysymyksille, miksi, miten ja mistä luoden Ukrainan kriisi on kehitelty ja rakennettu?

Niin Väyrynen kuin ehdokas Pekka Haavisto ovat oivaltaneet ehdottaa kiihkotonta, puolueetonta ja todellisuuteen perustuvaa aktiivisempaa roolia olla jopa välittäjä, siten, että se herättää luottamusta kaikkiin osapuoliin Ukrainan kriisissä.

Aivan ensimmäiseksi avataan kaikille Ukrainan historia [5 ja erityisesti Krimin historia [6 – samalla pyrkien aikaansaamaan Krimille YK' n valvoma uusi kansanäänestys mihin krimiläiset haluavat kuulua – nythän jo aiemmin järjestetty kansanäänestys on nuijittu juuri lännenmiehen puolelta ja tietysti vallankaappauksen tehneiden kiovalaisten taholta.

 

Miksi Väyrynen uskaltaa ottaa esille totuuden vältellyn puolen?

Syy on selkeä – Paavo haluaa nähdä valtiomme toisen vuosisadan kunniaksi uusia ajatuksia suomalaisten rooliin maailmalla – ja se lienee kuuntelijan, viestinviejän, välittäjän ja neuvottelijan roolitus yhä lisääntyviin maailmantason kriiseihin, kuten Ukraina, ehkä Palestiina * ja jopa Korean niemimaa.

Uskallan esittää, että Suomen kokeneimmalta ulkopolitiikan taitajalta – useilta vuosikymmeniltä – on kyky esittää juuri näin radikaaleja ajatuksia – todisteeksi presidenttikyvystään muun muassa sietää kriisejä [7 – ollen kriisisietoinen presidentti täällä idän karhun kainalossa, ymmärtäen tarkasti puolueettoman sitoutumattomuuden mihinkään sotilasliittoon – kansakuntansa tahdon mukaisesti [EKSTRA] –

… muut maathan rajoillamme eivät ole edes haasteellisia [?] **. Haaste on sen sijaan kaukana meren takanaYhdysvallat, joka haluaa pitää maailmanpoliisin manttelia entistä tiukemmin päällään [8, vaikka yhdistelmä Kiina + Venäjä lisäävät koko ajan rooliaan vaihtoehtona, ja ehkä mieluummin täydentäjänä [9.

 

EKSTRA

~ http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201801212200685783_u0.shtml -

” … Alma-tutkimuksessa enemmistö (56 prosenttia) vastaa myöntävästi, kun kysytään, onko Suomi puolueeton maa … ”

”Erittäin voimakkaasti manipulatiivinen West trolling analyysi tutkimukseen, jossa suomalaiset syvällisesti ymmärtävät mitä puolueettomuus juuri meille merkitsee! Väyrynen onnistuu erinomaisesti perustelemaan miksi sotilaspoliittinen puolueettomuus ts. sitoutumattomuus on meille ainoa oikea tie täällä idän ja lännen vedenjakajalla. Tähän on samalla huomautettava, että tutkija Juhana Aunesluoma ei saattanut ymmärtää mitä kansakuntamme vastauksessaan konfliktiin joutumisesta tarkoitti – moni osaa ajatella, että kriisin viestinviejänä olemme myös osa konfliktia – sen välittäjänä!” -allekirjoittaneen arvio ylläolevasta linkkijutusta.

 

[4 Toimittaja Timo Haapalan hermonstunut nauruhysteria – asiaa/asiattomuutta? ~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/247534-paavo-vayrynen-avasi-uuden-suomalaisen-vuosisadan -

[7 ~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/249399-ita-ja-lansi-tormaavat-tarvitsemme-kriisin-kestavan-presidentin - [134]

 

 

Ilkka Luoma

Kansalaiskirjoittaja Helsingistä

https://ilkkaluoma.blogspot.fi

https://www.facebook.com/first.ilkka

 

US VU 24 T BL BL BL BL FB FB FB BLOG 160335

 

DOC vayrynen_ukraina_22012018.doc – OpenOffice Writer

PVM 22012018

 

584_5340

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

1Suosittele

Yksi käyttäjä suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelija

NäytäPiilota kommentit (113 kommenttia)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Lainattu asiakommentti toisaalta:

"Värynen on maan asialla .Ydinaseeton pohjola ja asevarustelun purkaminen on Suomen etu. Ei jälleen varutautuminen ja sotilaalliset liitot vaan liittoumattomuus ,jok aon osoittautunut rauhan takeeksi ,toisin kuin vastakkain asettelun lisääminen. Puolluistuksellinen radikaloistuminen lisää konflikti riskiä.

Väyrynen on monessa liemessä keitetty poliitikko joka tunnistaa riskit .On sanavalmis visionäristi joka ei hevin jää toiseksi vaan osaa löytää luotsavan tien ulos hankalistakin tilanteista. Maanedunvalvojana oivallinen poliitikko" -lainaus päättyy

...
Olisiko aika saada aikaiseksi täystutkimus puolueettomasti ja kansainvälisesti - mitä Kiovan Maidanilla tapahtui ennen ja jälkeen verimellakoiden?

...

Käyttäjän JuhaMakkonen1 kuva
Juha Makkonen

Olisiko aika saada aikaiseksi täystutkimus puolueettomasti ja kansainvälisesti - mitä Kiovan Maidanilla tapahtui ennen ja jälkeen verimellakoiden?
...........

Tapahtui siellä sitten mitä tahansa se ei mitenkään oikeuta Venäjän toimia niin Krimillä kuin Itä-Ukrainassakaan.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Huomaatko jotain vastaavaa aikanaan tapahtuneen Serbiassa - ulkoa tehdyllä suorasta kolmannen hyökkäyksestä? ... On kysymys puuttumisesta, miksi ja keiden vuoksi ja kenen provosoimana - vinkkisana: Saakasvili.

Käyttäjän JuhaMakkonen1 kuva
Juha Makkonen Vastaus kommenttiin #27

Venäjän sotarikoksia puolustelet historian havinalla?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #58

Tasapuolisuutta peliin! Kts. US sodat ja hyökkäykset - vaikkapa viimeiseltä 30 vuodelta!

Käyttäjän JuhaMakkonen1 kuva
Juha Makkonen Vastaus kommenttiin #59

Yhtä vähän minä pidän USA:n sotatoimista (useimmista) kuin Venäläistenkään. Mutta ei toisen rikoksilla voi puolustaa omia rikoksiaan.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #61

Onkin kysymys tasapuolisuudesta ja median oikeudenmukaisuudesta käsitellä eri maiden asioita tai eri ehdokkaita.

...
Niin sanottu West trolling manipulaatioilmiö ---

Käyttäjän mattivillikari kuva
Matti Villikari

"Väyrynen on maan asialla .Ydinaseeton Pohjola ja asevarustelun purkaminen on Suomen etu.”

Ydinaseeton Pohjola on hyvä tavoite kun Pohjolaan lasketaan kuuluvaksi Pohjoiskalotti kokonaisuudessaan. Vielä haastavampi tavoite Väyryselle olisi ryhtyä ajamaan demilitarisoitua vyöhykettä napapiiristä ylöspäin. Se olisi oikeaa ”rauhantyötä”.

Käyttäjän Keijo Lindgren kuva
Keijo Lindgren

Demilitarisointi olisikin ajatus kun olen tätä idän ja lännen kilpavarustelua seurannut 50 luvulta lähtien.

Uhka tosin on pienentynyt sitten Neuvostoliiton loputtua.
Nyt vähäisemmästäkin uhasta saadaan huolestuttava kehittyneen median ja internetin voimalla.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Pohjolalla tarkoitetaan Skandinaivia maita lisättynä Islannilla.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #28

Itse asiassa Skandinavia on niemimaa eli ruotsiksi Skandinaviska halvön tai norjaksi Den skandinaviske halvøy. Se kattaa Ruotsin ja Norjan (p.l. Ruija). Sen lisäksi Skandinaavian maihin lasketaan Tanska. Suomi ei kuulu Skandinaviaan.

Pohjola tai pohjoismaat taas on oma käsitteensä johon kuuluvat Skandinavian maiden lisäksi myös Suomi ja Islanti sekä Fär-saaret ja Grönlanti.

Sen lisäksi on termi Fennoskandia johon kuuluu Skandinavian niemimaa, Suomi, Kuola ja Itä-Karjala.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #60

Kiitos erinomaisesta selostuksesta - tämä selvä kerrasta, eli Saamenmaa olisi osa Fennoskandiaa!

Käyttäjän JariPirppu kuva
Jari Pirppu

Totuutta vai muunneltua totuutta ?

-totuus ukrainan tapahtumista on sellainen,etten täällä ainakaan alkaisi totuuden torveksi,se totuus kun voi olla ihan jotain muuta,,-ainakin malesialaiskoneen tiputti russkit,mutta ei heitä vastuuseen saa tästä eikä muustakaan epäilyttävästä,ikävä kyllä !

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Pitää olla todisteet ... ei toistaiseksi ole, eikä Maidania uskottavasti tutkittu - kuin ei myöskään Odessan murhapolttoa ---

...

CIA pääjohtaja Brennan Kiovassa ---
"Why CIA Director Brennan Visited Kiev: In Ukraine The Covert War Has Begun ... "

~ https://www.forbes.com/sites/melikkaylan/2014/04/1... -

...
"​CIA director admits he visited Kiev, refuses to call Russia enemy ... "

~ https://www.rt.com/usa/158268-cia-brennan-ukraine-... -

.

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala

Niinhän melko usein menee Väyrysen ollessa kyseessä, että lähes koko muu maailma on väärässä, paitsi Paavo.

Ja totuus löytyy hänen kirjoittamistaan kirjoista.

Mä en kyllä aina tiedä missä todellisuudessa Paavo lentelee. :)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Väyrynen on kiusallisesti oikeassa, sangen usein ja sekös harmittaa monia ---

...
~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2017/11/ulkopolitii... -

...

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman

Totuus löytyy Väyrysen kirjoista ja Luoman blogeista. Näin se vaan on.

Käyttäjän ilkkasiren62 kuva
Ilkka Sirén

He kuuluvat salaliittoteoreetikkojen kärkeen.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #22

Kaima, millainen salaliittoteoria tässä topicissa on? :)

Käyttäjän ilkkasiren62 kuva
Ilkka Sirén Vastaus kommenttiin #29

Hyvä! Jatka samalla linjalla.
"Väyrynen tuo totuutta Ukrainasta – Maidanilta?"
"Meneillään olevissa presidentinvaaleissa 2018 vain ehdokas ja europarlamentaarikko Paavo Väyrynen uskaltaa ottaa esille totuuden täydentämisen kattamaan myös vaietun puolen – sen puolen, johon meidän lännenmies medioineen ei ole juurikaan puuttunut"

Ja sitten jatkat viattomalla kysymyksellä, että missä se salaliittoteoria on.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #65

Oikeastaan ongelman ratkaisee otsikon lopussa oleva kysymysmerkki ... se, ettemme saa tietoa Maidanin, Odessan ja Donpassin alueen täydestä tiedosta on normaalikansalaiselle mediakysymys ... valveutuneenkin on vaikea saada täyttä tietoa, pitää olla erityissuhteita jne ... Nämä eivät ole mitään salaliittoteoreetikkojen juttuja, vaan mediamanipulaation asia ...!

Käyttäjän ilkkasiren62 kuva
Ilkka Sirén Vastaus kommenttiin #69

Aivan, tästä on hyvä jatkaa....

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Kukas teistä viisaista on lukenut Paavo Väyrysen kirjan nimeltä:
Paneurooppa ja uusliberalismi

Tutkielma Richard Coudenhove-Kalergin filosofisista ja yhteiskunnallisista ajatuksista.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #24
Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman

Totuus löytyy Väyrysen kirjoista ja Luoman blogeista. Näin se vaan on.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Manu - totuus ---

.
MAANANTAINA, ELOKUUTA 29, 2016
Totuus – hetken piina

(Media otti esille vaikean käsitteen sisällään pitävän kirjoituksen ja selostuksen. Totuus ei pala tulessakaan – on ikivanha sanonta, jonka todenperäisyyttä ei päästä koskaan toteamaan ~ http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1472269157416 - HS-toimittaja Ville Similä)

[ … kansalainen Erkki mielellään arvostaa omaa näkemystään maailman menosta – Erkin mielestä se on totuus, mutta naapurin Ville sanoo sen olevan mielipide – Ville usein on eri mieltä Erkin kanssa mikä oli syy miksi Suomi syöksyi lamaan 1990 ja 2008 – totuuksia lienee useita …

… kansalainen Liisa tietää totuuden olevan korvien välissä, sillä Liisa ei hyväksy kaiken maailman dosenttien mielipiteitä ja väitteitä. Liisalle totuus on arkinen tosiasia illan jälkeisestä yöstä ja uudesta aamusta, jolloin hän herää ja keittää kahvin, sillä Erkki on laiska ja kuorsaa – nämä ovat Liisan totuuksia, sille korvat ja silmät sen kertovat … ]

Kolumnin mukaan totuus hallittiin silloin joskus paremmin, kun asiat tarkistettiin tietosanakirjasta ja päivän Hesarista. Totuus on elastinen ominaisuus |1 Totuudella on myös tieteellinen selite. |2

Mikä on totuus, on aiheellinen kysymys - onko totuus vanhan kaavan mukaan se, mikä enemmistönä hyväksytään vai se paras tieto, joka perustuu johonkin auktorisoituun tietolähteeseen, vai asuuko totuus meissä kussakin omassa itsessään.

Kolumnia mukaillen Paavo Väyrynen |3 tiesi totuuden usein paremmin nukuttuaan yön yli - ja paras oli se totuus, jonka muhittamiseen oli mennyt useampi yö - sillä näinhän tiedon kaivaminen totuuksien pilvestä saattoi tapahtua huolellisemmin. Tänään totuus on pilvessä - tai ainakin se totuus, joka määrittyy ihmiskäytänteistä, -tiedoista ja tutkimussaavutuksista. Paavon totuus ei silti saata olla totuus monille, jotka epäilevät Väyrystä hämmentäjäksi (HS-toimittaja Unto Hämäläinen)

Jatkuu ~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2016/08/totuus-hetk... -

.

Käyttäjän jgagarin56 kuva
Juha Kuikka

Väyrynen tuo totuutta Maidanista ja Lavrov Mainilasta. Liekö koordinoitua?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Lavrov ei nykypoliitikkona ota kantaa historiaan, varsinkaan toimittajien typeriin kysymyksiin, jotka ovat vastauksena jo käsitelty ja loppuun saatettu, kuten kaikki pr.ehdokkaatkin totesivat. Sen sijaan on viisasta miettiä mikä oli Putinilta Niinistölle tulleen Suomi100 Onnittelukirjeen liitteen sisältö - kirjehän julistettiin salaiseksi Niinistön toimesta - Miksi?

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Nuo kirjoitukset eivät "aivan" noudata sitä historiaa, mitä lukiossa mainio opettajamme Erkki P. meille kertoi noista asioista. En siitä silti Erkkiä syytä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Molemmat linjaavat historiaan - alkuperätiedot eivät lukiosta, vaan ukrainalaisilta, venäläisiltä ja Ukrainasta ja Venäjältä - heidän uskoisi tietävän paremmin mitä omassa maassaan/ alueellaan on tapahtunut :)

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #39

Paul Robert Magocsin History of Ukraine ja Timothy Snyderin Bloodlands: Europe Between Hitler and Stalin löytyvät kirjahyllystäni, saat lainaksi jos haluat.Kyllä ne myös tukevat Paukun Erkin historianopetusta.

Suomenkielellä ei ole kai Ukrainan historiankirjaa olemassa, mutta englanniksi ja ruotsiksikin löytyy sitten senkin edestä.

Yksi hyvä lähde on yliopistot, tässä pari melkoisen tuoretta gradua:
https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/143428...

https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/143553...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #47

Historiaa kerrotaan, tutkitaan ja esitetään usein tarkoitushakuisesti ja vieläkin useammin väärin/ ja lopulta vaillinaisin tutkimustiedoin - historia on niin sanotusti dynaaminen "tiede", joka kertoo vain vallitsevan tiedon pohjalta "totuuden" - oiva esimerkki on muuttuva käsitys Talvisotamme aatosta, kun sen toisen puolen arkistot ovat aukeamassa - lopullisesti (?)

...

Ukrainassa kohtaavat itä ja länsi:

6] Itä ja länsi kohtaavat Ukrainassa ~ http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/uk... -

...
EKSTRA
3] Suullisia lupauksia ~ http://www.spiegel.de/international/world/nato-s-e... – Spiegel

.
8] USA lisää sotilaallista läsnäoloa Ukrainassa? ~ http://yle.fi/uutiset/yhdysvallat_harkitsee_sotila... -

.

Käyttäjän jukkamikkola kuva
Jukka Mikkola

Totuutta voi seurata lähes reaaliajassa. Se ei ole Väyrysen totuutta.

https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_war_...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

[2012]

LAUANTAINA, MAALISKUUTA 31, 2012
Väyrysen sujuvuus jyrää, ja se ärsyttää

" ... Kansa kysyy kolmea asiaa. Nuo kysymykset ovat: Kanta Natoon, kanta Euroopan unioniin ja eurokriisiin. Vain yhdellä on kaikkiin selvä vastaus. Paavo Väyrynen sanoo Natolle ainoana täyden ein - Kansa tykkää. Paavolla on myös selvä vastaus euroon ja EU:hun. Kyllä kansa kysyy ja tietää muutakin.
Paavo kävi yksin täysillä taistelua eduskunnassa Europan yhteisöön liittymistä vastaan - jo silloin, kun Timo Soini oli peruskoulussa. Paavo punoi juonia presidentti Urho Kekkosen kanssa jo silloin, kun Sauli Niinistöä ei näkynyt politiikassa. Paavo on edelleen loistavassa kunnossa - kaikista muista ei saata voida sanoa ehkä samaa.

Paavo on enemmän Urho Kekkosen mies, kuin Soini konsanaan. Väyrynen on enemmän EU-vastainen kuin Timo milloinkaan. Paavo Keminmaalta on enemmän suomalaisen luonteen perikuva kuin Pekka Haavisto alkuunkaan. Väyrynen kantaa Kekkosen perintöä - tapahtuiko Keskustalta suuri virhe, kun valitsivat Lahdessa Kiviniemen puheenjohtajaksi Paavon sijasta? ... "

~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2012/03/vayrysen-su... -

.

Käyttäjän ResCordis kuva
Veikko Savolainen

Pavel Väyrynev on saanut kovan ennakkokannatuksen tuoreen kyselytytkimuksen mukaan, virhemargarinaali tuskin mainitsemisen arvoinen: http://rescordis.puheenvuoro.uusisuomi.fi/249580-k...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Jäämme maltillisin mielin odottamaan kansakunnan päätöstä kuka on seuraava uusi presidentti!

...
Itse suoritin tänään kansalaisvelvollisuuden - numeroksi tuli yllätyksettömästi 7, saan oman vaalisalaisuuteni julkistaa ilman oikeuden pelkoa ;)

.
Ja kun kansa on puhunut - pulinat pois ja elo jatkuu ---

Käyttäjän ResCordis kuva
Veikko Savolainen

Muistitko poikkiviivan? Ruksi olisi kyllä kansakunnan kannalta parempi ;)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #17

Muistin - otin kuvan todisteeksi - numerostani ;)

Muutin vaalisalaisuuteni vaalijulkisuudeksi ja kannustin Naamakirjassa perustamaan 7- kansanliikkeen! :)

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #18

Ryhmän suosikkijuoma on varmasti 7 up ;)
Muistamme myös, että seiska on pyhä luku.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #34

Muistamme sen, että kansa tietää Väyrysen olevan kriisisietoinen presidentti, valiintuessaan, sillä hänellä on ylivoimainen ulkopolitiikan kokemus - se toinen on Erkki Tuomioja.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #38

Heidän yläpuolellaan on kuitenkin presidentti, joka johtaa Suomen ulkopolitiikkaa yhdessä hallituksen kanssa. Hallitusta johtaa taas pääministeri, jonka työrukkanen on ulkoministeri.
Tuossa pyramidissa ulkoministeri on siis vasta kolmannessa kerroksessa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #48

Presidentin yläpuolella on kansa - äänestävä kansa, joka tekee nyt päätöstä, kuka meitä ulkopoliittisesti johtaa seuraavat kuusi vuotta. Kansa odottaa saavansa juuri Paavon Saulin rinnalle - toiselle kierrokselle, sillä tällöin vasta pääsemme näkemään mitä herrat osaavat, tietävät ja mikä on heidän kriisinsietokyky.

...
~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2018/01/kansa-paatt... -

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

.
~ https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/mtv-n... -

"MTV:n pöllöraati ruoti suuren presidentinvaalikeskustelun:

Hei, vaalien kakkospaikka on edelleen jaossa! ... "

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Näillä näkymin kakkospaikkaan on tarraamassa sodomiitit.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Ennusteet sikseen. Nyt keskitytään kannustamaan 7-kansalaisliikkeen voimaannuttamista. Kansa on nyt liikkeellä. Taistelu toisesta kierroksesta on alkanut. ---

~ http://www.iltalehti.fi/politiikka/201801222200687... -
"Katso reaktio videolta: Niinistö kuulee ennusteesta, jossa hänelle arvioidaan vain 49 prosentin kannatus ensimmäisellä kierroksella ... " -Iltalehti

...
Paavo ja Pekka liki tasoissa ~ 14%, Sale vaipunut alle 50 prosentin, mutta nyt keskitytään 7-kansalikkeen ylösajoon - tarkoittaa valokuvaa äänestyslipukkeesta - äänestyskopista. Kansa on nyt liikkeellä!
...

Väyrys-ilmiö on syntynyt!

Kansa odottaa Paavon ja Saulin kaksintaistelua toiselle kierrokselle!

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #37

Kyselyt ovat kyselyjä, mutta 11 % ja 8 % ero tarkoittaa matemaattisesti tässä vaalissa noin 150 tuhatta ääntä ja aikaa on viisi päivää. Ei taida onnistua.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #44

Totta. Kuten totesin - kallupit sikseen, nyt kansa on liikkeellä - on syntynyt Väyrys-ilmiö - Seiskan (7) kansanliike.

Nyt keskitytään aikaansaamaan tilanne, jossa Paavo ja Sauli kohtaavat toisella kierroksella [ ~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2018/01/vaalitaiste... - ] - kansakuntamme on tämän ansainnut.

Meidän on saatava selville mikä on kummankin kriisinsietokyky ja kyky käydä kovaa kamppailua. Meidän asema täällä idän ja lännen vedenjakajalla on erikoinen, ja se tarvitsee presidenttiä, jolla on rautainen tahto nähdä Suomi sotilaspoliittisesti liittoutumattomana - Paavo on sitä.

Käyttäjän PekkaNrnen kuva
Pekka Näränen

Ilkka, kun aina korostat, että Suomen tulee muka olla "puolueeton" ja "idän ja lännen välissä", niin tulisiko Suomen luopua Venäjälle asetetuista sanktioista? Entä tulisiko Suomen myös tunnustaa Krim Venäjään kuuluvaksi? Näitähän Väyrynenkin ymmärtääkseni ajaa.

Olisiko Suomi Krimin Venäjään kuulumisen tunnustaessaan "puolueeton" ja "idän ja lännen välissä"? Ei, sillä Suomi olisi Krimin kysymyksessä silloin Venäjän puolella, hyväksyen sen näkökannat, eikä suinkaan "puolueeton", eikä myöskään "idän ja lännen välissä" vaan Venäjän vaikutuspiirissä. Pakotteetkin ovat kuin raskaana oleminen, sitä joko on mukana tai ei, ei ole välimuotoa. EU:n jäsenenä sen päättämiin pakotteisiin liittymättömyys ei olisi "puolueettomuutta" vaan Venäjän puolelle asettumista.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Me emme ota kantaa poliittisesti toisten meistä riippumattomiin sisäisiin asioihin - me keskitymme tekemään huolellista, tuottavaa ja puolin ja toisin rehellistä kauppaa kaikkien niiden kanssa, jotka istuvat taloudellisiin ja ympäristöllisiin tavoitteisiimme.

Käyttäjän PekkaNrnen kuva
Pekka Näränen

Kun YK on julistanut Pohjois-Korean kauppasaartoon, niin käsityksesi puolueettomuudesta sisältää siis sen, että voimme rikkoa tuota kauppasaartoa? "Emme ota kantaa poliittisesti toisten meistä riippumattomiin sisäisiin asioihin", tarkoittaako se siis sitä, että meidän tulee tunnustaa Krimin liittäminen Venäjään?

Hehkuttamasi puolueeton Sveitsi ei toimi noin. Sensijaan jotkut rutiköyhät banaanitasavallat voidaan ostaa esim. tunnustamaan Krimin liittäminen Venäjään - näinhän on tapahtunut. Tuohonko joukkoon haluat Suomen kuuluvan? Tuollaiselle "puolueettomuudelle" ei maailmalla annettaisi mitään arvoa, vain kansainvälistä oikeutta ja ihmisoikeuksia polkevat diktatuurit kiittäisivät.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #66

Kuka on puhunut P-K' n kauppasaarron YK-ohjeiden rikkomisesta? Ja miten? Sen sijaan vastuullinen naapuruus, miksipä ei kauempaakin - edellyttää inhimillisyydessään korealaisten huolehtimista - humaaniuden vuoksi, jolloin lisäämme kehitysapua ilmiselvälle kehitysmaalle - kansalle.

Käyttäjän PekkaNrnen kuva
Pekka Näränen Vastaus kommenttiin #70

Kerroit, että Suomen tulisi käydä kauppaa kaikkien maiden kanssa, eikä puuttua niiden sisäisiin asioihin. Tulkitsin sen niin, että myös Pohjois-Korean kanssa YK:n julistamasta kauppasaarrosta huolimatta. Olen samaa mieltä, ettei Pohjois-Korean paljon kärsinyttä tavallista kansaa tarvitse nälkään ja kylmään näännyttää. YK:n kauppasaarto mahdollistaa elintarvikkeiden toimitukset ja tietyn määrän öljytoimituksia Pohjois-Koreaan. En sitten tiedä, jääkö noista toimituksista mitään tavallisille kansalaisille esim. talojen lämmitykseen vai käytetäänkö kaikki armeijan tarpeisiin.

Miksiköhän muut maailman valtiot Kuubaa, Nicaraguaa, Venezuelaa, Syyriaa, Afganistania ja Pohjois-Koreaa lukuunottamatta eivät ole ostaneet Venäjän versiota Krimin Venäjään liittämisestä ja tunnustaneet Krimiä Venäjälle kuuluvaksi? Ei edes esim. Kiina eikä Valko-Venäjä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #76

Onko jokin YK-äänestys Krimistä järjestetty, jos on, niin mikä oli tyhjää äänestäneiden määrä?

Käyttäjän PekkaNrnen kuva
Pekka Näränen Vastaus kommenttiin #78

Noiden kuuden hallitukset ovat tietääkseni tunnustaneet Krimin Venäjälle kuuluvaksi. Jos tiedät muita niin kerro.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #84

Entä tyhjää äänestäneet? Tiedätkö?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #66

Toisena seikkana kommentistasi pyytäisin perehtymään Krimin historiaan ja katsomaan aidan seipäiden sijasta itse aitaa ja prijisoimaan tapahtunutta kulkua vaikkapa Serbiaan ja sen maakuntaan Kosovoon - huomaatko yhtäläisyyksiä ja/tai eroavaisuuksia?

...
Krim:

.
SUNNUNTAINA, MAALISKUUTA 23, 2014
Katariina II Suuri ja kansanäänestykset
Hiukan kevennystä ja asiafaktaa tästä päivästä ja historiasta liittyen kansanäänestyksiin Venäjällä ja Krimin (suom. linnoitus) 1] sopimuksiin 1700 -luvulle. Kuten tunnettua Krim oli satoja vuosia sitten osa silloisen maailman suurinta kansakuntaliittymää, jota kutsuttiin Mongolien ylivallaksi – väkivahvan sotakoneen ja oivallisen verojen keräämisen vuoksi. Elettiin kultaisen Ordan aikaa 2] --- osa meidän Karjalaakin kuului siihen!

Keisarinna Katariina II Suuri 3] oli merkittävä venäläistäjä ja läntisen Euroopan valistusfilosofian ja taiteen ihailija – puhuikin ranskaa. Samaan aikaan kansa puhui venäjää ja viljeli maitaan miltei orjan asemassa. Katariina II Suuri allekirjoitti sopimuksen Krimistä, jossa oli eräänä kohtana huomion arvoinen seikka:

Mikäli Krim joskus julistautuisi itsenäiseksi, oli Osmanien valtakunnalla 4] 16 päivää aikaa liittää Krim itseensä eli nyt katsottuna nykyiseen Turkkiin, osmaanien jälkeläisvaltioon. Nythän Krim oli kansanäänestyksen pohjalta itsenäinen muutaman päivän – Turkki ei käyttänyt omistusoikeuttaan – Katariina Suuren sopimuksen pohjalta. Ehkä sopimus oli menettänyt lain voimansa.

Kansaäänestykset; voimaa ja laittomuutta!

Muutama päivä sitten krimiläiset äänestivät pikaisesti järjestetyssä kansanäänestyksessä itselleen ”vapauden eli itsenäisyyden” liittyä Venäjän valtioon, mikäli venäläiset puolestaan hyväksyvät liittymispyynnnön – no, pyyntö käsiteltiin salamannopeasti, jotteivat turkkilaiset käytä omistusartiklaansa Katariina Suuren sopimuksesta ;-)

Jatkuu ~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2014/03/katariina-i... -

.

Käyttäjän mattivillikari kuva
Matti Villikari

Mikäli uskomme Väyrystä, USA oli Ukrainan sodan käynnistäjä. USA pakotti Ukrainan neuvottelemaan EU:n vapaakauppasopimuksesta ja haluaa pakottaa Ukrainan Naton jäseneksi.

Syksyllä 2013 presidentti Viktor Janukovits hylkäsi EU:n kauppa- ja yhteistyösopimuksen Venäjän vaatimuksesta.

USA suuttui ja käynnisti Maidanin mielenosoituksen ja käski ampua mielenosoittajia.

Hädissään Janukovits pakeni Venäjälle ja USA käynnisti Itä-Ukrainan sodan kieltämällä venäjän kielen käytön. USA olisi valloittanut Kriminkin mutta Venäjä ehti ensin. Väyrysen mukaan tähän Venäjällä oli täysi oikeus koska he olivat varoittaneet etukäteen, että jos Ukraina havittelee Naton jäsenyyttä, he valtaavat Krimin. Väyrysen mukaan oikeus syntyy kun varoittaa etukäteen.

Suurin piirtein näin menee Väyrysen totuus.

Kummallista tässä on, että vaikka USA käynnisti koko jupakan, ei sen miehitysarmeijaa näy missään. Maassa on järjestetty vapaat parlamenttivaalit ja presidentin vaalit.

Sen sijaan maassa on runsaasti Venäjän armeijan raskaasti aseistautuneita sotilaita (pieniä vihreitä miehiä), jotka ovat puolustamassa Itä-Ukrainan venäjänkielisten oikeuksia.

Onneksi Väyrynen toi tämän Venäjää hännystelevän totuutensa presidentinvaalikampanjassaan esille. Näin hän paljasti todelliset karvansa.
Tämä Väyrysen totuus on saanut julkisuutta myös Venäjän mediassa ja hän on ehdoton suosikki Suomen presidentiksi.

PS: Paavo on kovaa vauhtia ajamassa Johanin (Bäckmanin) ohi suosituimpana suomalaisena Venäjällä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

CIA pääjohtaja Brennan - oliko Kiovassa lomalla, heti Maidanin verimellakoiden jälkeen?

~ https://www.usatoday.com/story/theoval/2014/04/14/... -

.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Nimen omaan muutama kuukausi massamurhan jälkeen. Brennan on vieraillut useamman kerran myös Moskovassa ja monessa muussakin maassa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #42

Tapasiko Brennan Kiovassa Georgian entisen - pois potkitun - presidentti Saakasvilin - herää myös kysymys mitä Saakasvili teki Kiovassa juuri verimellakoiden ollen kiihkeimmillään --- Saakasvili muistetaan Georgian sodan aloittajana.

...
Tämä ei sinällään kuulu topicciin, mutta on osa Väyrysen halua tuoda se totuuden toinen - tarkoituksella unohdettu - puoli esille!

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #43

Ei Saakashvili mitään Georgian sotaa aloittanut vaan sota alkoi 1. elokuuta 2008 kun Venäjän tukemat mutta kansainvälisesti tunnustamattomat osseettiseparatistit alkoivat tulittaa georgialaisia kyliä kranaateilla.
Taitamaton tuo ex pressa kyllä oli.

Jos siis Saakashvili olisi ollut Maidanilla massamurhan aikaan niin hänen olisi pitänyt tulla uudestaan Kiovaan keväämmällä 2014 kun Brennan siellä vieaili.
Pro-venäläispropagandisti Veteranstoday kyllä koplaa kirjoituksissaan Saakashvilin Maidaniin, mutta Brenanista ei ole sanaakaan: https://www.veteranstoday.com/2014/05/18/neo-kiev-...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #49

Georgian president Mikheil Saakashvili blamed for starting Russian war

~ https://www.theguardian.com/world/2009/sep/30/geor... -

...
EKSTRA
~ http://www.dailymail.co.uk/news/article-2573923/Es... -

"Estonian Foreign Ministry confirms authenticity of leaked phone call discussing how Kiev snipers who shot protesters were possibly hired by Ukraine's new leaders

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2573923/Es...

.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #53

Joo, tuo ulkoministeri Paetin puhelu oli lööpeissä neljä vuotta sitten. Sen oli "joku" tallentanut ja Paet itse suositteli suhtautumaan nauhoitukseen tietyllä varauksella, koska Paet ei itse tallenna puhelujaan. Tuon "jonkun" ottaman tallenteen julkaisi ensimmäiseksi RT, joka veti asiasta aikamoiset johtopäätökset.

Paet kuitenkin kertoi, että joku Olga oli kertonut yksityiskohtia Maidanilta - kuka tuo Olga oli ei ole tietoa eikä myöskään Olgan väitteiden totuudenmukaisuutta.

"In the leaked audio, Paet, speaking in imperfect English, says a doctor identified only as Olga had told him on a visit to Kiev that snipers may have come from the opposition.

'The same Olga told that, well, all the evidence shows that people who were killed by snipers from both sides among policemen and then people from the street,' Paet says."

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #63
Käyttäjän mattivillikari kuva
Matti Villikari Vastaus kommenttiin #43

Yritä nyt päättää kumpi käynnisti Maidanin massamurhat, Brennan vai Saakasvili. Väyrynen tietää totuuden, kysy häneltä jos et tiedä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #77

Asiaton kommentti, ensinnäkään minä en - eikä Paavo päätä tätä asiaa ... toisekseen nuo aiheet kannattaisi tutkituttaa Haagissa, miksi ei ... ?!

Käyttäjän mattivillikari kuva
Matti Villikari Vastaus kommenttiin #79

Blokisi otsikko on "Paavo tuo totuutta Ukrainasta - Maidanilta?". Hän ei siis tiedäkään totuutta. Kyse oli totuuden tietämisestä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #80

Tutkihan mitä kysymysmerkki tarkoittaa ... tuossa otsikossa, kysy vaikka vanhalta äidinkielenopettajaltasi ;) ...

Täsmenne: Huomaa "ajatusviiva" ennen "Maidanilta"!

Käyttäjän mattivillikari kuva
Matti Villikari Vastaus kommenttiin #81

Kielikorvani kertoo minulle otsikon kysymysmerkistä, että epäilet, mahtaako Väyrynen sittenkään tietää totuutta mutta kun lukee leipätekstiä:

"...vain ehdokas ja europarlamentaarikko Paavo Väyrynen uskaltaa ottaa esille totuuden täydentämisen kattamaan myös vaietun puolen – sen puolen, johon meidän lännenmies medioineen ei ole juurikaan puuttunut."

huomaan, ettet epäile ollenkaan sitä, että Väyrynen tuo esiin totuutta Ukrainasta ja Maidanista.

Olen kommentissa #21 kirjoittanut lyhyesti Väyrysen esittämän "totuuden". Erityisesti minua kiinnostaa mitä mieltä olet Väyrysen tulkinnasta, että Venäjällä oli oikeus Krimin haltuunottoon.

PS: Edelliseen blokiisi viitaten kysyn, joko laskit montako sotakonetta löydät Petroskoin kentältä? Minä sain 57 mutta hangaareissa saattaa olla lisää. Tiedät varmaan, että Suomen ilmavoimilla on 62 konetta.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #85

On jo varmaa, että Väyrynen tietää jotain enemmän, mitä me tavikset emme ... onhan hänellä omat verkostonsa. Jos luet sitatoimasi lauseen, niin se ei kerra varmasti mitään tarkkaa, mitä tiedetään" ---

Käyttäjän mattivillikari kuva
Matti Villikari Vastaus kommenttiin #87

Mutta Ilkka, Petroskoin kentän sotakoneet, käy laskemassa, onko noin 60 oikealla hehtaarilla? Ei ole vaikeaa jos voit käyttää Google Earth ohjelmaa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #88

Luotan Suomen armeijan upseereihin, jotka kävivät tekemässä katselmuksen Ala-kurtin tukikohdassa ...

Käyttäjän mattivillikari kuva
Matti Villikari Vastaus kommenttiin #89

Etkö luota Googlen satelliittikuvaan?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #90

Kyllä ja en. Kuva esittää noin yhtä sekunttia - korkeintaan, eli se ei kerro kentän todellista konekantaa pysyvänä komennuksena ...

Käyttäjän mattivillikari kuva
Matti Villikari Vastaus kommenttiin #91

Kun kysymyksessä on vain hetken kuva, miksi niitä oli sinä kuvanottohetkellä niin paljon? Miksi "parkkiruudut" oli maalattu asfalttiin niin monelle koneelle? Voihan ne olla puusta tehtyjä näköismallejakin? Jos kuvia retusoidaan Googlella, olisiko koneita lisätty vai vähennetty ja miksi?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #93

Ennenkin on tehty huolellisia kuvamanipulaatioita. Luotan tässä suomalaisiin upseereihin, jotka kävivät henkilökohtaisesti paikan päällä.

Käyttäjän mattivillikari kuva
Matti Villikari Vastaus kommenttiin #94

Mistä löytyy suomalaisten upseerien raportti? Jos olet lukenut sen kerro mikä on Petroskoin kentän (ei Alakurtin) hävittäjäkoneiden oikea määrä.

Käyttäjän mattivillikari kuva
Matti Villikari Vastaus kommenttiin #98
Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #106

Niin, Yle' n tavalle uutisoida vai uutisen sisällölle?

Käyttäjän mattivillikari kuva
Matti Villikari Vastaus kommenttiin #107

Tavallesi ohittaa hankala kysymys.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #90

Minä en ihan aina luottaisi Googlen satelliittikuviin ehdottomana totuutena. Kuvia retusoidaan ja filtteroidaan. En pitäisi ihan mahdottomana jos niihin piirreltäisi "haluttuja" kohteita jos niistä peitelleenkin asioita.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #92

Muutoinkin Ala-kurtti on osa Koillisväylän ja Kuolan niemimaan puolustusrengasta ...

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala Vastaus kommenttiin #95

Höpö höpö! Koillisväylä ja Kuolan niemimaa ovat ainakin 500 kilometrin päässä. Missä on Alakurtin sotalaivat?

Alakurtti on Suomelta ryöstetyllä alueella Sallassa. Siitä menee rautatie suoraan Kemijärven ja Rovaniemen kautta Tornioon Ruotsin rajalle. Alakurtti on puhtaasti hyökkäykseen tarkoitettu eteen työnnetty tukikohta.

Miten Koillisväylää ja Kuolan niemimaata voi puolustaa kaukana sisämaassa? Sama kun sanottaisiin että Kuopiossa oleva varuskunta puolustaa Suomenlahden meriliikennettä.

Kun Venäjä hyökkää, Alakurtin joukot on hetkessä Ruotsin rajalla. Ehkä siitä on tarkoitus jatkaa Atlantille

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #97

Otathan Leo huomioon, että Koillisväylän jatke on Muurmannin rata, ja jos katsot karttaa - huomaat radan kulkevan Ala-kurtin vierestä ...

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala Vastaus kommenttiin #99

Ihan kuten Savon rata on Suomenlahden jatke:)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #101

Kurkkaatko mistä Muurmannin rata lähtee - pohjoisesta? :)

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala Vastaus kommenttiin #99

Minäpä autan sinua Ilkka:

Sinun pitää kertoa miten verenhimoiset natolaiset yön pimeydessä rantautuvat Röytän satamaan. Siellä on heitä vastasssa Lapin Nato-fanit, he ovat järjestäneet junakuljetuksen suoraan Alakurttiin josta heti taistelujen laannuttua joukko matkustaa venäläisellä matkustajajunalla Muurmansiin.

He valloittavat Muurmanskin, räjäyttävät ensiksi Aljosha-patsaan ja sitten hyökkäävät itäpuolella olevalle Severomorskin lentokentälle jonne pian alkaakin tulla tuhansia kuljetuskoneita. He lastaavat hetkessä Venäjän luonnonvarat koneisiin ja lentävät takaisin jenkkeihin. Sota on pian ohi. Rannikon tukikohdat eivät ole kunnolla edes huomanneet mitä on tapahtunut. Sitten Karjalan Rollaatopataljoona...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #103

Ei, Leo, se ei mene / menisi noin, vaan Lapin lentokenttiä apuna käyttäen nopea voimakas lentoisku - rynnäköinnein, risteilyohjuksin ja taistelukopterein tuhotaan
- käyttäen apuna jopa pieniä taktisia ydinaseita - vahvat venäläisten str. ydinsukellusveneiden tukikohdat ja varusteluluolastot.

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala Vastaus kommenttiin #104

Hyvä että oikaisit, Rollaatoripataljoona on vähän sitä ennen tuhonnut Alakurtin ohjusasemat ja muutenkin auttanut natolaisia. Siitä hyvästä me saamme menetetyn Karjalan takaisin! Ja Putin tietysti pannaan viralta ja joutuu kotiarestiin.

Käyttäjän mattivillikari kuva
Matti Villikari Vastaus kommenttiin #92

Aika vaikea ulkopuolisen on mennä väärentämään Googlen sivuille näitä kuvia. Ei mahdotonta mutta vaikeaa. Google itse tietenkin voisi sen tehdä mutta tarvitaan jokin syy. Lisättäisiinkö vai poistettaisiinko koneita, mikä olisi Googlen intressi?

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #110

Ensinnäkään Google ei ota itse satelliittikuvia vaan ostaa ne niiltä joilla a.o. satelliitteja on. Esimerkiksi USA:n hallinnon NASA:lta joka on osa USA:n armeijakonklomeraattia. Niistä on esimerkiksi peitelty ja siloteltu USA:n armeijan kohteita.

Se jo nyt muotoilee katunäkymäkuviakin.

Toisaalta Google itsekin on jäänyt kiinni esimerkiksi hakukoneensa hakutulosten vääristelyistä ja ilmoittanut jatkavansa ja edelleen erityisesti sitä kehittävänsä.

Maailmalla kiertävissä uutisissa kerrotaan kuinka Google tekee milloin vapaaehtoisesti, milloin pakotettuna yhteistyötä CIA:n, NSA:n, Pentagonin et al kanssa.

Google saa kuvat jo osittain valmiiksi manipuloituina ja voi niitä itse manipuloida. Ei siis olisi mahdotonta eikä edes kovinkaan yllättävää jos se osallistuisi venäjänvastaisiin kanpanjoihin tälläKIN tavalla. En väitä sen juuri tässä asiassa niin tekevän mutta ei se tavatonta eikä mahdotonta olisi.

Käyttäjän mattivillikari kuva
Matti Villikari Vastaus kommenttiin #111

OK, onko niissä kuvissa siis koneita lisätty vai vähennetty? Joku syy manipulointiin tarvitaan.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #112

Jos Villikarin sisäluku- ja luetunymmärtämistaito riittäisi, hän olisi huomannut, että en ottanut kantaa onko lisätty, vähennetty vai pidetty ennallaan. Otin kantaa vain siihen miten ja kenen toimesta se olisi mahdollista.

Mitä taas motiivispekulointiin tulee niin koneiden lisäämiselle voisi olla motiivina n.s. "Venäjän uhan" paisuttelu. Sehän on ollut käynnissä jo vuosia sekä USAn kansallisten etujen ajamisessa että monenkin maan budjettiteknisenä temppuna pyrittäessä kasvattamaan armeijojen määrärahoja. Erityisesti tulee mieleen Trumpin monastikin julkilausuttu halu kasvattaa NATO-liittolaistensa ja ilmeisesti myös rauhankumppanien(sic!) sotabudjetteja.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Apusana: Saakasvili, ja ---

Galitsian haamut Kiovan yöstä!

1] Galitsian haamut historiasta ~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/167227-... -

....
KESKIVIIKKONA, HEINÄKUUTA 02, 2014
Ukrainassa itä ja länsi kohtaavat

Galitsian haamut 1] Suuren Isänmaallisen sodan (1941-45) varjoista kumpuavat venäläisten mieliin – kitkerästi pohdittaessa, mitä Ukrainassa tapahtuu; länsityönteisesti. Olisikin viisasta jokaisen tutkia historiaa tuolta nykyisen Ukrainan alueilta ja muistaa miten hanakasti Ukrainan neuvostotasavallan 'neuvostoliittolaiset' singahtivat Saksan kolmannen valtakunnan puolelle – liittymällä esimerkiksi Waffen SS:ään ja saksalaisten keskitysleirijoukkoihin muun muassa vartijoina …

Nyt Ukraina valjastuu paljolti muidenkin syiden vuoksi taistelutantereeksi sekä idän ja lännen voimain mittelöksi. Kysessä on ensinnäkin erinomaiset viljelyalueet, kiinalaisten peltovuokraukset sekä ukrainalaisten slaavilaisuus – unohtamatta lännenmiehen valtapyrkimyksiä hajottaa lopulta Venäjää pienempiin osiin. USA:n vahva ja pidetty edesmennyt presidentti Ronald Reagan onnistui hajottamaan ”pahan akselin” Neuvostoliiton.

Tänään Venäjä on maailman suurin raaka-aine- ja energia-aitta

Lisäksi Venäjän lähentyminen maailman suurinta ”liukuhihnaa” Kiinaa kohden 2], on suuri uhka lännenmiehelle, sillä Kiinan ja Venäjän mahdollinen liittouma 3] sotkee pahasti läntisen miehen hegemonia suunnitelmia ylläpitää angloamerikkalaista valtapyydettä yllä koko maapallolla – maailma tarvitsee lopulta vastapainoa USA:lle 4].

Lännenmies on sitä mieltä,

että heidän/meidän poliittinen ”vapausrakenne herra snowdeneineen 5]”, … kuitenkin vain noin 20 prosentin populaatiomäärällä - on se oikea malli koko maapallollemme. Me lännessä unohdamme, että pallollamme on paljon vanhempia kulttuureita kuin nykyisen maailmanpoliisi USA:n muutaman sadan vuoden historia. Lännelle onkin paha uhka, jos ja kun itä nousee (elämmekö jo Kiinan vuosisataa?) 6]; ja tähän liittoon ei voida Venäjää laskea!

Jatkuu ~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2014/07/ukrainassa-... -

.

Käyttäjän ilkkavarsio kuva
Ilkka Varsio

Valio ei ole koskaan myynyt tuoteitaan Venäjällä enemmän kuin juuri nyt.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Valion Venäjän tehtailta ---

...
274 lukijakommenttia aiheesta "Sahaammeko oksaa, jolla istumme - venäjäpakotteiden pakottamana?" linkin

~ http://www.hollilla.com/reader.php?action=thread&t... - alta

- ORIG 04.12.2014

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Suomi tarvitsee kriisisietoisen ja kriisitilanteessa viileän järjen säilyttäjän, emme voi toistaa ENNEN Talvisotaa ollutta "erkkolaisuus-ilmiötä" - paras tuon torppaaja on Paavo Väyrynen!

~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/249399-... -

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Todellisuudessa Maidanin massamurhan oikeudenkäynnit ovat meneillään Ukrainassa ja ampujiakin on tuomittu.

Jos webistä etsii tietoa niin hakukone löytää kymmeniä ja kymmeniä propropagandasivustoja kuten Veteranstoday, Sputnik, RT, Vastavalkea, Washintonblog, dninews ect...
Uusin väite liittyy Georgiaan, mihin topicissakin viitataan. Väitteen mukaan ampujat olisivatkin olleet georgialaisia tarkka-ampujia.

Maidanin tutkimuksissa yhtenä todisteryhmänä ovat videot. Uutiskuvien ja yksityisten ottamien videoiden lisäksi Kiovan keskustan valvontakameroiden tallenteista näkyy ampujien liikkuminen ennen ampumista ja ampumisen jälkeen. Näiden perusteella ampujat ovat pystytty tunnistamaan eikä heidän joukossa ole georgialaisia.

Ukrainasta kiinnostuneiden kannattaisi käydä vähintään Kiovassa, mutta myös Odessassa ja Mariupolissa. Lento kestää pari tuntia ja paikanpäällä asia avautuu aivan toisella tavalla kuin lehdistä lukemalla.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Todellisuudessa Maidanin verimellakoita ei ole puolueettomasti, uskottavasti ja kansainvälisesti edes tutkittu - miten pitää oikeudenkäyntiä, kun ei ole edes kerätty täysiä todisteita ... tieto perustuu kiovalaisten pakolaisten kertomuksiin itse tapahtumista - videoin.

Suomella voisi olla rooli käynistäjänä, jossa todellinen totuus kaivetaan esiin ja tapahtumat käsitellään Haagissa - kansainvälisessä oikeudessa, kuten Serbiankin tapahtumat. Näin ei ole tehty, miksi?

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Yleisellä tasolle ei kai massamurhakaan kansainväisesti tutkita. Meillä on ollut nuo kouluampumiset, Venäjällä on ollut useita terrori-iskuja, Ranskassa, Englannissa, Saksassa, Lähi-Idässä, Pakistanissa ja Yhdysvalloissa lukuisia. Kaikki ne ovat tutkittu ja tuomittu paikallisesti.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #51

Serbian US pommitusten jälkeiset ja edeltävät operaatiot ovat Haagissa - paitsi ettei US pommituksineen, ilman mitään mandaattia - ole syytettyjen/ tuomittujen penkillä.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #54

Nato tunnetusti aloitti pommitukset virallisesti ilman YK:n mandaattia, mutta YK kuitenkin syytti serbejä etnisestä puhdistuksesta. 15.1.1999 Račakin kylässä tapahtui sotarikos albaanialaisia siviilejä vastaan ja kylästä löydettiin yli 40 ruumista, joiden vahvistettiin olleen albaanisiviilejä. Serbit kiistivät Helena Rannan tutkimusryhmän raportin.
Kosovon sodassa kuoli kaikkiaan 13517 ihmistä ja ainakin siviilien kannalta Naton operaatio oli järkevä kun sotatoimet päättyivät.

Nato ei taida olla syyllisten penkillä Haagissa, muita sieltä kyllä löytyy.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #62

Vaalisto kertoo serbien kiistäneen hammaslääkäri Rannan johtaman ryhmän tulokset. Minäkin niitä aikanaan ihmettelin. Osoittaa suorastaan satumaista analytiikkaa hammaslääkäriltä pystyä tunnistamaan ruumista tutkimalla hänen tappajansa etninen tausta. Siihenhän tarvitaan suorastaan yliluonnolliset kyvyt joita ennen on ollut vain vakuutusyhtiöiden ja KELAn lääkäreillä.

Vaalisto myös toteaa, ettei NATO ole Haagissa tuomiolla. Sen on totta ja osoittaakin kyseisen tuomioistuimen puolueellisuutta ja tarkoitushakuisuutta. Hyvin valikoidusti syytetyiksi valikoituneet eivät saaneet edes haluamiaan todistajia paikalle n.s. läntisestä arvoyhteisöstä. Nyttemmin esimerkiksi S.Milocevic on kuolemansa jälkeen tunnustettu syyttömäksi ihan eri oikeudenkäynnin pöytäkirjan sivulauseissa. Miten sitten NATOa tai sen johtajia saisi sinne syytettyjen penkille?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #64

Käydessäni Kiinassa viime vuonna, oli eräänä puheenaiheena US pommitukset Serbiaan ja osumat myös Belgradin Kiinan suurlähetystöön - ihmeteltiin, ettei Yhdysvaltoja ole saatettu kansainvälisen tutkimuksen alle!

HUOM! Tässä en esitä mitään edes epävirallista kantaa kiinalaisilta, vaan lainaan yksityisten kiinalaisten kertomuksia - siviiliajalla ja siviilimielessä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #62

USAF pommitus tappoi yli 500 serbisiviiliä ja samalla tuhottiin osa Kiinan Belgradin suurlähetystöä .. (CIA-operaatio)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #62

Syyttikö YK USA' ta yli 500 siviilin tappamisesta Serbiassa?

Käyttäjän KuinkaKarlMarxTavataan kuva
Seppo Oikkonen

Taitaa Oliver Stone olla Paavoakin parempi totuudentuoja Ukrainan todellisuudesta:

http://ukraineonfire.com/

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Löydätkö siitä selviä virhe- ja/tai valhekohtia?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Lainaus toisaalta - 24:

"Käännekohtana, kulminaatiotuokiona, Ukrainan tilanteessa oli heti presidentti Janukovitsin syrjäytymisen jälkeen uuden Ukrainan hallinnon julistus, jolla ukrainankieli tehtiin maan ainoaksi viralliseksi kieleksi. Samalla syrjäyettiin venäjä maan toisena virallisena kielenä, vaikka venäjänkielistä väkeä on maassa ja erityisesti Donetskin, Luhanskin, Harkovan ja myös Dnepropetrovskin oblasteissa kaikkiaan miljoonittain. Se kielijulistus aiheutti jyrkän vastareaktion niin Ukrainan venäjänkielisen väestön keskuudessa kuin Venäjälläkin. Siitä edelleen tilanne eskaloitui Venäjän operoimiseen Krimillä ja siihen oli "pätevänä" perusteena Sevastopolin sotilastukikohdan aeman turvaaminen Venäjän etujen näkökulmasta katsottuna. Ja edelleen seurasi aseellinen konflikti Donetskin ja Luhanskin oblasteissa. Samoin Odessassa Krimin länsipuolella oli konflikti kärjistymässä, mutta se päättyi Ukrainan uuden hallinnon voitoksi. Siis erityisen kojhtalokkaana typerehtimisenä oli Ukrainan uusien vallanpitäjien kielipolitiikka." -lainaus päättyy.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Venäjä voisi samalla tavalla patistaa kiovalaiset ja donpassilaiset samaan pöytään.

...
~ https://yle.fi/uutiset/3-10044458 -

" ... Venäjän mukaan kokouksessa on määrä keskustella muun muassa sovinnosta Syyrian osapuolten välille sekä tulevista poliittisista uudistuksista Syyriassa.

Rauhasta on neuvoteltu tällä viikolla myös Wienissä, jossa YK:n erityslähettiläs Staffan de Mistura tapasi sekä Syyrian hallituksen että opposition edustajia. De Mistura myönsi toimittajille varhain lauantaina, että edistystä sodan ratkaisemiseksi ei löydetty. ... "

.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset