Ilkka Luoma Vienti- ja ympäristöteollisuuden hyväksi

Paavo Väyrynen teki rehdin päätöksen – Keskustan puheenjohtajaksi

  • Kansakunnan toivot, petturit vai tietämättömät - kaksi jo sivuraiteella - entä huomenna? ¤
    Kansakunnan toivot, petturit vai tietämättömät - kaksi jo sivuraiteella - entä huomenna? ¤
  • Hakee Keskustan uudistajapuheenjohtajaksi pyrkivä Väyrynen historiasta tukea ...? ¤¤
    Hakee Keskustan uudistajapuheenjohtajaksi pyrkivä Väyrynen historiasta tukea ...? ¤¤
  • Toppuutellaan Paavon intoa, minulla on puoluekoneisto hallussa - junailemme Väyrysen paitsioon [?] ¤¤¤
    Toppuutellaan Paavon intoa, minulla on puoluekoneisto hallussa - junailemme Väyrysen paitsioon [?] ¤¤¤

… tai toinen vaihtoehto on päättää kaksoisjäsenyys. Paavo lähtee, ellei Keskusta valitse häntä puheenjohtajaksi *. Sotkamon puoluekokouksessa Keskusta ratkaisee pitkälti Suomen linjan! Tämä tuntuu uskomattomalta, mutta näin se on. Presidentinvaaleista kansa valitsi 42 prosentin voimalla istuneen presidentin uudelle kuusi-vuotiseksi jaksoksi [1 … Se siitä ja vilpittömät Onnittelut Saulille.

 

Nyt Väyrynen hakee Suomelle ratkaisevaa linjausta Keskustan puheenjohtajuuden, seuraavien eduskuntavaalien (jopa ennenaikaisten) ja hallituspolitiikan kautta. Ensin puheenjohtajaksi, sitten yhdistetään karanneet ”vennamolaiset”, tehdään Suomen suurin puolue – mennään hallitukseen ja otetaan pääministeriys.

[* ” … . .. Väyrynen teki rehdin eleen, tietäen, että hänellä on Keskustassa laajaa kannatusta. On suoraselkäistä mennä mittauttamaan kannatus suoraan kenttäväen eteen. Keskustalla ei ole jäsenäänestystä, vaan puoluekokous valiintuu huolella piireistä [!]. Tässä voi olla Paavolle uhka, mutta myös suuri mahdollisuus. 

Väyrynen pelasti Keskustan alamäen presidentinvaaleissa 2012, jolloin hän yhdisti kentän taakseen - puoli miljoonaa ääntä ensimmäisellä kierroksella. Voisiko entinen Keskustan puoluesihteeri Jarmo Korhonen tulla vankkuriksi Paavolle? 

Nyt on kysymys Keskusta tulevaisuudesta! Tänään Sipilän Keskusta on liki Kokoomuksen apupuolue. Paavon kuningasajatus on yhdistää perussuomalaiset, itsensä kadottaneet siniset ja "sipilöitynyt" Keskusta Uudeksi Keskustaksi, jonka kokoava voima lähtee Kansalaispuolueen politiikan kattojärjestömäisyydestä. Tässä on ensimmäinen politiikan innovaatio sitten demareiden Forssan kuuluisan kokouksen 1906 … ” ~ https://yle.fi/uutiset/3-10053749 -

 

 

Miksi näin – siksi, että on aito huoli Suomen tulevasta tilasta!

Siksi myös, että Väyrynen hakee näin ne tärkeät – Suomen kansalle hyvin tärkeät vaaliteesit hallitusvastuun kautta pääministerin pestistä toteutukseen. Erityisesti sotilaspoliittinen liittoutumattomuus, ja näin Paavon ollessa pääministeri, hän varmistaa, ettei Nato-kannastaan kansalle epävarma presidentti Sauli Niinistö ”heikkona hetkenään” tekisi uus-erkkolaista [2 päätöstä Natoon menosta – vastoin kansakunnan vakaata mielipidettä, joka olisi myös liittymisenä kohtalokasta suomalaisille [4.

 

Paavon suunitelma on nerokas ja sitä on täytynyt pohtia huolella

On reilua antaa Keskustan kentän tehdä päätös, joko uus-keskustalaisuutena – alkiolaisuuden tunnustajina tai sitten Väyrynen tekee eron vanhaan ja uusii suomalaista politiikkaa urakalle ”kattojärjestönsä” kautta – eli Kansalaispuolue vetoaisan päässä - muutosmoottorina. 

Myös Väyrysen Uus-Keskusta voi muotoutua Kansalaispuoleen kautta – onhan se politiikan kattojärjestö – ikäänkuin Saksan CDU/CSU [5 – jossa keskustamieliset kohtaavat samakantaisina – ja näin ”vennamolaiset” palaavat kotiin, ehkä jokunen sininenkin eksyy harhailun tieltä mukaan.

 

Timo Soini pakenee EU-Brysseliin tai natovankkureihin – kuten teki tavallansa myös Kokoomuksen Jyrki Katainen, joka pakeni Suomesta [6 – katastrofiensa jälkeen – EU komissioon – Alexander Stubbin paikalle, kun ikikansaeduataja Ilkka Kanerva piti ensin laittaa tekstarijäähylle – liki olemattomin syin … ja näin tehtiin tilaa Jyrkin paolle, jo hyvissä ajoin!

 

...

[13052015]” … Persujen kotiinpaluu

~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2015/05/toimitusjohtajamainen-juha-sipila.html -

Ote ylläolevan linkin alta: ” … Onko Juha Sipilän tarkoitus palauttaa lopulta karannut vuohi kotiin eli persut Keskustaan ja näin vanha Vennamo-Kekkonen keskinäiskärhämöinti muistikuvanakin jää tapahtumahistoriaan – merkkihenkilöiden ollessa jo pitkään poissa maallisista politiikan kiemuroista - ylemmissä kerroksissa.

Onko Sipilän tarkoitus nostattaa Suomeen kahden pääpuolueen politiikka, jolloin saavutetaan helposti 12 ministerin hallitus – 'konservatiiveina ja demokraatteina', kuten USA' ssa. Ehkä. Keskustapersu 18] olisi ylivoimaisesti suurin puolue, jopa yli 100 kansanedustajaa!

Timo Soini jättänee puheenjohtajuuden tämän nelivuotiskauden jälkeen – siksi raskaaksi saattaa mahdollinen isänmaan edun nimissä tehty takinkääntö käydä voimille valtion rahanvartijana, niin että ansaittu poliitikon eläke maistuu jo kohta … ...” -ote päättyy.

 

...

Sipilä ei oivaltanut kansakuntansa etua – koska on tulos-tase-apuraha liikemies [?]

Sen sijaan valitsi laillisuutta hipoen ratkaisun, joka sai kansalta tyrmistyksen – otti takinkääntäjien prosenttiliikkeen turvakseen, ettei hallitus hajoa – siniset jäivät 1-3 prosentin kansalaismielipidekannatuksella hallitukseen turvaamaan Sipilän rooli pääministeri-mersun takapenkillä. 

Viisi sinistä ministeriä ja olematon kansansuosio. Laillista vai moraalilaitonta? Kansa ratkaiskoon ”sipilöinnin lentokaartoineen” seuraavista vaaleista. Veikkaisin, että Väyrynen on juuri tämän ajassa ymmärtänyt! 

Väyrynen on sen sijaan pohtinut laajempaa ”keskustalaisuutta” jo pidempään – kokenut kansa muistaa Veikko Vennamon ja tämän välirikon presidentti Kekkosen kanssa. Syntyi SMP, joka nousi ja tuhoutui, kuten mitä ilmeisimmin tapahtuu nyt perussuomalaisille ja sinisille – kansalaiskannatuksen katoamisena. Väyrynen jätti totaalisesti Laura Huhtasaaren vaalimenestyksen ar vioimatta! Miksi?

Kyvykkäimmät ps- ja sinisistä poliitikoista ottavat vastaan ”kattojärjestön” kutsun ja liittyvät uuteen kansalaisliikkeeseen, joka keskittyy jo Väyrysen presidenttivaaleissa 2018 olleisiin pääteeseihin …

 

Politiikassa tapahtuu harvoin todellista kehitystä – jota voitaisiin jopa innovoinniksi** kutsua – mutta nyt se on tarjolla. Ratsastammeko edistyksen aalloilla, vai olisiko aalto vielä heiveröinen ja kansalaissurffi jää vielä odottamaan todellista myrskyvaroitusta, mutta mistä?

[** Innovaatio ~ https://fi.wikipedia.org/wiki/Innovaatio -

 

...

EKSTRA

[Link]

Ote ylläolevan linkin alta: ” … Olisiko aika yhdistää voimat ja yhdistää maaseutu- ja kaupunkisuomi?

Tosiasia on se, että meidän reilu viiden miljoonan kansakunta ei kestä vastakkainasettelua pääkaupunkiseutu – muu Suomi. Tarvitsemme molemmat. Jokainen voi päässään laskea kuinka paljon peltohehtaareja pääkaupunkiseudun 1,5 miljoonaa ihmistä tarvitsevat – pysyäkseen hengissä. Nuo hehtaarit sijaitsevat muualla kuin Kehä III:n sisällä. Kriisiaikoinakaan ei aina meille ystävä ollut Saksakaan pystyne joka hetkeen olemaan avuksemme – meidän on tultava toimen ominemme.

Olisiko Persukeskusta poliittinen ratkaisu yhdistää Suomi!

[ ~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/143605-persukeskustalle-104-edustajapaikkaa -] … ” - ote päättyy.

 

EKSTRA 2

Kaataako Väyrynen Soinin – syyllä, että Timo on ulkoministerinä vahingoksi kansakunnallemme … ~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2016/03/kaataako-paavo-vayrynen-timo-soinin.html -

 

 

Ilkka Luoma

Kansalaiskirjoittaja Helsingistä

https://www.facebook.com/first.ilkka

https://ilkkaluoma.blogspot.fi

 

US VU 24 T BL BL BL FB FB FB BLOG 160835

 

DOC väyrynen_01022018.doc – OpenOffice Writer

PVM 02022018

 

764_6965

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

1Suosittele

Yksi käyttäjä suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelija

NäytäPiilota kommentit (64 kommenttia)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

[2010!]

" ... Keskusta valitsee parin kuukauden kuluttua uuden puheenjohtajan. Onko Paavo Väyrynen valinnan jälkeen pääministeritiellä kohti kriisiytyvän Suomen oikaisijan tehtäviä, voitettuaan seuraavat ennenaikaiset eduskuntavaalit?

Kansa kysyy kolmea asiaa. Nuo kysymykset ovat: Kanta Natoon, kanta Euroopan unioniin ja eurokriisiin. Vain yhdellä on kaikkiin selvä vastaus. Paavo Väyrynen sanoo Natolle ainoana täyden ein - Kansa tykkää. Paavolla on myös selvä vastaus euroon ja EU:hun. Kyllä kansa kysyy ja tietää muutakin.

Paavo kävi yksin täysillä taistelua eduskunnassa Europan yhteisöön liittymistä vastaan - jo silloin, kun Timo Soini oli peruskoulussa. Paavo punoi juonia presidentti Urho Kekkosen kanssa jo silloin, kun Sauli Niinistöä ei näkynyt politiikassa. Paavo on edelleen loistavassa kunnossa - kaikista muista ei saata voida sanoa ehkä samaa. ... "

---

" ... Paavo Väyrynen on kuin onkin uudistaja - koska kokemus ymmärtää uuden ajan virheet

Paavo Väyrynen on tänään uudistaja, koska hän haluaa suomalaisten tekevän Suomessa työt. Väyrynen ymmärtää kehitysavun vastuun ja ulkomaankaupan merkityksen maallemme. Väyrynen muistaa opetuksen vaikutuksen kansakunnan osaamisen ja sivistyksen takaamiseksi. Aitosuomalainen työvoima on Väyrysen erityisessä suojeluksessa - näin uskotaan.

Jos Keskusta valitsee Väyrysen puheenjohtajaksi, tulee hänestä automaattisesti tämän hallituksen loppuajan pääministeri - hänen arvovalta riittää operoimaan kataiset ja sinnemäet ruotuun, jolloin Keskusta ei ole takaa huutajan asemassa. Väyrysen kokemus on miltei yhtä suuri kuin muiden valtioneuvoston jäsenten yhteensä, jos Mauri Pekkarinen (Kesk.) unohdetaan.

Väyrynen on Keskustan pelastaja seuraavissa eduskuntavaaleissa?

Väyrysen pääministeriys antaa Keskustalle aivan oivan paikan seuraavissa eduskuntavaaleissa, koska Väyrynen on uusi poliitikko sadoille tuhansille äänestäjille, kun mitataan osaamista vaalikamppailussa televisiokameroiden ääressä.

Lisäksi Väyrysellä on yksi ominaisuus ylivoimaisena ja se on Kekkosen perintö, mitä hän ainoana nykypoliitikoista kantaa dementoitumattomassa muistissaan. Väyrynen muistaa kuinka Kekkonen ohjasi poliitikkoja isällisen kovalla kädellä - ja tästä suuri Suomen tavallinen kansa tykkäsi ja edelleen tykkää.

Mikäli Keskusta voittaa seuraavat eduskuntavaalit Väyrysen johdolla, avaa se aivan uskomattoman värisuoramahdollisuuden Keskustalle. Presidentin vaalit (2012) ovat vuoden päästä eduskuntavaaleista (2011). ... "

.
~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/30354-p... -

.

Käyttäjän hannumononen kuva
Hannu Mononen

"Väyryselle pitää nostaa hattua, sillä hän on politiikan (ja tässä tapauksessa Keskustan) ainoa aidosti kriittinen toimija.", kirjoittaa eräs toinen US:n blogisti, joka estää tekstinsä kommentoinnin.

Itsekritiikin jättiläinen Väyrynen ei ole ollut koskaan, ja siinä on hänen heikkoutensa. Huomionkipeä narsismi pudottaa hänet joukkuepelistä vääjäämättä, eikä politiikassa pääse huipulle pelkillä yksilösuorituksilla. Väyrysen motivaatio on kova, suorastaan pakonomainen, eikä samaa kokemusta politiikasta ole Suomessa monella. Jämähtäminen henkisesti YYA-aikakauteen ja pyrkiminen Kekkoseksi Kekkosen paikalle vielä 2000-luvulla tekee hänestä kuitenkin ikuisen surullisen hahmon ritarin, toki viihdyttävän erikoisuudessaan.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Keskustakenttä saattaa herätä, muistavimmat muistavat, että Väyrynen yhdisti Keskustaa presidenttivaaleissa 2012 ... tämä on tosiasia. Nyt näyttää harva huomaavan, että Suomen tie ei välttämättä ole se turvallisin - ehkä Väyrynen kokee, että nyt pitää laittaa kaikki peliin ja yhdistää koko keskustalainen kenttä, josta syntyisi epäilemättä Suomen suurin puolue ---

Tosiasia on myös se, että Väyrynen peittosi Keskustan virallisen presidenttiehdokkaan! Sinällään Matti Vanhanen on sympaattinen ja omaa ministeriaineista, edelleen! Matti ymmärsi ottaa aikanaan Paavon hallitukseen.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

[2013]

" ... Radikaalimmin

Persukeskusta 7] on uusi kansalaisliike, jossa Keskusta ja Perussuomalaiset järjen valon syttyessä ja kansakuntatilan paljastuessa löytävät toisensa ja tekevät akselin yhteistyöstä – määrätietoisesti toimien kaksikko voi saada yli puolet äänistä – seuraavista ennenaikaisista eduskuntavaaleista.

Näin kansakuntamme saisi ensimmäisen tehohallituksen,

jossa istuu rautainen tahto ja päämäärähakuisuus – hetkellisesti jopa ”kipein ottein”. Myöhemmin kaksikko voi mainiosti sulautua ylivoimaisesti Suomen suurimmaksi kansanliikkeeksi 8] ja näin parin puolueen politiikkakenttä saisi syntysanansa – toinen hallituksessa ja toinen oppositiossa varjohallituksineen.

Lopulta presidenttikin korotettaisiin kansakunnan haluamaan valtaan ja vastuuseen, jossa pääministeri poistuisi ja tilalle tulisi presidentti. ... "

~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/143605-... -

...

[2012]

" ... Lopuksi Perussuomalaiset yhdistyvät uudistuvaan Keskustaan, jolloin valtakunta saa suurimman kansanliikkeensä - puolueen, jolle teot kansan eteen ovat tärkeämpää kuin omakeskeiset karriaaritavoittelut, kähminnät ja kyynärpäilyt. Tällaisesta mallista syntyy väkevä mobilisaatio taistelemaan alkaneessa maailmanlaajuisessa työn uudelleen jaossa. ... "

~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/98254-p... -

...

Käyttäjän Lokari kuva
Pekka Pihlanto

Väyrysen rehtiys ja aito huoli kohdistuvat vain hänen omaan asemaansa. Sipilä teki virheen, kun ei ottanut Väyrystä hallitukseensa. Kyse on Väyrysen kostosta. Väyrynen olisi ollut hallituksessa todennäköisesti pienempi paha kuin hallituksen ulkopuolella. Oma puoluehanke olisi jäänyt ainakin siinä vaiheessa käynnistämättä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Kokeneimpana ulkopolitiikan hoitajana Paavolla saattaa olla suuri huoli linjasta - mihin maatamme pienen vähemmistön ja mediamanipulaation osalta ollaan viemässä ...

...
Vajaa 200.000 suomalaista antoi kipinää! ;)

Käyttäjän Lokari kuva
Pekka Pihlanto

Uskokoon ken voi... - Näkemykseni perustuu politiikan ja Väyrysen uran seuraamiseen median pohjalta pitkään - jo ennen jalasmökkiaikaa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #11

Aika näyttää - jokainen miettii noita Paavon teesejä, ja niiden hyödyllisyyttä!

...
Mitä mieltä olet sotilaallisesta liittoutumattomuudesta?

Käyttäjän Lokari kuva
Pekka Pihlanto Vastaus kommenttiin #14

Mielestäni Natoon olisi ollut mentävä viimeistään samassa rysäyksessä Baltian maiden kanssa. Tällä hetkellä näyttää siltä, että Nato-juna meni jo. Putin on kiristänyt Venäjän linjaa tässä(kin) asiassa niin, että on turha ärsyttää häntä.

On myös otettava huomioon, että esim. Kreikka voi piruuttaan äänestää jäsenyyttämme vastaan. Siinä sitä sitten oltaisiin ilman optiota.

Itse liittymisprosessi veisi aikaa - vähintään vuoden? Sinä aikana Venäjä järjestäisi meille ikäviä yllätyksiä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #21

Natoon kansakuntamme ei halua mennä - noin 60% sanoo "Kiitos ei". Emme halua olla Nato/US taistelu- ja hyökkäysjoukkojen astinlauta, taistelualusta ja emme myöskään hyökkäysreitti itään - Täällä idän ja lännen vedenjakajalla on parasta pysytellä liittoutumattomina.

Ohjeemme on se, ettemme laske mitään uhkaavia ulkoisia sotajoukkoja maahamme - mitään rajanaapuriamme kohtaan ja vastaan!

Käyttäjän Lokari kuva
Pekka Pihlanto Vastaus kommenttiin #22

Näin sanovat gallupit. Kysyit minun mielipidettäni. Ilman liittolaisia olemme suurvaltanaapurin hyväntahtoisuuden varassa. Se on melko hyväuskoinen asenne tässä kylmässä maailmassa.

Kumpikaan emme voi todistaa näkemystämme oikeaksi. Toivottavasti hyväuskoisuuden realistisuus ei joudu koskaan todelliseen testiin.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #27

Oletko huomannut, että olemme eläneet täydessä rauhantilassa jo yli 70 vuotta - mikä meitä on uhannut, ja mikä uhkaa nyt?

Kaikkien mielipiteet ovat yksilötasolla esittäjälleen aina tärkeimpiä - nyt näitä yksilöesityksiä ajatuksina on reilu enemmistö koko kansasta! :)

Käyttäjän Lokari kuva
Pekka Pihlanto Vastaus kommenttiin #29

Olen huomannut, mutta se ei todista tulevaisuudesta mitään.

Kyllä kansa tietää, sanoi Veikko Vennamokin.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #33

Vanha 800-luvun kiinalainen viisaus Shandongin maakunnasta sanoo - "Pidä ystävät lähellä ja viholliset kaukana" - äläkä mene merta edemmäksi kalaan!

Käyttäjän Lokari kuva
Pekka Pihlanto Vastaus kommenttiin #36

Viisaita lauseita, mutta suurvallalla ei ole ystäviä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #44

USA ajaa itseään paitsioon ja toisaalta Kiina ja Venäjä lähestyvät toisiaan, joka on taas meidän suomalaisten ja Suomen etu!

Käyttäjän Lokari kuva
Pekka Pihlanto Vastaus kommenttiin #45

Trump tosiaan tekee sitä hulluudessaan. Vaikea sanoa, miten tämä kaikki vaikuttaa meidän asemaamme.

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto

Väyrynen Suomen poliitikan kaikkien aikojen suurin pelle.

"Puolueeseen liittynyt jäseniä estääkseen Väyrysen sooloilut ja pelleilyt"

https://www.kainuunsanomat.fi/kainuun-sanomat/koti...

Ja huono häviäjä

http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/20180128021520...

Minkä sanan päästi suustaan?

Suomi on sotilaspoliittisesti liitoutumut jo EU-jäsenyydenkin myötä. EU:sta Suomi ei tule irtautumaan.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Oletko Jori koskaan kuullut netiketistä - tuon tyyppinen haukkuminesi perusteetta, kertoo enempikin sinusta - lukijat sen huomaavat. Tekeekö se hyvää sinun maineelle? Maineelle?

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto

Sinuna, Luoma en puhuisi nettiketistä yhtään mitään. Sinä yrität täällä koko ajan holhota ja neuvoa vanhempia kirjoittajia, kuten minua. Tuskin kannattaisi myöskään puhua muiden lukijoiden puolesta, anna heidän tehdä ihan itse omat johtopäätöksensä asioista.

Väyrynen on ihan itse tehnyt itsestään valtakunnan pellen uskomattomalla narsistisuudellaan ja vallanhimollaan. Kun siihen lisätään vielä täydellinen jämähtäminen YYA-aikaan, on ko. titteli mielestäni täysin ansaittu.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #13

Yksityisviestien pohjalta ovat sinun osalta jo tehneet johtopäätökset - suosittelen asiapohjaisuutta, ei räkyttämistä - ellei asiallisuus luonnistu - eivät lukijat palautteen pohjalta kaipaa kaltaistasi tyhjää älämölöä ...

Käyttäjän maxjussila kuva
Max Jussila Vastaus kommenttiin #15

Luoma, yksi tai kaksi suosittelijaa löytyy noin keskimäärin blogeillesi. Kuinkahan valtava se yksityisviestien määrä on? Puhutaan varmaan tuhansista...Jälleen kerran olet suositellut omaa kirjoitustasi, ainoana.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #17

Tähän avaukseen on tullut klo 18' sta mennessä 12 yv' tä. Suosittelin aihetta - pitää paikkansa, koska siinä on ytimeen menevä asiakulku. Suosittelin Väyrysen vuoksi, en oman juttuni takia!

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto Vastaus kommenttiin #15

Höpöhöpö. Venäjän trollien tehtäviin kuuluu olennaisena osana valehtelu. Minä en ole saanut yhtään yksityisviestiä epäasiallisuudestani. Tuskinpa siis sinäkään. Keskitypä vaan asioihin, älä kirjoittajiin.

Onko hän itsekin samaa mieltä kuin minä?

http://paavovayrynen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/puhe...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #18

Valitettavasti Jori olet väärässä. Et varman saakaan - mitään yv-postia ...?

...Netiketti olisi sinulle tässä kohtaa se oikea opiskelukohde - ehkä huomaat sen sitten myöhemmin :)

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto Vastaus kommenttiin #24

Jospa nyt vaan pysyisit aiheessa, etkä holhoa kirjoittajia. Onnistuuko?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #31

Onnistuuko Jori sinulta asiakommentointi itse aiheesta?

...
Vaikkapa tätä ---

[11092016] " ... Mikä olisi meidän suomalaisten rooli?

Se on helppo vastaus. Me Suomena olemme liittoutumaton sotilaallisesti – kansakuntamme tahdosta. Me olemme välittäjä ja osapuolisanansaattaja suurien välissä sukkulana. Olemme idän ja lännen vedenjakajalla ja me omaamme geeniperimää idästä ja lännestä.

Me Suomena olemme lisäksi luontainen YK-rauhanturvaamistehtävien suurvalta – omalla merkittävän kokoisella ja toimintavarmalla armeijalla. Me olemme Pohjolan Sveitsi. |0 Uskoisin, että tähän tavoitteeseen sisimmältään nykyinen presidenttimme tähtää, kuten myös ulkopolitiikan ammattilaiset – Tuomioja ja Väyrynen.

Viisaat ulkopolitiikan hoitajat eivät rakenna vastakkainasettelua, vaan purkavat jo tehtyjä muureja, joilla tuota vastakkaisuutta on torjuntaeleenä nostatettu!

Uskoisin vakaasti, etteivät molemmat ulkopolitiikan osaajamme halua sotkeutua muiden kolmansien sisäisiin asioihin – vaan keskittyvät huolehtimaan meidän oman uskottavuutemme tahdikkaana ratkaisuehdotusten luojana, johon voidaan luottaa. ... "

.

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto Vastaus kommenttiin #32

Onnistuu aina, kun sinä jätät sen säälittävän muiden kirjoittajien puolesta puhumisen ja holhoamisen. Me emme ole EU:n myötä sotilaalliseti liittoutumattomia. Se selviää EU:n keskinäisen avunannon lausekkeestä, jossa EU-mailla olla avunnannon velvollisuus( tarvittaessa myös sotilaallinen).

Ja kansalaiset ovat äänestäneet Suomen EU:hun.

Tutkija: ”Suomen sotilaallinen liittoutumattomuus jäämässä taakse - eikä se tapahdu Nato-jäsenyyden kautta”

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/234984-tutkija-su...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #57

Ilmeisesti et paljoakaan tutki tapahtumia, tai luet vain "korkkareita", sillä EY-kansanäänestys oli harhautus, jossa markka vietiin - kansalta salaten ... moni valapolitiikko huomautti jo kauan sitten, että mikäli kansa tiesi valuuttapelin - olisi äänestyskin ollut lopputulokseltaan toisenlainen ---

...
Laitan tähän sinulle opiskeltavaa, jotta saadaan tietotasoasi nostettua tärkeisiin tapahtumiimme :)

.
Ensin pureudumme EMU – junailuihin, joista kansakunta tuskin on paljoakaan tietoinen

[ - EMU-kiemuroinnin aikana ehdokas Sauli Niinistö oli eduskunnan perustuslakivaliokunnan puheenjohtaja – Väyrysen esityksen mukaan … ]

Tiivistelmä – vuodelta 2015 (copy-paste):

”A]
Jos: EMU:n kolmas vaihe jäsenyysneuvottelujen käymisen ennakkoehto.
2
Kysymys oli siten hallitusmuodosta. Millä perusteella muutetaan hallitusmuoto VJ 69§:ää käyttäen?

3
Milloin eduskunta on hyväksynyt ennakkoehdon ja samalla kumonnut HM 72 ja 73§:t?

4
Miksi eduskunnalle ilmoitettiin (PeVL 14/1994 vp), ettei EMU:n kolmas vaihe kuulu neuvotteluista saadun tiedon perusteella liittymissopimuksen?
5
Miksi eduskunnalle ilmoitettiin, ettei liittymissopimus koske hallitusmuotoa miltään osin?

B]
Jos: eduskunnalla ei ollut oikeutta EMU:n kolmatta vaihetta koskevaan varaumaan, miksi eduskunnalle ei sitä ilmoitettu ennen 18. marraskuuta 1994 päätöstä?
Miksi eduskunnalle ilmoitettiin, ettei liittymissopimus koske hallitusmuotoa miltään osin?
C]
Jos: varaumaa ei ollut, miksi eduskunnalle kerrottiin (HE 135/1994 vp ja PeVL 14/1994 vp), ettei liittymissopimus kumoa mitään hallitusmuodon pykälää?

...
d]
Tasavallan presidentti teki päätöksen EY-jäsenyyshakemuksesta 18. maaliskuuta 1992. Tasavallan presidentti ratifioi liittymissopimus -asiakirjat, hyväksyen kaikki sopimuksessa olevat asiat 8. joulukuuta 1994. Tiesivätkö he, että eduskuntaa ei perustuslain mukaan saa johtaa harhaan, saati Suomen kansaa? Tiesivätkö he, että heidän virkavalansa edellytti valtiosäännön turvaamista ja voimassa pitämistä?

Tietokirjallisuuden mukaan EU-jäsenyyden suhteen on tapahtunut valtiorikos [? - allekirjoittaneen huomio]. Suomen oikeusviranomaisten (muun muassa oikeuskanslerin virasto) mukaan kaikki oli laillista. Sotilas- ja virkavalan puitteissa tietokirjallisuuden määritelmät ovat uskottavia virallisten asiakirjojen perusteella.

Viitaten valtiopäiväjärjestykseen 11§:ään vaaditaan hallitusmuodon 2§:n perusteella, että tässä kirjoituksessa (mukaan lukien laaja selosteosa) esiin tulevat asiat on kansanedustajien tutkittava, koska muunlaista ”perustuslakituomioistuinta” ei ole olemassa tätä asiaa selvittämään. Tämä kirje ja sen laaja selosteosa on tarkoitettu yksinomaan oikeuskysymysten selvittämiseen edellä mainitulla tavalla ja siinä tarkoituksessa Suomen kansalaisten käytettävissä.
Tänään tilanteen selvittämiseen voisi soveltua myös kansalaisaloiteperiaate, jossa aloitteen päämääränä on muodostaa perustuslakituomioistuin, joka voisi tämän ”euroliitoksen” selvittää – mahdollisista vanhenemissäännöistä huolimatta.
Toisaalta on tärkeää saattaa asia täyteen julkisuuteen kansalaistemme taholle, jotta he tietävät mitä EU -neuvoa antavassa kansalaiskyselyssä jätettiin kysymättä ja mitä siihen kätkettiin – saatamme arvata vakaasti, että EU-kansanäänestyksen tulos olisi erilainen, jos kansalaiset olisivat tienneet, etä siihen oli todellinen ”koira haudattuna” - kytkös euroon! Tätä kansalaisemme eivät tienneet äänestäessään EU:n puolesta. * - (copy – paste) päättyy
--- ylös merkinneenä psta Ilkka Luoma [aineistolla lähdesuoja]

* Kts. Myös Kokoomuksen piireissä kansantalous- ja finanssiasioista perillä oleva asiantuntija, Jorma Jaakkola - Valtiopetos euroon liittymisessä?
~ http://jormajaakkola.fi/EMU-petos - … ”

Tarkka ja yksityiskohtainen tapahtumakulku löytyy täältä [1
~ http://jontikka.blogspot.fi/2014/12/markasta-euroo... -

...
~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2017/12/vayrysen-kiu... -

...

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto Vastaus kommenttiin #58

Äänestystä ennen mielipidetiedusteluissa kysyttiin, pitäisikö Suomen liittyä EU:n jäseneksi. Lähes kaikissa jäsenyyden kannattajia oli enemmän kuin vastustajia.

Suomen EU-kansanäänestys 1994, s. 42

Äänioikeutetuille lähetetyn äänestysoikeusilmoituksen yhteydessä lähetettiin valtioneuvoston kaksisivuinen tiedote Euroopan unioniin jäsenyydestä, jossa kerrottiin Euroopan Unionista, yhteisestä turvallisuus- ja ulkopolitiikasta sekä rahaliitosta, jossa tavoiteltiin yhteisvaluuttaa.

https://www.eduskunta.fi/pdf/sekalaiset/VN-tiedote...

Äänestyksessä kysyttiin, tulisiko Suomen liittyä Euroopan unionin jäseneksi neuvotellun sopimuksen (liittymissopimuksen) mukaisesti. Sopimuksen mukaista jäsenyyttä kannatti 56,9 % ja vastusti 43,1 %. Äänestysaktiivisuus oli 74,0 %. Kuudessa pohjoisimmassa vaalipiirissä yli puolet vastusti ja muissa vaalipiireissä yli puolet kannatti jäsenyyttä.

Suomen EU-kansanäänestys 1994, s. 50–54.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #60

Hyvä! Luitko tuota kommenttiasi edeltävät tekstit - linkkeineen. Syvällistää tuon EY-kansanäänestyksen harhauttavan sisällön, jossa markan ja Suomen Pankin itsenäisyyden poistuminen oli kätketty - ja tämä olisi varmasti vaikuttanut lopputulokseen, jos kansa tiesi tämän!

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #31

Älykäs havainnoitsija olisi huomannut, että juuri kommentti, jota yritit kommentoida liittyy Väyrysen ulkopolitiikan ytimeen ... Tein tässä virheen - kommentti 32.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

lauantaina, maaliskuuta 31, 2012
Väyrysen sujuvuus jyrää, ja se ärsyttää

~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2012/03/vayrysen-suj... -

.

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto

Väyrysen härskiin peliin ei pidä alistua

"EN­SIK­SI Väy­ry­nen odot­taa, et­tä kes­kus­tan pii­rit ja kun­nal­lis­jär­jes­töt ryh­tyi­si­vät jär­jes­tä­mään hä­nel­le - kil­pai­le­van puo­lu­een pää­mi­nis­te­rieh­dok­kaal­le - pu­he­ti­lai­suuk­sia ym­pä­ri Suo­men.

Toi­sek­si hän odot­taa, et­tä kes­kus­tan ny­kyi­nen pu­heen­joh­ta­ja, pää­mi­nis­te­ri Juha Si­pi­lä läh­ti­si hä­nen kans­saan väit­te­ly­kier­tu­eel­le.

Kai­ken tä­män jäl­keen Väy­ry­nen sit­ten läh­ti­si kan­nat­ta­ji­neen Sot­ka­mon puo­lu­e­ko­kouk­ses­ta te­le­vi­si­o­ka­me­roi­den saat­te­le­ma­na.

On ni­mit­täin sa­tap­ro­sent­ti­sen var­maa, et­tä hän ei Si­pi­lää voi­ta. Väy­ry­nen tie­tää sen it­se­kin."

TOI­SIN SA­NO­EN koko kes­kus­tan or­ga­ni­saa­tio kun­nal­lis­jär­jes­töis­tä pu­heen­joh­ta­jaan saak­ka alis­tet­tai­siin pal­ve­le­maan koko ke­vään ajak­si vain ja ai­no­as­taan Väy­ry­sen kan­sa­lais­puo­lu­een edus­kun­ta­vaa­li­kam­pan­jaa.

Väy­ry­sen kä­si­kir­joi­tuk­seen mu­kaan kes­kus­tas­sa pu­hut­tai­siin ja jul­ki­suu­des­sa uu­ti­soi­tai­siin koko ke­vään vain Väy­ry­ses­tä sen si­jaan, et­tä ai­ka käy­tet­täi­siin sii­hen hen­ki­seen pon­nis­tuk­seen, mitä tar­vi­taan vuo­den 2019 vaa­li­oh­jel­man pe­rus­lin­jaus­ten val­mis­te­luun Sot­ka­mon puo­lu­e­ko­kous­ta var­ten.

https://www.suomenmaa.fi/?app=NeoDirect&com=6/23/3...

Täysin härskiä taas Väyryseltä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Hyvä!!

Väyrynen toimii Keskustan perusaatteen rämettymisen korjaamiseksi (alkiolaisuus). Paavo käyttää luonnollisesti kaikki ne keinot mitä puheenjohtajavaalissa on tarjolla - tosin voi olla, että sääntönikkarit löytävät kohdan, jossa toisessa puolueessa jäsenenä oleva ei voi osallistua kisaan!?

Käyttäjän petriluosto kuva
Petri Luosto

Keskustapuolueen omien sääntöjen mukaan sen jäsen ei voi olla toisen puolueen jäsen samaan aikaan. Näin sanoo keskustan sääntöjen 4. pykälän 5. momentti:

"Perusjärjestön jäsen tai jäseneksi pyrkivät eivät saa kuulua muuhun puolueeseen."

Lähde: https://www.keskusta.fi/loader.aspx?id=b55a67cf-3f...

Väyrynen on kansalaispuolueen jäsen ja hän on samaan aikaan keskustan jäsen. Eivätkö yhteisesti sovitut säännöt koske Väyrystä? Miksi hän saa sooloilla säännöistä piittamatta? Jos keskustalla olisi kanttia, niin he sanoisivat, että Väyrysen puheenjohtajaehdokkuus on vastoin puolueen sääntöjä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Kansalaispuolue ei ole perinteellinen puolue, se on yhteisen ja samakantaisen politiikan "kattojärjestö" - ikään kuin vaikkapa Super ja PAM, jotka ovat liittoja ja ovat jäseninä SAK' ssa, ammattiyhdistystoiminnan "kattojärjestössä" toveriaatteen kannattajina - Vastine olisi työnantajapuolelta EK ...

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman

Onko Kansalaispuolue nykyajan Skdl?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #35

Laajan keskustalaisen valtiollisen liittoutumattomuuden kattojärjestö, mutta sisällään saman kantaisten liittouma.

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman Vastaus kommenttiin #38

Miten laaja voikin olla kovin pieni? Väyrynenkin jättää tämän perustamansa liittouman, kunhan tulee valituksi Keskustan puheenjohtajaksi.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #40

Jää nähtäväksi. Toisaalta Paavo on nyt ilmoittanut, että ellei hänen palvelus keskustaväelle kelpaa - on edessä ero, ja keskittyminen yleispolitiikan kattojärjestöön - Kansalaispuolueeseen ... ja Paavo palaa joka tapauksessa eduskuntaan. Keskustaväki saa päättää viekö Väyrynen yhden keskustapaikan vai jääkö siihen --- reilu peli!

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman Vastaus kommenttiin #41

Loikkareita harvemmin pidetään reiluina, mutta tässä tapauksessa se on varmaankin suotavaa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #43

Sinisten liimautuminen Audien takanahkapenkkeihin oli jo miltei moraalirikos ;)

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman Vastaus kommenttiin #46

Entäpä jäsenyys kahdessa puolueessa samaan aikaan ja vieläpä puolueessa, jonka säännöissä se selkeästi kielletään?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #50

Kukapa tässä maassa niin täysin rikkeetön on - vertaahan vaikkapa Kokoomuksen EU-Brysseliin paenneeseen Jyrki Kataiseen ... ;)

...

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman Vastaus kommenttiin #51

Eikö Väyrynen, joka on helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu kristillisdemokraattien listalta ja Keminmaan kepunpiirin puheenjohtaja, asu myöskin Brysselissä?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #52

Valittiin sinne kansan äänillä - Katainen meni sinne mandaattipaikalle, kesken kansan antaman eduskuntavaltakirjan. Ero on aika suuri - vai mitä? :)

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman Vastaus kommenttiin #53

Minkä puolueen listoilta Väyrynen valittiin europarlamenttiin? Oliko se Kansalaispuolue, Keskusta vai Kristillisdemokraatit?Laitoin puolueet aakkosjärjestykseen, kun en oikein tiedä mikä niiden järjestys muuten olisi.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #54

Keskusta, ja muistaakseni ~60.000 ääntä, kuten kaksi muutakin keskustalaista ehdokasta, jotka valittiin ...

Käyttäjän KristianSheikkiLaakso kuva
Kristian Sheikki Laakso

Kun Paavon tempaus perustuisikin kansan hyvinvointiin, eikä itseensä, niin se olis hyvä.

Ja tuossa Paavon keräämässä koalitiopuolueessa pääministerinä olisi kuka? No tottahan toki Paavo, ainakin jos Paavolta kysytään. Veikkaan että Terho ja Halla-aho ei olis samaa mieltä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma
Käyttäjän KristianSheikkiLaakso kuva
Kristian Sheikki Laakso

No Paavosta ei kyl ainakaan, kun tollanen koalitio on pelkkä Paavon päiväuni.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #19

Sen aika ja kansa näyttää ... Odotamme, ja vajaa 200.000 muutakin odottaa ;)

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

On Paavolla ainakin järkeviä mielipiteitä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Kyllä. Nuo järkevyydet huomaa vähänkin asioita tietävä ja ymmärtävä ;)

...
Olisi ollut kiva nähdä miten Sauli olisi pärjännyt toisella kierroksella Paavolle, mutta kansa päätti nyt näin ja siltä osin pulinat pois.

...
Ennenaikaiset eduskuntavaalit?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Sopii kuin valettu - tuleviin puheenjohtajavaaleihin ja sen myötä loppukauden pääministeripestiin ...

Nyt ratkaistaan Suomen tulevaisuus – on osattava valita oikea ehdokas, joka luotsaa myös kriisissä Suomea ja suomalaisia; taidolla, vahvuudella, sitkeydellä ja jopa oveluudella – itä vaatii tahtoa ja länsi nokkeluutta.

Me olemme Euroopan erikoisuus, jossa toimii omat ”säännöt” pysyä pystyssä ja syntyä idän ja lännen välittäjäksi – olemme jo saaneet maailman suurimman – Kiinan, ystäväksemme!

[1 ~ https://www.suomenmaa.fi/uutiset/evan-tutkimus-yll... - Yllättääkö?
[1 ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2008/02/aika-ajoin-t... – [2008!]

Kun Paavo Väyrynen otti ja tekaisi kansalaisaloitteen [2 europarlamentaarikkona – monet sanoivat, ettei nimiä saada kasaan – no, nimiä tuli yli 50.000, mutta eduskunnan valiokunta keksi jotain hätäistä, ettei kovin kiusallista kansalaisaloitetta euroon liittyen laiteta edes eteenpäin.

Kun Keskusta ei oivaltanut omaa kehityspolkuaan, valitsi se toiveikkaana puheenjohtajakseen vuonna 2010 Mari Kiviniemen, joka myöhemmin luopui eduskunnasta kesken kauden ja poistui OECD' n korkeaan virkaan – pitkälti varmaan järjesteltynä operaationa – mandaattipaikka [?].

Keskusta oli alamäessä, kun oli edelliset presidenttivaalit 2012 – tuolloin Keskusta kokosi rivinsä puoleen miljoonaan ääneen – Paavo Väyryselle, joka yhdisti tuolloin alkiolaisen Keskustan.

Insinööri Juha Sipilältä odotettiin paljon – ja nyt mittaillaan mitä ollaan saatu

Kun Väyrynen tarjosi laajaa ulkopolitiikan kokemustaan Sipilälle [3, ei insinööri ymmärtänyt politiikkaa, erityisesti ulkopolitiikkaa. Eduskuntavaaleista jatkojytkyn saanut Timo Soini vältteli vastuullisen ja vaikean valtiovarainministeriön ja otti ulkopolitiikan – noviisina ja ulkopolitiikan herkkiä diplomatioita hallitsemattomana – syntyi ongelmia [4 toisensa jälkeen.

...

Käyttäjän JuhaMakkonen1 kuva
Juha Makkonen

Väyrynen teki rehdin eleen, tietäen, että hänellä on Keskustassa laajaa kannatusta. On suoraselkäistä mennä mittauttamaan kannatus suoraan kenttäväen eteen.
..........

Paavo tietää vallan hyvin ettei hänellä ole mitään asiaa Keskustan johtoon. Joten mistään "rehtiydestä" tai "mittauttamisesta" ei ole kysymys.

Vain luoja tietää hänen motiivinsa. Jollakin tavalla hän laskee pelistä hyötyvän.

Käyttäjän JuhaMakkonen1 kuva
Juha Makkonen

Paavon julkinen motiivi voi hyvinkin poiketa todellisesta motiivista.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #42

Ainahan voi yksilötasolla epäillä, mutta mitään todellisia näyttöjä muuhun kuin tuon tekstin motiiveihin ei ole - kun lukee tuon Väyrysen tekstin, voi jokainen vetää omat johtopäätökset ... todellisuudessa reilu 180.000 ihmistä on Paavon takana, ja nimenomaan Väyrysen, eikä minkään puolueen! Tuo määrä on suuri - jokainen voi miettiä - vaikkapa sinisten kannatuksen ...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Entä nyt, kun Paavo on avannut pelin?

Olemme saaneet väriä, voimaa ja toivoa uudesta tiestä. Ikinuori Väyrynen taistelee – eikä hänellä ole mitään hävittävää, sillä jos presidentin linnan ovi ei aukea Paavolle, palaa hän eduskuntaamme ja vie samalla Keskustalta yhden paikan – opposition puolelle, tosin Paavon oppositioasema on erikoinen – hän keskittyy kansalaistemme asiaan ja saattaa olla hallituksenkin kannalla, jos se tuo esille kansakuntaa hyödyttäviä asiakohtia päätöksiin.

Hallitus voi kaatua ja äänestäjät saavat uudet ennenaikaiset eduskuntavaalit

Tällöin Paavon Kansalaispuolue rp lähtee täysillä eduskuntavaaleihin – uskoisin, että täysillä listoilla ja kansa saa jälleen uuden mahdollisuuden vaikuttaa edistävästi omiin asioihinsa, jos asiateesit:

Ei Natoa, ero eurosta ja vastustus EU-liittovaltiokehitykselle ovat äänestäjien kannatuksen arvoisia – Kansalaispuolue on kirkkaasti näiden teesien takana. Kansan on helppo tehdä päätös, jos arvostaa näitä kolmea asiakohtaa – Kansalaispuolueen tavoitteet ovat selkokielisiä, ymmärrettäviä ja niistä on tiukka ote ja niillä mennään!

...

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Vantaalla keskustalaiset kommentoivat, että puheenjohtajaehdokas ei voi olla aktiivisena toimijana kilpailevassa puolueessa ja juuri sitähän Paavo Väyrynen on: hän on Kansalaispuolueen kuntavaltuutettu, presidenttiehdokas ja tyrkyllä myös ensi vuoden eduskuntavaalien pääministeriehdokkaaksi.

Väyrysen pitäisi vähintään erota Kansalaispuolueesta, jotta Keskustan puheenjohtajaehdokkus olisi mahdollista.

Ensi kesänä näemme onko näin.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Hyvä huomio ... vaikkakin Keskustan nykyinen johto ei sitä koe esteenä olla ehdokas puheenjohtajaksi ...

...Aiheesta on syytä keskustella Paavon kanssa ;)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

... Kuhina Paavon ympärillä jatkuu. Miksi puoluehallitus, onko pelko, että Väyrynen nostaa kentän syvät äänet pintaan - ehdokkaaksi asettumisellaan. Tässä ei ole nykyjohdolle mitään pelättävää, antaa kentän puhua - sääntöjen mukaisesti. Kansalaispuolue voisi "erottaa" Paavon ...

...
~ https://yle.fi/uutiset/3-10064465 -

"Väyrynen ihmeissään erottamisaikeista: Vain puoluekokous voi ratkaista vaalikelpoisuuteni

Keskustan puoluehallitus kokoontuu huomenna pohtimaan, voitaisiinko Väyrynen pitää poissa puolueen puheenjohtajakisasta ... "

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset