Ilkka Luoma Vienti- ja ympäristöteollisuuden hyväksi

Pekingin tiekartta – rauha Korean niemimaalle

  • US ja muinoinen Neuvostoliitto jakoivat Korean niemimaan 1945 - kysymättä korealaisilta mitään!
    US ja muinoinen Neuvostoliitto jakoivat Korean niemimaan 1945 - kysymättä korealaisilta mitään!
  • Amerikkalainen taistelu- ja hyökkäysvoima halutaan pois koko Korean niemimaalta - sen ollen uhka korealaisille
    Amerikkalainen taistelu- ja hyökkäysvoima halutaan pois koko Korean niemimaalta - sen ollen uhka korealaisille
  • Tapaavatko nokittelijat - kyllä, mutta saako US pr. Trump kaikkien aikojen diilin ja mitä se maksaa?
    Tapaavatko nokittelijat - kyllä, mutta saako US pr. Trump kaikkien aikojen diilin ja mitä se maksaa?

Vuonna 1945 kaksi II Maailmansodan todellista voittajavaltiota – Yhdysvallat ja nykyään edesmennyt Neuvostoliitto syöksyivät Korean niemimaalle, jakaen sen kahtia – heti japanilaisten miehittäjien vetäytyessä yhtenäisten korealaisten keskuudesta.

[ … US ja NL eivät kysyneet 38 leveyspiirin jaon osalta mitään itse korealaisilta. Alkoi tähän päivään saakka kestänyt sotatila, jännite ja uhkailujen sarja … ]

 

Yhdysvallat kiihdytti nykyisen presidenttinsä Donald Trumpin myötä uhkailun ja uhon aivan uusiin mittoihin. Uhattiin tulella ja hävityksellä [1. Trump haluaa ydinasesuurvaltana pohjoisen korealaisten hävittävän väitetyt ydinaseet. Miksi Trump ei halua Israelin hävittävän väitettyjä ydinaseitaan – ei ole tiedossa,

… mutta Trump haluaa estää Iranilta ydinvoimatutkimuksen ja on rikkomassa tehdyn sopimuksen Iranin kanssa [2, jossa ovat mukana muun muassa myös EU, Kiina ja Venäjä ---

 

Medialeikkeitä historiallisen päivän ympäriltä

Yle – toimittajat Teemu Juhola ja Simo Ortamo

... "... Kaikki vihamieliset toimet maalla, merellä ja ilmassa lopetetaan... " ...

~ https://yle.fi/uutiset/3-10180974 -

 

Ote: ” … Lausunnon mukaan Korean niemimaalla alkaa rauhan aikakausi. Koreat ilmoittivat [*, että kaikki "vihamieliset toimet" maiden välillä lopetetaan maalla, merellä ja ilmassa [** … ” -Yle

[* ~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/251483-korealaiset-keskenaan-ulkopuoliset-ulos-niemimaalta – [68]

[** Voimme päätellä tämän olevan viesti US presidentti Donald Trumpille, että varautuu vetämään kaikki US-taistelu- ja -hyökkäysjoukkonsa pois kokonaan Korean niemimaalta, sillä ne muodostavat uhan juurisyyn kaikille korealaisille …

 

...

1

Helsingin Sanomat – HS-toimittaja Katriina Pajari

~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005658108.html -

Ote: ” … ”Tiellä voi olla takaiskuja, vaikeuksia ja turhautumia”, Kim sanoi uutistoimisto AFP:n mukaan, ”mutta voittoa ei saavuteta ilman tuskaa.” … ” -HS

Kommentti otteeseen: ”... Lähestytään rauhansopimusta? Kyllä, muutakin helpoin reunaehdoin, mutta tärkeimmäksi tekijäksi tulee rauhalle sen edellytykset ja se on kahden kauppa - amerikkalaiset raskaasti aseistetut taistelujoukot pois ja ydinaseille koko niemimaan osalta eliminointi.

Korean jako kysymättä korealaisilta mitään, alkoi jo 1945 - Yhdysvaltojen ja edesmenneen Neuvostoliiton toimesta. Vain US taistelu- ja sotavoimineen on jäljelle ja paikalla, uhkana kaikille korealaisille.

Amerikkalaisten poistumisen jälkeen molemmille suurin kauppakumppani ja naapuri - Kiina takaa suojan ulkoisilta kaukaakin tulevilta ydinohjuksilta. Lopulta alkaa pitkä marssi yhtenäisyyteen - Pekingin tiekartan merkein ja suuntaviitoin - ystävällisinä neuvoina” - IL

 

2

Yle – toimittajat Yrjö Kokkonen ja Riikka Jauhiainen

~ https://yle.fi/uutiset/3-10180524 -

Ote: ” … – Olemme tänään lähtöviivalla aloittamassa rauhan, vaurauden ja Koreoiden välisten suhteiden uutta historiaa, Kim kirjoitti ennen neuvottelujen alkamista. Maiden aiemmat johtajat ovat tavanneet aiemmin kaksi kertaa, mutta aiemmat tapaamiset on järjestetty Pohjois-Korean pääkaupungissa Pjongjangissa. Yhdysvallat toivoo, että Koreoiden huippukokous aloittaisi kehityksen kohti rauhaisampaa tulevaisuutta … ” -Yle

Kommentti otteeseen: ”... Päivän Puheenaihe. Syntyykö Rauhansopimus Korean niemimaalle? Poistuvatko koko niemimaalta vieraat kolmansien maiden - Yhdysvaltain "miehitysjoukot"? Mikäli poistuvat on varmaa, että ydinaseet niemimaalla ovat historiaa” -IL

 

3

Helsingin Sanomat – HS-toimittajat Katriina Pajari ja Jukka Huusko

~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005658108.html -

Ote: ” … Trump sanoi torstaina, että tapaamispaikaksi on ehdolla viisi maata, mutta ei eritellyt niitä tarkemmin. Mahdollisia tapaamispäiviä on Trumpin mukaan neljä. Trump totesi jälleen kerran, että tapaamista ei tule, jos alkaa näyttää siltä, ettei konkreettisia tuloksia saavuteta. …

”Se voi olla, että kävelen ulos nopeasti – toki kunnioituksella – . . . tai se voi olla, ettei tapaaminen edes toteudu”, Trump totesi … ”

Kommentti otteeseen: ”... HS-toimittaja unohti oleellisen juurisyyn nykyiseen kahtia jaettuun Korean niemimaan tilanteeseen. Jo vuonna 1945 II Maailmansodan kaksi voittajavaltiota - USA ja edesmennyt Neuvostoliitto syöksyivät japanilaisten miehittäjien perääntyessä niemimaalta; US etelästä ja NL pohjoisesta, jakaen siihen saakka yhtenäiset korealaiset kahteen osaan - kysymättä itse korealaisilta mitään”

 

4

Iltalehti – toimittaja Jari Himanen

~ http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201804272200906815_ul.shtml -

Ote: ” … Pohjois-Korean valtiollinen uutistoimisto KCNA viittaa julkaisemassa tiedotteessaan tähän mennessä suorimmin neuvotteluiden sisältöön toteamalla, että Kim aikoo "avoimin sydämin keskustella kaikista esiin nousevista asioista parantaakseen Koreoiden välisiä suhteita ja saavuttaakseen rauhan, vaurauden ja Korean niemimaan yhdistymisen" … ” -Iltalehti

Kommentti otteeseen: ”Pekingin tiekartan myötä Korean niemimaalle on asetettu kolme perustavoitetta. 1945 japanilaisten miehittäjien vetäytyessä Korean niemimaalta, jakoivat US ja edesmennyt Neuvostoliitto yhtenäiset korealaiset kahtia - kysymättä itse korealaisilta mitään; nyt lopullisena tavoitteena on yhdistää korealaiset rauhansopimuksella jälleen.

Ensimmäisen päätavoitteen esteenä on eteläistä Koreaa "miehittivät" Yhdysvaltojen raskaasti aseistamat noin 30 000 amerikkalaisen taistelusotilaan joukot - nämä olisi poistettava, jotta pohjoisen Korean ydinaseet eliminoitaisiin.

Mikäli korealaiset pääsevät rauhankehitykseen, on tiettävästi Kiina valmis purkamaan omasta puolestaan pakotteet. Ehkä tulevaisuutta viitoittaa pitkä marssi kohti yhtä valtiota ja kahta järjestelmää ... Osapuilleen Hongkongin mallin mukaisesti?” -IL

 

Entä nyt, kun ollaan sovittu Pekingin tiekartasta rauhaan [3 ja yhtenäisyyteen?

Kiina on kaikkien korealaisten suurin kauppakumppani ja pohjoisen korealaisten suurin kehitysavun toimittaja; erityisesti nyt kun pakotteet YK-turvallisuusneuvoston laatimina ovat voimassa.

Kiina päättänee kaikki pakotteet omalta osaltaan heti, kun rauhanteosta on konkreettiset elkeet – kiitoksena ja kannusteena jatkolle, joka on määritetty Pekingin tiekertassa, jonka päätepiste saattaisi olla esimerkiksi Hongkongin malli:

Yksi valtio – kaksi järjestelmää” [4, kunnes tuo kahden kauppa sulautuu kokonaan pois ja jäljelle jää yhtenäiset korealaiset, kuten he olivat aina vuoteen 1945 saakka!

 

Viitteet:

[1 ~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/235689-kaynnistyyko-korean-sota-vaihe-ii-uho - [109]

[2 ~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/252808-iran-seuraava-us-sotanayttamo - [194]

[3 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2018/04/korealaiset-solmivat-rauhansopimuksen.html -

[4 ~ https://en.wikipedia.org/wiki/One_country,_two_systems -

 

...

EKSTRA – Historiaote Korean niemimaalta – alkaen juuri vuodesta 1945 – juurisyiden alkulähteeltä --- ~ https://maailmanhistoria.net/artikkelit/sota-loi-kaksi-koreaa

… ja sitten kuvausta itse Korean sodasta ~ http://historianet.fi/sota/suuret-sotapaallikot/douglas-macarthur-sotasankarin-suurin-tappio

… Korealaista kylmää sotaa – amerikklaisjohteisena – juurisyyt ~ http://historianet.fi/sota/kylma-sota/kylma-sota-jatkuu-yha-korean-niemimaalla -

 

 

Ilkka Luoma [IL]

Kansalaiskirjoittaja Helsingistä

https://ilkkaluoma.blogspot.fi

https://www.facebook.com/first.ilkka

 

US VU 24 T BL BL BL FB FB FB BLOG 168442

 

DOC pekingin_tiekartta_27042018.doc – OpenOffice Writer

PVM 27042018

 

805_7437

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

1Suosittele

Yksi käyttäjä suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelija

NäytäPiilota kommentit (199 kommenttia)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

... Lähestytään rauhansopimusta? Kyllä, muutakin helpoin reunaehdoin, mutta tärkeimmäksi tekijäksi tulee rauhalle sen edellytykset ja se on kahden kauppa - amerikkalaiset raskaasti aseistetut taistelujoukot pois ja ydinaseille koko niemimaan osalta eliminointi.

Korean jako kysymättä korealaisilta mitään, alkoi jo 1945 - Yhdysvaltojen ja edesmenneen Neuvostoliiton toimesta. Vain US sotavoimineen on jäljelle, uhkana kaikille korealaisille.

Amerikkalaisten poistumisen jälkeen molemmille suurin kauppakumppani ja naapuri - Kiina takaa suojan ulkoisilta kaukaakin tulevilta ydinohjuksilta. Lopulta pitkä marssi yhtenäisyyteen - Pekingin tiekartan merkein ja suuntaviitoin - ystävällisinä neuvoina.

...
~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005658108.html -

"Pohjois- ja Etelä-Korea aikovat virallisesti päättää sodan – Trump: Yhdysvaltojen pitäisi olla hyvin ylpeä siitä, mitä nyt tapahtuu ... " -HS

...

... HS-toimittaja unohti oleellisen juurisyyn nykyiseen kahtia jaettuun Korean niemimaan tilanteeseen. Jo vuonna 1945 II Maailmansodan kaksi voittajavaltiota - USA ja edesmennyt Neuvostoliitto syöksyivät japanilaisten miehittäjien perääntyessä niemimaalta; US etelästä ja NL pohjoisesta, jakaen siihen saakka yhtenäiset korealaiset kahteen osaan - kysymättä itse korealaisilta mitään.

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

"Pohjoiskorealainen sotilas Hyong Myong-jin ei ole koskaan käynyt ulkomailla – ”Haluaisin matkustaa Amerikkaan ymmärtääkseni mikä heitä vaivaa” ... "

~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005656480.html -

.

Käyttäjän kainiemelainen kuva
Kai Niemeläinen

Neuvostoliitto jakoi myös Euroopan. Näistä kommunistihirmuvaltion satelliiteista ei ole ollut muuta kuin haittaa maiden kehitykselle.

Koreassakin huomaat hyvin, että eteläisissä osissa elämä on melko rauhallista ja väki onnellista. Pohjoinen on Neuvostoliittolaiseen tapaan täynnä vankileirejä ja väestö näkee nälkää.

Kun rauha saavutetaan jossain vaiheessa, väki tulee pyrkimään etelään, ihan kuin Saksan yhdistyessä.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen

Vekkulia miten yksi jakaa. Luulisi yhden jakajan ottavan kaiken mutta jos jaetaan niin silloin jakajia luulisi olevan useampia, vai kuinka? Kas kun ne muut niiin helposti "unhettuvat"?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Stalinia ajoi kommunismin maailman vallankumous ja US' ta alkanut kommunismin leviämisen pelko - mccarthyismi.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #9

Käsittääkseni Stalinia ei ajanut maailmanvallankumouksen himo. Hän lienee ollut siinä suhteessa varsin pragmaattinen. Maailmanvallankumous oli enemmänkin hänen syrjäyttämänsä L.Trotskin juttu.

Ainakin hän muutti valtaanpäästyään NL:n ulkopolitiikkaa ideologisesta suunnasta kohti aivan perinteistä valtion oman edun tavoittelua.

Luulenpa häntä enemmänkin ajaneen ihan hänen oma vallanhimonsa ja hankitun vallan turvaaminen. Siinä sivussa hän tuli pyrkineeksi myös NL:n turvaamiseen koska sen horjuminen olisi ollut hänenkin asemansa horjumista. Mutta toisaalta maailmassa ei liene koskaan olleen ketään poliitikkoa jolla ei olisi kunnianhimoa valtaan. Tarinat Cincinnatus:istakin lienee enemmän legendaa kuin todellista historiaa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #34

Huima skenaario Stalinin oveluudesta!

[2010]

" ... [... jaetussa Puolassa - saksalaisten ja neuvostoliittolaisten valloitusalueiden rajalla pidettiin huippusalainen tapaaminen toukokuussa 1940, jonka järjestelyissä oli mukana sotamarsalkka C.G.E. Mannerheim. Yhtä aikaa toisistaan tietämättä niin Stalin kuin Adolf Hitler kääntyivät Mannerheimin puoleen, olihan hän Venäjän tsaarin armeijan entinen upseeri …]

Aikakirjoissa ei ole merkintöjä diktaattorien tapaamisesta, siksi hyvin se salattiin, mutta toukokuusta löytyy kaksi viikonpäivää, joille ei ole kummallekaan diktaattorille merkitty todistettavasti mitään muualla oloa. Miksi, niin Stalin kuin Hitler halusivat toisensa tavata? Osin siksi, että he ottivat mittaa toisistaan, mitan ottaminen käytiinkin maailmanhistorian raaimpana ja verisimpänä sotana vuosina 1941 - 45.

Suomi pelastettiin jo helmikuussa 1940 Adolf Hitlerin ilmoitettua Stalinille, että Talvisotana kutsuttu sota oli päätettämän ja suomalaiset oli syytä jättää rauhaan. Stalin "totteli", mutta totteli omasta halustaan, koska tuosta alkoi historiallinen huijaus, jossa kaikkia vedettiin nenästä, Josif Stalinin toimesta.

Etupiirijako käynnisti uskomattoman huijaussuunnitelman ... "

~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2010/10/josif-stali... -

.

Käyttäjän JaakkoWilenius kuva
Jaakko Wilenius Vastaus kommenttiin #35

Nyt kyllä blogistin jutut lähtivät laukalle. Mikään lähde ei tue väitettä, eikä tuollaisen tapaamisen salaaminen oli ollut mahdollista. Vielä älyttömämpi väite on se, että Mannerheim olisi siihen osallistunut.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #40

Huima skenaario ;) ... sen verran siinä on perää, että pääsin 20 vuotta sitten haastattelemaan erääs Waffen-SS' kenraalin poikaa, jonka tarinat olivat kiintoisia, jäi siinä miettimään, että ehkä joskus noita kadonneita SS-arkistoja vielä ilmaantuu näkyville ...

Käyttäjän RalfKarlsson kuva
Ralf Karlsson Vastaus kommenttiin #35

Puhut palturia Ilkka Luoma. Onpa kumma ettei Joachim Fest, Frankfurter Allgemeinen edesmennyt päätoimittaja, jonka kirja Hitler-Eine Biographie pidetään ehkä parhaimpana jota on ikinä kirjoitettu Hitleristä ja kolmannesta valtakunnassta mainitse mitään tästä. Toukokuussa 1940 Fall Gelb , Saksan hyökkäys länteen Hollantia, Belgiaa ja Ranskaa vastaan oli täydessä käynnissä. Hitlerillä oli varmaan joka ikinen päivä merkitty esimerkiksi tilannekatsauksille OKW:n ja OKH:n kanssa. Myöskään tuota talvisodan päättymistä Fuhrerin käskystä on pelkkää fantasiaa. Lue Ragnar Nordströmin Voitto tai kuolema sivut 245-246. . https://fi.wikipedia.org/wiki/Ragnar_Nordstr%C3%B6m

Näin wikipedia tiivistää Nordströmin kirjassa kerrottua T.M. Kivimäen matkasta Berliiniin;

Talvisodan alla ja sen aikana Kivimäki neuvotteli Suomen hallituksen edustajana Tukholmassa ja Berliinissä. Hän yritti huonolla menestyksellä saada Ruotsin tai Saksan antamaan aseapua Suomelle. Kivimäki matkusti aluksi Tukholmaan Suomen hallitukselta neuvotteluvaltakirjan saaneen Ragnar Nordströmin kanssa. Nordströmin palattua Suomeen hän jäi pääministeri Rytin toiveesta yksinään Tukholmaan jatkamaan tunnusteluyrityksiä. Matkaltaan Berliinistä Kivimäki toi tuliaisinaan Helsinkiin helmikuussa 1940 marsalkka Hermann Göringin terveiset, joiden mukaan suomalaisten kannatti – vaikka raskainkin ehdoin – tehdä rauha Neuvostoliiton kanssa, koska Suomi voisi saada menetyksensä myöhemmin takaisin korkojen kera. Välittömästi talvisodan jälkeen Kivimäki toimi puheenjohtajana siirtoväen pika-asuttamista pohtineessa komiteassa, joka laati mietintönsä pikavauhtia huhtikuun 1940 puoleenväliin mennessä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #126

Luehan uudelleen tuo asiaan liittyvä kommenttiosuuteni - ja katsotko miten se on esitetty. SS-lähteistä on ollut tuo skenaarioon tekemiseen suuri apu - on totta että Hitlerin päiväkirja oli aina täynnä ja on myös ttta, että Hitelrin suurin tavoite oli bolsevismin tuhoaminen ...

...

Paljon on vielä asiakirjoja "löytymättä"!

...
Suosittelen lukemaan Antti Hietalahden - "Talvisodan salainen strategia"
~ https://www.savonsanomat.fi/kulttuuri/kirjat/Antti... -

.

Käyttäjän kainiemelainen kuva
Kai Niemeläinen

Ei saksalaiset halunneet Saksaa jaettavaksi. Neuvostoliitto halusi jakaa ja jakoi.

Tuskin Koreakaan halusi tulla jaettavaksi, Neuvostoliitto nappasi sirpaleen ja pirstoi.

Lopulta Neuvostoliiton romahdettua Eurooppa yhdistyi. On helppoa nähdä, mikä oli jakaja.

Toivotaan, että Korea saa myös mahdollisuuden. USA ei ole yhdistymisen este.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #13

Jos tutkii sotahistoriaa - huomaa logiikan miksi Stalin otti Berliinin - sillä hän ja hänen kansa maksoivat suurimman hinnan Hitlerin kukistamisessa, mutta tähän Hitler & Stalin dilemmaan liittyy vielä paljon tietämättömyyttä, arvailua, mutta olivat ajassaan maailman mahtavimmat diktaattorit ja heidän välillään saattoi olla jokin sidos, mutta emme ymmärrä ... arkistot tulevat vielä paljastamaan jotain aivan uskomatonta - sillä niin paljon on SS/SD-arkistoja piilossa, luetettujen hallussa.

...
Lisäksi Stalin halusi toteuttaa proletariaatin maailmanvallankumousta!

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto Vastaus kommenttiin #22

Vaikka saivat massiivisen materiaali- ja aseavun USA:lta. Itsepähän olivat Saksan kanssa liitossa hyökäten sovitusti Puolaan. Minkä hirveän maksoivat berliiniläisnaiset sodan jälkeen ikään katsomatta:

"'They raped every German female from eight to 80' "

"The rape of Soviet women and girls seriously undermines Russian attempts to justify Red Army behaviour on the grounds of revenge for German brutality in the Soviet Union"

https://www.theguardian.com/books/2002/may/01/news...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #24

Oletko perehtynyt operaatio Barbarossaan ja Suomen osuuteen siinä?

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto Vastaus kommenttiin #25

Ilman NL:n törkeää hyökkäyssotaa Talvisotaa, ei Jatkosotaa, eikä Suomen osuutta Barbarossassa. Oletko perehtynyt neuvostovallan sotarikoksiin?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Soviet_war_crimes

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #49

Oletko perehtynyt suomalaisten keskitysleireihin valloitetulla Karjalan alueella 1942-1944 ...?

Miten perustelet, ettei ilman Talvisotaa olisi ollut myöskään Jatkosotaa ... tosin siihen on olemassa pieni mahdollisuus, mutta kun perehtyy 'Mitteleuropa' suunnitelmaan ja nikkelin merkittävyyteen Saksalle - niin saattaa oivaltaa jotain! :)

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto Vastaus kommenttiin #51

Jospa nyt vastaisit siihen em. kysymykseeni ihan ensin. Onko liian epämieluisa kysymys? Miksi ihmeessä Suomi olisi A) lähtenyt hakemaan alueitaan takaisin, kun niitä ei olisi ilman Talvisotaa edes ryöstetty? B) Miksi Suomi olisi turvautunut Saksan apuun, kun sitä ei olisi olemattoman Talvisodan takia tarvittu? Jatkosota oli Talvisodan suoraa seurausta, sen tunnustaa jokainen vähänkin täysjärkinen.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #13

Eivät toki saksalaiset halunneet jakaa eivätkä he olleet jakamassakaan mutta siellä olivat NL:n lisäksi ...?

Samaten Koreassakaan jakamassa eivät olleet korealaiset vaan NL:n lisäksi ...?

USA:ko ei ole Koreassa yhdistymisen este? Saahan sitä olla tuotakin mieltä mutta jos jatkaa niin pitäisi pystyä osoittamaan kovin paljon II Maailmansodan jälkeistä historiaa tapahtumattomaksi eikä se ole vallan helppoa se.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #27

Historioitsijat tietävät tarkasti tapahtumat 1945 - kun japanilaiset poistuivat ...

Kysymyksiä tietäville ;)

" ... Tarkennus: Sodan syyt yksinkertaistettu, pohjoisen osallistumattomuutta vaaleihin ei selvitetä. Korealaisten itsenäistymispyrkimykset, Yhdysvaltain sotilashallinnon suvereeniusloukkaukset sekä Etelä-Korean poikkeustila kansannousuineen sekä kommunisteiksi epäiltyjen vaino on jätetty kokonaan mainitsematta ... "

~ https://fi.wikipedia.org/wiki/Korean_sota -
~ https://en.wikipedia.org/wiki/Korean_War -
~ https://zh.wikipedia.org/wiki/%E6%9C%9D%E9%B2%9C%E... -

.

Käyttäjän JaakkoWilenius kuva
Jaakko Wilenius Vastaus kommenttiin #31

Wikipedia:

”Japanilaisten perääntyessä Koreasta toisen maailmansodan päätteeksi suurvallat sopivat keskenään, että Neuvostoliitto ottaa vastaan Japanin antautumisen Korean pohjoisosassa ja Yhdysvallat eteläosassa. Rajaksi sovittiin 38. leveyspiiri.

Yhdistyneet kansakunnat esitti 1947 että Koreassa järjestettäisiin vaalit kiistojen ratkaisemiseksi. Pohjoisosan kommunistit eivät vaaleihin suostuneet, joten ne järjestettiin vain etelässä. 15. elokuuta 1948 vaalien tuloksena julistettiin Korean tasavalta syntyneeksi. Vastauksena tähän 9. syyskuuta 1948 pohjoisosassa sissijohtaja Kim Il-Sungin johtama kommunistiryhmittymä nousi valtaan Neuvostoliiton tuella ja Korean demokraattinen kansantasavalta julistettiin syntyneeksi. Molemmat katsoivat hallitsevansa koko Koreaa.”

Kommunisteillä ei oikein missään päin maailmaa ole ollut tapana menestyä vapaissa vaaleissa eikä sellaisia ylipäätään järjestää jos ei ole pakko. Hyökkäys ei vai mennyt suunitellulla tavalla kuten silloin tällöin käy. Itse hyökkääjästä ei ole mitään epäselvyyttä ja amerikkalaisia siitä on turha syyttää.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #41

Tästä voit lukea kaikkia näkökulmia tarkastelevan historiikin ---

~ https://maailmanhistoria.net/artikkelit/sota-loi-k... -

Luehan tuo, niin avautuu kokonaisuus paremmin! :)

Käyttäjän JaakkoWilenius kuva
Jaakko Wilenius Vastaus kommenttiin #44

Artikkeli ei muuta isoa kuvaa. Siinä sanotaan, että Etelä-Korea halusi hyökätä mutta USA ei asiaa tukenut. Pohjois-Korea haluisi hyökätä ja sai luvan Neuvostoliitolta.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #57

Et näemmä lukenut edes tuota yhtä linkkijuttua - puhumattakaan muuta mitä tässä ketjussa ja alustuksessa on laajasti tarjolla.

Käyttäjän JaakkoWilenius kuva
Jaakko Wilenius Vastaus kommenttiin #59

Olen lukenut sen, mutta ei muuta suurta kuvaa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #73

Muuttaa aivan oleellisesti, nimenomaan se mitä tapahtui 1845 ja heti sen jälkeisinä vuosina ... kts. lisäksi Wiki:

" ... Tarkennus: Sodan syyt yksinkertaistettu, pohjoisen osallistumattomuutta vaaleihin ei selvitetä. Korealaisten itsenäistymispyrkimykset, Yhdysvaltain sotilashallinnon suvereeniusloukkaukset sekä Etelä-Korean poikkeustila kansannousuineen sekä kommunisteiksi epäiltyjen vaino on jätetty kokonaan mainitsematta ... "

Perehdythän myös siihen miksi NL boikotoi YK-turvaneuvoston äänestystä, jossa hyväksyttiin Korean sotaan puuttuminen - lähinnä US' n toimesta!

Käyttäjän JaakkoWilenius kuva
Jaakko Wilenius Vastaus kommenttiin #74

Tuo Wikipedian kirjoitus on kyseenalaistettu koska sisältää vahvasti väritettyjä vaitteitä. Kerro vielä, mitä olivat USA:n hallinnon tekemät suvereeniteettiloukkaukset? Antoivatko kommunistivainot Pohjoiselle oikeuden hyökätä? Miten Kimin hallinto kohteli kommunisteihin nuivasti suhtautuvia omalla alueellaan? YK:n yritys järjestää vapaat vaalit olisivat ensimmäisen kerran historiassa antaneet korealaisiten vapaasti ilmaista tahtonsa minkälaisen yhteiskunnan he haluaisivat muodostaa. Tällaiset arvot ovat blogistille ilmeisen yhdentekeviä.

NL ei osallistunut äänestykseen vastalauseena siitä, ettei Maon Kiina tunnustettu. Se puolestaan mahdollisti YK:n toimivan tavalla, jolla sen toivottiinkin toimivan, yhden niistä harvoista kerroista. Yritys syyllistää USA on historian vääristelyä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #101

Aivan oikein ja tarkennuksessa on nuo kyseenalaistetut kohdat, jotka on sopivasti "unohdettu" tarkastelusta, mutta eng- ja cn-kieliset versiot antavat paremman kuvan! ;)

Käyttäjän JaakkoWilenius kuva
Jaakko Wilenius Vastaus kommenttiin #102

Luin lävitse, mutta en löytänyt mitään, joka kyseenalaistaa kommenttini. Todistustaakka on blogistilla.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #122

Kts. kommentti 44 ja sen linkki!

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Voidaan myös sanoa, että Stalin vapautti useita maita Saksan kolmannen valtakunnan ikeestä ... muun muassa Viron - kts. kirja: Max Jakobsson - Tilinpäätös.

Käyttäjän kainiemelainen kuva
Kai Niemeläinen

Halusivatko maat jäädä ikuisesti "vapautetuiksi"?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #15

Unkari tekee pioneerityötä ...

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman

Eihän Stalin vapauttanut ketään, siirsi vain toisesta vankileiristä toiseen.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #23

Riippuu näkökulmasta ... iädän ja lännen välillä on aaltoliikettä.

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman Vastaus kommenttiin #26

Vankileiri on vankileiri näkökulmasta riippumatta.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #39

Kuten CIA' n salaiset vankileirit - lähimmillään Balttiassa. Pääpaikka Quantanamo.

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman Vastaus kommenttiin #47

Onko aihe liian vaikea? Stalinin ja Neuvostoliiton rikokset.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #55

Haen aina rinnasteet, jotta meille tyypillinen puolueettomuuden ja tasapuolisuuden leimat säilyvät.

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman Vastaus kommenttiin #60
Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #69

Perusteletko hieman tyhjää väitettäsi?

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto Vastaus kommenttiin #60

Aiheenvaihtohan kiusallisten asioiden edessä sujuu sinulta ketterästi. Ole nyt mies ja vastaa kerrankin, kun sinulta kysytään.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #89

Selostatko tarkemmin - miten aihe vaihtui?

Käyttäjän kraavi95 kuva
Keijo Räävi

Trump laittoi "rakettimiehen" ruotuun ja Kim huomasi ettei USA:n viholliseksi kannata hankkiutua.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen

Tällä hetkellä näyttää kuitenkin siltä, että muut, P. ja E.Korea, Kiina et al, jättävät sen "isomman nappulan" omaan arvoonsa ja yrittävät hoitaa asiansa ilman jenkkien sähläystä. Hyvä niin ja toivottavasti onnistuvat.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Veikkaan vahvasti, että Kiina palkitsee konkreettisesti korealaiset - selkeästä rauhansopimuksesta!

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #30

Luitko avauksen linkkeineen?

...
[2006!]
Pohjois-Koreaa kuritetaan rautahansikkain ja Israelia käsitellään silkkisin käsinein
[ ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2006/07/pohjois-kore... - ]

Mitä eroa tai yhtäläisyyttä huomaamme Israelin ja Pohjois-korean välille? Miten kumpikin pullistelevat aseillaan, ja keiden toimittamien aseiden? Miksi Israelille sallitaan ydinase? Kumpiko on sotaisampi, kunpi on tappanut enemmän vastapuolen siviilejä vuodesta 1966 jälkeen – viimeisen 50 vuoden aikana? Paljon kysymyksiä – vähän vastauksia.

Käyttäjän TapioKuusela kuva
Tapio Kuusela

Näyttää miltä näyttää, 70-luvullakin kaikki näytti aivan erilaiselta kuin 80-luvun lopulle tultaessa. Valitettavasti jenkkien "sähläystäkin" tarvitaan. Kuten tulemme huomaamaan lähitulevaisuudessa. On aika ihmeellistä että kukaan teistä ei noteeraa Etelä-Korean kantaa asioihin, hössötetään vain "ainoan rauhan uhkan" poistamisesta. No, uhkahan se onkin, mutta kenen agendalle? Etelä-Korea muistaa varsin hyvin miten kävi viimeksi kun jenkit lähtivät ja he jäivät mies- ja kalustomäärissä alakynteen. Jenkkien joukothan olivat Japanissa silloin kun Pohjoinen N-liiton tukemana hyökkäsi Etelään. Eivät siis vastustamassa kommunismia Etelässä kuten Ilu kirjoittaa. Tai paremminkin olivat harjoittamassa niemimaalla McCarthyismiä eli olivat paljastamassa kommunisteja (nämä osa niistä kuuluisista "juurisyistä"). Rauhanneuvottelujen tulos tulee yllättämään teidät melkoisesti, sillä tilannearvionne on sen verran fiktiivinen. sitä paitsi, ei ole mitään, heh, "The Beijing's Road Map".

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #83

Mikäli Kiina lopettaa pakotteet, se riittää korealaisille. Kiina on kaikkien korealaiset suurin kauppakumppani. Suurin peukaloruuvi on Pekingissä. Kun kaikki amerikkalaiset sota- ja taisteluvoimat poistuvat Korean niemimaalta, katoavat myös korealaisten ydinaseiden uhkatekijät ja käyttömahdollisuudet

...
~ https://yle.fi/uutiset/3-10181760 -

" ... Kallio kiinnitti huomiota siihen, että Pohjois-Korean Kim Jong-un ja Etelä-Korean presidentti Moon Jae-in viettivät tapaamisessa aikaa kahden kesken, keskustellen ilman avustajia ja mikrofoneja. Osapuolet halusivat antaa kuvaa siitä, että rauhaa ollaan rakentamassa tosissaan ... _ ... – Pohjois-Korea on nimenomaan ydinasepelotteensa ansiosta päässyt tähän vaiheeseen, että näitä keskusteluja voidaan käydä eli se kokee asemansa riittävän turvatuksi ja vahvaksi. Ydinase on valttikortti ja on mahdoton ajatus, että se voisi tästä valttikortistaan luopua, Jyrki Kallio sanoo ... "

.

Käyttäjän Keijo Lindgren kuva
Keijo Lindgren

Lehdissä on Korean presidenttien tapaamisesta uutinen ja siinä kuva maiden rajalta.
Useita kuvia missä Etelä ja Pohjois-Korean sotilaat seisovat vastakkain rajalla mutta eilinen Dagens Nyheter teki poikkeuksen suuressa kuvassa olivatkin rajalla amerikkalaissotilaat ja pohjoisen sotilaat.
Oliko vahinko vai lehden tarkoitus osoittaa miksi Pohjois-Korea hankki ydinaseen?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Keijo, menit juuri asiaytimeen ja viittaat juurisyyhyn suurimmasta vihollisesta - Yhdysvalloista ...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Kimillä on väkivahva selkänoja - Maailman suurin talous - Kiina, joka on myös kaikkien korealaisten suurin kauppakumpani. US hegemonia tulee seuraavan 10-15 vuoden aikana poistumaan Aasiasta - elämme kiinalaisten vuosisataa ;)

Käyttäjän kainiemelainen kuva
Kai Niemeläinen

Kiina vie Pohjois-Koreaan ja Pohjois-Korea maksaa orjilla.

Kauppa on bilateraalikauppaa pahimmillaan. Ihmisoikeusvaltioiden kukkeaa kaupankäyntiä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #18

Meillä tarjotaan työttömiä "ilmaiseksi" ...

Käyttäjän JaakkoWilenius kuva
Jaakko Wilenius Vastaus kommenttiin #20
Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #42

Et ilmeisesti ole perehtynyt uutisointiin - ilmaisista työttömistä työnantajille, jolloin valtio maksaa työttömyyskorvauksen päälle muutaman euron per työpäivä ...

Käyttäjän JaakkoWilenius kuva
Jaakko Wilenius Vastaus kommenttiin #45

Kyllä seuraan. Monenko suomalaisen työttömön kuvittelet vaihtavan osia pohjoiskorealaisen orjatyöläisen kanssa?

https://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/eurooppa...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #54

Niin, Suomessahan oli muun muassa Kiinasta kuulut kivimiehet - voittivat juttunsa suomalaista työnantajaa vastaan ... Emme tietenkään halua vaihtaa Suomessa olevalla kustannustasolla pohjois-korelaisten palkkoihin - kun meillä ei ole heidän hintatasoakaan.

Käyttäjän kainiemelainen kuva
Kai Niemeläinen Vastaus kommenttiin #61

Kuinka todellisuudesta vieraantunut pitää ihmisen olla, että ottaa asiakseen puolustaa orjuutta!

Itse olen iloinen jokaisen pohjois-korealaisen orjan ja loputtomien vankileireille sidottujen ihmisten puolesta tämänpäiväisen kokouksen onnistumisesta. Rauha antaa toivonrippeen sellaisesta tulevaisuudesta, joilla nämä orjat vapautetaan. Saman vapauden voivat kokea vankileireille suljetut. Heitähän on siellä siksi, että joku perheenjäsenen tai sukulaisen mielipide on ollut ainoan hyväksytyn mielipiteen vastainen tai jonkun mielestä arveluttava.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #64

Kuka puolustaa orjuutta? Miten määrittelet orjuuden - miten se on tänään rinnastettavissa esimerkiksi Amerikan mustien orjuuteen - aikanaan.

Käyttäjän kainiemelainen kuva
Kai Niemeläinen Vastaus kommenttiin #65

Miksi sitä pitäisi rinnastaa yhtään mihinkään?

Rinnastelet orjuutta sinne ja tänne. Vielä hetki sitten leikittelit rinnastamalla Pohjois-Korean harrastamaa orjakauppaa kotimaisella työttömyydellämme ja nyt heittelet Amerikan mustien orjuutta.

Mikset voi keskustella pohjois-korealaisten orjuudesta pehmentämättä sitä mitenkään? Onko liikaa vaadittu, että sanot orjuuden olevan väärin, myös silloin kun Pohjois-Korea sitä myy.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #70

Kommentti numero 65 oli kysymyspitoinen - odotin niihin vastaustasi - ei tullut.

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto Vastaus kommenttiin #76

Jospa sinä, Luoma alkaisit ensin vastata sinulle esitettyihin kysymyksiin?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #90

Mikä kysymys? Onko jokin jäänyt vastaamatta? - Yleensä näin ei tapahdu, kuten voit huomata tästäkin ketjusta ... tosin joskus joidenkin kysymysten vastaukset eivät aina mene "jakeluun" :)

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto Vastaus kommenttiin #94

No se, että mitä mieltä olet neuvostovallan rikoksista? Linkinkin sait.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #100

Kakkien valtioiden tekemät rikokset kansainvälistä säädöstöä kuin oman maan lakeja vastaan ovat tuomittavia tekoja - ehkä Vietnamin sodan Agent Orange oli pahimpia rikkomuksia, kuten Laosin massiiviset pommitukset - ulkoisen valtion toimesta. Seuraavaksi pahin rikos ihmisyyttä kohtaan oli US-hyökkäys Irakiin 2003 - sehän ei saanut minkäänlaista mandaattia mistään. Kuten ei vastikään tapahtunut syyrian raskas risteilyohjusrynnäkkö - yli 100 ohjusta ---

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #70

Miksikö pitää rinnastaa, kysyy Niemeläinen.

Siksi, etä suhteellisuudentaju säilyy. Pitää ymmärtää minkä kokoisia ja laatuisia asioita pähkäilee. Se onnistuu parhaiten hakemalla maailmalta muualta vastaavanlaatuisia asioita ja vertaa niihin.

Samalla tulee ajateltua asiaa myös muilta kanteilta ja käsitys sekä havaintokyky laajenee. Kaikinpuolin siis hyödyllistä vaikka usko omiin ennakkoluulloihin saattaakin epämukavasti rapista.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #98

Napakymppi. Me suomalaiset voisimme keskittyä olemaan ylpeitä puolueettomuudestamme ja tasapuoliseen tiedonkäsittelyyn pyrkimyksestämme. Kun lännemies West trolling manipulaatiossaan rauhoittuu - vähennämme samassa suhteessa itäisen puolikkaan aiheellista puolustamista! ;)

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto Vastaus kommenttiin #104

Suomi ei ole missään suhteessa puolueeton maa. Piste.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #112

Näyttää siltä, että yrität kävellä päähallituspuolueen yli ;)

...
Hyytävät rujot Kokoomuksen koppalakkiset veisivät Suomen Natoonkin -ilman kansanäänestystä, ehkä pitävät kansaa liian tyhmänä äänestämään omasta asiastaan?

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto Vastaus kommenttiin #113

Hallituspuoleen ministeri on kanssani samaa mieltä:

Orpo: Suomi ei tänä päivänä todellakaan ole puolueeton valtio

https://yle.fi/uutiset/3-5111560

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #114

Kokoomus ei kansakuntamme onneksi määritä meidän statuksia - vaan lopulta suomalaisten enemmistö. Emme kuulu Natoon, emmekä mihinkään muuhunkaan sotaliittoon - olemme sotilaspoliittisesti liittoutumattomia, meillä ei ole sotimisen velvollisuuksia muita vastaan tai puolesta.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #115

On totta, ettemme ole "de jure" NATO:n jäseniä mutta "de facto" niin äärimmäisen lähellä, että hirvittää. Lisäksi meille on tehty sidonnaisuuksia sekä EU:iin että kahdenvälisesti m.m. USA:hin ja UK:in kuin myös Ruotsiin. Se saattaa asemamme vaarallisella tavalla enemmän liittoutuneeksi kuin liittoutumattomaksi saati puolueettomaksi. Siinä suhteessa Kajanto on toki oikeassa, valitettavasti.

Meidän tulisikin kiireenvilkkaa lähteä purkamaan noita sidonnaisuuksia ja tehdä mahdollisimman avoimesti ja uskottavasti. Aloittaa voisimme vaikka julkisuudessa olevien tietojen mukaan vaarallisimmasta eli kauttakulkusopimus 3.0:sta ja jatkaa siitä rauhankumppanuuden(sic!) purkamiseen j.n.e. Myös armeijan NATO-yhteensopivuus tulisi mahdollisimman nopeasti purkaa itsenäiseksi puolustukseksi.

Silloin voisimme olla myös uskottavampi välittäjä ja avuntarjoaja Koreoiden kiistan et al kaltaisissa tilanteissa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #116

Nato - isäntämaa pöytäkirja oli raskas virhe. Tuo pöytäkirja on esitelty täällä jo niin monta kertaa, että hakemalla se löytyy helposti, jo täältä US Puheenvuorosta.

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto Vastaus kommenttiin #143

Se on todella hieno asia. Se on yksi pelote Venäjän ikuiselle imperialismille. Venäjä on se joka hyökkää, jos joku hyökkää.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #148

Kuka tai mikä hyökkäsi Afganistaniin, Irakiin, Libyaan, Somaliaan, Jemeniin ja Syyriaan - kaikki tällä vuosituhannella.

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto Vastaus kommenttiin #151

Oliko ko. mailla isäntämaasopimus NATO:n kanssa? NL hyökkäsi Afganistaniin ihan ensin.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #156

Oletko huomannut, että nykyaikana on ollut ja on kaksi Afganistanin sotaa ...? US hyökkäsi raskain ilmarynnäköin jo vuonna 2001 ja sota jatkuu yhä - meidän ollen sodan osapuolia de facto Naton puolella ...

Käyttäjän kainiemelainen kuva
Kai Niemeläinen Vastaus kommenttiin #65

Sinä puolustat Pohjois-Korean harjoittamaa orjakauppaa.

Pehmentelet sitä rinnastamalla sitä Pohjois-Amerikkaan ja kotimaiseen työttömien aktivoimiseen.

Miksi sinä et voi sanoa, että Pohjois-Korean harjoittama orjakauppa on väärin?

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #121

Orjakauppaa?

Itse asiassa miten nuo ihmiset valikoituvat/valikoidaan "vierastyöläisiksi" joiden tuloista valtio vie osansa?

Muistuttaako se itse asiassa enemmän meikäläistä "reppurifirmojen" toimintaa jossa työvoimaa vuokrataan ja välittävä firma vie osan tulosta.

P.s. Tokikaan työehdoista sopiminen ei ole P.Koreassa samalla tasolla kuin meillä TES:inemme ja ay-liikkeinemme. Mutta niinpä meikäläiset työnantajat ovatkin pyrkimässä edistyksestämme eroon likemmäs p.korealaista menoa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #127

Ei ole salaisuus, että muun muassa Kiinassa valtio on suuri työvoiman ulosvuokraaja - kuten vaikkapa Eilakaisla tai Barona Suomessa ... palkkataso on sama kuin Kiinassa + päivärahat ja niin sanottu kotiavustus päälle - valtion työvuokraukseen on loputon vapaaehtoisten jono - sen paremman tienistin takia - veroja noista töistä ei makseta ja valtio ottaa oman palkkionsa kuten Eilakaisla tai Barona ...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #121

Aikanaan mustat harjoittivat Afrikassa orjakauppaa - kun Amerikan valkoiset etelästä ostivat mustia plantaasheilleen - orjiksi - se oli orjakauppaa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #121

Kerrohan jokin esimerkki korealaisten orjakaupasta.

Käyttäjän JaakkoWilenius kuva
Jaakko Wilenius Vastaus kommenttiin #61

Niinpä, koska elämme oikeusvaltiosiossa. Vetoaminen hintatasoon erilaisuuteen on lievästi danoen absurdi argumentti.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #72

Kuuluuko Kuubassa oleva Quantanamo oikeusvaltioperiaatteisiin? Elävätkö amerikkalaiset oikeusvaltiossa? Vai onko Quantanamo vain kiertomenetelmä?

...
Jos sinä saisit pohjois-korealaisten palkkatasoa, tai vaikkapa Kiinan - maailman suurimman talouden keskimääräistä palkkatasoa, voisit ajatella sinua "orjuutettavan"! Pitää osata verrata saatua ostovoimaa vallitsevaan ja merkitsevään hinta- ja kustannustasoon.

Käyttäjän TapioKuusela kuva
Tapio Kuusela Vastaus kommenttiin #77

Olemme keskustelleet Quantanamostakin aikaisemmin. Olen kysynyt miten itse lakkauttaisit kyseisen vankilan? Mihin laittaisit vangit?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #84

Aivan ensimäiseksi pitäisi laskea korvaukset aiheettomasta vangitsemisesta tai järjestää puolueeton oikeudenkäynti!

Käyttäjän TapioKuusela kuva
Tapio Kuusela Vastaus kommenttiin #86

Olet vaatinut sen lakkauttamista. Miten lakkauttaisit sen? Miksei USA ole lakkauttanut Quantanamoa?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #96

Ensin maksetaan asianmukaiset korvaukset aiheetta vangituille (rangaistuille) ja todellisuudessa epäillyt hoidetaan syyttämisprosessiin ... ja jos vapautuvat, jälleen maksetaan korvaukset. Raha rauhoittaa kummasti ja näin löytyy sjoitusmaakin mukavasti :)

Käyttäjän TapioKuusela kuva
Tapio Kuusela Vastaus kommenttiin #105

Et halua vastata ja syynkin tiedän. Vankien status tällä hetkellä on se, että he olisivat vapaita lähtemään mutta heillä ei ole enää kotia. Kotimaissaan nämä sinun syyttöminä pidetyt teloitettaisiin välittömästi. Lähes kaikkien kotimaat pitävät heitä terroristeina mikä on rangaistava teko. Heille on löydetty maita jotka ovat ottaneet heitä vastaan, mutta edelleen on niitä, joille ei uutta kotia ole löytynyt. Virokin otti vastaan yhden yhteiskuntaansa jonka eräs teistä tulkitsi niin, että he ottivat yhden kidutettavaksi pelkästä uskollisuudesta USA:ta kohtaan.
eli käsitys siitä että Baltiassakin olisi näitä vankileirejä on aivan absurdi.

Olisiko muuten Suomen pitänyt järjestää NL:n sotavangeille puolueeton oikeudenkäynti?

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #117

Miksi Kuusela vertaa sotavangeille järjestettäviä oikeudenkäyntejä Quantanamon vankeihin? USA:han nimen omaan kielsi heiltä sotavangin aseman (joka on kansainvälisin sopimuksin määritelty) nimittäen heitä sen sijaan "vihollistaistelijoiksi" joka mahdollisti kohtelun ilman mitään rajotteita ja oikeussuojaa kunhan heidät pidettiin ja -tään poissa USA:n maaperältä.

Sitä paitsi vangit eivät ole vapaita lähtemään vaan USA on valmis luovuttamaan heitä niihin maihin jotka ovat heidät valmiit ottamaan vastaan ja jotka kelpaavat USA:lle.

Käyttäjän TapioKuusela kuva
Tapio Kuusela Vastaus kommenttiin #119

"Kohtelu ilman mitään rajoitteita ja ilman mitään oikeussuojaa". Tuo on sitä tyypillistä oletusta pahasta USA:sta, josta mielipidejohtajanne ovat muistuttaneet maailman sivu. No, lue alla oleva juttu. Se on englanniksi mutta oletan sinun Ilun tavoin osaavan englantia täydellisesti.

http://www.andyworthington.co.uk/2014/11/27/who-ar...

Seuraavassa esimerkki siitä mitä Quantanamon vangeille tapahtuu pikku hiljaa. USA ei lähetä heitä ihan minne vaan kuten sanottu, suurin osa heistä teloitettaisiin kotimaissaan. Vangit ovat vapaita lähtemään, mutta he eivät voi mennä ihan minne vaan. Esim. Kuuba ei anna heidän kävellä ulos vankilasta Kuuban maaperälle hortoilemaan.

https://www.nytimes.com/2014/12/08/world/americas/...

On mielenkiintoista, että pakkovallan ja diktatuurien kannattajat jeesustelevat puolueettomista oikeudenkäynneistä ja oikeuksista. Esitin muuten Ilulle vain irrallisen kysymyksen kommenttini lopussa.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #123

Kuusela kirjoitti: "On mielenkiintoista, että pakkovallan ja diktatuurien kannattajat jeesustelevat ..."

On "mielenkiintoista" missä Kuusela näkee pakkovallan ja diktatuurien kannattajia. Ilmeisesti hän on ihan omasta mielenkiinnostaan rakentanut sellaisia olkiukkolaumaansa.

Käyttäjän TapioKuusela kuva
Tapio Kuusela Vastaus kommenttiin #128

Tehän niitä olkipukkien luojia olette. Se tuskin ei ole jäänyt monellekaan epäselväksi näitä Ilun blogeja lukiessa. Ja tehän olette niitä pakkovallan kannattajia. Tuette aina kaikkia maita jotka ovat länttä vastaan: ensin N-liitto, nyt Venäjä, Kiina, Iran, Pohjois-Korea, Kuuba jne. kaikki ovat enemmän tai vähemmän diktatuureja. Tämäkään tuskin on jäänyt kenellekään epäselväksi. Tragedian nimeltä Neuvostoliitto olisi pitänyt opettaa ettei läheskään kaikki lännen vastainen propaganda ole totta. Ja, lännen vastainen propagandahan perustuu tosiasioiden vääntelyyn.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #130

Lahjaton yksisilmäisyys ei ymmärrä mitä merkitsee tasapuolinen uutisointi, oikeudenmukainen asiatarkastelu - historian laaja-alainen tutkimus ja tutkimansa ymmärrys ;) - Se tasapaino, se puntit tasan periaate!

...
West trolling manipulaatio ---

~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/228006-... - [69]

...

Käyttäjän TapioKuusela kuva
Tapio Kuusela Vastaus kommenttiin #135
Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #166

Mielestäni on edistystä kun nyt huomaat tuon tasapainoon pyryn - uutisvirran ja todellisuuden esityksen osalta! :)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #128

Kuusela on ns. jenkkifani ja sulkee silmiään kaikelta siltä pahalta mitä sieltä tapahtuu ... ja tämähän ei tarkoita, ettei muualtakin niin syntyisi ;)

...

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto Vastaus kommenttiin #136

Missä tuossa Kuuselan vastuksessa ilmenee, että hän olisi jenkkifani?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #150

Tervetuloa Fb-seinälleni katsomaan ja lukemaan ;)

Käyttäjän TapioKuusela kuva
Tapio Kuusela Vastaus kommenttiin #152

Kajanto on oikeassa. Minun kommenteistani ei vielä voi päätellä sitä että olen jenkkifani. Pyrin vain lyömään hieman jäitä Ilun hattuun ettei ihan kaikki räikein tosiasioiden vääristely mene läpi. Tiedät kai metaforan "lasi puoliksi täynnä - lasi puoliksi tyhjä". Kaikki eri mieltä olevat kommenttini olen pystynyt linkein todistamaan. Onko totuuteen pyrkiminen fanitusta? Entä tietyn aatesuunnan mainostaminen kyseenalaisella propagandalla? Oletteko muuten kertaakaan nähnyt Ilun kirjoittavan mitään positiivista USA:sta tai lännestä? Tai vastaavasti mitään kielteistä idästä? En minä ainakaan. Ei siis kannata puhua mitään puolueettomasta uutisoinnista. Nimittäin luulisi edes joskus löytyvän jotain positiivista sanottavaa. Jaa no, silloin tulee kyllä positiivista kirjoittelua jos joku länsimaa on parantamassa suhteitaan Venäjään ja romanttiset tulevaisuuden kuvat lännenmiehen maailmanpoliisiroolin lopusta!

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #157

Toivotin Jorin tervetulleeksi lukemaan kannanottojasi Naamakirja seinältäni - ei siinä muuta tarvita ... noin 80 FB-kaveruutta todistaa samaa - omin sanoin minulle esitettynä - yv' nä ---

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto Vastaus kommenttiin #163

Kaveruudet eivät todista yhtään mitään siitä, että sinin Facbook-sivusi olisi joku totuuden torvi. Pikemminkin Kremlin torvi.

Käyttäjän TapioKuusela kuva
Tapio Kuusela Vastaus kommenttiin #165

Kannattaa vierailla Ilun FB-sivuilla ja lukea jokaisen uutisen kohdalla hänen omaingressinsä siitä mitä uutisen sisältö tarkoittaa. Annan esimerkin. Kun on uutinen siitä kuinka USA:ssa valkoinen poliisi on ampunut mustan rikollisen, joka on hyökännyt puukko kädessä poliisia kohti: "hyytävää poliisiväkivaltaa, ammutaan ensin ja kysytään vasta sitten, tämäkin osoittaa kuinka rotusorto on edelleen USA:ssa tätä päivää, rikolliselle ei annettu mitään mahdollisuutta antautua vaan käytettiin tilanne hyväksi että saatiin taas yksi musta pois pelistä". totuushan on että myös mustat poliisit ampuvat valkoisia, latinot mustia ja päinvastoin, vuonna 2016 USA:ssa tehtiin 12 miljoonaa pidätystä ja "vain" 364 tapausta päättyi kuolettavaan luotiin. Niissäkin suurimmassa osassa oli joko tai tilanne. Kuinka monta promillea 364 on 12 miljoonasta. Luvut olisivat aivan toiset jos poliisit ampuisivat ensin ja kysyisivät vasta sitten! Kaiken lisäksi, propagandaan ei kuulu puhua prosenteista vaan suurista luvuista, sillä pienessä maassa kuten Suomessa helposti kauhistellaan noita suuria lukuja. Tai kuten kauhistelu siitä kuinka USA:ssa elää 45 miljoonaa ihmistä alle köyhyysrajan. Harva tajuaa että prosentteina se on sama kuin Venäjällä ja Suomikaan ei siitä ole kaukana.

Lopuksi täytyy sanoa, että ei minulla ole Ilua vastaan mitään, arvostan hänen uutteruuttaan ja verrattain, ilmeisesti lähtökohtiin nähden, hyviin saavutuksiin. Kuten tiedämme meitä on moneen junaan ja toiset jopa jäävät asemalle.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #167

Todistahan tuo nyt lukijoille - vaikkapa Fb-linkillä mitä nyt tuossa esitit minun kirjoittaneen - sinulla on todistetaakka. Lukijat odottavat - tuohan todellisuus esille, niin päästään näkemään miten ymmärrät todellisuuden :)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #165

Valaisen Jori sinua lisää - oli kyse siitä, että tule katsomaan Fb-seinälleni Tapion kommentteja - totta on toki se, että suurin osa hänen kommenteistaan on luuloa ja tietämyksen vajavaisuutta, mutta olikin kyse jenkkifaniudesta ;)

Käyttäjän TapioKuusela kuva
Tapio Kuusela Vastaus kommenttiin #173

Joo mene Jori katsomaan Ilun omaingressejä linkittämiinsä uutisjuttuihin. Huomaat kyllä nopeasti mitä tarkoitan. Minun voi olla vaikea etsiä käsiini juuri tuota mainitsemaani esimerkkiä mutta vastaavanlaisia tulee koko ajan lisää.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #179

Väitä ja intä vähemmän - mutta todista enemmän, lukjat tykkäävät siitä ja jos löydät väittämääsi, osaan tunnustaa virheeni ...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #123

Tässäkin pitäisi osata katsoa miksi Quantanamoon kuljetettiin salaa, paljolti CIA' n vankilennoilla yksipuolisesti napattuja ihmisiä - suurin osa jo todettu syyttömiksi, ja korvauksiakin asiallisesti maksettu. Syy Quantanamoon oli selvä - siellä eivät toimi US lait! Voi antaa muun muassa vesikidutusta ...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #119

Oleellinen syy Kuuban Quantanamoon oli se, ettei siellä toimi oikeastaan mitkään lait - vain vahvemman laki.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #117

Valloitetulla Karjalan alueella kuoli nälkään paljon venäläisiä sotavankeja.

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto Vastaus kommenttiin #139

Pakkoluovutetulta alueelta karkoitettiin kaikki suomalaiset pois.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #149

Oli Stalinille pettymys, etteivät suomalaiset jääneen valloitetulle Karjalan alueelle - oli idea saada suomalais-karjalalaiset yhdistettyä OVK' n Karjalan tasavaltaan ...

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto Vastaus kommenttiin #153

Stalin nimenomaan käski tyhjentää miehitetyn alueen. Se piti luovuttaa tyhjänä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #155
Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto Vastaus kommenttiin #162

Olen lukenut, Stalin määräsi alueen tyhjennettäväksi.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #180

On näemmä jäänyt tietty sivu sitten lukematta, nimittäin Max kirjoittaa, että Stalin oli pettynyt, kun väki oli kaikonnut - olisi halunnut lisää väestöä, joka oli kommunismin eräs tavoiteperiaate!

Käyttäjän seijalund kuva
Seija Nylund

Pakkohan Kim Jong-unin oli alkaa hieroa rauhaa kun uhosi liikaa, South China Morning Post:

North Korea’s nuclear test site has collapsed ... and that may be why Kim Jong-un suspended tests

http://www.scmp.com/news/china/diplomacy-defence/a...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Trump oli uhoamisten alkuun paneva voima - korealaiset eivät ole enää vihollisia keskenään - korealaisten vakavin uhka on US' n sotavoima ja amerikkalaisten herkkyys sotimiseen - kts. Afganistan, Irak, Somalia, Jemen, Libya ja Syyria ---

Käyttäjän seijalund kuva
Seija Nylund

Höpöjä, Kim Jong-unhan siellä präiskytteli ohjuksiaan Japaniinkin päin jo ennen kuin Trump oli mukana kuvioissa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #38

Ei yhtään ohjusta Japanin ilma- tai merialueelle.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #38

Muistatko mihin US, Ranska ja Englanti präiskyttelivät ohjuksiaan -todenteolla, räjähtäen ja ilman mitään mandaattia - vieläpä itsenäiseen YK-jäsenvaltioon.

Käyttäjän JaakkoWilenius kuva
Jaakko Wilenius Vastaus kommenttiin #48
Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #71

Kommentti 48 oli vastinkommentti 38' iin :)

Käyttäjän TapioKuusela kuva
Tapio Kuusela

Mietihän nyt hieman Kimin uhoja jo ennen Trumpin aikaa. Osaat yleensä aina kääntää aikajanat itselle mieluisaan suuntaan. Trumpin isosta napista täällä hössötetään sopivasti unohtaen sen että Kim aloitti kierroksen mainitsemalla hänen työpöydällään olevasta napista.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #56

Et näemmä seuraa uutisvirtaa - yleisesti tiedetään, että uhon aloitti US pr. Trump ja pahin uho ovat 30 000 raskaasti aseistettua amerikkalaissotilasta Korean niemimaalla - perehdyhän historiaan ja aloita vaikka tämän alustuksesta - linkkeineen; tarjolla rautaisannos laaja-alaista tietoa, myös kommentoinnit toisilta!

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #56

" ... Trump kutsui Pohjois-Korean johtajaa muun muassa pieneksi rakettimieheksi. Tällä hetkellä pohditaan Trumpin ja Kim Jong-unin mahdollista tapaamista.

- Jännä juttu on se, että me kuulimme sellaista kielenkäyttöä vuodenvaihteessa Yhdysvalloista ja sitten Pohjois-Koreasta, johon ei kyllä kansainvälisessä politiikassa ole totuttu, Niinistö sanoi ... " -pr. Sauli Niinistö

...
Suomelle tarjottiin verhotusti välittäjän roolia, ainakin joltain osin, jo vuosi sitten. Meillä ei kukaan ulkopolitiikan johtohahmo huomannut mahdollisuutta. Peking veteli naruja taustalla. Trumpin uho ei vaikuttanut nyt meneillään olevaan tapahtumasarjaan, joka on määritetty niin sanotussa Pekingin tiekartassa. Kiinan ryhtyminen pakotteisiin avasi tien tähän päivään. Kiinan pakotteiden avautuessa, se samalla lisäsi kehitysapuaan pohjoisen korealaisille. On hyvä muistaa, että kaikkien korealaisten suurin kauppakumppani on Kiina. Ehkä joku huomasi presidenttimme ilmauksen missä järjestyksessä Trump & Kim uho alkoi ...

...

~ http://www.iltalehti.fi/politiikka/201804282200909... -

.

Käyttäjän TapioKuusela kuva
Tapio Kuusela

Kuka uhkasi ampua ohjuksiaa Guamille, manner-USA:han, kuka mainitsi ensin napista? Ai niin, käännetyssä aikajanassa se oli tietysti Trump.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #158

Mietihän mitä tuota ENNEN US pr. Trump uhkaili - seuraatko uutisvirtaa? Luitko täältä ketjusta millaiseen järjestykseen pr. Niinistö laittoi uhokronologian?

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto

Niinpä.

"Kyseessä on joko suuri huijaus tai pelko USA:n sotilaallisesta iskusta"

Kansainvälisen politiikan asiantuntija Mika Aaltola ei oikein usko, että Kim Jong-un luopuisi ydinaseestaan, koska ydinase turvaa Kimin vallan.

https://www.aamulehti.fi/uutiset/miksi-koreoiden-t...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

US iskee varoittamatta ja välittämättä YK-mandaattien puutteesta! ... Serbia, Irak 2003 Syyria 2013-2014 ---

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen

Kukaan ydinaseita itse hankkinut valtio ei ole niistä luopunut, valitettavasti (huom: hajotetun NL:n entiset osavaltiot eivät olleet hankkineet niitä itse). En usko P.Koreankaan niin tekevän.

Rauhanprosessin kannalta sen edellytäminen, ainakin tässä vaiheessa, olisi äärimmäisen typerää ja johtaisi vain koko prosessin romuttumiseen. En tosin usko, etteikö siihenkin halukkaita löytyisi.

Saattaapa olla, että E.Koreankin johtajienkin sormet syyhyävät nappulalle vaikka se Trumpin nappulaa pienempi kuulemma onkin. Sopivasti sopien pompsukat voisivatkin olla yhteisiä ja siitäkös USA riemastuisi?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #36

Vahva näkemys Pekingistä kertoo, että Kiina on valmistautunt tuhoamaan mahdollisesti vihamielisesti lähetetyt ydinohjukset - Korean niemimaalta ...?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Kiintoisaa on se, että Trump ja Kim tapaavat jossain - jopa toukokuussa, olisivatko suomalaiset valmiit ottamaan heidät vastaan? Oliko S.Niinistön yhteydenotto Trumppiin - juuri tämän valmiuden ilmaisemista!

... Näytelmää johdetaan Pekingistä ja me suomalaiset saimme verhotun kutsun välittäjäksi jo vuosi sitten! Meidän ulkopolitiikan johtaat eivät sitä huomanneet! Silloin ... Entä nyt? Nyt puhuvat suuremmat tuulet kuin arvaammekaan ---

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

1046 lukijakommenttia nimimerkkipalstalta - TIEDE ...

~ https://www.tiede.fi/keskustelu/72540/hakeeko-usa-... -

[05072017] " ... Tänään Yhdysvaltain arvaamaton presidentti Donald Trump twiittaa, ettei hänen liittolaiset Japani ja Etelä-Korea enää kauaa jaksa odottaa, vaan jotain tapahtuu |1 – samaan aikaan Pohjois-Korea saanee valmiiksi oman ohjustentorjuntajärjestelmänsä |2, jota se kiihkeästi kehittää – jopa kansansa kustannuksella.

Tunnetusti Korean sota 1950 -luvulta |3 ei ole saanut rauhansopimusta, vain jäätyneen tulitauonomaisen olon. Tämän tosiasian vallassa koko Pohjois-Korea elää, muistaen, että juuri amerikkalaiset YK' n varjosta kävivät tuon sodan toista päätaistelijan roolia. Korealaiset olivat jo häviämässä amerikkalaisinvaasion, kunnes ”veljet” Kiinasta tulivat apuun ja sota jäätyi paikoilleen.

Tänään Etelä-korea on amerikkalaisten taistelu- ja hyökkäysvoimien asevarikko – ohjustaistelujärjestelmineen ja suurine asevarikkoineen – tämänkin Pohjois-Korea synkässä epäluulossaan tietää, samalla kun perityn yksivaltiuden johtaja Kim pelkää asemansa romahduttamisesta.

|1 ”Trumpin tulisi ymmärtää, että Kiinan tavoite on poistattaa kaikki vieraat kolmansien maiden hyökkäys- ja sotavoimat pois Korean niemimaalta. Nyt Trumpille ojennetaan oivaltajan kättä sanoista tekoihin. Kiina huolehtii amerikkalaisten poistumisen jälkeen Korean niemimaan turvallisuudesta ja päättää Pohjois-Korean ydinaseuhkailukalistelun, kun paine puretaan.”~ https://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/kiin... -

Pohjois-Korean pelotevaltaa käyttävä Kim tietää CIA' n toimet monissa luonnonvaroiltaan alikehittyneissä kehitysmaissa. Kim nuoresta iästään huolimatta on kyllästetty pelosta amerikkalaisten Vietnamin sodasta, jonka USA oman kansansa tahdosta hävisi. Amerikkalaiset olivat saaneet tarpeekseen ristiretkistä kommunismia vastaan.

Kiina ja Venäjä lähentyvät

”Ennakoidusti kehittyvä yhteistyösuhde. Looginen, kaikin osin. Alkoi jo hiljaisesti vuosia sitten. Kaupalliset operaatiot lisääntyvät ja suomalaisillakin on yllättävä rooli - vihjeenä muun muassa telakat” ~ https://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/xi-j... - ... "

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma


PS – Ovatko suomalaiset valmiit, jos pyyntö tulee järjestää tapaaminen Kimin ja Trumpin välillä – Suomi ja suomalaiset nauttivat suurta luottamusta kauko-idässä ja tiedetään kiinalaisten antaneen omia ystävällisiä neuvojaan korealaisille, ehkä presidentti Sauli Niinistökin ilmaisi yhteydenotossaan Trumpille valmiuksistamme järjestää puolueeton neuvottelupöytä täältä idän ja lännen vedenjakajalta – olemmehan ei-natovaltio – kansakuntamme suuren enemmistön tahdosta, jota Kiina arvostaa suuresti … elämme meille Suomelle nyt suurien mahdollisuuksien aikaa … ehkä ”ETYK 1975” toistuu nyt – yllättävällä tavalla.

...
Lisätty topicciin - sähköpostilähetyksiin ---

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto

Sunulle on, Luoma, useita kertoja osoitettu linkein ja lähtein, jopa pääministerimme ja presidenttimmekin suulla se, että Suomi ei ole enää puoleeton, ei idän ja lännen vedenjakajalla, eikä enää edes liittotumaton. Yhä selvemmäksi on käynyt se, että valehtelet maksusta.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Suomi on kansakuntamme suuren enemmistön tahdon mukaisesti edelleen sotilaallisesti liittoutumaton - samoin me olemme tukevasti idän ja lännen vedenjakajalla - oletko tutkinut kielemme juuria, tapakulttuuria erityisesti Itä-Suomessa, historiaa liikkuvana itärajanamme - ehkä huomaat uskonnonkin osalta idässä olevan kaikuja vielä idempää - samoin olet saattanut huomata, että geneettinen perintömme on myös vahvasti idästä (kuten etelästä/ lännestä) ... ehkä muistat autonomian ajan - Venäjän tsaarin vapauttaessa meidät Ruotsin vallan alta - saatat senkin muistaa, että juuri autonomian ajalta periytyvät ensimmäiset itsenäisyytemme sävelet - ehkä vielä saatat muistaa Sprengtportenin, joka sukkuloi lännen (Tukholma) ja idän (Pietari) välillä jo 1700 -luvulla ... Lopuksi ehkä tiedät idänkaupan merkityksen viimeiseltä 200 vuodelta jne ---

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto Vastaus kommenttiin #52

Kun ei ole, usko nyt. Suomi on EU:n avunantolausekkeenkin myötä sotilaallisesti liittoutunut. Ja näin on myös JEF-joukkojen myötä. Faktaa. Ihan turha tuoda historiaa ja kansantiedettä ja idänkauppaa (sitä tekevät muutin länsimaat kuin Suomi) tähän, kun puhumme nyt nykytilanteesta ja sotilaspoliittisesta sijainnistamme.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #88

Muun muassa hallituspuolue Keskusta:

" ... - Keskustan keskeisimpiä tavoitteita ovat Pohjois-Euroopan turvallisuus- ja sotilaspoliittinen vakaus ja hyvät naapurisuhteet jokaiseen ilmansuuntaan.

Maailman tapahtumiin ja ilmiöihin on vastattava ajantasaisella kansallisella ja kansainvälisellä yhteistyöllä. Eristäytyminen olisi Suomelle vahingollista, Keskustan ulko- ja turvallisuuspoliittisten linjausten valmistelua johtanut kansanedustaja Seppo Kääriäinen sanoo.

Keskustan mielestä sotilaallinen liittoutumattomuus on jatkossakin Suomen etujen mukaista ja vahvistaa osaltaan Pohjolan turvallisuuspoliittista vakautta ... "

~ http://www.keskusta.fi/news/Sotilaallinen-liittout... -

.

Käyttäjän TapioKuusela kuva
Tapio Kuusela Vastaus kommenttiin #52

"Venäjän tsaarin vapauttaessa meidät Ruotsin vallan alta". Ja se "vapauttaminen", ja taloudellinen, ja sivistyksellinen kasvu mitä Ilu toisaalla hehkuttaa, johtikin Suomessa ja emämaassa vallankumoukseen. Miksi, kun asiat olivat niin pirun hyvin kun ei oltu enää Ruotsin ikeen alla? Ihmetystä herättää myös se, että Suomi kehittyi taloudellisesti nopeasti Venäjän kehittyneimmäksi osaksi eli ohi itse emämaan ja sen muiden osien. Olisikohan syynä ollut se, että Suomea ei alettu heti venäläistyttämään ja Ruotsin vallan aikainen järjestelmä säilyi ja totta kai 1800-luvun Eurooppakin meni eteenpäin 1700-lukua paremmin.

Ilu vaan pehmentää maaperää tulevalle noilla kommenteillaan että me olemme enemmän idästä kuin lännestä eli me ikään kuin kuulumme itään, osaksi entistä suurta emämaatamme.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #124

Suomi oli eurooppalaista alakastia 1809 - mutta vuonna 1916 olimme jo keskikastissa - Suomi kehittyi juuri tsaarin autonomia aikana - muun muassa tsaari toimi Hgin yliopiston kanslerina - taaten näin riittävän rahoituksen ja valvoi että opetus oli korkeaa tasoa ... historiaa tuntevat muistavat tsaarin lahjoittaneen kenenkään pyytämättä vuonna 1812 Vanhan Suomen autonomiaansa - halusi yhtenäistää suomalaisuutta esimerkiksi muille Venäjän maan kansallisuuksille, miten kehitystä hoidetaan ... suosittelen prof. Markku Kuisman kirjaa ... ~ http://www.siltalapublishing.fi/kirja/226/ -

" ... Otteita arvioista:

”Kuisma luo mielenkiintoisia näkökulmia koko kolmen viime vuosisadan maailmanhistoriaan.” - Hannu Miettunen, Turun Sanomat

"Helsingin yliopiston professori Markku Kuisma on kirjoittanut jälleen hienon hirtoriateoksen, joka avaa perusteellisesti Suomen ja Venäjän vuosisataisen talousyhteyden merkityksellisyyden. Siltalan kustantama kirja on yksi parhaista syksyn tietokirjoista." -Pekka Kymäläinen, Aamulehti

"Kuisman käsittelyssä talous muuttuu yhteiskuntien ja yksilöiden vaiheita rytmittäväksi voimaksi, joka ei näytä perusrakenteeltaan muuttuvan, vaikka kaikki näyttäisi muuttuvan." -Heikki Poroila

"Kuisma luo mielenkiintoisia näkökulmia koko kolmen viime vuosisadan maailmanhistoriaan." -Hannu Miettinen, Turun sanomat ... "

...
Lukeminen kannattaa aina -Jörn Donner.

Luuloja vähemmän - tietoa enemmän :)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

"Please do not forget the great help that my good friend, President Xi of China, has given to the United States, particularly at the Border of North Korea. Without him it would have been a much longer, tougher, process!" -Trump twiitti

~ https://www.is.fi/iframe/livearticles/2000005658078 -

"14:59 Trump kiitteli Kiinaa avusta Pohjois-Korean kanssa

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump kiitti Twitterissä vuolaasti Kiinaa avusta Pohjois-Korean kanssa luonnehtien presidentti Xitä "läheiseksi ystäväkseen".

- Ilman häntä prosessi olisi ollut paljon pidempi ja vaikeampi, Trump kirjoitti.

.

Käyttäjän TapioKuusela kuva
Tapio Kuusela

Aivan, Kiinaanhan USA vetosi jo yli vuosi sitten että se rauhoittaisi Kimiä ja näin onkin ollut käymässä. Sinun usein mainitsemasi Pekingin tiekartta on kuitenkin sinun sanojesi mukaan sellainen missä Kiina ohjailee kaikkia osapuolia jopa hiljentäen Trumpin. Eli jos se sinun ei-englanninkielisen antaman nimen mukainen "The Beijing's Road Map" pitäisi paikkansa, niin ensin lähtevät jenkit niemimaalta, sitten vasta ydinaseet jonka jälkeen maat yhdistyvät (toivon mukaan siis etelä sulautuu pohjaiseen aloittaakseen uuden ekologisen aikakauden jossa suositaan pehmeitä, itämaisia arvoja). Totta kai muuten se vartiosotilas pelkää mennä töihin joka päivä kun kerran joka tuutista tulee koko ajan kuinka jenkit hyökkäävät minä hetkenä hyvänsä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Pekingin tiekartta määritettiin jo vuosi sitten - ja oikeastaan maaliskuussa 2017, tapahtumasarjassa, jossa oli mukana suomalainen - pyydettynä arvioitsija ... Kim kävi hakemassa neuvoja Pekingistä - ensimmäisenä ulkomaanmatkanaan ... samoin Moskova auttoi ja molemmat maailman suurimmat ovat edesauttamassa korealaisia rauhantielle - johon sisältyy kaikkien korealaisten pahin uhka - amerikklaiset sota- ja hyökkäysvoimat Korean niemimaalta pois - ja vuosittaiset suursotaharjoitukset lopetetaan. Trump saa palkintonsa - poistumisen jälkeen tai yhdessä Kiina huolehtii ydinaseet toimintakelvottomiksi - yllättävällä tavalla, jos niitä edes toimivina on!

Trump tietää häviävänsä jos se hevostelee liiaksi Kiinan kanssa; Venäjä tulee Kiinan taakse, kuten BRICS ... tähän sopii hyvin suuri kuva lännen ja idän välisestä "ottelusta" ...

~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2018/04/ita-vastaan-... -

" ... Miksi tämä lännestä johdettu uuden ajan sota, painostus ja perusteettomat väitteet?

Syy on selvä. Viime vuosisata oli amerikkalaisten maailmanjohtajuutta, kun Iso-Britannia menetti alusmaansa, kolonniansa ja maailmanvallan – aikanaan anastettujen siirtomaiden itsenäistyessä toinen toisensa perään. II Maailmansota oli vedenjakaja – se synnytti kaksi voittajavaltiota, kommunistisen Neuvostoliiton ja kapitalistisen Yhdysvallat – ja samalla alkoi amerikkalainen kommunismin pelko mccarthyismina.

Tunnetusti Neuvostoliitto romahti talouden ja sotatekniikan paineessa – pilkkoutuen useiksi uusiksi valtioiksi. Tuolloin menehtynyt Neuvostoliitto oli jäänyt jo ennen luhistumistaan yksin, sille ei siunaantunut toveria, kaveria eikä edes ymmärtäjää. Nyt tilanne on aivan toinen, kun USA haluaa pilkkoa nykyisen Venäjän – liian suurena [9.

Tänään Venäjän kaveriksi ja ymmärtäjäksi (tiettyyn pisteeseen asti) on projisoitunut muun muassa raaka-ainemotivaatiolla Kiina, nykymaailman suurin valtio, ja jo kansantaloutenakin maailmaluokan vaikuttajaksi.

Kiina on selvä osa itää, johon kuuluu toistaiseksi vielä määrittämättömällä tavalla yli puolet maailman ihmispopulaatiosta. Tässä vaiheessa ainoa yhteinen motiivi on eliminoida Yhdysvaltojen maailmanpoliisiroolitus [11. ... "

.

EKSTRA
[2006]
~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2006/07/pohjois-kore... -

" ... EU ja lähes kaikki maat tuomitsevat Pohjois-Korean ohjuskokeet vaaraksi maailman rauhalle. Israelia ja palestiinalaisia kehoitetaan malttiin ja rauhanomaisuuteen tunnustamalla, että vain he voivat sopia keskinäiset asiansa. Kaikki muut maat saavat tehdä ohjuskokeita, paitsi Pohjois-Korea. Mikään muu maa ei saa harjoittaa yksipuolista miehitystä, rangaistusmatkoja vieraan maan alueelle ja siviilien murhaamista korkeateknologialla, paitsi Israel.

Otsikon asetelma on yllättävä, mutta siinä piilee kaksi erilaista mielivaltaa. Pohjois-Korea katsoo itsellään olevan samanlainen sotateknologian tuotekehitys- ja testausoikeus kuin kaikilla muilla maillakin. Muu maailma ei katso hyvällä Pohjois-Korean kokeita ja tuomitsee maailman yksinäisimmän ja yhden köyhimmistä maista vaarana maailman rauhalle. Israel on saanut rauhassa testata ja kokeilla jo vuosikymmenien ajan, amerikkalaisten hiljaisella tuella omat atomikokeensa, saavuttaen iskuetäisyydelleen lähes kaikki merkittävät arabien ja islamistien kohteet.

Näissä kahdessa asiassa paistaa länsimainen kaksimielisyys ja vahvemman laki. Israelille myönnetään oikeus miehitykseen, atomiaseeseen ja suoraan väkivaltaan selostuksella, että juutalaiset saavat turvata luvatun maansa rauhaa ja kansalaisten turvallisuutta. Israel käyttää monikymmenkertaista tekniikkaa ja voimaa kiusallista naapuriaan kohtaan, joka ei voi vastata yksipuoliseen miehitykseen kuin kotitekoisilla ihmispommeilla ja raketeilla, joiden teho on murto-osa Israelin voimankäytöstä. Molemmin puolin murhattujen, miltei aina viattomien ihmisten, kuolinsuhde on tyly; Israel likvidoi miltei 3-10 kertaisen määrän (riippuen tietolähteestä), kuin palestiinalaiset viimeisen 15 vuoden aikana. Länsimaisen ajattelun ja oikeudentunnon pitäisi tuomita molempien murhat ja kannustaa vahvempaa olemaan viisaampi ja tekemään konkreettinen aloite. ... "

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

... Kiintoisaa miten HS-toimittajat unohtavat todelliset juurisyyt - vuoden 1945 tapahtumat, jossa US ja silloinen NL jakoivat yhtenäiset korealaiset kahtia!

...
~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005659916.html -

" ... Korean niemimaalla käytiin verinen sota, jonka rauhan hierominen loppuun asti on kestänyt yli kuusi vuosikymmentä. Nyt rauhansopimus Koreoiden välillä on lähempänä kuin koskaan ... "

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

.. Todellisuudessa Kiina on määrittänyt hiljaisesti tiekarttaa, Trump lähinnä uhonnut. Katsotaan miten loppupelissä tulee käymään!

...
~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005659821.html -

"Korean sopu olisi iso voitto Trumpille – ja ensimmäinen esimerkki siitä, että hänen strategiansa voi tuottaa tuloksia

Sopuun tarvitaan joskus myös isoa nuijaa. Donald Trump on koko liikemiesuransa ajan osoittanut osaavansa sen pelin. Juuri se on hänen diilintekotaitonsa ydin, kirjoittaa Saska Saarikoski ... "

.

Käyttäjän JariPirppu kuva
Jari Pirppu

P-korea siirtyy kapitalistisen tien kulkijaksi ja hylkää sosialismin ja kommunistisen haihattelun,-iloitkaamme siitä !

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Näinkö Kiinalle kävi, joka on noussut maailman suurimmaksi taloudeksi 30 vuodessa?

Käyttäjän jorikajanto kuva
Jori Kajanto

Talousjärjestelmältään Kiina ei ole kommunistinen, vaan ”sosialistinen markkinatalous”, joka on eräänlainen yhdistelmä suunnitelmataloutta ja vapaata markkinataloutta. Siis se on muuttunut Maon ajoista.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #91

Perusperiaate ei ole muuttunut miksikään - vain perinteellinen yksityinen yrittäjyys on sallittua, mutta strategisilta aloilta tiukasti valtion (Keskushallinnon) ohjaksissa - 1400 miljoonan ihmisen hallinta ja hyvin vointi on tavoitaan rtoisen tyyppistä kuin 5,5 miljoonan ihmisen yhteiskunnan!

Muutoin olet asian ymmärtänyt oikein.

...
[2012]
" ... Nyt marraskuussa Kiina saa uuden kommunistisen puolueen pääsihteerin, joka nimitettäneen helmikuun 2013 Kansalliskongressissa *] (vastaa suunnilleen meidän eduskuntaa) Kiinan uudeksi presidentiksi ja myöhemmin myös asevoimien ylipäälliköksi. Kiina saa myös uuden pääministerin Anhuin maakunnasta – nykyinen presidentti on myös Anhuista, ja näin ylläpidetään meille tuntematonta reviiriajattelua voimassa.
Kiina tulee luopumaan hiljalleen puolueensa marxilaisuuteen liittävästä kommunistisesta ideologiasta ja siirtyy hiljalleen kiinalaisen kaavan mukaan tähän ja huomiseen päivään sovellettuun kungfutselaisuuteen, joka saa eteensä uus –etuliitteen.

Kiina valmistautuu olemaan maailman suurin kansantalous
ja tulee myös massiivisesti lisäämään asevoimiensa voimaa ja ulottuvuutta – aina avaruuteen saakka. Ohjelma pitää sisällään myös historian suurimmat asejärjestelmäkaupat Venäjän kanssa – näin Putin saa Siperia-ohjelmallensa maailman suurimman rahoittajan.
*]
Kiinan Kansankongressi kokoontuu vain kerran vuodessa – noin pariksi viikoksi kerrallansa. Kongressissa on edustajia suhteutettuna koko Kiinan alueelta – noin 3700 edustajaa, jos projisoimme heidän ”eduskunnan” omaamme, pitäisi meillä olla kansanedustuslaitoksessamme noin 15 edustajaa – olisipa ainakin tehokasta ja vaikutusvaltaista toimintaa.
...

Mutta miten me näimme Kiinan kehityksen pari vuotta sitten – miten se mahdollisesti linjaa Kiinan uutta näkökulmaa yhtenä maailman suurista talousvetureista – sekä mallinnäyttäjänä kuinka suurella riskillä tartuttiin massiiviseen väestönlisäykseen [2011]:
--- http://ilkkaluoma.vuodatus.net/blog/2976684/kiina-... --- ... "

~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2012/10/kiinalainen-... -

.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #93

Minun käsittääkseni kiinalaiset KKP:ssä huomasivat ennenkuin NL:n kohtalo iski heihinkin, että feodalismista ei pääse suoraan sosialismiin vaan kapitalismi on käytävä läpi. Nyt he elävät sitä pikakelauksella mutta ilman porvariston diktatuuria KKP:n ohjauksessa. Eräänlaista VAMOKAP:ia kiinalaisittain (alkuperäisessä VAMOKAP:ssa kapitalistit monopolisoivat valtion, kiinalaisessa versiossa valtio näyttäisi monopolisoivan kapitalismin).

KKP:n viimeisimmän puoluekonferenssin papereista voisi päätellä heidän laskevan, että joskus 2050 voisi alkaa siirtyä eteenpäin.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #97

Voimme typistää kiinalaiset ajatusmaailman eilisestä, tästä päivästä ja huomisesta - ylihuomista unohtamatta edesmenneen voimamiehen Deng Xiaopingin lauseeseen, ... "Menkää ja rikastukaa!"

Kukaan ei ole vielä kehdannut arvioida mihin hän tällä kehotteella loppujen lopuksi tähtäsi!

...
*] - Kiina oli maolaisuutta aina puhemies Mao Zedong ´in kuolemaan saakka. Maon seuraaja Deng Xiaoping lausui kuuluisat sanat joitain vuosikymmeniä sitten: ”Menkää ja rikastukaa” - vielä tänäänkään ei täysin ymmärretä mitä hän tuolla lopulta tarkoitti – ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2014/04/mita-ulkopol... - [BLOG/il]

~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2014/10/hongkongila... -

...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

... Jutun alku on tyypillistä median ja tässä myös Saksan harjoittamaa West trolling manipulaatiota. Samalla Saksan liittokansleri Angela Merkel hieman lipaisi Trumppia, kun kehaisi hänen uhonsa tuottaneen tulosta Korean niemimaalla.

Merkel tietää kuitenkin, että Kiinan toimet neuvonnassaan ovat se ratkaiseva tekijä, jotta ollaan nyt tässä. Merkel ei uskalla nähdä ongelmien juurisyitä, koska amerikkalaiset sota- ja taisteluvoimat ovat myös Saksassa, muun muassa jättimäisellä taistelukoneiden tukikohdassa Ramsteinissa.

Korean niemimaan tämän päivän suurin uhka ovat amerikkalaiset sotavoimat Etelä-Koreassa! Lopuksi Merkel vielä nuolaisee, koska haluaa Trumpin peruvan teräs- ja alumiinitullit EU' n osalta.

Todellisuudessa Saksa suurena vientiylijäämävaltiona näkee USA' n olevan itä-länsiottelussaan jo häviön puolella. Kiina on kasvanut jo liian suureksi, onneksemme se ei ole yhtä sotaista kuin Yhdysvallat.

...
~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005659702.html -

" ... SAKSAN liittokansleri Angela Merkel kiitti Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpia perjantaina Valkoisessa talossa siitä, että Yhdysvaltain pakotteet Pohjois-Koreaa vastaan ovat avanneet väylän neuvotteluihin ... " -HS

.

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

... HS-toimittajat unohtavat systemaattisesti muutamia asioita, alkaen juurisyistä vuodelta 1945. Japanin vetäytyessä Korean niemimaalta, ryntäsivät USA kommunismin leviämisen pelossa etelästä jakamaan Korean niemimaata, kun pohjoisesta taas Neuvostoliiton Stalin halusi laajentaa proletariaatin vallankumousta ja näin jaon rajalinjan kompromissiksi tuli tuo kuuluisa 38 leveyspiiri.

Mainittakoon etteivät nämä ainoat II Maailmansodan voittajavaltiot kysyneet itse korealaisilta mitään jaosta. Korealaiset olivat yhtenäisiä tuohon suurvaltojen jakoon saakka.

Lisäksi HS ei huomaa, että korealaiset eivät enää ole vihollisia keskenään, vaan uhan kaikille korealaisille muodostavat vieraat sotavoimat - amerikkalaiset, jotka jakoivat korealaiset osaltansa 1945!

Kolmanneksi HS-West trolling manipulaatio korostaa US osuutta tapahtumaketjuun, jossa nyt ollaan. Tietoisesti unohdetaan Kiinan ratkaiseva merkitys tapahtumille.

US pr. Trumpin osuus oli uhota alamittaisilla haukunnoilla ja koko pohjoisen osan Korean "tulella polttamisella", kun taas Kiina järjesteli asioita tunnetuksi kohta tulevalla Pekingin tiekartalla.

Kiinan perusperiaate on olla puuttumatta vieraiden valtioiden sisäisiin asioihin, mutta suuren kuvan maalaamisen neuvonta on nyt tuottamassa tulosta (?)

...
~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005660005.html -

" ... Pohjois-Korean asevoima on kaikkein pahin uhka juuri Etelä-Korealle. Tehdäkseen valtavaa tuhoa Etelä-Koreassa Pohjois-Korea ei tarvitse ydinaseita, koska etelän pääkaupunki Soul on tavallisen tykin kantaman päässä ... "

" ... Kiina ei halua, että Pohjois-Korean hallinto romahtaa, koska se merkitsisi luultavasti pakolaistulvaa Koillis-Kiinaan sekä lähimmän Yhdysvaltojen liittolaisen Etelä-Korean muuttumista rajanaapuriksi. Kiina ei halua myöskään, että Pohjois-Korea uhittelee ydinaseillaan. Uhittelu saa Kiinan kilpailijan Yhdysvallat pitämään asevoimansa vahvana Kiinan lähialueella ... "

" ... Jos jälkiruoka onkin kitkerä Japanille, se varmasti maistuu Koreoiden johtajille. Koreoita yhdistää historiasta johtuva nihkeä suhtautuminen Japaniin. Japani miehitti Korean niemimaata kovaotteisesti toisen maailmansodan päättymiseen asti ... "

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Otsikointi HS' sta:

"Edessä voi hyvinkin olla muutamia leppoisia vuosia – mutta sitten odotettavissa on taas Pohjois-Korean ydinkoe

Perjantaina koettiin hyvä hetki. Harmi vain, että se tuskin kantaa kovin pitkälle, kirjoittaa HS:n Pekingin-kirjeenvaihtaja Katriina Pajari"

~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005659711.html -

" ... Jotta Pohjois-Korea olisi valmis luopumaan valttikortistaan, hinnan täytyisi olla äärimmäisen kova, toteaa ulkoministeriön Itä-Aasian tiiminvetäjä Arto Haapea.

Ydinaseettoman niemimaan ehtona voi hyvinkin olla esimerkiksi Yhdysvaltain ja Etelä-Korean yhteisten sotaharjoitusten lopettaminen tai Yhdysvaltain vetäytyminen Korean niemimaalta ... " -HS

...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

... Suomessa jännitetään, ... olisiko pitänyt tarttua ojennettuun käteen jo vuosi sitten? Tuolloin heitettiin koepallo, ottiko joku kiinni - ei ottanut! (?)

...
~ https://yle.fi/uutiset/3-10182990 -

"Trump: Pohjois-Korean huipputapaamisella kaksi tai kolme mahdollista pitopaikkaa
Yhdysvaltain mediassa on ollut esillä useita vaihtoehtoja, joista yksi on Suomi.

27.4.2018 klo 23:17 ... " -Yle

Jorma Repo

Minulle jäi viimeksi hiukan epäselväksi tämä Ilkan osuus tässä P-Korean "henkilöstövuokrauksessa" kiinalaisille.Eihän näistä asioista sen tarkemmin voi puhua,mutta edelleen kysyn: kumpaa osapuolta neuvotteluissa edustit ja miksi?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Operaatio liittyi kolmansiin ja neljänsiin ulkovaltoihin, olivat niiden lakien alaisia ja sopimukseen kuului NDA - ei siis kommentoitavaa - enempää.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

... Niinistön Saulin mietteitä...

...
~ https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005660268.html -

"Presidentti Niinistö Ylen Ykkösaamussa: Suomi valmis isännöimään Korea-huippukokousta – ”kiva että muistetaan ainakin mainita”

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö muistutti, että on kuitenkin toinen asia, missä huippukokous lopulta järjestetään ... "

.

Käyttäjän TapioKuusela kuva
Tapio Kuusela

Kannattaa muuten katsoa koko Ykkösaamu. Olen varma että sen jälkeen toteat samaan tyyliin kuten viitattuani Tuomiojan ja Väyrysen negatiivisiin lausuntoihin Venäjästä että "pojilla on hieman hämärtynyt tuo ulkopolitiikan tuntemus viime vuosina". Ketkä Niinistö mainitsi suurimmiksi toimijoiksi Korean niemimaan rauhanprosessissa? Taisi olla se Myyryläisen mielestä omaan arvoon jätetty "isoimman napin omaava".

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Valitettavasti presidenttimme ei tiedä kiinalaisten toimien yksityiskohtia - ovat vaitonaisia tekemisistään, koska eivät halua liiemmin puuttua vieraiden asioihin - vain ystävällisesti neuvoa - ymmärtävä näkee tapahtumista paljon - inttäjät ovat sitten erikseen, joille totuuden valo ei juuri silmiä avaa ;)

Käyttäjän TapioKuusela kuva
Tapio Kuusela Vastaus kommenttiin #132

Aivan odotettu vastaus, et pettänyt tälläkään kertaa. Pää on kuitenkin tulossa vetävän käteen ja keskustellaan inttäjistä vasta sitten.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #133

Tyhjää kommentointia - perustele - älä intä. Hyvät perustelut ovat kommentointien suola ja kovasti tervetulleita ... eivät sisällyksettömät kuplat :)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

HS koettaa hillitä West trolling manipulaatiotaan julkaisemalla ansiokkaasti myös pohjois-korealaisten uutisvirtaa ;)

~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005660315.html -

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Suomelle tarjottiin verhotusti välittäjän roolia, ainakin jo[i]ltain osin, jo vuosi sitten. Meillä ei kukaan ulkopolitiikan johtohahmo huomannut mahdollisuutta. Peking veteli naruja taustalla.

Trumpin uho ei vaikuttanut nyt meneillään olevaan tapahtumasarjaan, joka on määritetty niin sanotussa Pekingin tiekartassa. Kiinan ryhtyminen pakotteisiin avasi tien tähän päivään.

Kiinan pakotteiden avautuessa, se samalla lisäsi kehitysapuaan pohjoisen korealaisille. On hyvä muistaa, että kaikkien korealaisten suurin kauppakumppani on Kiina.

Ehkä joku huomasi linkin alta presidenttimme ilmauksen missä järjestyksessä Trump & Kim uho alkoi ...

...
~ http://www.iltalehti.fi/politiikka/201804282200909... -

.

Jorma Repo

Voi hyvää päivää!!Ei oikein mennyt tämä selityksesi minulle jakeluun! Miten Kiinan ja P-Korean väliseen (orja) kauppaan työvoimasta littyy muita ulkovaltoja,ja ketä sinä siellä edustit?Kiinaa,P-Koreaa vai näitä "ulkovaltoja".

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

NDA estää lähemmän tarkastelun - valitettavasti ...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Työvoimaa ja niiden työsuoritteita myydään myös kolmansiin/neljänsiin maihin - aihepiiri todellisuutena ja konkreettisina toimina liittyvät NDA-rajoitteisiin - eli niistä ei kerrota täällä julkisuudessa ...

...
NDA
~ https://fi.wikipedia.org/wiki/Salassapitosopimus -

Jorma Repo

Taitaa Myyryläisellä olla sanasto vähän hakusessa.Reppufirma ei ole synonyymi henkilöstövuokraukselle.Reppufirmassa on tulotaso aina ollut Suomessa hyvä.Lakisääteiset pävärahat,ilmainen majoitus,matkakorvaukset ja yleensä hiukka parempi peruspalkka jo kotimaassa oli ainakin minun kohdallani kannustimena reppuhommiin.Ulkomaan komennuksista puhumattakaan.Enpä lähtisi P-Korealaisiin vertailemaan.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen

"ReppuRIfirma" on ihan yleinen n.s. henkilöstövuokrausta harjoittavasta yrityksestä käytetty nimitys. Osalla niiden kautta työskentelevistä on siedettävät olot mutta etenkin ulkomaalaista työvoimaa tänne rahtavat käyttäytyvät useasti melkoisen törkeästi. Samaten ne käyttävät yleisesti myös n.s. nolla-työsopimuksia (toki muutkin ketkut).

Kuten kommenttiini kirjoitin, työehdot ja niistä sopiminen on meillä ihan eri tasolla kuin P.Koreassa kiitos vahvan ay-historian. Mutta työnantajat ja hallitus Eteläranta-10:stä johdettuna yrittävät saada meidänkin olomme lähemmäs sikäläisiä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

... Erinomainen esimerkki West trolling manipulaatiosta, ikäänkuin alentuva sääli muille lännenmieheen nähden vajaamittaisille ja mahtiylistys lännen ylivertaisuudelle. Eri yhteiskunnissa vaikuttavat erityppisesti edenneet yhteiskuntaevoluutiot. Kaikista niistä voimme luetella hyviä ja huonoja näkökulmia ja riippuen aina millaisista motiiveista

...
~ https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000005658853.html -

...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Suomelle tarjottiin verhotusti välittäjän roolia, ainakin joltain osin, jo vuosi sitten. Meillä ei kukaan ulkopolitiikan johtohahmo huomannut mahdollisuutta. Peking veteli naruja taustalla. Trumpin uho ei vaikuttanut nyt meneillään olevaan tapahtumasarjaan, joka on määritetty niin sanotussa Pekingin tiekartassa. Kiinan ryhtyminen pakotteisiin avasi tien tähän päivään. Kiinan pakotteiden avautuessa, se samalla lisäsi kehitysapuaan pohjoisen korealaisille. On hyvä muistaa, että kaikkien korealaisten suurin kauppakumppani on Kiina. Ehkä joku huomasi presidenttimme ilmauksen missä järjestyksessä Trump & Kim uho alkoi ...

...
~ http://www.iltalehti.fi/politiikka/201804282200909... -

Jorma Repo

Koita nyt Myyryläinen käsittää reppufirmalla on omat työntekijät ja työnjohto.Firma tekee töitä alihankkijana esim.telakoilla,sillanrakennus ja muissa erikoiosaamista vaativissa töissä.Henkilöstövuoraus on aivan eri homma.Niissä henkilöt ovat yleensä 0 tunti sopimuksella töissä missä milloinkin.Sielläkin noudatetaan kyllä liittojen sopimuksia palkanmaksussa.Ja turha teidän vääntää P-Korean toimintaa muuksi kuin länsivaluutan hankkimiseksi Kimin hovin ylläpitoon,senkin on YK päätöslauselmallaan kieltänyt.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Esimerkiksi Kiinasta saa kokonaisen yhtiön vaikkapa tienrakennukseen - vaikka niin työvoima kuin sen hallinto on vuokrausperiaatteella - riippuu tilaajasta mitä haluaa ...

Reppufirma:

"reppufirma ---
puhekieltä alihankkija joka vuokraa työvoimaa lyhytaikaisiin rakennus-, siivous- ynnä muu, ynnä muuta töihin. ... "

~ https://www.suomisanakirja.fi/reppufirma -

.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen

Luoma lainaa "suomisanakirjaa". Sama määritelmä löytyy myös Kielitoimiston sanakirjasta: https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/

Se myös antaa sanalle "reppuri" merkityksen laukkukauppias. Mutta ei tunne sanaa "reppurifirma". Olen kuitenkin tutustunut sanaan nimen omaan merkityksessä "työntekijöitä välittävä ja vuokraava yritys". Siis firma jonka avulla työntekijöiden vuokraaja välttyy huolehtimasta kyseisten ihmisten työsuhteen ehdoista jonka vastuun se ulkoistaa vuokraajalle. Samalla yleensä pyritään kiertämään TES:n ja työsopimuksen sekä niitä ohjaavien lakien ehtoja.

Alunperin kun tapa innovoitiin, ei tarvinnut edes antaa vuosilomaa tai järjestää työterveyshuoltoa ja molemmat sekä vuokraaja että vuokraava pääsivät henkilöistä halutessaan eroon ilman irtisanomissuojaa. JOitakin korjauksia ihmisten asemaan on toki saatu mutta edelleenkin piinaavat m.m. nolla-sopimukset.

"Reppufirman" miellän sen sijaan enemmän alihankintayritykseksi. Sellaisen kauppatavara on pääasiassa työurakat kun "reppurifirman" on ihmiset.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #185

Uskoisin, että sinällään suoraan topicciin liittymätön osa-aluekommentointi on nyt tältäkin osin valmis :) ... ja kaikille muillekin kommentoijille kirkasta kuin pläkkipelti ... Tosin syy-yhteys Koreaan kyllä tästäkin osa-alueesta löytyy ;)

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen

Minähän kirjoitin henkilöstöä vuokraavista reppuRIfirmoista, en alihankintaa tekevistä reppufirmoista. En siis esimerkiksi telakoiden reppufirmoista vaan Barona:n j.n.e. kaltaisista selkänahkoja vuokraavista firmoista.

Toki reppufirmojenkin käyttöön liittyy ongelmia m.m. verojen maksamisessa ja muiden yhteiskunnallisten velvotteiden hoitamisessa sekä työmaiden vastuukysymyksissä mutta työntekijöiden vuokraaminen vertautuu busineksena parhaiten p.korealaisen työvoiman vuokraamiseen muualle.

Oma kysymyksensä on toki mihin selkänahkoja vuokraava voittonsa käyttää, on sitten kyseessä p.korealainen hallinto tai kapitalistinen voitontavoittelija.

Käyttäjän TapioKuusela kuva
Tapio Kuusela

Olet ollut vaitonainen "The Beijing's Road Mapin" kohdasta jossa CIA:n johtaja vieraili P-K:ssa. Ennakoiko tämä mahdollisesti Maidanin kaltaisia levottomuuksia. Maidanin verilöylyynhän oli sinun mukaasi CIA syyllinen perustuen siihen että CIA:n johtaja Brennann vieraili paikan päällä vaikka kyseinen vierailu tapahtuikin kaksi viikkoa myöhemmin (käännetty aikajana). Mitähän Pekingillä oli mielessään kun se ohjaili hommat niin, että Pompeio vieraili Kimin luona? Voitko tietolähteiltäsi kysyä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

En ole koskaan noin sanonut - älä tule selittelemään toisten suuhun sellaista mitä ei ole tapahtunut - olen todennut, että US yritti ensin salata CIA' n pääjohtaja Brennanin vierailun heti Maidanin verimellakoiden jälkeen Kiovaan - tähän kohtaan kannattaa sivistää ja opastaa itseään katsomalla Oliver Stonen raportin Maidanin verimellakoista ...

...
On aivan selvää, että US itse käy kertomassa omia toiveitaan tapaamisesta - sitä Kiina ei tee - Kiina tekee vain sen, että tavoite koko Korean niemimaan rauhottamiseksi toteutuu - vieraat taistelujoukot pois ja vastineeksi ydinaseet eliminoidaan, jos niitä edes käyttökuntoisina on/ oli - sitten yhteisyyden tie ...

Jorma Repo

Jospa Luoma ja Myyryläinen koittaisivat ymmärtää,että alihankkija on henkilö tai yhtiö.Joka on tehnyt sopimuksen urakan suorittamisesta pääurakoitsijan kanssa tarvikkeineen tai ilman.En ole vielä tähän mennessä kuullut,että Barona tai muu vastaava vuokrafirma olisi alkanut urakoitsijaksi.Reppufirma nimitystä on käytetty alihankkijoista vuosikymmeniä ennen ensimmäistäkään vuokrafirmaa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Jorma - askartelet nyt lillukan varsissa - kyse oli alun alkaen vuokratyövoimasta - yksittäisistä henkilöistä aina kokonaisiin yhtiöihin saakka, siis kysymys kohdaltani Kiinan harjoittamasta "barona-tyyppisestä" liiketoimesta ... aivan alussaan väitehän kuului ilmeisesti niin, että P-K harjoittaa orjakauppaa - tämä on nyt näiden tähän liittyvien kommenttien osalta selostettu paikkansapitämättömäksi - esimerkkinä Kiina, jonka systeemiä P-K todennäköisesti "matkii" ...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Ottikohan um. Pompeo puheeksi ydinaseet, kun matkusti Korean jälkeen Israeliin? Tunnetusti Israelilla vahvasti arvellaan olevan oma ydinase. Tosin on arvattavissa, ettei US vaadi Israelia luopumaan ydinaseestaan. Pikemminkin saattoi olla kyse miten Iranin "ydinaseohjelma" asetetaan keppihevoseksi suunniteltaessa Stuxnet yms kaltaisia iskuja Iraniin ja Syyriaan, jonne niin US kuin Israel ovat tehneet ilman mitään mandaattia taistelu- ja hyökkäysiskuja

...
~ https://yle.fi/uutiset/3-10184083 -

" ... Yhdysvaltain tuore ulkoministeri Mike Pompeo uskoo vahvasti, että suunniteltu Trumpin ja Kimin tapaaminen lähiviikkoina saattaa johtaa Pohjois-Korean ydinohjelman purkamiseen. Pompeo kertoi asiasta amerikkalaisen ABC-kanavan ohjelmassa.

29.4.2018 klo 19:47 ... " -Yle

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Korean niemimaan jännitteet pohjaavat amerikkalaisten sota- ja hyökkäysvoimien läsnäoloon niemimaalla. Kiinan muotoileman Pekingin tiekartan myötä päätavoite on luoda rauhalliset nappaan perustuvat olosuhteet koko niemimaalle. Amerikkalaiset poistuvat ja ydinaseet poistuvat myös US-joukkojen myötä. Yksi valtio - kaksi järjestelmää kuten Hongkongissa, kunnes sulautuvat ja toinen järjestelmä "haihtuu". Kiina on kaikkien korealaisten suurin kauppakumppani. Historiaa lukeneet muistavat USA' n jo vuonna 1945 olleen se toinen valtio, joka jakoi yhtenäiset korealaiset, kysymättä itse korealaisilta mitään.

...
~ http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/20180429220091163... -

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

... Amerikkalaisilla taistelujoukoilla eteläisessä Koreassa saattaa olla varustuksena taktisia ydinaseita? Ehkä Kiina tietää jotain sellaista mitä lännenmiehen media ei kerro? Entä amerikkalaiset sotavoimat Korean niemimaalla? Nehän ovat nykypäivän juurisyy uhkaan kaikille korealaisille. Alkuperäinen juurisyy ulottuu vuoteen 1945, jolloin US ja edesmennyt Neuvostoliitto jakoivat korealaiset kahteen osaan, eivätkä tuolloin yhtenäisiltä korealaisilta mitään jaosta kysyneet

...
~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005661076.html -

" Yhdysvaltain ulkoministeri: Trump ja Kim Jong-un voivat päästä sopuun ydinaseriisunnasta

Yhdysvaltain Mike Pompeo ja Kim Jong-un kävivät salaisia neuvotteluita pääsiäisenä ... " -HS

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

"Etelä-Korea purkaa propagandakaiuttimet Pohjois-Korean rajalta, Kiinan ulkoministeri matkustaa suljettuun diktatuuriin tällä viikolla
Kiinan ulkoministeri Wang Yi matkustaa kahdeksi päiväksi Pohjois-Korean ulkoministerin kutsusta ... "

~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005661830.html -

...
Tul[l]ee lupaus pakotteiden purusta, kun rauha voidaan todeta konkreettisesti uralleen menneeksi ... ja samalla neuvoja miten perustellaan amerikkalaisten sota- ja hyökkäysjoukkojen olevan este koko Korean niemimaan rauhoittamiseksi - ehkä Kiina tuo todisteet USAF' n taktisista ydinaseista, jotka ovat amerikkalaisten lentotukikohdassa eteläisessä Koreassa (?)

Pekingin tiekartta etenee ---

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Toimittaja ei nyt ymmärtänyt protokollaa. Kiinan ulkoministeri kutsuttiin, ei tämä mene "haistelemaan", vaan asia on aivan toisin päin. Kiinan ulkoministeriltä kysytään neuvoa ja hän ystävällisesti opastaa ja vie huomenlahjan mikäli syntyy konkreettinen tie kohti rauhaa. Nyt toimii Pekingin tiekartta

...
~ http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/20180430220091180... -

" ... Kiina haluaa haistella, mitä Pohjois-Korea suunnittelee Trumpin tapaamiselle ... " -otsikon jälkeinen ingressi

" ... Um. Wang vierailee Pohjois-Koreassa keskiviikkona ja torstaina. Hänet kutsui maahan hänen pohjoiskorealainen kollegansa, ulkoministeri Ri Yong Ho. Kaksikko on tavannut kerran aiemmin, ja kohtaaminen tapahtui tässä kuussa Kim Jong-unin Pekingin-vierailun yhteydessä ... "

" ... Pohjois-Korea on kutsunut myös Kiinan presidentin Xi Jinpingin Pjongjangiin ... "

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

.. Pekingin tiekartta käytännössä ... Ystävällisiä neuvoja Kiinasta, tämän ulkoministerin toimesta

...
~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005661830.html -

"Etelä-Korea purkaa propagandakaiuttimet Pohjois-Korean rajalta, Kiinan ulkoministeri matkustaa suljettuun diktatuuriin tällä viikolla
Kiinan ulkoministeri Wang Yi matkustaa kahdeksi päiväksi Pohjois-Korean ulkoministerin kutsusta ... "

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Syntyi jälleen hieno kommenttiketju - tyypillisine syrjähyppyineen ;)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

... Kiina hymyilee. Pekingin tiekartta osa 3 jaos 4.3

Jorma Repo

Kyllä on täyttä lillukkaa eikä pelkkiä varsia nämä Ilkan NDA tarinat.Kyllähän minäkin olen allekirjoittanut vaitiolosopimuksia esim.puolustusvoimien,SUPO:n tai USA:n suurlähetystön tiloissa työskennellesäni.Ja kyllähän dokumentti näistä P-Korean orjatyöläisistä kertoi myös näistä 3. ja 4. maista kuten Venäjä ja Puola.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

No comments - kun tiedät NDA' n niin ei kannata enempää kysyä - itse aihe oli jo käsitelty ja todellisuus tänne toistenkin taholta kerrottu ja todistettu.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

"Varma tieto" Kiinasta - Trumpin ja Kimin tapaaminen Koreoiden rajalla ... kuusi sotalaivaa varmistaa rannikolla!

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

... Pekingin tiekartan mukaista ystävällistä neuvontaa ja tukea!

...
~ https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005672035.html -

" ... Pohjois-Korean johtaja Kim Jong-un on tavannut Kiinan presidentin Xi Jinpingin.
Kiinan ja Pohjois-Korean johtajien yllätystapaamisesta kerrottiin tiistaina. Tapaaminen ajoittuu Kimin ja presidentti Donald Trumpin suunnitellun huippukokouksen alle.

Kiinan valtiollinen tv-kanava CCTV näytti Xin ja Kimin kävelyllä merenrannalla koillisessa Dalianin kaupungissa. Xinhua-uutistoimiston mukaan johtajat tapasivat maanantaina ja tiistaina.

Xinhuan mukaan Xi ilmaisi Kimille tukensa Pohjois-Korean ja Yhdysvaltain neuvotteluissa. ... "

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

... Lupaukset ovat ainakin miehekkäät. Nyt jää nähtäväksi mitkä ovat Kimin ehdot. Kim haki konsultaatiota Kiinasta pariin otteeseen ja Trump soitti Pekingiin vähintään kerran - viimeisen viiden viikon aikana.

...
~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005677396.html -

"Historiallinen tapaaminen Singaporessa tuottaa päänvaivaa – Miten Kim Jong-unin turvamieskaarti ja auto saadaan perille asti?

Yhdysvallat on luvannut tehdä köyhästä maasta vauraan, jos pohjoiskorealaiset luopuvat ydinaseistaan ... " -HS

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

... Ensimmäinen vihje sotaisan US-armeijan poistamisesta korealaisten keskuudesta. On diplomaattista köyhyyttä ylläpitää taisteluharjoituksia silloin kun valmistaudutaan määrittämään rauhankehityksen etenemistietä. Pekingin tiekartta määrittää myös tilanteita, missä amerikkalaiset jatkavat sotaisia toimiaan, tässä taistelu- ja rynnäköintiharjoitukset ...

...
~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005681664.html -

...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

... Kuvastaa tilannetta, amerikkalainen ylimielisyys ja sanelupolitiikka. US ei tahdo nähdä sitä Kiinasta ojennettua kättä - Pekingin tiekarttaa, joka johdattelisi koko Korean niemimaan rauhantilaan, vieraiden joukkojen poistamiseen ja ydinaseuhan eliminoimiseen. Pekingin tiekartta viitoittaa korealaisia pitkällä tähtäyksellä yhdistymiseen - ei vastakkainasetteluun, joka alkoi jo 1945 kun US ja muinoinen NL jakoivat keskenään Korean niemimaan, kysymättä korealaisilta mitään.

...
~ https://yle.fi/uutiset/3-10220699 -

"KCNA: "Pohjois-Korea ei kerjää Yhdysvaltoja neuvotteluihin"
Pohjois-Korean varaulkoministeri antaa kylmää kyytiä Yhdysvaltojen varapresidentille Mike Pencelle, jonka viimeaikaisia näkemyksiä Pohjois-Korea pitää "typerinä".

24.5.2018 klo 04:33päivitetty 24.5.2018 klo 05:01 ... " -Yle

.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset