Ilkka Luoma Vienti- ja ympäristöteollisuuden hyväksi

Paavo Väyrynen tekee paluun kansakuntamme edun nimissä

  • Harmi, ettei äänestäjät nähneet toista kierrosta, ehkä noita kiusallisia aiheita presidentille ponnahtaa esille - eduskunnasta ¤
    Harmi, ettei äänestäjät nähneet toista kierrosta, ehkä noita kiusallisia aiheita presidentille ponnahtaa esille - eduskunnasta ¤

Väyrynen palaa eduskuntaan ja voimme olla varmoja, että ilmatila sähköistyy – moni Sinisten kansanedustaja voi kokea Paavon Kansalaispuolueen houkuttelevaksi vaihtoehdoksi, sillä sieltä on parempi mahdollisuus päästä seuraavista eduskuntavaaleista läpi kuin olemattomiin painuneista sinisistä [1 – mutta miten äänestäjä kokee takinkääntäjät – sen aika näyttää.

 

Paavon paluuta yritettiin torpata ja vaikeuttaa ---

[ ~ http://www.iltalehti.fi/politiikka/201805142200941058_pi.shtml - ]

Tätäkin yritettiin kampittaa "kärnäilynä". Asioista tietävät tahot arvelivat kärnäilyn lähteneen liikkeelle Keskustan puoluetoimistosta. Asia on selvä, ja Paavo perustaa Kansalaispuolueelle oman eduskuntaryhmän, johon saattaa liittyä yllättävästi nykyisiä kansanedustajia!

Mielipidetiedustelu antoi Kansalaispuolueelle "kuuden prosentin" kannatuksen* [2, joka on muuten liki sama kuin Väyrysen saama presidentinvaalikannatus. Nyt onkin toivottavaa, että vanhat riidat sovitaan ja hyväksytään yhteinen tie, sillä Kansalaispuolue on Paavo Väyrysen luomus”

 

Nyt Paavo saattaa olla vedenjakajalla – saadaanko ennenaikaiset eduskuntavaalit

Sote lähestyy äänestysmaaliaan ja tasapaino heiluu eduskunnassa. On 'harkimoa, lepomäkeä' ja muita oman itsekkään tien kulkijoita, joita ei välttämättä puoluekuri sido – Harry Harkimokin jo erosi Kokoomuksesta, Elina Lepomäestä emme tiedä – pyrky on korkealle – fiksu, nuori ja itsekäs nainen – terävä ja pätevä. Harkimosta en tiedä ---

 

Paavo avaa täysin uuden poliittisen aikakauden

[ … kansalaispuolue oli poliittinen innovaatio, sitten demareiden Forssan … ~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2018/04/politiikan-rappiolla-ei-ole-hyva-olla.html - ]

Ulkopolitiikkamme on erittäin vaarallisella polulla ja tuo polku tulee kivetä umpeen ja valita parempi ja kansakunnalle turvallisempi liittoutumaton ja puolueeton kansainvälisten konfliktien välittäjä ja neuvottelupöytien kattajan rooli –

… tässä kattamisessa Väyrynen on aivan omaa luokkaansa, sillä hän tuntee idän, mutta on läntisen kulttuurin kriittinen kannattaja – Paavo tietää miten meillä eletään suomalaisten etujen mukaisesti … Aika juoksee ja Paavon paluu lähestyy!

 

MIELIPIDEKIRJOITUS

Ilkka Luoma

Kansalaiskirjoittaja Helsingistä

 

 

 

 

 

US VU 24 T BL BL FB FB BLOG 169928

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

NäytäPiilota kommentit (80 kommenttia)

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Näin asiat etenevät ---

~ https://yle.fi/uutiset/3-10203606 -

" ... 5
Eduskunta on saanut valmiiksi europarlamentaarikko Paavo Väyrysen eduskuntaan paluuta koskevat selvitykset. Asiasta kertoi ensimmäisenä Iltalehti.

Pääsihteeri Maija-Leena Paavola kertoo, että eduskunnan kuulemien perustuslakiasiantuntijoiden mukaan Väyrysellä on laillinen oikeus palata hoitamaan kansanedustajan tehtävää.

Eduskunta on saanut lausunnot professori Juha Lavapurolta, professori Veli-Pekka Viljaselta ja eduskunnan entiseltä pääsihteeriltä Seppo Tiitiseltä. Lausuntoa odotetaan vielä emeritusprofessori Mikael Hidéniltä.

Kansalaispuolueen perustanut ja keskustasta eronnut Väyrynen on ilmoittanut palaavansa eduskuntaan 12. kesäkuuta. Hän aikoo muodostaa oman eduskuntaryhmänsä.

Väyrysen paluu on ilmoitusasiana esillä eduskunnan täysistunnossa tiistaina tai keskiviikkona.

Väyrysen varamiehenä eduskunnassa keväästä 2015 istunut keskustan Mikko Kärnä joutuu siirtymään sivuun. Kärnä on uhannut riitauttaa Väyrysen paluun eduskuntaan, mutta pääsihteeri Paavolan mukaan asia on oikeudellisesti täysin selvä. ... "

.

Käyttäjän jgagarin56 kuva
Juha Kuikka

"Paavo Väyrynen tekee paluun kansakuntamme edun nimissä"

On se hienoa, että edes joku ajattelee pelkästään kansakunnan etua eikä lainkaan itseään.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Oletko seurannut miten nykyinen valtiojohto vie Suomea täyteen vastakkainasetteluun - täällä idän ja lännen vedenjakajalla?

Paavo ymmärtää tämän ongelman ja on mitä ilmeisimmin ainoa ulkopolitiikan amamttilainen, joka ymmärtää tämän lännenmieslinjauksen onnettomuuden - ehkä myös Erkki Tuomioja?

Käyttäjän jgagarin56 kuva
Juha Kuikka

Niin, mikset sitten suositellut kommenttiani?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #33

Tulkittavissa riekkumiseksi, mikäli olen väärässä - korjannet asian :)

Jorma Repo

Nyt kun joku tietäisi kertoa onko Paavo ko.puolueen jäsen vai eronnut tai erotettu siitä.Käsitellänkö ko.asia RO:ssa tai puolueen johtavissa elimissä.Tietääkö joku varmasti sanoa kuka on KaPu:n pj. tai ps?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Asia on niin epäselvä, ettei Paavo ole saanut edes virallista ja lainvoimaista eroa Kansalaispuolueesta ---

Käyttäjän ArvoTammela1 kuva
Arvo Tammela

Luoma, oletko todellakin sitä mieltä, että Väyrysen paluu eduskuntaan on eduksi kansakunnallemme. Olen eri mieltä.
Kansanedustaja joka on oppositiossa hallitusta vastaan ja oppositiossa oppositiota vastaan ei pysty tekemään yksin mitään hyvää kansakunnallemme. Hänen ainoa motiivi on ajaa vain omaa etuaan.

Käyttäjän velitakanen kuva
Veli Takanen

Kyllä Paavon paluu eduskuntaan on eduksi kansakunnallemme, mutta ainoastaan siitä syystä, että pääsemme Mikko Kärnästä eroon.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma
Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Olen vakaasti sitä mieltä ... Alussaan yhden miehen show, mutta nyt ollaan yllätysten aikakaudella - eroja nykyisista eduskuntaryhmistä on odotettavissa - ehkä jopa Keskustasta!

Käyttäjän HarriRautiainen kuva
Harri Rautiainen

"Harmi, ettei äänestäjät nähneet toista kierrosta, ehkä noita kiusallisia aiheita presidentille ponnahtaa esille - eduskunnasta"

Miksi suurella ääntenenemmistöllä valittua kansakunnan johtajaa pitäisi jatkuvasti kiusata?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Olet sinälläsi oikeassa - nuo Nato - Isäntämaa pöytäkirjaan ja EMU-dilemmaan liittyvät aiheet ovat todella kiusallisia istuvalle presidentille - viimeistä kauttaan.

Käyttäjän HarriRautiainen kuva
Harri Rautiainen

Ilkka,
älä pane sanoja suuhuni. En minä noin väittänyt vaan sinä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #49

Kirjoitit kiusaamisesta, komppasin sinua, ettei tosiaan saa kiusallisilla asioilla kiusatä enää presidenttiämme ... esitettyhen asiakohtien osin Väyrynen olisi ollut ylivoimainen, ja Niinistö pulassa.

Käyttäjän Mahjong kuva
Erkki Martikainen

"moni Sinisten kansanedustaja voi kokea Paavon Kansalaispuolueen houkuttelevaksi vaihtoehdoksi, sillä sieltä on parempi mahdollisuus päästä seuraavista eduskuntavaaleista läpi kuin olemattomiin painuneista sinisistä [1 – mutta miten äänestäjä kokee takinkääntäjät – sen aika näyttää."
Eikös se Paavokin eronnut sieltä, ottavatkohan takaisin?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Jätti eronpyynnön, mutta lainvoimaista hallitusta ei ole (on oikeastaa kolme - mutta yhdelläkään ei ole lainvoimaista päätöskykyä), joten eronpyyntö on "jäätynyt" toimistopöydälle ... odottamaan lainvoimasta käsittelyä.

Käyttäjän Mahjong kuva
Erkki Martikainen

Ahaa, siinähän saattaa sitten käydä vielä niin että eroanomuksen matka etenee ja se käsitellään niissä laillisissa puolue-elimissä ja otetaan todesta.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #61

Tämäkin on mahdollista - jäämme odottamaan oikeuden päätöstä tai oikeastaan määräystä.

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman

Missä mielipidetiedustelussa kansalaispuolueelle on saatu 6 % kannatus?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Huomasitko topicin sitaatit "kuuden prosentin" sivuilla?

...
Kysely koski:

Mitä uutta liikettä voisit äänestää - Kansalaispuolue sai kuusi prosenttia - MUTTA oleellisin seikka on se, että sille on katetta, nimittäin Paavo sai presidentinvaaleista 180 000 ääntä, noiden edustaen noin kuuden prosentin kannatusta!

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman

Eikö se ole Sami Kilpeläinen, joka johtaa Kansalaispuoluetta?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #25

On. Yksi kahdesta - mutta nyt odotetaan oikeuden päätöstä uudesta (pakko)vuosikokouksesta, jolloin asetelmat voivat muuttua ... näkisin, että sotakirveet olisi haudattava - suunnasta jos toisesta.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Asiassa on ongelma - Väyrynen ei ole Kansalaispuolueen jäsen:

" Kansalaispuolueen puheenjohtaja Sami Kilpeläisen ja varapuheenjohtaja Piia Katteluksen mukaan Väyrysen ilmoitus palata kansalaispuolueeseen ei ole Väyrysen päätettävissä oleva asia, sillä Väyrynen ei ole kansalaispuolueen jäsen, puolue kertoo tiedotteessaan.

– Väyrynen on erotettu puolueesta ja hän on vielä lisäksi itsekin eronnut ja sen julkisuudessa ilmoittanut. Väyrynen ei johda kansalaispuolueessa yhtään mitään, kansalaispuolueen puheenjohtaja Kilpeläinen sanoo puolueen tiedotteessa."

Lähde IS 25.4 https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005656215.html

Käyttäjän jukkamikkola kuva
Jukka Mikkola

Mikäli tämä tieto pitää paikkansa, niin jäljelle ei ilmeisesti jää muuta kuin ikioma ”mielikuvituspuolue.” Mielikuvitusleikit ovat tärkeitä lapsen aivojen kehityksen kannalta. Ehkä niillä on myös merkitystä ikääntymisen myötä. Mene ja tiedä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Kansakuntamme toivoo nykyisen ulko- ja turvallisuuspolitiikan olevan tosiaan mielikuvitusleikkiä, sillä vastakkainasettelu täällä idän ja lännen vedenjakajalla - toisen ydinasesuurvallan vieressä on hevosen leikkiä!

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #24

Eihän se Venäjä mikään suurvalta ole...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #32

Kyllä se on - ydinasesuurvalta ja maailman suurin raaka-ainevarasto ... Kiinaa kiinnostaa ja yhteistyö syvenee ...

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala

Mielipidekirjoitus totta tosiaan.

Totuuden ja realistisuuden kanssa ei mitään tekemistä, niinkuin yksi Paavo nyt mitään enää muuttaisi, eipä ole kuin hetki aikaa, niin hehkutettiin presidenttiydestä, sitten keskustan puheenjohtajuudesta ja ties mistä.

Mielipidekirjoitus totta tosiaan.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Reaalisuus on käsinkosketeltava - sillä yhdistävä tekijä on kuusi prosenttia - sen on emeään kuin kristillisillä, ruåtsalaisilla ja sinisillä ... :)

Reaalisuutta tuo Paavon saamat 180 000 ääntä presidentinvaaleista 2018 ja aiemmin 2011 Keskustan riveistä noin puoli miljoonaa ---

Käyttäjän buimonen kuva
Börje Uimonen

Paavon onnistunut paluu eduskuntaan vie yhden varman Sote-äänen pois Keskustalta ja hallitukselta. Miten Paavo äänestää onkin sitten ihan arvausten varassa. Riippuu ihan siitä mitä hallitus Sote-äänestä Paavolle etuina maksaa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Jää nähtäväksi onko Paavo jopa vaa' an punnus, joka kallistaa soten suuntaan tai toiseen?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

LAUANTAINA, MAALISKUUTA 31, 2012
Väyrysen sujuvuus jyrää, ja se ärsyttää

" ... Kansa kysyy kolmea asiaa. Nuo kysymykset ovat: Kanta Natoon, kanta Euroopan unioniin ja eurokriisiin. Vain yhdellä on kaikkiin selvä vastaus. Paavo Väyrynen sanoo Natolle ainoana täyden ein - Kansa tykkää. Paavolla on myös selvä vastaus euroon ja EU:hun. Kyllä kansa kysyy ja tietää muutakin.
Paavo kävi yksin täysillä taistelua eduskunnassa Europan yhteisöön liittymistä vastaan - jo silloin, kun Timo Soini oli peruskoulussa. Paavo punoi juonia presidentti Urho Kekkosen kanssa jo silloin, kun Sauli Niinistöä ei näkynyt politiikassa. Paavo on edelleen loistavassa kunnossa - kaikista muista ei saata voida sanoa ehkä samaa.

...
Paavo on enemmän Urho Kekkosen mies, kuin Soini konsanaan. Väyrynen on enemmän EU-vastainen kuin Timo milloinkaan. Paavo Keminmaalta on enemmän suomalaisen luonteen perikuva kuin Pekka Haavisto alkuunkaan. Väyrynen kantaa Kekkosen perintöä - tapahtuiko Keskustalta suuri virhe, kun valitsivat Lahdessa Kiviniemen puheenjohtajaksi Paavon sijasta? ... "

Jatkuu ~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2012/03/vayrysen-su... - alta.

.

Käyttäjän Granu kuva
Arto Granlund

Luoma ja sinä pidät noita Väyrseen viitaten luettelemasi, kuten juonimista pres. Kekkosen kanssa tai EU vastaisuutta hyveenä niin saaneen olla eri mieltä, ne ovat juuri niitä syitä miksi on Suomen edun kannalta välttämätöntä pitää Väyrynen politiikan sivuraiteella.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Vakavasti ottaen juuri nuo natokriittisyys, EU-kriittisyys, eurokriittisyys - koko maa järkevästi asuttuna pitäminen - sekä kontrolli maahantulossa ovat juuri kansakuntaamme kiinnostavia ominaisuuksia - ainakin 180 000 äänen verran.

Käyttäjän Esa-JussiSalminen kuva
Esa-Jussi Salminen

Sota ei yhtä miestä kaipaa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Muutosprosessit lähtevät usein liikkeelle juuri yhdestä henkilöstä!

...Esimerkkejä on niin hyvässä kuin pahassa - kuka nyt sitten hyvän ja pahan minkälaiseksi määrittääkään.

Käyttäjän minavaan kuva
jouko viitala

Sitä en epäile, ettei Väyrynen olisi älykäs mies.Monessa asiassa viisaitakin hän on puhunut.

Sen verran kumminkin olen hänen poliittista uraansa seurannut, että on pakko todeta, Väyrysen päämotiivina olleen hänen oma etunsa ja poliittinen uransa.

Pysyvästi on mieleen jäänyt Yrittäjäpäivät Rovaniemellä, noin kymmenen vuotta sitten. Mukana oli ystäväni - jo edesmennyt - joka kaikessa aktiivisena oli varmaan kymmeniä juhlapuheita kuullut. Paavo Väyrynen oli tuolloin juhlapuhujana.

Puheesta ystäväni totesi, ensimmäisen kerran hän kuulee puheen, jossa joka toinen sana oli minä. Jotenkin kuvaavaa.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Kaikki ajavat lopulta omaa etuaan, onkin kysymys siitä kuinka paljon se tuottaa hyötyä, turvallisuutta ja muuta etua muille --- jos jakosuhde on esimerkiksi 30/70 muiden eduksi, ollaan Mahatma Gandhissa - jos taas 70/30 - ollaan Donald Trumpissa ja hänen kanattajissaan!

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

09012018!
...

" ... Entä nyt, kun Paavo on avannut pelin?

Olemme saaneet väriä, voimaa ja toivoa uudesta tiestä. Ikinuori Väyrynen taistelee – eikä hänellä ole mitään hävittävää, sillä jos presidentin linnan ovi ei aukea Paavolle, palaa hän eduskuntaamme ja vie samalla Keskustalta yhden paikan – opposition puolelle, tosin Paavon oppositioasema on erikoinen – hän keskittyy kansalaistemme asiaan ja saattaa olla hallituksenkin kannalla, jos se tuo esille kansakuntaa hyödyttäviä asiakohtia päätöksiin.

Hallitus voi kaatua ja äänestäjät saavat uudet ennenaikaiset eduskuntavaalit

Tällöin Paavon Kansalaispuolue rp lähtee täysillä eduskuntavaaleihin – uskoisin, että täysillä listoilla ja kansa saa jälleen uuden mahdollisuuden vaikuttaa edistävästi omiin asioihinsa, jos asiateesit:

Ei Natoa, ero eurosta ja vastustus EU-liittovaltiokehitykselle ovat äänestäjien kannatuksen arvoisia – Kansalaislaispuolue on kirkkaasti näiden teesien takana. Kansan on helppo tehdä päätös, jos arvostaa näitä kolmea asiakohtaa – Kansalaispuolueen tavoitteet ovat selkokielisiä, ymmärrettäviä ja niistä on tiukka ote ja niillä mennään! ... "

~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2018/01/vaalitaiste... -

.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Ennenaikaisia eduskuntavaaleja tuskin tulee vaikka hallitus kaatuisikin. Seuraaviin vaaleihin on sen verran vähän aikaa, että virkamieshallitus hoitaa vaalikauden loppuun.

SOTE voi kyllä kaatua, mikä voisi kaataa hallituksenkin. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL on useasti varoittanut, että 19 aluetta on liikaa.
Keskusta ajoi 18 alueen malliaan voimakkaasti, koska itsehallintoalueiden päätöksentekijät on määrä valita vaaleilla. Kun alueita on 18, keskusta nousisi suurimmaksi puolueeksi yhdeksällä alueella.
"Lystin" maksaa veronmaksajat.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Saa nähdä hajoaako Kokoomuksen eduskuntaryhmä - lähtevätkö lepomäkeläiset ja vapaavuorelaiset ... ?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Saamme kuhinaa eduskuntaan, sillä Paavo saattaa olla haluttu eduskuntaryhmä - seuraavia vaaleja ajatellen - valmiina 180 000 ääntä ;)

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Väyrysen vaalipiiri on joko Helsinki tai sitten Lappi.
Hesasta hän ei saa riittävästi ääniä ja jos hän asettuu Lappiin niin Helsingin kaupunginvaltuuston paikka putoaa pois. Lappi on ainoa alue, mistä hän ylipäätään voisi eduskuntaan päästä.

No ensin tietysti hänen pitäisi päästä jonkun puolueen ehdokkaaksi tai kerätä niitä kannattajakortteja.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #43

Jo nyt niin Väyrysen kuin Kansalaispuolueen "ovilla" on sangen kiinnostavia ehdokaskandidaatteja ... heitä tarvitaan noin 100 kappaletta - maakunnittain (äänestysalueittain) ...

Käyttäjän kainiemelainen kuva
Kai Niemeläinen

Paavolla ei ole valmiina yhtään ääntä.

Paavo jäi kerran rannalle jopa Uudeltamaalta, mikä on helpoin vaalipiiri päästä läpi. Paavon on paikan varmistaakseen asetuttava ehdolle Lapista. Ilman tois(t)en ehdokkaan (ehdokkaiden) tukea Paavonkin paikka on epävarma.

Luoma, lyön mieluusti vetoa: satasen veto, ettei kansalaispuolue saa yhteensä yli 150 000 ääntä. Kun olet noin varma asiastasi, otat varmaan helpot rahat pois kuleksimasta!

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman Vastaus kommenttiin #45

Onko kyseessä Kilpiön johtama Kansalaispuolue vai Väyrysen. Ihan sama. Olen valmis osallistumaan vetoon, samoilla säännöillä kuin sinäkin. Maksan satasen, mutta hyväntekeväisyyteen, mikäli Kansalaispuolue saa 150 000 ääntä tai enemmän.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #48

En lyö vetoa - edes siitä, että huomenna on pouta ;)

...
Btw. Kansalaispuolue rp ei saa paljoakaan ääniä - ilman Väyrystä - tämä on veikkaukseni, kuten ei saa Sinisetkään ilman Soinia, jos edes Soininkaan kanssa?

...
Tämän vuoksi toivon, että Kapu ja Paavo sopivat erimielisyydet!

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #45

Valmiina ei ole kenellekään ääniä, mutta "valmiina" ovat nuo 180 000 suomalaista, jotka äänestivät Paavoa presidentiksi 2018 ---

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #52

Kuntavaaleissa kansalaisia kohahdutti Kapun antisemitistisiä ja rasistisia mielipiteitä omaavat ehdokkaat.

Jos Väyrynen perustaa uuden puolueen saattaa olla, että ehdokkaiksi tulee rupusakkia.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #62

Kaikkien puolueiden ehdoasasetteluihin sattuu ja osuu äkäisiä, vaateliaita, tiukkojakin linjansa edustajia ...

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Suomi on tunnetusti idän ja lännen vedenjakajalla *. Olemme 1300 kilometrillä kiinni Venäjässä – siinä toisessa ydinasesuurvallassa. Äänestäjämme eivät halua tuoda natojäsenyyden myötä sitä toista ydinasesuurvaltaa – Yhdysvaltoja – kiinni Venäjän tärkeimpiin kohtesiin; Kuolan niemimaahan ja Leningrad oblastiin.

[* ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2017/10/paavo-vayryn... -

Paavo Väyrynen on tarvittaessa kriisijohtaja!
[ ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2015/07/itsenaisyysm... - ]

Kautta aikain arvostetuimmaksi presidentiksi on valittu Urho Kekkonen **, joka osasi pelin hengen – vaikeina aikoina, joissa me emme ole nyt, siis emme ole nyt! Tunnetusti Paavo kantaa Kekkosen perintöä – hänet on vihitty sellaisella tiedolla, mitä kriisijohtaja tarvitsee.

...

Käyttäjän kraavi95 kuva
Keijo Räävi

Kekkonen loi itse kriisinsä kuten tekee Väyrynenkin. Hyvin on Paavo oppinut Kekkosen tavat.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Yöpakkaset
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Noottikriisi

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Noista on taitettu peistä ... paljon on kirjoja, joissa niille löydetään järkevät syyt!

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Aikaisemmin mainoksissa sanottiin että jos ei Paavoa valita presidentiksi, huonosti käy. Tässä viitteitä mihin Venäjän nuorisoa kasvatetaan:

https://www.youtube.com/watch?v=mPrtWyMESkA

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Nykyisen ulko- ja turvallisuuspolitiikan linjan myötä tosiaan huonosti käy. Perusteltu täällä US Puheenvuorossa useita kertoja.

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Tilanne taitaa olla niin vakava, että meidän on valittava Paavo suurella äänimäärällä eduskuntaan ja potkittva presidentti Niinistö pois ja Paavo tilalle. Muuten meikäläinen saattaa joutua kolmannen kerran lähtemään evakkoon. Nyt kyllä menen riittävän kauas.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Entä jos pääsisitkin "evakkoonn" takaisin Karjalan laulumaille ;) ?

Käyttäjän HarriRautiainen kuva
Harri Rautiainen

Paavo tuo Karjalan takaisin, mutta mites Aunus?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #57

Ei ainakaan nykyisellä ulko- ja turvallisuuspolitiikalla!

Käyttäjän jgagarin56 kuva
Juha Kuikka Vastaus kommenttiin #57

Se olisi kyllä tullut Otto-Wille Kuusisen politiikalla. Ilkka on oikeassa:

http://heninen.net/sopimus/fdr1939_f.htm

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #59

Tiesitkö että OWK ei nimenomaan olisi liittänyt Suomea Neuvostoliittoon - kyseessä oli maailmanlaajuisen proletariaatin diktatuurin tavoittelu - ei valtioliitokset ... OWK päinvastoin olisi halunnut laajentaa suomalaisuuden reviiriä Karjalan ja Vienan suuntaan - johon liittyi jopa Sopimus - oletko nähnyt tuon Sopimuksen?

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #60

Otto Wille toimi aktiivisesti Kommunistisessa internationaalissa, jonka tehtävä oli viedä ja johtaa vallankumousta maailmanlaajuisesti. Äänenpainot ja toimintatavat siinä ennustivat pyrkimystä uuteen, imperialistiseen maailmanvalloitukseen.

Hänen tyranneja palvelevat puheensa yllyttivät kuviteltujenkin vastustajien halveksuntaan ja tuhoamiseen. Hän siis osasi toteuttaa Kommunistisen internationaalin kokouksissa yhtä selviytymismetodia: ”Älä koskaan ole se, joka lakkaa ensimmäisenä taputtamasta”

OW haaveli kommunistisista Pohjoismaista ja Kuusinen kaavaili itsestään alueen prokonsulia. Suomeen hän halusi marssia puna-armeijan lippujen alla ja saada hyvityksen kärsimyksistään.

Otto Wille Kuusinen myi Stalinille omaisensakin
Verkkouutiset | 22.03.2014 | 07:10

Presidentti Urho Kekkonen ei päästänyt ”Suomensyöjää” tänne edes käynnille, vaikka sodat oli sodittu ja elettiin nöyrää YYA-aikaa.

Antero Uitto on kirjoittanut lukijaa kylmäävän kirjan vuoden 1918 punapäälliköstä Otto Wille Kuusisesta (1881-1964), joka pakeni itärajan yli ja ryhtyi liittämään Suomea Neuvostoliittoon.

Kuusinen oli aatteeltaan alun perin sosialisti, mutta tislautui kommunistiksi. Hänestä tuli Vladimir Leninin ja Josif Stalinin lemmikki, Terijoen nukkehallituksen pääministeri ja Neuvosto-Karjalan presidentti. Kuusinen nousi Suomen kommunistisen puolueen rajantakaiseksi suojelijaksi ja neuvostojärjestelmän suureksi vaikuttajahahmoksi.

Uitto kuvailee Kuusista monilta eri puolilta ja valottaa tässä asuneen ihmismielen merkillistä säälimättömyyttä ja toisaalta nöyrää palvovaa suhdetta Leniniin ja Staliniin. Kuusista voi pitää raakalaismaisen opportunismin huipentumana, historian kenties julmimman ismin supermutaationa.

Otto Wille Kuusinen oli kautta elämänsä eräänlainen vilahtelija. Hän oli erinomainen puhuja ja kansankiihottaja, mutta sanojen lisäksi tekoihin ei aina riittänyt rohkeutta. Hän oli radikaali mutta varovainen. Vasemmisto ei kyennyt aloittamaan kapinaansa syksyllä 1917. Vasta tammikuussa 1918 punakaartilaiset julistivat sisällissodan alkaneeksi – aivan liian myöhään, jotta itsenäiseksi julistautunut Suomi olisi voitu kukistaa. Kiitos Kuusisen.

Kuusinen oli hyvä puhuja ja hän osasi kiihoittaa kansaa. Itse hän oli realistisempi: kun keväämmällä punainen Helsinki alkoi osoittaa luhistumisen merkkejä, Kuusinen kansanvaltuuskuntineen livahti Viipurin suuntaan. Punakaartilaiset yrittivät estää evakuointijunien lähdön Helsingistä, koska kokivat sen petturuudeksi. Sama toistui huhtikuussa Viipurissa - Kuusinen karkasi Venäjälle.

OW:stä käytetään nimitystä "suomensyöjä".

Käyttäjän jgagarin56 kuva
Juha Kuikka Vastaus kommenttiin #63

Kuusisen suhteesta Staliniin on aika ajoin uumoiltu "yhtä sun toista". Jostain syystä Kuusinen säilyi niin hengissä kuin hyvässä toveruudessakin Staliniin tämän kuolemaan asti. Eikä hän tiettävästi missään vaiheessa ollut edes vaaravyöhykkeessä joutua kohtalokkaaseen epäsuosioon. Stalin puhui Kuusisesta usein hellyttelynimellä kuin omasta lemmikistään. Miltei kaikki muut Stalinin lähipiirissä olleet henkilöt 30-luvulta alkaen joutuivat tuhotuiksi joko teloituksen, karkoituksen tai totaalisen sivuun siirtämisen kautta.

Kuusinen oli tiettävästi hyvin lukenut läksynsä. Hänen puheistaan tai kirjallisista tuotoksistaan ei pystytty löytämään mitään "kerettiläistä", jonka pohjalta hänet olisi voitu käräyttää. Oikeaoppinen marxilaislenililäisstalinilaisuus oli aina varmistettu joka kantiltaan. Tiettävästi hän oli rohkean paksunahkainen kyllä saamiensa kirjallisten projektien ja tehtävien aikataulujen venyttämisessä. Hän oivalsi, että aikataulussa pysymisen sijasta kaikkein tärkeintä oli sisällön "ortodoksisuus".

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #65

Kaganovits ... Berija, Molotov ... Kremlin arkistot aukeavat vähitellen. Olisi kiintoisaa mitä Putin lähetti Niinistölle pari päivää ennen 100-vuotisjuhlaamme, jonka niinistö julisti salaiseksi. Se tiedetään, että kirjeen mukana oli historiallinen asiakirja - kopiona alkuperäisestä!

...
Sinällään tämä ei kuulu topicciin, ehkä sen verran, että arvelen yllättäen Väyrysen tietävät tuosta liitteestä?!?

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #63

Kannattaa perehtyä Sopimusmalliin jota ei koskaan toteutettu, mutta joka oli pohja OWK' n valtiosuunnitelmiin ---

~ https://fi.wikipedia.org/wiki/Terijoen_hallitus -

...

Jorma Repo

"OWK ei olisi liittänyt Suomea NL:on".Kukahan lupaa liitämiseen häneltä olisi pyytänyt?Niillä sopimuksilla mitä NL teki ei tainnut olla mitään merkitystä.
.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Oletko lukenut tuon sopimuksen, jota ei koskaan toteutettu, mutta oli pohja suunnitelmille työläisten Suomesta - itsenäisenä! Ja huomattavasti suurempana pinta-alaltaan kuin ENNEN Talvisotaa maa-alue!

Ote:

" ... Suomen kansan vuosisatainen toive: Karjalan kansan jällen yhdistäminen Suomen kansan kanssa, liittäen sen yhtenäiseen ja riippumattomaan Suomen valtioon. ... "

Täältä ~ https://histdoc.net/historia/kuusinen.html - , jossa aika värikästä tekstiä :)

...
Tämäkään ei varsinaisesti kuulu topicciin.

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen

Muistelisin "punaista Suur-Suomea" haaveilleen lähinnä E.Gylling kumppaneineen.

Jorma Repo

Varmaan yhtä pitävä sopimus kuin jokaisella "suvereenilla neuvostotasavallalla"oli.Siihenhän oli jopa kirjattu oikeus erota kyseisestä liitosta.Mutta eihän niin loistavasta järjestelmästä kukaan halunnut erota.Vai olisiko ollut niin,ettei sopimus pitänytkään.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Muistatko, kun Neuvostoliitto hajosi?

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen

Itse asiassa NL:a hajotettaessa asiasta järjestettiin kansanäänestys. Enemmistö äänestäneistä neuvostokansalaisista, >70%, ei halunnut NL:a hajotettavan mutta se ei pidätellyt hajottajia B.Jelstsiniä, S.Šuškevitšia ja L.Kravtšukia eli n.s. Belovežkin sopimuksen sopimuskumppaneita. Vain Baltianmaissa, Gruusiassa ja Armeniassa sekä Dnenstrin länsirannalla Moldovassa enemmistö kannatti eroamista. Äänestystulos siis ei pitänyt mutta noiden sopijoiden sopimus piti.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Hyvä tieto - en tiennyt, pitää kaivaa enemmän tietoa esille!

Käyttäjän myyrylainen kuva
Jorma Myyryläinen Vastaus kommenttiin #75

Ensimmäinen äänestys Krimin asemasta järjestettiin e.m. äänestyksen yhteydessä. Siis se jossa krimiläiset ensimmäisen kerran ilmaisivat äänestämällä halunsa Venäjän yhteyteen.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma Vastaus kommenttiin #76

Krim:

"Elävä arkisto: Krim halusi osaksi Venäjää jo 20 vuotta sitten
Ukrainassa puhkesi kriisi vuonna 1994, kun Krimin parlamentti vahvisti niemimaan itsenäisyysjulistuksen.

21.3.2014 klo 14:58 ... "

~ https://yle.fi/uutiset/3-7149546 -

.

.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma
Jorma Repo

Kysyitkö minulta,en muista kuin viimeksi lukeneni täältä jotain sen pilkkomisesta.Hupiduo taas vauhdidssa.70% neuvostokansalaisista 100% venäläisistä.

Käyttäjän ilkkaluoma kuva
Ilkka Luoma

Venäläinen, venäjämielinen, venäläisyys, venäjänkielinen ovat kaikki eri asioita.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset