Ilkka Luoma Vienti- ja ympäristöteollisuuden hyväksi

Aamukahvi Ärrällä – totuuksia arkikansalta

  • Kuva 1. - Pr. Sauli Niinistö oivalsi olla osallistumatta syyllistämiseen - tosin kuin um.Timo Soini - verhotusti ¤
    Kuva 1. - Pr. Sauli Niinistö oivalsi olla osallistumatta syyllistämiseen - tosin kuin um.Timo Soini - verhotusti ¤
  • Vastuunkantajat? Entä um. Timo Soini, joka laskettelee ajattelematta - pakeneeko Timo, kuten aikanaan Jyrki Katainen? ¤¤
    Vastuunkantajat? Entä um. Timo Soini, joka laskettelee ajattelematta - pakeneeko Timo, kuten aikanaan Jyrki Katainen? ¤¤
  • Kuva 3.: Massiivisen harhaanjohtava West trolling Manipulation - todellisuus kerrottu kommenttiketjussa - 81 ¤¤¤
    Kuva 3.: Massiivisen harhaanjohtava West trolling Manipulation - todellisuus kerrottu kommenttiketjussa - 81 ¤¤¤

Joka arkiaamu, pl. maanantai vien kaksoset päivähoitoon – kello kahdeksaksi. Sitten paluupostissa pyörähdän Ärrälle aamukahville, joka on vakioitunut tapa klo 8:12-8:27, kuten monilla muillakin, jotka kiiruhtavat kuka minnekin.

Media lööpitti Suomen olevan maailman onnellisin maa [1 – hienoa, sillä onni antaa paljon anteeksi – ei tarvita aina lisähevosvoimia, lisäneliöitä, lisäpalkkaa tai lisäkiloja. Samaan aikaan media lööpitti presidenttimme olevan vakavana sitä mieltä, että Case Salisburyn * tekijät on saatava edesvastuuseen [kuva 1.], … olisimme onnellisia, jos saisimme elää ilman provosointia täällä idän ja lännen vedenjakajalla.

[1 -Onnelliset suomalaiset ~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005603574.html -

 

Aamussa kuulee paljon - ”Zalando pitää pyörät pyörimässä ja laatikko liikkuu”. Hyvä näin se työllistää ja logistiikka pelaa – juniorit saavat Instagram-paitoja, sillä Zalando liikkuu – myös edestakaisin. Hyvä näin, sillä se luo edelleen työtä – kun tavaraa rahdataan paikasta a paikkaan b ja usein vielä b' stä a' han. Työ pitää ihmiset onnellisena, vaikka työt pätkäytyvät ja osa-aikaistuvat.

Pahvipakkaukset ovat taas metsäteollisuutemme moderneille biotuotetehtaille elämän ja konkurssin kysymys [2, sillä muun muassa kiinalainen verkkojätti AliBaba tarvitsee pelkästään vuodessa 2000 miljoonaa pahvilaatikkoa verkkoasiakkailleen, jotka ostavat kaikkea maan ja taivaan välistä.

 

Kyllä tässä puolijalosteelliselle selluloosalle riittää markkinoita

[ … tuliko meistä raaka-aineiden valmistajia, vai löytyykö metsäjohtajien takataskuista jotain uutta mullistavaa – ”supersellusta” muovin korvaajaa! …[3 ]

… mutta kuinka pitkäksi aikaa, kun jätti-investoinnit ovat juuri tehty ja nyt tosiaan kauppa käy kuin ”siimaa” - verkko-ostohalumme on megalomaanista luokkaa – jopa turhakkeisiin asti. Nyt kertakäyttöpahvilaatikoiden kysyntä on huipussaan ja sellukeittämöt takovat rahaa omistajilleen.

 

Pahvilaatikoilla siirretään ilmaa!

Pahvilaatikko on myös ilman kuljettaja – siis se on osatekijä ”ilmakehän siirtäjänä”, kun paketti on usein puolityhjä – siis loppu täytettynä ilmalla. Kuskeille ja rahtareille se on kiva asia – on kevyempää, sillä ennen piti kuskata esimerkiksi painavia viinapullolaatikoita ahtaiden katujen varsille ravintoloiden kellareihin –

… kyllä siinä pullorallissa hauis kasvoi ja moni niin pahoitti mielensä – kun kevyempiä juttuja kuljettava sai saman työehtosopimuksen mukaista palkkaa – kuten nyt näiden ”zalandon puolityhjien edestakaisin pahvilaatikoiden” kuljettajat! Onni syntyy kevyemmästä työstä – tosin yhteistoimintaneuvottelut pitävät meitä valppaina, sairastammekin vähemmän, vaikka aihetta voisi olla itseasiassa enemmän. Kuinkahan kevyiksi lopulta nämä hommamme muodostuvat?

 

Niin, entä tämä logistiikka?

Tänään koko elämämme mittainen logistiikka on siirtää itseämme ja tavaroitamme paikasta toiseen ja usein takaisin – olemme liki jatkuvassa liikkeessä, ilman todellista päämäärää tai tavoitetta.

Tosin tavoitteena on kasvu, sen hokema, eikä siinä vielä kaikki – suurempina annoksina; maitopurkkikin on jo kasvanut 1,75 litraiseksi – ollaan tässäkin jo ns. jenkki-kokoluokassa.

 

Kivijalkakauppa kuihtuu – saamme halvemmalla verkosta, usein turhaa – kun se on niin helppoa ja halpaa …

Kiina on maailman liukuhihna ja suurin tuotantolaitos. Kiinalaiset toverit ovat toistaiseksi halvempia [4, ja näin leluistavat lapsemme ja vaatettavat meidät jo jaloista päähän saakka. Lelutkin innostavat lapsiamme nollasta aikuisuuteen ja lisää pitää saada entiseen nähden – ennen oli kolme lelua, nyt 30. Mikään ei riitä – lisää, enemmän ja nopeammassa tahdissa.

 

Onko onnemme kuluttamisessa?

Lööppi tosiaan huokuu nyt onnea meille Suomelle ja suomalaisille – olemme maailman onnellisin kansa – mitä se onni lopulta on? [5. Ehkä, mutta miten se ilmenee, kun kansakuntamme on revitty kahtia ja nuorisomme osittainen syrjäytyminen ja ajelehtiminen lataavat vuosisadan laskua [6 – nuorille itselle ja kollektiivisuutena koko veronmaksukykyisellä kansan osalle. Mitä teemme?

 

...

Elämämme on sitä mainittua siirtelyä paikasta toiseen, näin ollen onni syntyy siirtymisistä. Siirrymme mökeille, ulkomaille, mummolaan – lapsiemme luo ja takaisin. Logistiikka jyllää, kuten nuo ”zalandot” - kuljettaen ilmaa ja tavaroita joita sovitamme, kokeilemme ja palautamme ilmaiseksi – ymmärtämättä, ettei ilmaisia lounaita ole. Hienoa – onnellinen suomalainen [hymyhymiöllä]

...

Poliittis-logistisesti olemme vedenjakajalla, olemme perinnöltämme niin idästä kuin lännestä ja vakavana huolestumme ”onnemme riittävyydestä”, varsinkin kun ulkopolitiikkamme johtajissa on Timo Soini, joka ei ymmärrä, että poliittinen logistiikkamme on puolueettomuus, eikä sotkeutuminen kolmansien asioihin (Case Salisbury) – varsinkin keskeneräisinä – ilman todisteita – ainakin toistaiseksi.

Ulkoministeri Soini on suureksi vaaraksi kansalliselle onnellemme – hänet on saatava pois tuosta tärkeästä vastuupostista [7. Kuten huomaamme – kaikki vaikuttavat kaikkeen!

[7 ... Soini on saatava nopeasti pois tärkeältä ulkoministerin paikalta. Suomen ulkoministerin tehtäviin ei kuulu puuttua vihjaavasti esittäen tapahtumiin syyllistä, joihin ei ole tekijästään täyttä näyttöä ja vankkaa todistetta! Soini on vaarallinen Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikalle. Timo Soini on uhka, ajattelematon uhka Suomen kansalliselle turvallisuudelle. Vihjeellään Soini komppaa täysin Englannin todisteettomia väitteitä rajanaapuriamme kohtaan Ns. Salisbury tapauksessa … ~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005603769.html – Linkin alta Soinin kohtalokas uloshönkäisy: ”Minulla ei ole mitään syytä epäillä Britannian antamia tietoja” -HS otsikointi.

 

Viite:

[* ... Nyt jymisee valtiollinen West trolling manipulation - ilman selkeitä näyttöjä ja todisteita tekijästä. Näillä toimilla valtiotoimijat kääntävät ajattelevia kansalaisia venäläismyönteisyyteen ja sympatiat kohdistuvat mieluumminkin itse Venäjää kohtaan kuin brittejä. Olisiko aika tuoda todisteet esille? Ajattelevat kansalaiset, joita meilläkin on, muistavat hyvin todistetut US CIA' n Kuuban Fidel Castroa vastaan tehdyt useat murhayritykset! [8. Epäilykset tulee viedä prosessiin, joka puolueettomasti tutkii asian ja antaa myöhemmin oikeuden tuomion, jos on annettavaa ja kenelle. Nyt epäilys purkautuu valtiollisena uhona. Kiina seuraa tilannetta tarkkaavaisesti ~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005603715.html -

 

 

Ilkka Luoma

Kansalaiskirjoittaja Helsingistä

https://ilkkaluoma.blogspot.fi

https://www.facebook.com/first.ilkka

 

US VU 24 T BL BL BL FB FB FB BLOG 164242

 

DOC zalando_15032018.doc – OpenOffice Writer

PVM 15032018

 

786_6630

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

2Suosittele

2 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (156 kommenttia)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

[5

...
TORSTAINA, MARRASKUUTA 27, 2014
Onni - Happiness

(Media on puskenut lukijoiden silmille paljon hätää, epäonnea, voimattomuutta ja yksinäisyyttä. Kaikkiin tapahtumiin on aina syynsä – elämme syyn ja seurauksen 1] lakien alla, jatkuvasti. Mikään tapahtuma ei ole selittämätön, kunhan tutkimme kaikki näkökulmat)

’Kel onni on – se onnen kätkekööt’ – vanhan sanonnan myötä kateellinen ei pidä toisen onnesta, varsinkaan, jos omalla kohdalla onnen kantama ei ole siivittänyt elämää. Olemme ihmisiä, joille kateus on moottori 2] ja onni sen voiteluaine.

Onni on ilmaista, kunhan sen vain oivaltaa

Rahalla saa ja hevosella pääsee. Viimeinen vuosikymmen on mennyt materiaalisen onnen etsinnässä – on pitänyt saada lisää, enemmän ja nopeammin. Olemme riittämättömyyden noidankehässä 3], joka kadotti sellaisia arvoja joista voisi myös muodostua onnellisuutta.

Jatkuu linkin ~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2014/11/onni-happyn... - alta.

...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

[7

...

Näin maalailimme Timo Soinin kujanjuoksua, kun kannatus aleni kuin lehmän häntä
1. [09052016]

” … Soini kaivanee itselleen poliittista hautaa. "Transatlantti" on huiman kaukana meidän itärajasta. Soini on puheissaan vaarallinen mies kansalliselle turvallisuudellemme. Näinköhän Timo suunnittelee kataismaista pakoa |* vastuunkannosta?

Puolet perussuomalaisten kannatuksesta on kadonnut, ainakin toistaiseksi. Kyllä kansa tietää. Minkähän herätyksen Soini on kokenut Audin nahkatakasohvalta? … ”

~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2016/05/transatlantt... -

...

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Minäkin ole samaa mieltä että elämme toistaiseksi onnellisia aikoja, ainakin me eläkeläiset ja työpaikan omaavat. Aamu on mennyt Hesaria lukiessa ja kahvia hörppien ja nyt tässä koneen ääressä suuta soittaen. Tähän kannattaa pyrkiä.

Seuraavaksi lähden kahvilaan juttelemaan kavereiden kanssa maailman menosta ja Putinista. Siinä vierähtää helposti tunteja. On tullut pari hyvää Venäjän tuntijaakin tutuksi. Molemmat ovat asuneet vuosia Venäjällä. Toinen tuntee FSB:n jäseniä ja johtajia. Jokainen fsb-läinen on vannonut olevansa uskollinen järjestölle, jokainen tietää että henki menee jos pettää synnyinmaansa.

Monet kerrat olemme ihailleet järjestön tehoa. Litvinenko on Venäjän politiikan loistava esimerkki. Kaksi ammattitappajaa eli Litvinenkon työkaveria saapuu turisteina Lontooseen. Kentältä lähtien sirottelevat poloniumia pitkin matkaa, kauppoihin, ravintoloihin, hotelliin. Sopivat uhrin kanssa teen juonnista. Uhri siemaisee myrkyn ihan vapaaehtoisesti, oikeastaan tekee itsemurhan.

Britannian imperiumin parhaat etsivät hetkessä selvittävät teloittajien tekemiset ja kulkureitit. He ovat koko ajan tienneet että rankaisijat ovat saapuneet maahan, heitä ei ole yritettykään estää oikeuden toteuttamisessa.

Viimeisimmässä tapauksessa toimittiin samalla tavalla. Ei ollut tarkoitus tappaa pettureita, riittää että koko maailma tietää Venäjän voiman ja mahdin. Siinäpä syylliset kituvat ja Theresa May uhoo:)

Kauan eläköön Putin!

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Eikä ainuttakaan todistetta ole saatavilla, tai niitä ei haluta julkistaa, koska pelissä voivat olla CIA yms ... muistathan Fidel Castron murhayritykset ...

Käyttäjän PekkaNrnen kuva
Pekka Näränen

Olin taannoin Stephen Hawkingiin liittyen samaa mieltä Ilkan kanssa ja huolestuin :) Onneksi saatan palata taas päiväjärjestykseen ...

Venäjälle ja venäjämielisille mitkään todistelut Venäjän syyllistymisestä johonkin ikävään eivät koskaan riitä. On kyse sitten lentokoneen alasampumisesta, sotilaallisesta toiminnasta Ukrainassa, ilmatilaloukkauksista Suomen alueella, valtiojohtoisesta dopingista tai toisinajattelijoiden ja Venäjälle hankalien henkilöiden murhaamisesta. On aivan yhdentekevää kuinka paljon todisteita sitä vastaan esitetään, Venäjä ei voi olla syyllinen mihinkään, koska se on Venäjä. Venäjän hallinnolle ja päätoimiseksi valehtelijaksi palkatulle Lavroville riittää puhtaaksipesemiseen ilmoitus, että Venäjä ei ole syyllistynyt mihinkään ja se riittää myös hännystelijöille.

Syyllisiä ovat aina länsimaat, jotka ovat lavastaneet kaikki nuo tapahtumat pyrkimyksenään vahingoittaa lännen ja Venäjän suhteita, koska tarkoitus on kohta hyökätä Venäjälle ja varastaa sen luonnonvarat.

Olemme myös näyttäneet siirtyneen vaiheeseen, jossa Venäjä ei itse asiassa välitäkään jälkiensä peittelystä eikä siitä, että kaikki tietävät sen syylliseksi. Se haluaa näyttää voivansa tehdä mitä vain, eikä kukaan voi sille mitään. Putinin, Lavrovin ja kumppaneiden kategorinen ja yleensä ivallinen kiistäminen on vain siksi, että sillä voidaan vielä lisää nöyryyttää oikeusvaltioperiaatteista kiinni pitämistä yrittäviä länsimaita.

Kun vuoden, parin sisään joku/jotkut upseerit FSB:ssä tai muussa Venäjän tiedusteluelimessä saavat korkean kunniamerkin tai muun huomionosoituksen, tiedämme ketkä henkilöt olivat tämän murhayrityksen käytännön toteutuksesta vastuussa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Pekka, ne todisteet, pitäisi olla varmoja näyttöjä, jotta voidaan mennä oikeusprosessiin - ellei varmoja näyttöjä, oikeus tuomitsee asian loppuun käsitellyksi, eli ei syyllistä, kun ei todistettakaan.

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto

Ja mistähän Luoma sen tietää, ettei todisteita ole? Lavrovko sinulle kertoi?

"Australian pääministerin Malcolm Turnbullin mukaan Britannia on esittänyt raskauttavia todisteita siitä, että Venäjä on myrkytyksen takana."

https://www.kainuunsanomat.fi/kainuun-sanomat/ulko...

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala Vastaus kommenttiin #57

Venäjä on iskenyt brittejä vastaan raskaasti. Se pitäisi kostaa riittävän voimakkaasti. Mutta britit ovat pelkureita, ilman amerikkalaisia he eivät uskalla tehdä mitään.

Lontoossahan asustaa kymmeniä tuhansia venäläisiä mafioosoja ja oligarkkeja ja siellä on heidän miljardinsa kuten Putininkin miljardit. Niitä vastaan pitäisi uskaltaa iskeä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #57

Jos näin olisi todellisuudessa, niin ne olisivat kirkuvina otsikoina lännenmiehen mediassa. Eivät ole, ainakaan vielä - ehkä tarkistuksiin menee aikaa, aikaa ja aikaa - tai käy kuten US' ssa, jossa jo yksi kolmesta tutkintalinjasta huomasi, että ---

...
... Yhden kolmesta tutkintahaaran lopputulos.

...
~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005601665.html -

"Yhdysvaltain edustajain­huoneen tiedustelu­komitea: Venäjän ja Trumpin vaalikampanjan yhteyksistä ei ole todisteita ... " -HS

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

[4

...
MAANANTAINA, MAALISKUUTA 14, 2016
"Miljardi tekee halvemmalla kuin me"

ORIG ~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/167468-... -
...

"Miljardi tekee halvemmalla kuin me" -Wahlroos
8.5.2014 | 11:56 | Ilkka Luoma | Björn Wahlroos Halpatyövoima Ostovoima Työllisyys Työttömyys

Hallituspuheenjohtaja-ammattilainen Björn Wahlroos *] kertoi, että maailmassa on miljardi ihmistä, jotka haluavat tehdä työtä halvemmalla kuin me eu-eurooppalaiset. Nalle lohkaisi tiedetyn yleisesti tiedetyksi. Olemme jo pidempään tienneet, että olemme globaalissa työn uudelleenjaon taistelussa! 1]
Työ tekijäänsä kiittää – on vanha sattuva sanonta, kerrotaan jo yli-kiiminkiläisten näin kertoneen 1000 vuotta sitten. Eläinkunta tekee aina työtä tai lepää, tai sitten jatkaa sukua. Ravinnonetsintä on työtä, se on oikeastaan meidänkin ainoa todellinen työ, sillä se pitää hengissä.

Nyt me kikkailemme työllä, haemme paljon puhutusti lisäarvoa, kasvua ja helpotusta työn fyysisyyteen. Viimeisin hokema on automatisointi 2] ja robotisaatio 3]. Ihmiskunta kasvuihannoinnissaan on halunnut kasvaa – pihagrillit leikkimökin kokoisiksi ja citymaasturit kooltaan heinälatojen suuruisiksi.

Näyttö- ja vertailutaloutemme on suuruutta,
[ … ~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/131588-... - ]

… nopeutta, hintavuutta ja harvinaisuutta. Meidän on jotenkin erottauduttava muista – ja tämä vertaileminen ja näyttäminen alkaa jo kuulemme leikki-ikäisistä, kun omia leluja viedään näytille hoitopaikkaan – näin kilpavarustelu alkaa jo lapsuudesta, näinkö evoluutio on asian määrittänyt?.

Nyt eurooppalainen työ kilpailutilanteessa –

kaukoitä jyllää, ja hekin haluavat kasvukiihdytyksellä vertailemaan saannoksiaan meihin ja lännenmiehiin 4]. Kauhulla odotamme hetkeä, kun kiinalaiset ja intialaiset kuluttavat saman minkä me – per capita. Miten maapallon biosfäärin tällöin käy, kun 2,6 miljardia ihmistä syö 125 kiloa lihaa per capita per vuosi, kuten yhdysvaltalaiset tänä vuonna tekevät.

Me osoittelemme kasvuhokemien raoista, että kauko-itä ja Kiina saastuttavat pallomme –

… no, kysytäänpä asia rehellisesti: ”Kuinka paljon lännenmiehet saastuttivat viimeisen 150 vuoden aikana per capita jaettuna ja kuinka paljon vaikkapa kiinalaiset?” Tulos on hätkähdyttävä! Amerikkalaiset ovat jo heränneet 5], entä me eurooppalaiset ja suomalaiset?

~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2016/03/miljardi-te... -

...

Käyttäjän JariPirppu kuva
Jari Pirppu

Kun minä kävin aamukahvilla,niin kaikille oli selvää kuka hermomyrkkyä käytti,kuka tiputti koneen itäukrainassa,kuinka venäjä sotii itäukrainassa,kuinka hoiteli krimin valtauksen ja kuinka sotii syyriassa,,,olikohan edes kahvia Mr.Luomalla!?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Kaikki muut tyhjää puhetta - ilman todisteita, paitsi, että Venäjä meni Syyriaan laillisen Syyrian hallinnon kutsusta vuonna 2015, kun taas USAF hyökkäsi Syyriaan ilman mitään mandaattia jo vuonna 2014 ja CIA aloitti salaisen Syyrian kapinallisterroristien aseistamisen jo vuonna 2013 - niin, ja totta on se, että olin kahvilla Ärrällä tänä aamuna ... :)

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Se ”laillinen hallinto” aloitti kesällä 2011 sisällissodan tappamalla omia kansalaisiaan.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #35

Syyriaa kohtasi vuosisadan kuivuus, joka on tunnustettu jo lännessäkin ... Syyrian laillinen hallinto olisi kyennyt jo vuosia sitten kitkemään terroristit, mutta ...

...
~ http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/20170720220027621... -

"Trump lakkauttaa Syyrian kapinallisia tukevan CIA:n ohjelman - "Putin voittanut Syyriassa" --- " ... Viranomaisen mukaan päätöksen on tarkoitus parantaa Venäjän ja Yhdysvaltojen välejä. Assad on venäjän liittolainen.

Reutersin mukaan CIA:n ohjelma alkoi vuonna 2013. Presidentti Barack Obaman tavoite oli saada Assad pois vallasta.

Päätöstä valmisteltiin jo ennen Trumpin ja Vladimir Putinin tapaamista G20-huippukokouksessa Hampurissa. Kahden viranomaisen mukaan ohjelman keskeyttäminen ei ollut osa sopimusta Syyrian tulitauosta ... " -Iltalehti

...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Onni on Zalando! :)

...
... Onnellisten maa, niinpä. Usko tai älä. Sisu, itsepäisyys, perkele, kateus, itku ja valitus, mutta toden hetkellä tapahtuu jotain josta ollaan ylpeitä - yhtenäisyys, ja sitten tapellaan ja itketään, yhdessä

.
~ https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005604707.html -

"”Minä muutin Suomeen ja olen onnellinen kuin sika sonnassa” – Näin maailmalla kommentoidaan Suomen ykkössijaa onnellisimpien maiden vertailussa

Suomen kärkisija onnellisuusvertailussa noteerattiin eri puolilla maailmaa ... " -HS

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Kuva 1' een:

Kyseessähän oli Engalnnille vakoillut kaksois-agentti, mutta entä ne todisteet kuka/mikä suoritti myrkytyksen - vai oliko itse uhrille sattunut työtapaturma?

...

Käyttäjän JariPirppu kuva
Jari Pirppu

Vain venäjä on riittävän törkeä hermomyrkkyjen käyttöön,, ja täytyy muistaa että tämä oli lahja putinille vaalien aikaan,samoin kuin Politkovskajan murha putinin syntymäpäivänä,Nemtsovin murha ja monet muut,,fsb;n lahjoja päällikölleen !

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Jari, entä todisteet - eikö länsimaalainen oikeuskäytäntö vaadi todisteita?

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala Vastaus kommenttiin #14

Koska tässä vahvasti epäillään vanhaa roistoa Venäjää, eikö Venäjän pitäisi itse käynnistää tutkimukset jos vaikka CIA tai Supo ovatkin olleet juonimassa koko jutun?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #16

Venäjä tarjosi apuaan jo alussaan, kun tilanne oli päällä.

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala Vastaus kommenttiin #18

Hahhah, murhaaja pyytää päästä tutkimaan omia tekosiaan! Hyvä vitsi!

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #21

Ensin Mirala vaatii, että Venäjän olisi tutkittava ja sitten se ei kelpaakaan. Voisitteko te siellä kahvilan kantapöydässä asiantuntijoiden kesken päättää mitä te oikeastaan haluatte?

BtW: Venäjä ehdotteli UNSC:ssa, että OPCW suorittaisi kunnollisen ja asiallisen objektiivisen tutkimuksen mutta se ei UK:lle eikä USA:lle käynyt, sekään.

UK:ssa myös oppositio on Corbynin suulla parlamentissa vaatinut esittämään todisteita mutta vastassa olivat Tory:t sekä "blairiniitit" joiden miestä Corbyn ei osaa tulkita kansakunnan tunnetilaa ("mood") kun vaatii todisteita ennen syytöksiä ja tuomiota. On siis lietsottu lunkkausposse liikkeelle. Kukahan sen pysäyttäisi ennenkuin on liian myöhäistä?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #21

Kerrotko kuka/ mikä on murhaaja?

Käyttäjän JariPirppu kuva
Jari Pirppu Vastaus kommenttiin #14

Ette te usko todisteita,,fsb;llä on todisteita,,samoin Theresa May omaa todisteita,pyydä sieltä

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #27

Eipä PM May ole todisteitaan esitellyt, johon tosin voi olla omat syynsä - ehkä kiusallisia itse lännen vakoilulaitoksille?

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #27

"Theresa May omaa todisteita,pyydä sieltä" --- J.Corbyn kyseli eilen parlamentissa niitä May:ltä. Ei saanut hänkään joten miten Pirppu kuvittelee ne saavansa?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #33

Eräänä vaihtoehtona on tietenkin se, että Englanti Brexit ahdingossaan koetti näin saada myötätuntoa läntiseltä yhteisöltä - ja jopa EU' lta - helpottamaan myötätuntoa Brexit -neuvotteluihin. Englanti ampui tässä nyt omaan nilkkaan, sillä nyt jää saamatta poikkeavan hyvä kahdenvälinen kauppasopimus Venäjän kanssa ...

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #36

T.May ja Tory:t ovat todellakin heikoilla Brexit:n huonon hoidon ja Corbynin suosion puristuksessa. Ulkoinen vihollinen lienee siihen tilanteeseen "ihan kiva juttu".

Toisaalta Salibury:ssä on UK:n armeijan myrkkylaboratorio jolla on jo ennestään onneton maine ihmis- ja eläinkokeidensa kanssa. Saattaahan olla, että siellä on lipsahtanut ja nyt selitellään ja syntipukkihan onkin jo valmiina.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #42

Eng on jo onnistunut ja saanut houkuteltua samaan Venäjän syyttelyn leiriin Ranskan ja Yhdysvallat ...

Käyttäjän KariKallio1 kuva
Kari Kallio Vastaus kommenttiin #42

Understatement & antaa ymmärtää viesti. "on jo ennestään onneton maine" - jolla lukijan ajatusta taitavasti taas johdatellaan uskomaan, että tuollaiset tohelot ne varmaan ovat asialla olleetkin ja edelleenkään sanaakaan Venäjästä. Oliko hetkellinen ryhdistäytymisesi vain kuin härkätaistelijan "ole"! Räätälöity viesti minulle ihmispololle, joka haluaa joka kirjoittajasta muodostaa aidon "profiiliin" siitä, onko hän lintu vai kala vai kuin saippua suihkussa kuten Paavo Väyrynen.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #98

Kun käsittelemäsi aihe liittyy ihmisten myrkyttämiseen - haluaisin valaista laajemmin aihetta - niin käytöstä kuin vastuista ---

...
Agent Orange

" ... " ... Myrkylle altistuminen on liitetty useisiin tauteihin. Agent Orange on perimämyrkyllistä, genotoksista. Se on havaittu aiheuttavan laboratorioeläimissä synnynnäisiä vikoja. Monet Vietnamin sodan veteraanit kärsivät erilaisista oireista sodan jälkeen. Heidän lapsensa saattoivat myös syntyessään kantaa myrkyistä johtuneita vikoja ... " ~ https://fi.wikipedia.org/wiki/Agent_Orange -

...
"Ottaako USA 40 vuoden jälkeen vastuun hirviösikiöistä ja vammaisista lapsista?
Yhdysvaltojen tiukka linja Vietnamin siviileille sodanaikaisilla kasvimyrkyillä aiheutetuista kärsimyksistä on lievenemässä. Mm. ulkoministeri Hillary Clintonin viimeaikaiset vierailut USA:n entisessä vihollismaassa antavat viitteitä siitä, että Yhdysvallat saattaa hyväksyä Vietnamin hallituksen väitteet ainakin kolmelle miljoonalle vietnamilaiselle Agent Orange -kasvimyrkyn aiheuttamista vammoista ja sairauksista ... " -Yle

~ https://yle.fi/uutiset/3-5360405 -

...
Päivän kuva: Agent Orange myrkyttää toista sukupolvea – maksaako Yhdysvallat laskun?

" ... Vietnamin sodan päättymisestä tuli tänä vuonna kuluneeksi 35 vuotta. Tänään Yhdysvaltain ja Vietnamin yhteinen työryhmä julkaisi raportin, joka lätkäisi sodan kyseenalaisimman operaation, Agent Orangen päälle 300 miljoonan dollarin hintalapun.

Toimintasuunnitelma vaatii Yhdysvaltain hallitusta luovuttamaan 30 miljoonaa dollaria vuodessa seuraavan kymmenen vuoden ajan, jotta Agent Orange -myrkyn sisältämä dioksiini saataisiin siivottua Vietnamista. Rahoitusta käytettäisiin myös myrkyn vammauttamien uhrien hoitamiseen. ... "

~ https://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/paivan-k... -

.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #98

Lisää johdattelua Porton Down:sta:
- https://www.theguardian.com/science/2004/may/06/sc...
- http://www.dailymail.co.uk/news/article-3190243/WM...
- http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/how-...
- https://www.newscientist.com/article/mg22730301-30...
ja Googlella paljon lisää...

... ja puolustelua:
-http://www.bbc.com/news/magazine-36606510
- https://www.gov.uk/government/news/the-truth-about...

Tarkoitukseni on tässä asiassa ollut tuoda esiin niitä näkökulmia joita n.s. valtamedia yksisilmäisessä julistuksessaan ei käsittele lainkaan mutta olisivat monipuolisen kuvan saamiseksi syytä MYÖS käydä läpi. Venäjän morkkaamisen ne ovat "ryhdikkäästi" jo hoitaneet.

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Ilkka Ilkka, muistat varmaan Litvinenkon tapauksen. Siinä kaksi Litvinenkon FSB-kaveria tuli teloittamaan petturin. Se oli suuren luokan show, levittelivät poloniumia joka paikkaan jottei vain jäisi pienintakään epäselvyyttä kuka on asialla. Muistat varmaan?

Muistatko Ilkka että Englannin viranomaiset pyysivät tällöin Venäjältä näiden kavereiden saamista oikeuteen Englantiin? Venäläiset nauroivat kuten nytkin, teloittajat saivat ruhtinaalliset korvaukset ja ansiomitaleita. Jos Venäjä olisi halunnut murhaajat oikeuteen, se olisi voinut antaa kuulustella epäiltyja ja luovuttaa heidät tarvittaessa oikeuteen.

Eihän sinun Ilkka ole pakko toistaa Lavrovin virallisia valheita. Uskommehan me vähemmälläkin Lavrovin puheita.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Kerrotko Leo hyvä, missä on tuo todiste Litvinenkosta, vaikka epäilyt olisivat kuinka vankkoja tahansa - vaaditaan todisteet - näin ainakin suomalaisessa oiekuskäytännössä ... voimme toki arvailla ja esittää näkemyksiä. Litvinenko tapausta en tunne tarkoin - en ota siihen syvällisempää kantaa ...

Mietihän CIA' n tekemiä todisteellisia edesmenneen Fidel Castron murhayrityksiä.

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Todisteita oli että kaksi Litvinenkon fsb-kaveria tuli Lontooseen, levittelivät kulkureitille poloniumia, tapasivat uhrin kahvilassa jossa samaa ainetta Litvineko joi ja kuoli siihen parin viikon päästä. Ennen kuolemaansa Litvinenko nimesi murhaajansa.

Eikö tällaisilla todisteilla olisi pitänyt käynnistää oikeusprosessi?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

[6
Vuosisadan yhteiskuntalasku

...
KESKIVIIKKONA, MAALISKUUTA 08, 2017
Yhteisöllisyyden huippuhetki – annetaan nuorille tie luottamukseen

(Monien hämmästykseksi tutkimus kertoo, etteivät nuoret varttuvat aikuiset luota, usko tai muutoin näe huomista - turvaa herättävänä. Selvitys kertoo, että nuoret ovat epävarmoja, eivätkä jaksa uskoa muun muassa jatkuvaan huutoon kasvusta - ”vastuullisten aikuisten maailmasta hoettuna”!)

|1 ~ http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/nuorte...

Nuorten hätä on tiedetty pitkään. Ilmiö ei ole uusi, se on ollut päällä jo vuosikausia – alkaen hullujen kulutusjuhla- ja kvartaali-indeksien vuosista 1988 - 1990 – kunnes alkoi lama – se yllätti monet housut kintuissa. Aamuisin jopa Helsingin Kehä I hiljeni – arkenakin. Niin moni aikuinen oli työttömänä ja alkoi kierre, joka jatkuu pahoinvointina nuorissa aikuisissa, jotka unohdettiin.

I Nuoret huusivat hätäänsä –
[17102016] ” … Syyttelyyn ei ole enää aihetta - nyt on ryhdyttävä tekoihin

On tehtävä sukupolvisopimus nyt myös nuorempaan suuntaan. Vanhempaan suuntaanhan meille on jo kirjoittamaton sukupolvisopimus, jossa uusi sukupolvi huolehtii osaltansa vanhemman, heidät kasvattaneen sukupolven. Sukupolvisopimus nuorten nostamiseksi elämän normiurille on nyt edessä

[ ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2016/08/syrjaytyneet... - ] … ”

Jatkuu linkin ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2016/10/nuoret-huuta... - alta.

*
II Syrjäytyneet ja ajelehtivat nuoret

[16082016] ” … Nyt nuoret, jotka syntyivät juuri aikana 1987 – 1999 ovat iältään 17 – 29 vuotta. Hälyttävän moni heistä on ilman työtä, ilman valmistavaa koulua, ilman kiinnekohtaa, yksin, jopa ilman asuntoa – sosiaalituilla, peruspäivärahalla, usein vielä kierteessä – huumeet, alkoholi, mielialalääkkeet ja päivästä toiseen masennus – ”en tiedä mitä teen huomenna, tai oikeastaan tiedän: En tee mitään”! |2

Olemme saaneet alussaan pontevan hallituksen säätämään lakeja -
[ … uskoisi, että ainakin perussuomalaisia tämä kiinnostaisi!]

Vitsit ovat nyt loppu, juttelut ovat myös ohi – on tekojen aika, hinta nousee koko ajan |3 (näinhän aina sanotaan). Hallituksellamme on kaksi aihetta ylitse muiden. Ajelehtivat nuoret, työttömät nuoret – syrjäytyneet nuoret sekä yllättäen ehkä osaratkaisun tuohon nuoriso-ongelmaan tuova – pk-yritysten pienen pään toimintaedellytysten roima parantaminen, sillä lailla aikuisten oikeasti – ei vain poliittisina puheina …”

Jatkuu linkin ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2016/08/syrjaytyneet... – alta.

...
Jatkuu linkin ~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2017/03/yhteisollis... - [164246] alta.

.

Jorma Repo

Jari Pirppu tätä listaa,jonka esitit voisi jatkaa monella muullakin nimellä kuten Litvinenko,Beretzovski,Justsenko ja vaikkapa tsaari Nikolai II.Ainoa mitä en ymmärrä.Miten"lännenmies"on hyötynyt näistä tekemistään rujoista terrori iskuista?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Luodaan vastakkainasettelua - ns. West trolling Manipulation - menetelmä, haetaan Venäjän vastaisuutta, jota Suomessa tietyt poliitikot ja osa mediasta komppaa väkevästi --- mm. Timo Soini ... katso topic.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

...vai vielä menetelmä. Tuosta kotikutoisesta anglismista kannattaisi kehittää lyhenne, esim WETROMA -menetelmä ;)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #39

West trolling Manipulation ---

[2016]
" ... Lännenmiehen media löysi Pietarista epätiedontuottotehtaan,

… josta operoitiin massoittain verkkomediaa tietona, huhuna, väitteenä ja suoranaisena ohjaavana valheena |2. Oliko näin, on täyttä ja laajasti uskottavaa todistetta vailla. Toisaalta tiedetään, että Pietarissa on keskus, joka ajaa maailmanverkossa dataohjausta, jolla testataan pilvipalvelimia ja Glonass -paikannusjärjestelmän testausta ja tuotekehitystä.

Lännenmies vakuutteli tekevänsä vastineen itäisen ajatusmaailman propagandalle –

… syntyi käsite East trolling (propagandatuutti). Slaavilaiseen tyyliin otettiin suoraviivaiset käytänteet suunnatessa tarkoitushakuista tietoa – informaatiota, propagandan |3 tyylillä.

Propaganda on jyrkkä muoto tiedonlevityksessä, jossa ei yritetä vihjailla, vaan esittää suoraan tavoitehakuista päämäärää, jossa ei koeteta kätkeä vaikuttamisen yksipuolisuutta. Propagandan etu on se, että se havaitaan helposti ja siihen voidaan asennoitua järkiselitteisesti tai siten tunneviihteellä totena ja kiehtovana.

Tähän uuteen sodan muotoon – informaatiosotaan |4 haluttiin lännestä vastavoima. Haluttiin esittää totuutta, tarkkaa tietoa, tarkastettua informaatiota, siis tavoitteena antaa oikeaa tietoa |5. Mikä on muuten oikea tieto?

Oikea tieto on paljolti enemmistöhyväksyttyä informaatiovirtaa,

… jolle annetaan hyväksytty leima asiantuntijapiireistä. Usein asiantuntijat tietoineen ovat osoittautuneet olleensa väärässä, kun informaatiovirta tarkentuu ja/tai uutta analysoitua ja yleisymmärrettyä tietoa on saatu julkiseksi. Todisteiden voima on myös katsojan uskomuksissa, silmissä ja korvissa. Mitään täysin vedenpitävää todistetta ei ole olemassa [fil.]

Lännenmiehen vastahyökkäys East trollingille synnytti West trollingin

West trolling on hienosyistä, taitavasti läpivalaistua manipulaatiota, jossa totuuden arviointi jätetään lopulta lukijan haltuun. Manipulointi |6 on harhauttavaa, ja se pyrkii järjellisin keinoin saavuttaa asiantuntijamaista hyväksyntää esitetyn tietovirran pohjalta. Manipulaatio on salaista, piilovaikutteista ja totaalisesti mielenmuokkaukseen pohjautuvaa tietovirtaa, jolla pyritään muuttamaan käsitteitä, mielipiteitä ja ajatuskaavioita.

Itä ja länsi ottelevat nyt informaatiosodassa
[ ~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/221988-... - ] ... "

...
Jatkuu linkin ~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2016/12/west-trolli... - alta.

.

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Niinistön tokaisu että syylliset saatava vastuuseen on lapsellinen tai hän sitten on Putinin asialla. Eli jatkaa keskisormen näyttämistä Putinin vastustajille.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Niinistö presidenttinä ja kansan suosikkina kantaa vastuuta ---

Ei auta riekkua ilman todisteita.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen

Miralan mielestä on lapsellista vaatia syyllisiä vastuuseen. Niin, jos kerran tuomiot on jo langetettu n.s. "todennäköisille epäillyille", mitä väliä todisteilla. Rasvataan vain köysi kuten muinoin villissä lännessä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Komppaan presidenttiämme - syylliset saatava kiinni, olivatpa mistä tahansa, mutta todisteiden kanssa.

Btw. Venäjä tarjosi apuaan jo heti casen alkuvaiheessa, mutta sitten Eng May ylitti kaikki poliittisen diplomatian rajat -

Jorma Repo

Niinhän se Ilkka on,että länsimaalainen okeuskäytäntö vaatii todisteita.Niitä ei tehtailla kuten naapurissa on tapana,jotta arvostelijat saadaan hiljaiseksi.Onko sinulla Ilkka kertoa syytä siihen,että miksi Sumessakin on venäläisiä turvapaikkaa hakevia?Eikö Venäjä olekkaan turvallinen edes omille kansalaisillen.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Ei ole, rikollisille.

...
Herra Snowdenia uhattiin kuolemantuomiolla - USA' sta.

...
515 lukijakommenttia aiheesta "Ansaitseeko Snowden kuolemantuomion?" linkin ~ http://www.hollilla.com/reader.php?action=thread&t... - alta - ORIG - 02.12.2014

Jorma Repo

Niinhän se Ilkka on,että länsimaalainen okeuskäytäntö vaatii todisteita.Niitä ei tehtailla kuten naapurissa on tapana,jotta arvostelijat saadaan hiljaiseksi.Onko sinulla Ilkka kertoa syytä siihen,että miksi Sumessakin on venäläisiä turvapaikkaa hakevia?Eikö Venäjä olekkaan turvallinen edes omille kansalaisilleen?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Yleensä sellaiset lähtevät valtiosta, jotka ovat ajautuneet tieten tai tyhmyyttään hakauksiin yhteiskunnan kanssa - niin Venäjälläkin, kun muissakin maissa. Kaikissa valtioissa on omat lait - jotka ovat valtioiden oman lainsäädäntökoneiston luomia.

Käyttäjän KariKallio1 kuva
Kari Kallio

Eilen näin haastattelun venäläisestä nuoresta miehestä, joka oli normaalisti polittiisesti aktiivi nuori, muttei ei toki mikään terroristi; hänet oli univormupukuiset miehet pidättäneet ja pistäneet rankkoihin kuulusteluihin jossa käytetiin sähköshokkeja; alavatsa oli täynnä kidutuksen jäljistä. Mies asuu nyt Suomessa eikä usko voivansa palata kotimaahansa vuosiin, ellei siellä meno muutu ja ei muutu, ellei maassa johto vaihdu.Se on varma!
#24

PS. IL olet väärässä viiteryhmässä - Venäjän perässähiihtäjät ry

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Tässä haetaan tasapuolisuutta, objektiivisuutta ja kaikin puolin hetkeensä totuudellista tietämystä ja informaatiovirtaa ... tässä ei haluta "paloitella hirveä, ennen kuin se kaadettu" - siis tutkittu tässä.

Käyttäjän KariKallio1 kuva
Kari Kallio Vastaus kommenttiin #101

Toki, poliisin sanaiseen arsenaaliin kuuluu myös tuo sinun tapasi kommunikoida, vaikka se saisi murhaajan kiinni verinen kirves kädessä uhrin vierestä, poliisi antaa lausuman--- "epäilee ao. henkilöä murhasta"!!!
Olet samanlainen epäilijä--- sinullekaan ei mikään riitä toteamaan mitään itsestään selvyyttäkään miksikään, vaikka verikätinen vielä tunnustaisi olevansa teon tekijä.. ei inttaisit edelleen ...."ennen kuin tuomari sanoo viimeisen sanan, mies on täysin syytön!" Naiivi saa olla muttei tyhymä - sanoo vanha kansa ja jatkaa..

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #105

Kerrohan nyt lukijoille mikä tässä on se itsestään selvyys, joka tuottaa automaattisesti asiaa loppuun tutkimatta syyllisyyden jo tässä vaiheessa - uskoisin, että lukijoita kiinnostaa tietää näkökulmasi :)

Käyttäjän KariKallio1 kuva
Kari Kallio Vastaus kommenttiin #108

Kummasti vain löydät mitä ihmeellisempiä todisteita "lännen" suorittamista kauheuksista, muttet mitään, mihin "itä" olisi koskaan syyllistynyt! Mielesi on vinksahtanut tai sinut on aivopesty. Olet kuin mustasukkainen aviopuoliso, jolle ei mitkään todisteet riitä... oikeassa olemisen "oletusarvo" vain pysyy ja paranoo kuin Valion viili. Sinulle voisi tehdä hyvää oleskelu muutama vuosi ulkomailla. Ihan terapiamielessä, olet sen tarpeessa?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #118

MAANANTAINA, JOULUKUUTA 19, 2016
West trolling >< East trolling – nokittelua vuorosuunnin

~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2016/12/west-trolli... - [164269]

...
" ... Lännenmies vakuutteli tekevänsä vastineen itäisen ajatusmaailman propagandalle –

… syntyi käsite East trolling (propagandatuutti). Slaavilaiseen tyyliin otettiin suoraviivaiset käytänteet suunnatessa tarkoitushakuista tietoa – informaatiota, propagandan |3 tyylillä.

Propaganda on jyrkkä muoto tiedonlevityksessä, jossa ei yritetä vihjailla, vaan esittää suoraan tavoitehakuista päämäärää, jossa ei koeteta kätkeä vaikuttamisen yksipuolisuutta. Propagandan etu on se, että se havaitaan helposti ja siihen voidaan asennoitua järkiselitteisesti tai siten tunneviihteellä totena ja kiehtovana.

Tähän uuteen sodan muotoon – informaatiosotaan |4 haluttiin lännestä vastavoima. Haluttiin esittää totuutta, tarkkaa tietoa, tarkastettua informaatiota, siis tavoitteena antaa oikeaa tietoa |5. Mikä on muuten oikea tieto?

Oikea tieto on paljolti enemmistöhyväksyttyä informaatiovirtaa,

… jolle annetaan hyväksytty leima asiantuntijapiireistä. Usein asiantuntijat tietoineen ovat osoittautuneet olleensa väärässä, kun informaatiovirta tarkentuu ja/tai uutta analysoitua ja yleisymmärrettyä tietoa on saatu julkiseksi. Todisteiden voima on myös katsojan uskomuksissa, silmissä ja korvissa. Mitään täysin vedenpitävää todistetta ei ole olemassa [fil.]

Lännenmiehen vastahyökkäys East trollingille synnytti West trollingin

West trolling on hienosyistä, taitavasti läpivalaistua manipulaatiota, jossa totuuden arviointi jätetään lopulta lukijan haltuun. Manipulointi |6 on harhauttavaa, ja se pyrkii järjellisin keinoin saavuttaa asiantuntijamaista hyväksyntää esitetyn tietovirran pohjalta. Manipulaatio on salaista, piilovaikutteista ja totaalisesti mielenmuokkaukseen pohjautuvaa tietovirtaa, jolla pyritään muuttamaan käsitteitä, mielipiteitä ja ajatuskaavioita.

Itä ja länsi ottelevat nyt informaatiosodassa
[ ~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/221988-... - ] ... "

.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #105

Länsimaisen oikeuskäsityksen mukaan jokainen on syytön kunnes julkisessa, riippumattomassa ja tasapuolisessa oikeudenkäynnissä on syylliseksi todettu. Siinä oikeudenkäynnissä syytetyllä on oikeus puolustautua eikä hänen tarvitse todistaa itseään vastaan. Syyttäjien on myös pystyttävä todistamaan syyllisyys ja jos siitä jää oikeudelle varteenotettava epäilys, syytetty on vapautettava.

Lienee naivia luottaa länsimaisen oikeuskäsitysten toteutuvan länsimaissa? Tyhmäähän sellaiseen luottaminen on, vai mitä? "Ei oikeutta täällä saa joka itse sitä ei hanki" tiedetään myös. Ainiin, missä suhteessa me olimmekaan täällä lännessä parempia kuin ne toiset, pahemmat?

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Ilkka kuuluu Luomakunnan Vihreisiin Partisaanit yhdistykseen:)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #106

Kuulun Itsenäisyyden Palauttajiin ;)

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala Vastaus kommenttiin #109

Mitenkäs on Karjalan palauttajiin?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #141

Leo, ei pidä mennä asioiden edelle - hitaasti hyvä tulee ;)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Topicista nro [3

...
Without Plastics - Ilman muovia, onnistuuko elo ja elämä?

Facebook -ryhmä aiheesta:
~ https://www.facebook.com/groups/8873949009/ -

....

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Jos ajatellaa suomalaisten onnellisuutta, niin olemme kyllä menneet valovuoden eteenpäin viimeisen 50 vuoden aikana:
60 - 70 luvulla suomalaiset olivat sairaita, koulutustaso alhainen, kielitaito heikko, eliniänodote Pohjois-Euroopan lyhyin, massiivista työttömyyttä ”hoidettiin” maastamuutolla - siksi väkimäärä pieneni Suomessa, mikä on ainutlaatuista. Näin ei käynyt edes sota-aikana.

Novichok - hermomyrkkyä valmistaa vain yksi kemiantehdas Saratovissa ja A232 kemikaaliryhmän pystyy helposti tunnistamaan analyysillä. Kansankielellä savuava ase löytyi ja se on niin harvinainen, että jälki johtaa vain yhdelle sylttytehtaalle.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Tänään suomalaiset ovat repäisty kahtia - kohta 80 000 ajelehtivaa nuorta - Kekkosen aikana ei ollut. 800 000 köyhää - kädestä suuhun eläjää, Kekkosen aikana näin köyhiä ei ollut ... ruokajonot ovat tänään arkipäivää - ei Kekkosen aikana, jolloin ruokaa riitti normaalilla tavalla.

Suomalaiset ovat tänään lihavampia kuin koskaan - syntyvyys on alhaisin yli 100 vuoteen - kansa ei näidenkään osin voi hyvin. Diabetes II riehuu kohta miljoonassa - eiköhän nuo konkretiat riitä kertomaan missä "maa makaa"

No, vielä eläkeläispommi, joka kypsyy jo pinnan tuntumassa ja kun tämä yhdistetään lapsettomuuteen - joka on jo painanut alle kahden lapsen perhettä kohden - hälytyskellot jylisevät!

Käyttäjän JariPirppu kuva
Jari Pirppu

Eli venäjä,p-korea ja venezuela ei tainnut olla aivan kärjessä,,eikä kiina ?

Käyttäjän KariKallio1 kuva
Kari Kallio Vastaus kommenttiin #48

Ei ole jäänyt kellekään epäselväksi, mikä kummajainen Luoma on miehiään! Hänet on pantu tänne puhumaan musta valkoiseksi - nimenomaa aiheissa, jotka liippaavat Venäjää! Ei tuo ole enää edes harrastus, siitä pitää jo maksaa työn raskaalle raatajalle kunnon kk-palkka bonuksineen?
# 48

(..mahdollista vain Suomessa!) (ei esim. muissa Pohjoismaissa!)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #112

Mielestäni on aiheellista pysyä itse asiassa - eikä puuttua henkilöön, yleensä se merkitsee kommentoijan "eväiden loppuneen" - otan mieluusti vastaan asiakritiikkiä ja toivon mukaan perusteluin - "kummajaisuuksia" en koe kuin joistain kommentoijista ;)

Käyttäjän KariKallio1 kuva
Kari Kallio Vastaus kommenttiin #114

En kirjoita solvaustarkoituksessa, vaan avataksesi silmäsi, että saatat tarvita apua tuohon pakkomielteeseesi? Tarvitset jotakin muuta mietittävää. Kauniinpia asioita tässä elämässä. Suosittelen aluksi vaikkapa kevätromanssia!

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #120

Kyllä! "Pakkomielle" on saattaa yleinen keskustelu pois russofobiasta - lähemmäksi meille sopivaa puolueetonta näkökulmaa niin idän kuin lännen osalta. Yes! :)

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala Vastaus kommenttiin #112

Kari, Suomessa homma on laillista. Ajattelepa Ahoa ja Lipposta, onhan niitä muitakin Venäjän palkkalistoilla toimivia.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #116

Aivan totta, venäläiset tuovat ryhmänä eniten rahaa matkailijoina Suomeen - totta! :)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #48
Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Ei millään muotoa savuava ase - tehtaalla ja hermomyrkkyerällä ei ole mitään savuavuutta - nyt kannattaa miettiä pyssyn piipun ja luodin yhteyttä ja verrata sitä tuotantoon ja erään, joka ilmestyi jossain jonnekin ... pyssyn liipasinta painava sormi luodin lähettämiseksi maaliinsa on aivan eri asia kuin valmistus ja jopa kymmenien välikäsien kautta kulku täysin tuntemattomalle käyttäjälle, jolla ei ole mitään tekemistä tehtaan kanssa - eikä "työtapaturmankaan" mahdollisuutta ole poissuljettu - koska uhreja ei olla voitu haastatella - vakoilijoiden ja kaksois-agenttien maailma on kummallinen ...

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen

Vaalisto kertoo myrkkyä saatavan vain Saratovista. Kuitenkin New York Times on osannut kertoa jo vuosia sitten USA-laisten olleen sen kanssa tekemisissä Utsbekistanissa jo 1990-luvun lopulla (http://www.nytimes.com/1999/05/25/world/us-and-uzb...). Siis ainakin heillä ja utsbekistanilaisilla on ollut kytkös k.o. aineperheeseen. Samaten sitä on myös oltava myös Briteillä Porton Down:ssa liki Salisburyä ainakin vertailunäytteen verran koska pystyivät aineen siellä tunnistamaan.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Nythän tulisi antaa tutkintarauha - mediankin osalta. Kyllä sitten todellisten todisteiden valossa syylliset tuomitaan - ei ennen. Nyt käydään lännen johtamaa mediasotaa - itää kohtaan.

Valmistelen nyt kirjoitusta - idän ja lännen välisestä taistelusta, jossa Kiina on jo nousut maailman suurimmaksi vaikuttajaksi - kirjoitimme jo vuosia sitten yhtälöstä:

'Kiina + Venäjä > US + EU' - siis suuresta idän ja lännen kamppailusta - palaan asiaan tarkalla kirjoituksella ja uusimmilla tiedoilla Kiinasta! :)

PS
Kiinalaisia on enemmän kuin kaikkia markkinahenkisiä lännenmiehiä - muun muassa Kiinasta 340 000 valmistuvaa korkeamman asteen insinööriä - joka vuosi ;)

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Tuntuu surulliselta että Venäjä lietsoo uutta sotaa. Luulisi heidän muistavat sodan kärsimykset. Miksei Venäjä voi olla rauhaa rakastava maa joka suhtautuisi naapureihinsa normaalisti. Eikö olisi jo aika unohtaa Stalinin rikokset ja olla ystäviä, tunnustaa omat rikokset ja palauttaa valloitukset.

Ihmisten tappaminen ulkomailla on tietysti venäläisten kannalta mahtavaa. Mutta se on jo pienimuotoista sotaa. Ei sellaisia lähdetä kostamaan ydinasein. Mutta provosoiko Putin niin kauan että joku trumppi hyökkää? Sitäkö venäläiset odottavat? Mitä Venäjä kaikella sodan lietsomisella saavuttaa?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Oletko tutkinut todellista sodalla lietsojaa - Yhdysvaltoja? US hakee aina kumppanuudet ympärilleen - oletko Leo tutkinut ketkä hyökkäsivät Irakiin 2003? Kerrotko millä mandaatilla US liittolaisineen hyökkäsi?

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Kovia tappelijoita ne jenkitkin on, mutta vain Ilkan ystävät venäläiset ovat kaksi kertaa ryöstäneet kotini ja ajaneet minut evakkoon. Lisäksi tappoivat kymmeniä tuhansia suomalaisia valloittaessaan Karjalan.

Joten on kokemusta Venäjän sotakiihkosta enemmän kuin monella muulla:)
Ja näyttää siltä että kohta tulee kolmas lähtö?

Vain Venäjä pyrkii nirhaamaan naapureilta lisää maata, niinkuin ei entistä olisi. Kospiselän pitäjässä oli ennen sotia yli 3000 asukasta, nyt 22.
Miksei Venäjästä voi tulla hyvä naapuri?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #53

Voin Leo sinua rauhoittaa - lähtöä ei tule - venäläisten taholta, jos emme kalastele heidän vihollisiaan hyökkäysvälinein maahamme.

Käyttäjän KariKallio1 kuva
Kari Kallio Vastaus kommenttiin #54

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it," Myyryläistä lainatekseni.

Suomessa saa vielä sanoa mielipiteensä; naapurissa se ei enää onnistu!
Olen tuosta lähdöstä sangen epäileväinen ja se on vain ajan kysymys, jos olemmee edelleen täällä liittoutumattoma syöttinä vain odottamassa kuoliniskua.
Pää pensaaseen! Teeskennellään kaikki kuollutta, ehkä ne ei huomaa mitään. Jos pidät runsaalla susialueella lampaita öisinkin ulkona aitauksessa, on vain ajan kysymys, kun susi tulee ja iskee. Analogiaa saa vapaasti soveltaa Suomen tilanteeseen tässä Venäjän vierellä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #66

Näyttää naapurissakin olevan sananvapaus - katsoitko Jekaterineburgin pormestarin haastatattelun Yle' ltä? :)

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #66

Kiitos Kalliolle lainauksesta. Jokin viestini on sentään mennyt perille.

Toki itse olen aina laittanut sen ranskaksi, se kun kuulostaa niiin paljon sivistyneemmältä. ;=}

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #66
Käyttäjän JariPirppu kuva
Jari Pirppu

Jokainen normaali ihminen tietää syyllisen,mutta ei sitä täällä tunnusta,,vanha aatteen palo estää venäjän syyllisyyden !

Novitsok on aito neuvostotuote,ei sitä muilla ole,eikä sitä muut tuo kaupunkien keskustoihin,,fsb ei vois vähempää välittää sivullisista,,eli työn jälkikin kertoo syyllisen !

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Miten normaali ihminen tietää syyllisyyden, kun viranomaisillakaan ei ole julkistaa todisteita syyllisestä? Kerrotko nyt tämän lukijoille?

Käyttäjän JariPirppu kuva
Jari Pirppu

ilman todisteita ei karkoteta diplomaatteja pois maasta ja Novitsokkia ei muilla ole kuin fsb;llä !
Vaikka putin tunnustaisi,niin ei täällä uskottais silti !

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #51

Mistä tiedät, ettei muilla voi olla tuota hermomyrkkyä?

...
Ennenkin on karkotettu diplomaatteja - ilman todellista syytä. Poliittisista syistä ...

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #52

A232 - hermomyrkyllä on oma sormenjälkensä - se on helppo tunnistaa. On siis täysin selvä savuava ase.

Sylttytehtaita on vain yksi - Saratovissa Venäjällä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #62

Luitko kommentin 55?

Tässä:

Ei millään muotoa savuava ase - tehtaalla ja hermomyrkkyerällä ei ole mitään savuavuutta - nyt kannattaa miettiä pyssyn piipun ja luodin yhteyttä ja verrata sitä tuotantoon ja erään, joka ilmestyi jossain jonnekin ... pyssyn liipasinta painava sormi luodin lähettämiseksi maaliinsa on aivan eri asia kuin valmistus ja jopa kymmenien välikäsien kautta kulku täysin tuntemattomalle käyttäjälle, jolla ei ole mitään tekemistä tehtaan kanssa - eikä "työtapaturmankaan" mahdollisuutta ole poissuljettu - koska uhreja ei olla voitu haastatella - vakoilijoiden ja kaksois-agenttien maailma on kummallinen ...

...

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #70

A232 hermomyrkkyä ei tunnisteta uhrin haastattelulla vaan analyyseillä, joka oli nyt positiivinen.
Se on tuo ”savuava ase’, jota valmistaa vain yksi tehdas maailmassa - katse kääntyy kohti Venäjää,
Missään yleisessä jaossa nuo venäläiset hermokaasut eivät ole vaan samanlaisia tarkkaan varjeltuja aseita kuten ydinaseet.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #83

Luitko tuolta aiemmista kommentin, jossa torpattiin 100 prosenttisesti savuavan aseen väite?

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #93

Toki - juuri sen satasen ammuin alas asiantuntevalla vastauksellani ;)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #113

Kommentti 55 valaisee asiaa - syvällisesti harkittuna ja pohdittuna kokonaisuutena. Asioihin perehtyneet lukijat oivaltavat siitä helposti todellisuuden.

Annetaanhan engelsmannien tutkia huolella tapaus case Salisbury ja jäädään maltillisesti ja kiihkotta rauhallisin mielin odottamaan todellisia todisteita, ettei tarvitse perustaa väitteitään luuloihin, epäilyksiin, arveluihin, uskomuksiin tai tyhjiin "asiantuntijakommentteihin" ;)

...
Hyvä esimerkki on riekkujien helmi - Venäjän kopeloiminen US pr Trump-vaaleihin - tässä:

~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005601665.html -

"Yhdysvaltain edustajain­huoneen tiedustelu­komitea: Venäjän ja Trumpin vaalikampanjan yhteyksistä ei ole todisteita ... " -HS

.

...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #51

Missä ovat tämän casen todisteet?

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #77

Uhrit ja analysoitu venäläinen hermokaasu

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #84

Oliko amerikkalaisten syy, että venäläinen kopteri pudotettiin Afganistanissa amerikkalaisella Stingerillä - korkeintaan välillinen syy, olihan US aseistanut Mujahideen kapinallisterroristeja, jotka taistelivat Afganistanin laillista hallintoa vastaan - vuosina 1975 - 1992 ...

~ https://fi.wikipedia.org/wiki/Afganistanin_sota -

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #84

Ehei, noinhan se ei mene pahimmassa diktatuurissakaan - syyllisyydet eivät lennä linnun lailla ... vrt. Stinger - Mujahideen -taistelijat ja Afganistanin laillinen hallinto aikanaan yhdessä kutsuttujen venäläisten kanssa --- tosin Stingerit annettiin suoraan Mujahideen terroristitaistelijoille - Yhdysvalloista ... Talebaanit ovat Mujahideenin "jälkeläisiä" ...

Käyttäjän KariKallio1 kuva
Kari Kallio Vastaus kommenttiin #77

Kaksi tiedotonta uhria sairaalassa - "sattumoisin" ent. venäläinen vakooja ja hänen tyttärensä! Olet kuin Venäjän poliisi, joka "löytää" opposition edustajan ammuttuna selkään jostakin, raporttiin kirjoitetaan - selvä itsemurha!
Jos olisit ns. "hyvä" ihminen, joka näkisi kaikissa vain hyvää eli myös Natossa ja jopa USA:ssa - ymmärtäisin sinua piirun verran paremmin, mutta olet argumenteillasi selvästi Venäjän juokuspoika, joka huutaa joka asiassa kurkku suorana - "missä ovat todisteet" - olet kuin Lavrovin varjo! Huomaatko enää itsessäsi tuota ominaisuutta! Eikö se vaivaa sinua mitenkään?
#77
"Missä ovat tämän casen todisteet?"

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #85

Otitko huomioon, että agentti oli ns. kaksoisagentti, joka oli alkujaan venäläinen, mutta vakoili Englannin lukuun - on myös otettava huomioon mahdollisuus, että tapahtui työtapaturma uhrille/ uhreille ...

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman Vastaus kommenttiin #91

Myrkylle altistui myös 133 brittiä. Se on sitä venäläistä suurpiirteisyyttä, tekevälle sattuu jne. Mielestäni tämä jo on kiistaton todiste Venäjän syyllisyydestä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #134

Missä sinun todisteet ovat, jotta voit noin esittää syytöksesi?

Ymmärrätkö mitä todisteet ovat?

~ https://en.wikipedia.org/wiki/Evidence#Evidence_in... -

...
Tähän sen sijaan on todiste:
~ https://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/paivan-k... -

...

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #134

Korkman kirjoitti: "Mielestäni tämä jo on kiistaton todiste Venäjän syyllisyydestä."

Mieli on vekkuli juttu.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #85

""sattumoisin" ent. venäläinen vakooja ja hänen tyttärensä!" --- Sattumoisin kyseinen kaksoisagentti oli vuosia venäläisessä vankilassa ihan turvassa kunnes hänet vaihdettiin brittien kanssa.

"... opposition edustajan ammuttuna selkään ... selvä itsemurha!" Aiemmin suomalaisen valpon ansiokkailla ja isänmaallisilla virkamiehillä oli myös vastaavia ongelmia. Kun sellistä löytyi kuollut kommunisti, heidän tuli selvittää oliko kurja Moskovan kätyri ensin ampunut itsensä ja vasta sitten hirttäytynyt vaiko päinvastoin. Heidän ammattitaitonsa ei riittänyt selvittämään ongelmaa.

""missä ovat todisteet"" niinpä, missähän ne mahtavat luurata? C.Powellillako ja B.Johnsonilla? Vaiko K.Kalliolla?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Tämä oli testialoitus, jossa toisiinsa kytketyt eri aihealueet laitettiin samaan aihioon - haluttiin nähdä mikä sieltä nousee eniten kommentoiduksi --- Kiitos kommentoijille.

Käyttäjän KariKallio1 kuva
Kari Kallio

Kenen toimeksiannosta näitä testejäsi teet täällä netissä? (puhut passiivissa, mikä antaa ymmärtää, ettet toimi yksin?)
Minun silmissäni olet palkattu kirjoittaja, jonka tehtävä on vain mustamaalata sekä EU:ta, Natoa ja koko läntistä maailmaa!
Ei kukaan tuollaista määrää tekstiä voi lie edes vapaa-ajallaan tuottaa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Kerrotko esimerkit missä olen juuri mustamaalannut EU' ta ja Natoa?

...
Tosin ensin täytyy ymmärtää mitä mustamaalaaminen merkitsee - minun maailmassa se on valheellista informoimista.

Käyttäjän KariKallio1 kuva
Kari Kallio Vastaus kommenttiin #90

No hyvä sitten jäämme odottamaan ihmettä kuin "joulutähteä" syttyväksi - IL:n kirjoittamaa puolustuskirjoitusta siitä, miksi Suomen täytyy liittyä Naton jäseneksi heti, kun se on teknisesti mahdollista! Nyt mitataan sinun uskottavuutesi, oletko pro länsi vai pro itä!

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #95

Jos googlaat sanat "East trolling" - voi aihe aueta paremmin ;)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

[3B

...
LAUANTAINA, HUHTIKUUTA 26, 2014
Metsäliiton Isänmaan miehet ja päätökset

Äänekoski repesi, Keski-Suomi repesi ja keskisuomalainen poliitikko Mauri Pekkarinen repesi. Isäntien omistama osuustoimintaliike Metsäliitto Metsä yhtiönään valmistelee Suomen metsähistorian suurinta investointia puolivalmisteeseen – selluun ja sen ympäriltä tuleviin niin kutsuttuihin biotuotteisiin ja ”ylijäämäenergiaan”.

Metsäliiton pääjohtaja, vuorineuvos Kari Jordan (kotoisin Savonlinnasta) otti suuren riskin, osoitti olevansa myös isänmaan mies, koska investoi puolivalmistetehtaaseen työttömyyspaikkakunnalle. Muut menivät Etelä-Amerikkaan ja Kiinaan – Metsä Group tähyää myös Kiinaan, mutta Suomessa valmistelulla sellulla – suomalaisesta puuraaka-aineesta, uskoisimme, että maailman moderneimmalla tehtaalla tehtynä – Metso Oyj:kin saanee hommia ---

Kari Jordanin riski ja markkina-arvion totuusarvo – ”se ei pelaa, joka pelkää”! Kiina on kulutusyhteiskuntaan nouseva ja huonosti hoidettuna 1] siihen kaatuva jättiläisvaltio. Kiinalaiset tykkäävät pakata paketinkin pakettiin – ja se tarvitsee pahvia, ja pahvi kuin kartonkikin tehdään sellusta – varmaankin kiinalaisittain ajatellen kierrätysraaka-aineista.

Nyt Metsäliitto halusi tuoreen puun kysyntää lisää omistajilleen -

… omistaahan Metsäliitto Osuuskunnan metsämiehet – metsänomistajat, Jordankin joutui hankkimaan pienen palan isänmaan multaa kuitatessaan Metsäliiton pääjohtajuuden. Pääjohtajuus aukesi pankista – Nordeassa ilmeisesti tie oli pystyssä pääjohtajaksi. Osuuspankkikokemus muistui metsämiesten mieliin ja Jordan kutsuttiin pankkimiehenä savupiipputeollisuuden johtoon.

Entä markkinat, jotka ostavat nyt sellua?

Metsäliitto ja muutkin sellunkeittäjät tietävät Kiinan kysynnän olevan suurta – ei niinkään paperiin, mutta pahviin ja kartonkiin. Varsinainen massojen kulutus ei ole edes Kiinassa alkanut ja toisaalta nyt pakkaukset ovat paljolti ohutmuovia - pusseina, joita ollaan kieltämässä. Entä kertakäyttöpakkaukset yleensä?

Kiinassa on meneillään vuosisadan ympäristöohjelman suunnittelu,

joka tosin on alkanut jo 2005, mutta kiihtyy vuoden 2017 jälkeen voimakkaasti – uusilla ympäristölaeilla ja pommi voi olla siinä, että laki tulee kieltämään kertakäyttöpakkaukset. Miten käy pahvilaatikoiden?

Jatkuu linkin ~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2014/04/metsaliiton... - alta.

.

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Mitä sinä Ilkka turhaan noita vanhoja juttujasi julkaiset uudestaan. Sinä olet Putinin parhaita avustajia, siitä sinua arvostetaan ja tunnetaan. Muut hoitakoot sellut ja turpeet:)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Luehan Leo alustus uudelleen! ;)

Käyttäjän kraavi95 kuva
Keijo Räävi

Ennen myrkkyiskua Venäjä oli vain imperialistinen roistovaltio, nyt se on terroristien roistovaltio.

Käyttäjän KariKallio1 kuva
Kari Kallio

"Ennen myrkkyiskua Venäjä oli vain imperialistinen roistovaltio, nyt se on terroristien roistovaltio."
Olettaen nyt, että iskun takana on Venäjän valtio, eikä esim. "vallattomat" myrkytetyn kolleegat (vakoojat), jotka hän kavalsi briteille. ...
"terroristien roistovaltio" oli hyvä määritelmä, mutta siinä on silti vielä yksi mutta. Terroristit ovat sentään suoraselkäistä porukkaa Venäjään verrattuna; nehän ottavat AINA vastuun tekemästään terroriteosta, eivätkä raukkamaisesti valehtele ja kiellä kaikkea. Kaikesta kunniattomuudestaan huolimatta, heilläkin on sentään jokin "moraali"! Venäjä on ollut aina moraaliton?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Onkohan Kari unohtanut sellaisen peruskäsitteen kuin: "Ensin tutkitaan, sitten vasta hutkitaan"?

Käyttäjän KariKallio1 kuva
Kari Kallio Vastaus kommenttiin #76

Sanoin..."Olettaen nyt, että iskun takana on Venäjän valtio.."
Lähden siitä, ettei Venäjä koskaan mitään tunnusta, joten siitä ei koskaan tule suurvaltaa, ennen kuin se oppii myöntämään virheensä, aivan kuten UM:n tutkija sen muotoili!
Lähden kuitenkin siitä (kuten May), että todistustaakka on juuri Venäjällä siitä, miksi liki salainen venäläinen taistelukaasu on valikoitunut Britanniassa venäläisupseerin (ent. vakoilija) murhayritysvälineeksi! Jos Venäjä ei muka asiasta mitään tiedä, sillä pitäisi olla edes jokin kuva asiasta! Se olisi voinut häthätää kommentoida asiaa esim. näin; " Teko on kauhistuttava, moraalisesti raukkamainen ja Venäjän valtio irtisanoutuu tuollaisesta iskusta 101 %:sti! Meillä Venäjällä ei ole asiasta tietoa siitä, mitä Britanniassa on tapahtunut, mutta kaikki viittaa siihen, että kysymyksessä on kosto, jonka ovat toimeenpanneet myrkytetyn uhrin ent. työtoverit, jotka tuntevat tulleensa ao. henkilön kavaltamaksi työskennellään itse vakoilijoina Britanniassa. Tapaus kertoo alan ihmisten käyttäytymisnormeista ja tavasta toimia! Heidät pitää pannan uudelleen koulutukseen.."

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #82

Odotellaan Kari rauhallisin ja kiihkottomin mielin tutkimusten valmistumista, vaikka tosin syyllisyys on jo valtiollisena West Trolling Manipulaationa julistettu ...

...
Muistatko tähän alla olevaan liittyvät väitteet - Yhdysvalloista?

"Yhdysvaltain edustajain­huoneen tiedustelu­komitea: Venäjän ja Trumpin vaalikampanjan yhteyksistä ei ole todisteita ... " -HS otsikko

~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005601665.html -

.

Käyttäjän KariKallio1 kuva
Kari Kallio Vastaus kommenttiin #88

Minulla ei ole varsinaista lukuoikeutta Hesariin ja tuo linkki ei siksi minulle aukene. Mutta - jo otsikon alla on selitys koko kupletille...

"Demokraatit ovat arvostelleet tutkintaa puutteelliseksi, kertoo uutiskanava CNN."

Se on siis mitä ilmeisimmin republikaanien "valkopesuyritys" kas kun vaalit taas lähenevät ja riviedustajat alkavat hikoilla, että jos tämä Venäjä vain pysyy liian kauan tapetilla, heidän oma paikkansa alkaa olla vaakalaudalla.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #102

Sitaattilauseen lailla voimme aina selitellä - kaikkia tilanteita! :) ... Et siis luota US Senaatin enemmistöön - demokratiaan?

Käyttäjän KariKallio1 kuva
Kari Kallio Vastaus kommenttiin #104

En luota lainkaan USA:n republikaaneihin; he ovat suuri joukko ammattivalehtelijoita, jotka täysin rinnoin osallistuivat H. Clintonin mustamaalaamiseen Venäjän avustuksella ja Hillaryn uran tuhoamiseen kaikenalaisilla valheilla ja verukkeilla.
Todisteet Venäjän osallisuudesta löytyvät Facebookista ja Twitteristä sekä ostetuista mainoksista. Mutta kuten olen yrittänyt sinulle tolkuttaa; sinähän et usko mitään muuta kuin venäläisten toimittamat "faktat" mistään asiasta! Olet täysin laputettu hevo.

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Neuvosto-Venäjä on aina tappanut vastustajiaan.

Stalinin käskystä Ramon Mercader tappoi Venäjän vallankumouksellisen ja poliitikon Lev Trotskin 1940 Meksikossa jäähakulla.
Kyllä Putinin käyttämät menetelmät ovat valtavasti kehittyneet viime aikoina:)

Jo silloinkin oli tärkeää että koko maailman tietää mistä on kysymys.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Oletko perehtynyt CIA' n lukuisiin murhayrityksiin Kuuban edesmennyttä Castroa kohtaan?

Käyttäjän KariKallio1 kuva
Kari Kallio Vastaus kommenttiin #75

Missä määrin vastavallankumous -hankkeet kumpuavat USA:ssa asuvien kuubalaisten toivomuksesta, ajatuksista, halusta ja toimista? Onko CIA pää- vai sivuroolissa tavoitteen toteutumisissa/toteuttamisissa? Floridan kuubalaiset ovat kai liki kaikki lähellä äärioikeistoa, mistä johtuen mm. republikaanit ovat siellä mm. siksi vahvoilla (mm. Trump voitti juuri siellä; ns vaa´ankielivaltioita!)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #94

CIA junaili tuota vastavallankumousta - ja jo ennen Sikojenlahden epäonnistunutta CIA-aseistamaa maihinnousua oli USAF pommittanut suoraan Kuuban lentokenttiä ...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Sitten noita roistovaltioita on paljon, hyvin paljon!

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Presidenttimme toteaa osapuilleen näin:

Ensin tutkitaan huolella - saaden täydet todisteet, ja sitten muodostetaan kanta, jonka takana seistaan.

...

"Venäjän johto on hyvin todennäköisesti murhauttanut vastustajiaan – Miksi presidentti Niinistö sitten hermostui raportista, jossa salamurhat mainittiin äärimmäisenä mahdollisuutena?

Tiettyyn pisteeseen saakka on tervettä puhua avoimesti myös Venäjään liittyvistä uhista. Kansalaiset eivät ole alamaisia, joita tarvitsee pitää pimennossa, kirjoittaa Helsingin Sanomien toimittaja Paavo Teittinen ... " -HS

~ https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005605301.html -

...

... Toimii aggressiivisesti ulkomailla, entä todisteelliset salamurhat tai niiden yritykset? Herääkö rinnasteinen verranto, josta HS vaikenee tyystin? Miksi media harjoittaa näin voimakasta West trolling manipulaatiota?

Jorma Repo

Olet Luoma siis sitä mieltä,että Venäjällä nyky johtoa arvostelevat henkilöt ovat rikollisia ja pakenevat sen takia maasta.Maalaisjärjellä ajateltuna tulee mieleen heidän pakenevan valtaa pitävien terroria.Valitettavasti he eivät näköjään ole turvassa vedenjakajan tälläkään puolen.Häpeällistä toimintaa CIA ja lännenmies.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Rikollisia ovat selaiset henkilöt, jotka rikkovat maan lakia.

Jorma Repo

Esimerkiksi Ukrainan presidentti Viktor Justsenko myrkytettiin dioksiinilla,kyseistä myrkkyä valmistetaan 3:ssa tehtaassa maailmassa.Selvittääkseen myrkyn alkuperän valmistajilta pyydettin näytteet tuotteestaan 2 valmistajaa toimitti näytteen.Ainoastaan venäläinen valmistaja ei suostunut pyyntöön."Nähtävästi ei nähnyt asiaa tarpeelliseksi,koska Venäjän johdon mukaan heillä ei ollut osaa eikä arpaa kyseiseen tapaukseen".Ja törkeää törkeämpi oli tämän viikkoinen Ylen rujo lännenmies propaganda hyökkäys ihmisoikeuksien malli valtioita kuten P-Koreaa,Venäjää ja Kiinaa vastaan syyttämällä niitä orjatyön käytöstä/myymisestä.Tai venäläisen autonrakentajan oikeuksien polkemisesta.Puuttua nyt ikiaikaiseen venäläiseen tapaan ryypätä ja pelata korttia täydellä palkalla.Hyi hyi Yle ja Weroma vai mikä se oli Tomi?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Lännenmiehen mielestä kaikki sellainen työ, josta maksetaan vähemmän palkkaa kuin lännenmiehen maissa - on orjatyötä.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Ei kai. Palkkahan pitää suhteuttaa paikallisiin olosuhteisiin.
Hyvä esimerkki oli takavuosien kiinalaiset kivimiehet, joiden palkka ja työaika olivat ristiriidassa suomalaisen lainsäädännön kanssa.
Siinä kiinalaisten tietämättömyyttä hyödynnettiin omaa etua tavoitellen, mutta yhteiskuntamme vihelsi pelin poikki ja hyväksikäyttäjästä tulikin maksumies.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #89

Palkka suhteutetaan kohtuullisiin kulutusmenoihin ... Kivimiehet joutuivat suomalaisen yrittäjän uhreiksi - valittivat, ja saivat korvaukset - siis kivimiehet. Tunnen tapauksen erittäin tarkasti, enkä sitä kommentoi yhtään tätä enempää -

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #97

Se on varmaan joku muu juttu sitten, koska Kivijalosteen tapaus on täysin julkinen ja Kivijalostessa työskenneillä kiinalaisilla oli työsuhde kiinalaiseen työnantajaan.
Oikeuden mukaan työntekijöiden suojaksi tehtyä työlainsäädäntöä ei voida erilaisilla sopimuksilla heikentää, vaikkei kiinalaisille juttuun liittyvien sopimusten perusteella löydettykään varsinaista suomalaista työnantajaa. Toisaalta he olivat sopimussuhteessa kiinalaiseen yhtiöön, toisaalta Kivijaloste käytännössä käytti työnantajan valtaa ja mm. rikkoi kiinalaisyhtiön kanssa tekemäänsä sopimusta.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

... Sekaantuminen Syyrian sotaan! Johan jymisee West trolling manipulaatio. Miten se Syyria menikään? Mitä tapahtui 2013, entä 2014 ja miten Venäjä meni Syyriaan 2015? Kuka kertoo?

...
~ https://www.is.fi/paakirjoitus/art-2000005604980.html -

" ... Sekaantuminen Syyrian sotaan ei ainakaan rauhoittanut tilannetta Lähi-idässä. ... "

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

.. Pr. Trump: "Näyttää siltä, että olisi syyllinen". Valkoinen talo: "Uskotaan, että olisi syyllinen". Millaisiin todisteisiin näillä lausunnoilla vedotaan?

...
~ https://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/trum... -

" ... Yhdysvaltain presidentin Donald Trumpin mukaan näyttää siltä, että Venäjä on entisen venäläisagentti Sergei Skripalin ja tämän tyttären myrkytyksen takana ... "

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

... Toisen Maailmansodan jälkeen US käytti tuhansia tonneja Agent Orange myrkkyä Vietnamissa, jossa edelleen tuon myrkyn vaikutukset näkyvät perinnöllisinä epämuodostumina, tosin myrkky ei ollut hermomyrkky, eikä Vietnam ole Euroopassa. Molemmat ovat kemiallisia aseita.

...
~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005604847.html -

" ... Ranska, Saksa ja Yhdysvallat Britannian tueksi myrkytys­tapauksessa – Armeijatason hermomyrkkyä ei ole käytetty Euroopassa sitten toisen maailmansodan, maat lausuvat ... " -HS

.

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Kyllähän Venäjällä on toki legitiimi oikeus käyttää pieniä määriä hermokaasua missä haluaa!

Käyttäjän KariKallio1 kuva
Kari Kallio

Sikäläinen luomuvalmiste; lie Kremlissäkin eiköpä sitä oteta kuin elämäneliksiiriä joka aamu ennen aamutoimia, että viiriilisyystaso säilyisi.. sopiva horkka koko ajan yllä

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Tuliko juotua nyt liikaa kahvia - eräänlaista hermomyrkkyä sekin ;)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Kuva 3.:

Erinomainen West trolling Manipulation ... Todellisuus on tässä: Rekikoirat kuolivat lämpöhalvaukseen laivakuljetuksessa Tukholmasta Turkuun, olivat autokannella - laivayhtiön ohjeiden mukaisesti. Osa koirista oli vielä maihin tullessa elossa, mutta elvytys tuli liian myöhään. Esimerkki lööpityksestä, jolla johdetaan tietoisesti lukijoita harhaan.

...
¤¤¤

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Tottahan tuo on eikä mitään WETROMAa.
Jos venäläisten koirat ovat kuljetettu ohjeiden mukaan kuten uutisessa kerrotaan niin laivayhtiö on vastuussa kuljetuksesta.
Voisin entisenä skönärinä arvata kumpaa laivayhtiötä ovat käyttäneet - sen verran karseita juttuja entiset seilorikaverit ovat kertoneet valkoisista laivoista omistajamuutoksen jälkeen.
Mexican fire -huulipunasta värinsä saaneilla laivoilla on jopa iso hiekkalaatikko koiranulkoilutuskannella.

Pansiontien Neste on tuttu paikka - olin sen avajaisissa Kesoilina 1967. Se on ensimmäinen paikka , mihin voi pysähtyä kun ajaa ulos laivasta ja satama-alueelta.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

[8

...
"Vuonna 1959 CIA aloitti huippusalaisen tehtävän Kuubassa. Tavoitteena oli tappaa maan johtaja Fidel Castro, jotta kommunistihallinto kaatuisi. CIA kokeili niin salamurhaajia kuin myrkkysikareita ja räjähtäviä näkinkenkiäkin ... " -Historianet

.
~ http://historianet.fi/yhteiskunta/politiikka/polii... -

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Alustus oli niin sanottu monivalinta-artikkeli - "zalando"

...
... Tulisiko lisämaksu ja alv-lisäys huomioida kaikista maista lähetettyihin pienlähetyksiin? Tulisiko tässä pohtia tuotantokustannuksia eri maissa? Entä Maailman Postiliitto? Pitäisikö suomalaisia kieltää ostamasta "liian halpoja kiinalaistuotteita"? ...

.
~ https://yle.fi/uutiset/3-10116409 -

"Kiinalaisista verkkokaupoista vyöryvien tavarakirjeiden jakelusta Postille merkittävät tappiot – Ruotsissa aletaan samasta syystä kerätä lisämaksua Kiinasta tilatuille pikkutavaroille

Viime vuonna Posti jakeli ennätysmäärän kiinalaisista verkkokaupoista tulleita pientavarakirjeitä.

16.3.2018 klo 07:08 ... " -Yle

.

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

.. Jylinällä jymisytetty 'West trolling manipulation' potkii pahasti omaan nilkkaan. Kiina seuraa tarkkaavaisesti miten itä pärjää lännelle. Vuosia sitten kirjoitettiin yhteistyöleirikaavaa näin: "Kiina + Venäjä > USA + EU". Entä kaavat sotilaallinen näkökulma? Entä kriisipesäkkeet? Syyria, Israel, Libya, Somalia, Mali/Nigeria, Korean niemimaa - Katalonia ja Brexit EU? Entä ympäristötekijät mikrobien voittokulussa? Puhdas vesi ja pahenevat sääilmiöt? Milloin päätämme kasvuhokeman? Eikö tässä ole riittämiin ongelmia, ettei niitä tarvitse kehitellä "tikusta" lisää!

...
~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005605541.html -

"Ihan kuin Putin olisi tilannut nootin – Myrkytyksiin liittyvä kansainvälinen kriisi sataa suoraan Putinin laariin

Oli totuus mikä tahansa, venäläisten myrkytyksiin liittyvä kansainvälinen kriisi on pelannut suoraan Venäjän presidentin Vladimir Putinin pussiin, kirjoittaa HS:n Moskovan-kirjeenvaihtaja Pekka Hakala. ... " -HS

.
Mitähän tuohon sanoisi?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

.. Näin alkaa peräytyminen luulo- ja epäilyväitteistä. Parempi olisi ollut, jos poliisi olisi tutkinut asian ensin loppuun todistetasolle. Ei ole näin vahvan West trolling manipulaation jälkeen helppo peräytyä, maine menee ja kansakuntien sympatiat kasautuvat Venäjälle. Maltetaan hetki ja odotetaan tutkimuksen loppuraporttia.

...
~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005605939.html -

"Telegraph: Sergei Skripalin tytär saattoi tuoda hermomyrkyn tietämättään Britanniaan

Lehden mukaan poliisit ja sisäisestä turvallisuudesta vastaava MI5 eivät enää usko, että venäläinen iskuryhmä olisi saapunut Britanniaan myrkyttämään Skripaleita. ... " -HS

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Valtiollinen West trolling manipulaatio yltyy entistä rajumpiin väitteisiin.

...
~ http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/20180316220081679... -

"Boris Johnson: Hermomyrkyn käyttö Britanniassa todennäköisesti Putinin päätös

Perjantai 16.3.2018 klo 14.04 (päivitetty klo 14.08)
Johnsonin mukaan on selvää, että hermomyrkkyisku oli Venäjän ohjaama. ..." -Iltalehti

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

... Näin Venäjää maailman suurimpana raaka-ainevarastona ajetaan yhä lähemmäksi maailman suurinta tuotantokonetta ja kansakuntaa - Kiinaa. Kuinka jo vuosia sitten ennustettu kaupallinen kaava 'Kiina + Venäjä > US + EU', entä jos se yhtälöityy myös sotilasvoimakaavaksi?
...

~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005605909.html -

"Venäjä vastaa Yhdysvaltojen pakotteisiin – aikoo laajentaa amerikkalaisten mustaa listaa

Venäjä haluaa kuitenkin pitää puhevälit Yhdysvaltoihin, varaulkoministeri Sergei Rjabkov sanoi Ria Novosti-uutistoimiston mukaan. ... "

Aloin valmistelemaan uutta aloitusartikkelia:

"Kiina + Venäjä > US + EU"

...
Kiitän tämän ketjun kommentoijia - se oli värikästä ja moni lukija varmaan hymyili ... mutta mistä?!

.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Oikaistaanpa asia totuudenmukaiseksi:

Yhdysvallat > Kiina + Venäjä
EU > Kiina + Venäjä
Pohjoismaat > Venäjä

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen

Hohhoijaa näitä Vaaliston "laskuja". Tuo on niin läääst siison ja passé.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #146

Sanahan on vapaa - lukijat lähettelevät innostuneesti kommenttejaan - yksityisesti, jotteivat loukkaa julkisesti ketään - kohteliasta.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Tuntuu siltä, ettei kommentoija ole nyt aivan ajan tasalla - nyt puhutaan maailman suurimmasta tuotantokoneesta, joka on myös maailman suurin talous sekä yhä lähemmäksi tuleva "liittouma" Venäjän - maailman suurimman raaka-aineaitan kanssa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Korjataanpa harhautunutta mututietoa ---

...
Se on tapahtunut: Kiinasta tuli maailman suurin talous
4.12.2014 22:02
~ https://www.talouselama.fi/uutiset/se-on-tapahtunu... -

...
Julkaistu: 5.12.2014 21:09

IMF:n mukaan Kiina on nyt maailman suurin talous.
~ https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001859078.... -

...
Kiinasta maailman suurin talous vuonna 2017
2.9.2013 14:10

~ https://www.talouselama.fi/uutiset/kiinasta-maailm... -

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Kun puhutaan kemiallisista aseista - on pakko muistaa tämä:

" ... In addition to the massive environmental devastation of the U.S. defoliation program in Vietnam, that nation has reported that some 400,000 people were killed or maimed as a result of exposure to herbicides like Agent Orange ... "

~ https://www.history.com/topics/vietnam-war/agent-o... -

Suosittelen linkkijuttua - mutta ei heikko- ja hempeämielisille!

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Televisiossa oli juuri sarja Vietnamin sodasta. Lentokoneista tuli mieleen että tri Myyryläinen on todennut että minussa on pahanlaatuinen russofobia. Se tuli siitä kun punatähdet pommittivat meidän evakkojunia kun minä oli ihan pieni. Jostain taistelukaasusta se on tullut.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Talvi- ja Jatkosodissa ei käytetty taistelukaasuja - ei puolin eikä toisin.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen

Mirala nostaa minut oppiarvoon jota en ole koskaan saavuttanut. Kiitos arvostuksesta jos kommenttini antavat aihetta tuollaiseen yliarviointiin.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Mieluustihan me tohtoreita ollaan - minua kiinnostaisi filosofian tohtorius ;)

Jorma Repo

Ei ehkä kaasuja,mutta niissäkin sodissa NL rikkoi kv.sopimuksia käyttäen esim.räjähtäviä luoteja.Jollaisen yksi suurimpia talvisodan suomalais sankareita Simo Häyhä sai leukaansa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Mennäänpä tuohon Case Salisbury tapaukseen:

...
Britannian entinen suurlähettiläs Craig Murray kirjoituksessaan ”Novichok tarina tosiaan on uusi Irakin joukkotuhoaseet huijaus”:

1. Britannian asevoimien kemiallisten aseiden tutkimuslaitos Porton Down on julkaisuissaan kertonut, ettei se ole koskaan nähnyt venäläistä Novichok hermomyrkkyä, jota nyt väitetään käytetyn Salisburyssä. Britannian hallinnolla ei ole minkäänlaista sormenjälkitietoa, kuten tietoa epäpuhtauksista, joiden pohjalta aine voitaisiin varmasti päätellä Venäjän valmistamaksi.

2. Porton Down ja YK:n Kemiallisten aseiden kieltojärjestö (OPCW) eivät olleet tähän asti vakuuttuneita, että Novichok myrkkyä oli edes olemassa.

3. Britannia on kieltäytynyt toimittamasta näytettä OPCW:lle.

4. Novichok suunniteltiin erityisesti sellaiseksi, että sitä kyetään valmistamaan yleisesti saatavilla olevista raaka-aineista missä tahansa laboratoriossa. Amerikkalaiset purkivat ja tutkivat laitoksen, joka väitetysti valmisti ainetta Uzbekistanissa. On täysin valheellista väittää, että vain venäläiset voivat valmistaa sitä, sillä kuka tahansa voi.

5. Novichok-ohjelma toimi Uzbekistanissa, ei Venäjällä. Sen perivät amerikkalaiset tehdessään yhteistyötä Uzbekistanin presidentin Islom Karimovin kanssa, eivät venäläiset.

...
" ... OPCW: Report of the Scientific Advisory Board on developments in science and technology for the Third Review Conference 27 March 2013

Indeed the OPCW was so sceptical of the viability of “novichoks” that it decided – with US and UK agreement – not to add them nor their alleged precursors to its banned list. In short, the scientific community broadly accepts Mirzayanov was working on “novichoks” but doubts he succeeded.

Given that the OPCW has taken the view the evidence for the existence of “Novichoks” is dubious, if the UK actually has a sample of one it is extremely important the UK presents that sample to the OPCW. Indeed the UK has a binding treaty obligation to present that sample to OPCW. Russa has – unreported by the corporate media – entered a demand at the OPCW that Britain submit a sample of the Salisbury material for international analysis.

Yet Britain refuses to submit it to the OPCW.

Why?

A second part of May’s accusation is that “Novichoks” could only be made in certain military installations. But that is also demonstrably untrue. If they exist at all, Novichoks were allegedly designed to be able to be made at bench level in any commercial chemical facility – that was a major point of them. The only real evidence for the existence of Novichoks was the testimony of the ex-Soviet scientist Mizayanov. And this is what Mirzayanov actually wrote. ... "

~ https://www.craigmurray.org.uk/archives/2018/03/th... -

.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset