Ilkka Luoma Vienti- ja ympäristöteollisuuden hyväksi

Väyrysen sujuvuus jyrää, ja se ärsyttää

  • Näillä tuoleilla istuivat monesti oppi-isä ja oppipoika - Paavo Väyrynen ja Urho Kaleva Kekkonen.
    Näillä tuoleilla istuivat monesti oppi-isä ja oppipoika - Paavo Väyrynen ja Urho Kaleva Kekkonen.

Keskusta valitsee parin kuukauden kuluttua uuden puheenjohtajan. Onko Väyrynen valinnan jälkeen pääministeritiellä kohti kriisiytyvän Suomen oikaisijan tehtäviä, voitettuaan seuraavat ennenaikaiset eduskuntavaalit?

Kansa kysyy kolmea asiaa. Nuo kysymykset ovat: Kanta Natoon, kanta Euroopan unioniin ja eurokriisiin. Vain yhdellä on kaikkiin selvä vastaus. Paavo Väyrynen sanoo Natolle ainoana täyden ein - Kansa tykkää. Paavolla on myös selvä vastaus euroon ja EU:hun. Kyllä kansa kysyy ja tietää muutakin.

Paavo kävi yksin täysillä taistelua eduskunnassa Europan yhteisöön liittymistä vastaan - jo silloin, kun Soini oli peruskoulussa. Paavo punoi juonia Kekkosen kanssa jo silloin, kun Niinistöä ei näkynyt politiikassa. Paavo on edelleen loistavassa kunnossa - kaikista muista ei saata voida sanoa ehkä samaa.
...

Paavo on enemmän Urho Kekkosen mies, kuin Soini konsanaan. Väyrynen on enemmän EU-vastainen kuin Timo milloinkaan. Paavo Keminmaalta on enemmän suomalaisen luonteen perikuva kuin Pekka Haavisto alkuunkaan. Väyrynen kantaa Kekkosen perintöä - tapahtuiko Keskustalta suuri virhe, kun valitsivat Lahdessa Kiviniemen puheenjohtajaksi Paavon sijasta?
....

[U][History] Paavo Väyrynen esiintyi YLE 1:en suorassa haastattelussa kuin valtiomies. Suomi kulkee raskaiden hallitusvirheiden jälkeen niin syvään lamaan, josta nouseminen vaatii johtajaa isolla J:llä. Kekkosen perintöä kantava Paavo Väyrynen on se mies, joka esikuntineen voi tehdä asialle jotain.

--- Tuleeko ennenaikaisten eduskuntavaalien jälkeen Timo Soinista pääministeri? Yhdistävätkö kassakaappisopimuksella Soini ja Väyrynen Perussuomalaiset ja Keskustan?! ;)

....
[ ... Tamminiemessä istui kaksi miestä vakavana, kun piti tehdä ratkaisuja Suomen hyväksi ja eduksi - vanha hapuileva presidentti Kekkonen ja terhakasti tanhuava nuorukainen Paavo Väyrynen keskustelivat kahden kesken työhuoneen pienessä neuvottelunurkkauksessa - oli kysymys Suomelle tärkeistä asioista --- näin kertoo sitkeä huhu Tamminiemestä ... ]
.
Paavo Väyrynen on ylivoimaisesti kokenein, vieläkin nuorekas poliitikko seuraavaksi Keskustan uudeksi vanhaksi puheenjohtajaksi. Väyrynen tietää pelit Suomessa ja Venäjällä - olipa Paavo riittävän kauan myös Brysselin juonitteluissakin mukana - vastustettuaan EU:hun liittymistä miltei henkihieveriin saakka.
.
Nyt Keskustalle on huomattava mahdollisuus päästä lautakasa-ahdingoistaan ja Kokoomuksen varjosta. Vanhanen avasi pelin mahdollisesti tietäen värisuoran odottavan jo seuraavista presidentinvaaleista.
.
Pääministeri Vanhanen vetäytyy puheenjohtajuudesta ja pääministeriydestä. Tänään Vanhasen vieressä valtioneuvostossa istuu kuin odottaen hetkeä - ulkomaankauppaministeri Väyrynen - politiikan ikäkausinestori, ja vain 63 -vuotiaana.  
.
Suomessa kansa kaipaa vahvaa presidenttiä - Kekkosta, koska hän oli karisma ja kannatti väkeviä arvoja yhteiskunnallisesti, kuten kansalaisten täystyöllisyyttä. Jos homma ei toiminut Kekkonen hajotti hallituksen ja päätti järjestää lopulta uudet eduskuntavaalitkin. Tänään se ei onnistu. Tänään onnistuu kuitenkin moni asia presidentilta - mm. Natoon liittymättömyys, lopullisesti.
.
.
Paavo Väyrynen on kuin onkin uudistaja - koska kokemus ymmärtää uuden ajan virheet 
.
Paavo Väyrynen on tänään uudistaja, koska hän haluaa suomalaisten tekevän Suomessa työt. Väyrynen ymmärtää kehitysavun vastuun ja ulkomaankaupan merkityksen maallemme. Väyrynen muistaa opetuksen vaikutuksen kansakunnan osaamisen ja sivistyksen takaamiseksi. Aitosuomalainen työvoima on Väyrysen erityisessä suojeluksessa - näin uskotaan.
.
Jos Keskusta valitsee Väyrysen puheenjohtajaksi, tulee hänestä automaattisesti tämän hallituksen loppuajan pääministeri - hänen arvovalta riittää operoimaan kataiset ja sinnemäet ruotuun, jolloin Keskusta ei ole takaa huutajan asemassa. Väyrysen kokemus on miltei yhtä suuri kuin muiden valtioneuvoston jäsenten yhteensä, jos Mauri Pekkarinen (Kesk.) unohdetaan.
.
.
Väyrynen on Keskustan pelastaja seuraavissa eduskuntavaaleissa?
.
Väyrysen pääministeriys antaa Keskustalle aivan oivan paikan seuraavissa eduskuntavaaleissa, koska Väyrynen on uusi poliitikko sadoille tuhansille äänestäjille, kun mitataan osaamista vaalikamppailussa televisiokameroiden ääressä.
.
Lisäksi Väyrysellä on yksi ominaisuus ylivoimaisena ja se on Kekkosen perintö, mitä hän ainoana nykypoliitikoista kantaa dementoitumattomassa muistissaan. Väyrynen muistaa kuinka Kekkonen ohjasi poliitikkoja isällisen kovalla kädellä - ja tästä suuri Suomen tavallinen kansa tykkäsi ja edelleen tykkää.
.
Mikäli Keskusta voittaa seuraavat eduskuntavaalit Väyrysen johdolla, avaa se aivan uskomattoman värisuoramahdollisuuden Keskustalle. Presidentin vaalit (2012) ovat vuoden päästä eduskuntavaaleista (2011).
.
Väyrynen käy presidentti taistoon ollessaan pääministerinä hallituskauden alun ja voittaessaan vihdoin presidentinvaalit (demarit hyväksyvät Väyrysen todennäköisesti herkemmin kuin Kokoomuksen Sauli Niinistön) - on Keskustalla sekä pääministerin että presidentin tuolit ja tämäkös Keskustan kenttäväkeä riemastuttaisi - paluu Kekkosen aikoihin.
.
Matti Vanhanen avasi tietämättään (todellisista syistä voidaan vain arvailla) puolueellensa jokerikäden, jossa ässät ovat luonnostaan ja juuri nyt, koska ennen kansaa jakanut tohtori Väyrynen oppimisen myötä osaakin olla yhdistäjä, ... kuin Kekkonen aikoinaan.
.
.
Juonikas professori Tatu Vanhanen? 
.
Keskusta on toki perinselvästi joskus niin juonikas, että saattoihan tämä suunnitelma olla sittenkin Matti Vanhasen isän professori Tatu Vanhasen käsialaa, koska hän haluaa pitää Suomen suomalaisena ja aitosuomalaisille ilman liiallista geenijalostumista.
.
Tässä tapauksessa juonikkuus sallitaan, jos Keskusta uudistaa kertarysäyksellä itsensä myös sisältä ja ottaa oppimestarinsa presidentti Kekkosen teesit ja arvot käyttöön - nimenomaan työllisyydestä, poliitikkojen ja virkamiesten "valvonnasta" ja maan liittoutumattomuuspolitiikasta, unohtamatta kansan kaipausta vaikuttaja presidentistä. Suomi on tarkoitettu suomalaisille itselleen.
....
.
Adressi Paavo Väyrysen valinnasta Keskustan puheenjohtajaksi ---
---   http://www.adressit.com/puheenjohtajapaavo   ---
.
Facebook -ryhmä Paavo Väyrysen kannatukseksi ---
---   http://www.facebook.com/group.php?gid=268846828055&ref=mf#/group.php?gid=268846828055&ref=mf   ---
...
.
Ilkka Luoma
http://www.facebook.com/first.ilkka
.
http://ilkkaluoma.vuodatus.net
...
.
.
Mielipidekirjoitukseen liittyvät kuvakansiot
- kuvia saa käyttää vapaasti ylläolevan kirjoituksen yhteydessä - Copyright by Ilkka Luoma 2004, 2007 ja 2008.
.
Kuvakansio 1
UKK - Tamminiemi 27. lokakuuta 2004
---   http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/282br+ilkka-luoma-tamminiemi.html   ---
.
Kuvakansio 2
UKK - Tamminiemi 04. lokakuuta 2008
---   http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2aj2u+ilkka-luoma-tamminiemi.html   ---
.
Kuvakansio 3
NATO/NRF - Eduskunta 11. maaliskuuta 2007, Väyrysen myötä Suomen kansan enemmistö saisi samalla sielunrauhan Nato-kortista, sillä se keskustelu loppuisi turhana, koska kansa on siitä jo riittävästi keskustellut ja vakaan mielipiteensä sanonut. Kokoomuspiina tältä osin päättyisi.
---   http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/28h8o+ilkka-luoma-eduskunta-paatti-.html   ---

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

6Suosittele

6 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (367 kommenttia)

Ilkka Luoma

Iltalehti on suurempi lukijamäärältään - Paavo artikkeli on saanut yli 10.000 lukijaa ja useita satoja mielipiteitä - puolesta ja vastaan. Paavossa täytyy olla jotain, kun se kerää näin paljon huomiota.

Link:
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.p...

621/10.221

Käyttäjän kaijaolinarvola kuva
Kaija Olin-Arvola

Kyllä Iltalehti tietää. Se on Väyrysen Paavo. Tuttavallisesti Pave vaan:))

Ilkka Luoma

Jeps, jo lähes 21.000 lukukertaa! Paavo aikaansaa värinöitä kansakunnan syvissä riveissä! :)

http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.p...

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Mitalikolmikko:

Sauli
Paavo
Timo,

ja Pate ja Sale ovat toisella kierroksella. Lopusta päättää kansa, ja kansa valitsee Sauli Niinistön.

Ilkka Luoma

Toinen kierros voi olla yllätyksiä täynnä!

Käyttäjän kaijaolinarvola kuva
Kaija Olin-Arvola

Paavo Väyrysellä on kannatusta, koska Paavo on ehdottomasti paras eikä vähiten siksi, että hän on ainoa Nato-vastainen.

http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/pa...

Mr. Fockr (nimimerkki)

Turpaansa saanut mies on aina parempi johtaja kuin joku "hepsiskukkohei".

Ilkka Luoma

Mr. Fileas Fuck;

olet enemmän kuin oikeassa. Pate on kuin armeijan kovapanosammuntojen pilkka - osuttuaan nousee aina (suorastaan ponnahtaa) ylös ja suoraksi! ;)

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Väyrynen ei ole täydellinen, kerran hän sanoi erehtyneensä. Seuraavana päivänä yön yli nukuttuaan hän kuitenkin totesi eilen erehtyneensä.

Ilkka Luoma

Nk. "väyryshuumoria", joka uppoaa erityisesti aitosuomalaisiin.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Tältä pohjalta Paavo Väyrynen on ylivoimainen voittaja, varsinkin, kun kriisiajat kolkuttelevat jo ovelle...

Ilkka Luoma

"Olemme maailmanlaajuisessa työn uudelleenjaon taistelussa"

Matti Nieminen (nimimerkki)

Luomalla on ainakin kirkas visio Suomelle. Mutta se ei sovi "massoneille". Tämä maa on niin alistettu jo.

Ilkka Luoma

Matti;

Suomi tarvitsee aitosuomalaisille kirkkaan vision - tämä on ainakin keskustelun avaus, jossa kartoitetaan radikaalistikkin uusia, aivan uusia mahdollisuuksia.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Kirjoittajalla on nk. homma hanskassa :)

Kunnallismies (nimimerkki)

Hyvä Ilkka!

Paavo Väyrynen on ainoa ehdokkaista joka saisi Suomen nousuun.
Moittimatta muita Paavo on ylivoimainen kokemukseltaan ja ideoiltaan.
Nopeasti reakoivana Paavo pystyy olemaan aina tilanteessa kuin tilanteessa tilanteenherra.

Hyvä kun Paavo panee sulun yltiöpäiselle velanotolle.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Kyllä, Paavo panee, panee siis Keminmaan puutarhaviinien voimalla :)

Ilkka Luoma

Näinkö Paavon Pohjantähdessä on jo viininviljelyäkin!?

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Ei ole. Paavo on tunnettu raittiusmies! ;)

Ilkka Luoma

Olisi laittanut, jos olisi puheenjohtajuuden myötä noussut pääministeriksi - Keskustalta kohtalokas virhe!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Ymmärtääköhän Keskustan kenttäväki tekemänsä suuren valintavirheen Lahdessa 2010?

Ilkka Luoma

Ei ymmärrä, eikä tunnusta --- ainakaan julkisesti.

Ilkka Luoma

Rovaniemellä tapahtuu virheen deletointi ja uuden päivitys onnistumaksi ;)

http://www.tiede.fi/keskustelut/historia-kulttuuri...

expatti (nimimerkki)

Kumpaa P Väyrysestä ollaan tekemässä pääministeriä vai/ja presidenttiä? Molempia kai?!

Kovasti kaivataan presidenttivetoista valtiojärjestelmää, kun kuulutetaan vahvaa "Johtajaa", jonkinlaista "kekkosta"!

Pitkä matka on vielä parlamenttivetoiseen järjestelmään, mutta ehkä joskus, monissa eurooppalaisissa maissa se on. Vastuulliselle pääministerille on aina kysyntää.

Mutta miten Keskustan edustajat tämän vaalin järjestää, puheenjohtajansa valitsee. Mielenkiintoinen kesäkokous.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Tyhmät kepulit eivät Lahdessa 2010 ymmärtäneet, mikä olisi ollut puolueen parasta!

Ilkka Luoma

Nythän sitten ovatkin kakulit pöksyissä! :)

Ilkka Luoma

Nyt jälkiviisaana voidaan sanoa, että Paavo ei olisi enää huonommin voinut Keskustaa vetää kuin nykyinen... siis virhe tapahtui jo Lahdessa 2010.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Jos Paavo valittiin Lahdessa 2010 puolueensa puheenjohtajaksi, ei Katainen olisi tänään pääministeri.

Ilkka Luoma

Oletpa oikeassa ja nyt Väyrynen olisi Niinistön kannatuskallupeissa!

kaija kuopila (nimimerkki)

Minätoivon myös Paavo Väyrysen nousua puolueen johtoon. Ihan riittävästi olemme katselleet vastuuntunnottomia virkamiesten ja ehdoilla pomppivia ministereitä. toivottavasti KEPU-väki ymmärtää tilanteen vakavuuden. Nyt tarvitaan Suomelle suomalaisten johtaja.

Ilkka Luoma

Mikäli Pate ei valiinnu pressaksi, niin hän hilaa jalasmökkinsä Keminmaalta Mantyniemen kupeeseen varjopresidentiksi ;)

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Paavolla on runsaasti kannattajia Suomessa, muistamme jättiläismäisen äänisaaliin, kun Väyrynen Brysselin junaan kiiruhti.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Onhan Paavolla Keminmaan taloudellisena neuvonantajana useita käräjiäkin käynyt Palokari.

Ilkka Luoma
Ilkka Luoma

Keskustan kenttäväki teki Lahdessa 2010 yhden raskaimmista virheistä-ään!

Ilkka Luoma

Ja nyt yli 500.000 suomalaista meni Paten taakse, ensimmäisellä kierroksella. Haavisto sai paljon nk. väyrysvihaääniä!

Jouni Snellman (nimimerkki)

"Juuri vuoden 1970 eduskuntavaalien alla (Väyrynen) teki televisioon kriittisen ohjelman Lapin metsäoloista."Me kysymme"-ohjelmassa oli tähtenä nuori toimittaja Paavo Väyrynen ja ohjelman jälkeen oli selvää, että suuri osa metsänomistajista äänestää tuota poikaa, joka pitää metsänomistajien puolta niin ponnekkaasti."

(...)

"Väyryseltä puuttuu kuitenkin yksi tärkeä ominaisuus - uskottavuus."

Tamminiemen pesänjakajat, Lauantaiseura 1981, ss. 39-41

Ilkka Luoma

Paavon kansallisuskottavuus ei ole koskan päässyt täyteen kukkaansa :)

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

LokaLaitinen ja Janne Sibben sukulaispoika Wirkkunen olivat vain kateellisia Väyrysen rakettimaiselle uraohjusnousulle!

Ilkka Luoma

Janne Wirkkunen oli Hesarin edellinen natopublikaani.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Janne W aloitti Hesarin laadun alasajon.

Ilkka Luoma

Huomenaamulla näemme Hesarista mielenkiintoisen piirteen - purkautuuko Väyrysviha valtoimeksi?

Markus RURIK Räsänen (nimimerkki)

ELÄMME JO VALLANKUMOUKSELLISESSA TILANTEESSA

www.markusreed.julkaisee.fi/6
www.markusreed.julkaisee.fi/14 ”Räsäsen seinälehti”
Suomen punaisin Päätoimittaja, Markus ”Red” Räsänen, kommentoi: www.markusreed.julkaisee.fi/49
www.markusreed.julkaisee.fi/50

KOMMUNISMI, KOKO KANSAN PÄÄMÄÄRÄ, KETÄÄN EI JÄTETÄ

Porvareitten ei kannata enää rimpuilla.
Päätoimittaja Räsäsen teokset modernista taloustieteestä eivät ole leluja.
Löytyvät täältä:
www.markusreed.julkaisee.fi/51

Ilkka Luoma

Ttähän Pave ei ole koskaan ollut...

luuserius (nimimerkki)

Väyrynen on etujärjestöjen kauhu. Politiikko, joka haluaa käyttää valtaa. Dinosaurus siis.
Väyrysen intohimo on oikeasti politiikan teko ja vallankäyttö. Ei jalkapallo tai kaljatuopponen.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Jokainen poliitikko haluaa käyttää valtaa, siksihän kansa heidät edustajikseen valitsee!

Ilkka Luoma

Haluaako äänestävä kansa itseään viisaampia edustajia?

Ilkka Luoma

Tässä suhteessa Väyrynen onkin valtapyyteidensä myötä rehellinen kansakunnalle, siis äänestäjilleen.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Rehellinen myös "aina oikeassa olemisen missiossaan" ;)

Ilkka Luoma

"Ainut suuri virhe oli se, kun Esko Ahon Keskustan puheenjohtajaksi päästi"

Kalevi Wahrman (nimimerkki)

Hietasen blogi lopetettiin nää saa jatkaa:
" Lakeus kommentoi:
14.3.2010 10.01

Vapaussotamme mainetta eivät kommarit pysty koskaan poistamaan.
Suomi on ylpeä Vapaussodasta. Muuten meitä ei olisi olemassa täällä.
Venäläiset riisuttiin aseista Etelä-Pohjanmaalla. Suomi vapautettiin.
Jatkosodassa vapautettiin koko Karjala. Tärkeää tietää Vapaussodat.
Suojeluskunnat koostuivat Suomen yhteisestä rakkaasta kansastamme.
Suojeluskunnat hälytettiin Tammisunnuntaina. Vapaussota on loistava.
Laillista hallitusta vastaan taistelleet rikolliset tulee aina surmata heti.
Aina syntyy uutta ihmistä. Länsimaat (Nato) voittivat pahan kokonaan.
Suomen Vapaussota on loistava. Me voitimme sen saatanan perkeleen.
Vastapuoli oli stalinismia ja leninismiä, jota koko maailma inhoaa yhä.
Ketään ei saa jättää kommareille. Turvaverkkoja tulee vahvistaa aina.
Nato on tärkeintä. Hyvä että kaikki maailma puolustaa meitä yhdessä."

Ilkka Luoma

Miten arvioit Saksan roolin Veljessodassamme?

Ilkka Luoma

Vapaussota, veljessota, sisällissota ...vai mikä sota?

Kalevi Wahrman

minun ninun nimeäni käytetään laittomasti:
Tässä oikeaa tietoa:

Haluatko VAIHTOEHTOISTA tietoa?

Lähetä sähköposti: kalevi.wahrman@pp.inet.fi

Saan useiden listojen ja purkkien postia joita välitän tekemilleni listoille
jonkinverran valikoiden. Periaatteena on välittää tietoa jota ei "hesari"
julkaise, tai ainakin syventää sitä. Uusin ja täydennän ehtiessäni listoja. Pyynnöstä poistan
osoitteen listalta.
Listoillani on laaja kirjo ihmisiä jotka eri
syistä tarvitsevat/haluavat vaihtoehtoista tietoa.
Terveisin
Kalevi Wahrman
Leipurinmäki 2 B 06650 Hamari
puh. 040 5523099

Vapaa äänestäjä (nimimerkki)

Paavo Väyrynen on ajanut omien sanojensa mukaan EU:n hajanaisena pysymistä. Sellainen linja on pelkästään Venäjän edun ajamista. EU:n kiinteytyminen yhdeksi valtioksi tarjoaa sotilaallista turvallisuutta myös Suomelle. Monenmoisia taloudellisia etuja suurista markkinoista, työvoiman liikkuvuutta ja kansallisen poliittisen pelin rauhoittumista. Lähes koko Euroopan valtava väestö eli noin 500 000 000 ihmistä muodostaa koko maailmaan rauhoittavan vastapainon muille suurvalloille.
Paavo Väyrynen on siten työskennellyt kansallista etuamme vastaan ja on siksi sopimaton Kekkosen linjan jatkajana nykyiseen tilanteeseen keskustan johtoon. Väyrynen on omien sanojensa mukaan uudistunut. Jälleen pitää paikkansa hokema, että siitä puhe mistä puute. Väyrynen ei ole täysin ymmärtänyt EU:n ja Suomen aseman muutosta ja Venäjän romahduksen suunnatonta merkitystä. Uskottavan venäjämielisen politikoinnin aika on ohitse. Väyrynen toimii edelleen muutamassa kuukaudessa vanhentunee venäjäkeskisen väitöskirjansa mukaan. Vanhemmalla iällä harva pystyy uudistumaan, jos ei tukena ole voimakasta auktoriteettia. Kekkonen olsi pelimiehenä siihenkin pystynyt, mutta oppipojalta ei voi sellaista vaatia ja niin on käynyt.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Suomen etu on Venäjän etu ja päin vastoin. Kun pysymme poissa Natosta, käyvät venäläiset ostamassa itä-suomalaiset turpeiksi, ja siitähän koko Itä-Suomi jo elää!

Ilkka Luoma

Venäjä lienee tänään jälleen Suomen suurin kauppakumppani ...

Ilkka Luoma

Paavolla on jarrutuspuheaikaennätys Suomen eduskunnan historiassa. Vastusti Suomen liittymistä EU:hun.

Susivaara (nimimerkki)

Paavo Väyrynen on erittäin vastenmielinen yhdistyneen maailman vastainen.
Paavo Väyrynen petti Urho Kekkosen, joka halusi vapauttaa täysin Karjalan.
Venäläiset voimme kerätä siirtoleireihin ja ottaa sormenjäljet ja valokuvat.
On tärkeää vastustaa kieroa "KGB Väyrystä", joka myös pilasi Koiviston ajan.
Venäläiset seuraavat tilanteen kehittymistä edelleen pakolaisina Natomaissa.
Suomi kuului aina Naton harmaaseen vyöhykkeeseen Urho Kekkosen aikana.
Toimme raaka-aineita ja energiaa (NL hävisi Natolle). Meille tärkeintä Nato.
Nato perustettu Suomelle 1949 puolustamaan ihmisoikeuksia ja demokratiaa.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Paavo Väyrynen on ollut uskollinen Kekkoselle, jatkuvasti. Ei ole vieläkään kertonut sitä mihin Urkki hänet vihki!

Ilkka Luoma

Näinköhän Väyrynen paljastaa vaalitaistelun kiihtyessä kytköksiään Kekkoseen ja Kekkosen neuvoihin ja salaisuuksiin... Paavo tietää, että kansa on utelias.

Ilkka Luoma

Miten Väyrynen petti Urkin?

Hannu (nimimerkki)

Paavo Väyrynen ennätyksellisesti valittu aina "epäsuosituin suomalainen".
Hän on aina ollut vastenmielinen. Jalasmökit KGB todistavat varkaudesta.
KGB oli NL:n julma teloittaja. Oikeusvaltioiden vastainen rikollisjärjestö.
NL oli vain peitenimi rikolliselle miehitykselle, jolla ei mitään lainvoimaa.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Paavo valittiin Brysseliin ennätyksellisellä äänimäärällä, kertoo jotain hänen kansansuosiostaan!

Ilkka Luoma

Noh, voisihan se olla niin, että kansa halusi viskata Paavon Brysseliin, siksi leikkisä tämä meidän supisuomalainen kansa tarvittaessa on ;)

Ilkka Luoma

Paavo Väyrysen pahin kanto on media, joka kertoo asioita omalla tavallaan - unohtaen tarkemman tautoituksen. Koivistokin sanoi, ettei median pidä yrittää tulkintoja hänen puheistaan, voisiko "sivaltavammin" enää todeta median kyvyistä ymmärtää asioita?

Kurinpalautus (nimimerkki)

Oma koira puree?

Väyrystä purevat nykyisin kiivaimmin Hesarin toimittelijat ja kepun mukamiehet, joille pikkuPekkarinen olisi sopiva juoksutettava ja nuoltava.
Hannujen tapaise ruskeakielet eivät tunne edes itseään.

Paavo Väyrynen panee kurin hallitukseen ja kepuun.

Sehän se on syy miksi Paavoa haukutaan.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

On totta, Väyryspave voisi laittaa puolueen kuriin ja Keminmaan kreiviherran nuhteeseen! ;)

Ilkka Luoma

Kuka tämä kreiviherra oikein on?!

Ilkka Luoma

Totuuden siemen putkahti tässä itämään! ;)

Matti Nieminen (nimimerkki)

Demarit tekivät Väyrysestä ja Rusista omien KGB ja Stasi vakoilujensa syntipukit. Näyttö ei riitä kummassakaan tapauksessa. Maanpetturit eivät halua Suomeen patevää ja itsenäiseen toimintaan pystyvää johtajaa. Tämänkin blogin kommentit sekopäiset kommentit todistavat tämän.

Ilkka Luoma

Onneksi kansa päättää, ja nyt kansa tietää paremmin kuin ennen, jolloin vain Hesarila oli vaikutusvaltamonopoli (käytännössä lukijoilleen, joita OLI paljon)

Susanna (nimimerkki)

Lentoemäntien nipistäminen katsottiin pahaksi. Paavo Väyrystä vihataan.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Täyttä näyttöä nipistysskandaaliin ei ole. On vain median juorut ja huhut - kukaan lentoemo ei ole nipistyksen uhkriksi ilmoittautunut.

Ilkka Luoma

Löytyykö Juha Miedon lisäksi toista täysin puhdasta poliitikkoa?

Ilkka Luoma

Onkohan tässä syntynyt se kuuluisa "kärpäsestä härkänen" ??

Ilkka Luoma

Persut ja Keskusta yhdistyvät kepupersuiksi. Timppa ja Pate tulevat hyvin toimeen keskenään - eivät hauku, vaan kokevat sielunveljeyttä - miolemmilla harras asenne Urho Kekkosen muistoa kohtaan ;)

Erik Vironperä (nimimerkki)

Väyrynen ei olisi tullut ikinä valittua Kepun puheenjohtajaksi, ellei
Johannes Virolainen olisi juuri kärsinyt ikävän avio-eron Kaarinasta.
Johannes Virolainen vaati aina Karjalan vapauttamista, kuten Urkki.

"Mitä ryssä sillä tekee?" (Johannes Virolainen)

Pitää myös muistaa, että venäläiset ovat vain rutiköyhä paperitiikeri.
Ryysyköyhälistöllä isot halut kuitenkin räjäyttää Leninin patsaat ilmaan.
Nato on maailman suurin rauhanjärjestö. Nato lännen puolustusjärjestö.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Nato on maailman suurin tuhoaja ja siviilien tappaja, sekä suuri uhka lännen rauhalle.

Ilkka Luoma

Itse asiassa pitää sanoa, että USA, Naton johtajana on suurin siviilien surmaaja viimeisten 70 vuoden aikana...

Käyttäjän JanneLinna kuva
Janne Linna

Kyllä, Suomalaisilla tuntuu olevan nykyään kova hinku muitten määräiltäväksi. Ei NATOlle, Ja Ei Eussr:lle. Vähempikin eurooppa riittää.

Ilkka Luoma

Vähemmistöpoliitikoilla on hinku Natoon Kokoomuksen johdolla, mutta kansan suuri enemistö sanoo jatkuvasti suuren ein Natolle!

Ilkka Luoma

Paavo ei ole sanonut Karjala mielipidettään, joka lienee täysin itsenäisen ja kokonaisvaltaisen Karjalan tasavallan puolella?

heli turun tyttö (nimimerkki)

Mauri Pekkarin on suosituin ehdokas Kepun puheenjohtajaksi, ainakin
jos kysytään Kepulaisilta itseltään. Mari Kiviniemi on ehdoton suosikki.
Paavo Väyrynen on epäsuosituin suomalainen. Tiedetty maanpetturiksi.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Paavo Väyrynen viideltä vuosikymmeneltä on tänään ylivoimaisesti suosituin kepulainen, yllätys, yllätys!

Ilkka Luoma

Olisiko kuitenkin Anneli Jäätteenmäki?

Ilkka Luoma

Kuinka Väyrynen on pettänyt isänmaansa?

heli turun tyttö (nimimerkki)

Väyrynen yritti alkoholisti Ahti Karjalaista presidentiksi. Suuri tyhmyys.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Väyrynen yrittää itseään Keskustan presidenttiehdokkaaksi, siinä piilee suuri Keskustaa yhdistävä ja vahvistava viisaus.

Ilkka Luoma

Nythän tämäkin sitten todellisuudessa tulee nähtäväksi!

Ilkka Luoma

Tuolloista taktiikkaa - nyt nimenomaan tarvitaankin kylmähermoista ja taitavaa pelinrakentajaa, siksi tiukassa tilanteessa tulemme olemaan seuraavina vuosina - mm. maailmanlaajuinen työn uudelleenjaon taistelu!

Teemu G. Roitto (nimimerkki)

Ilkka Luomalla on terävä poliittinen äly ja pelisilmää nähdä Keskustan sisälle, mutta ymmärtävätkö itse keskustalaiset heille aukeavaa mahdollisuutta. Paavo on ylivoimaisesti paras vaihtoehto jo kokemuksensa vuoksi.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Kepulainen änkyräsiipi ei ainakaan parastaan ymmärtänyt viime vuoden Lahden puoluekokouksessa.

Ilkka Luoma

Ketä listaisit tähän Keskustan änkyräsiipeen?

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel
Ilkka Luoma

Löytyykö änkyrät sittenkin itse perusjäsenistöstä?!

Ilkka Luoma

Kiitos G-mies Teemu. Keskusta ei ymmärtänyt suurta mahdollisuuttaan.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Virhe on tehty, ei saa tekemättömäksi. Vaihtokaan ei nyt auta, kun aate ja ideologia on hukassa.

Ilkka Luoma

Tuhkasta on ennenkin syntynyt uusia Fenix-lintuja.

Ilkka Luoma

No joo. Nyt on kuitenkin nähtävillä Lahden puoluekokouksen virhevalintojen tulokset.

Markka takaisin (nimimerkki)

Mielenkiintoisia ajatuksia Ilkka Luomalla, vaikka en ihan täysin vakuuttunut ole. Mutta Väyrynen olisi kieltämättä kepun löytö tähän aikaan ja paikkaan.

Hän on myös ainut suurten puolueiden poliitikko, joka on uskaltanut sanoa ääneen sen tosiasian, että markan vaihtaminen euroon oli virhe. Jos Väyrysellä olisi myös virtaa ja rohkeutta työskennellä tämän ajatuksensa puolesta, niin kyllähän se kääntäisi Kepun suosiohanat reilusti yli 25 %. Mutta eipä taida rahkeet enää riittää, niin syvällä Brysselin ehdoilla Kepu kyntää.

Tosin itse en kyllä vielä palaisi Kepun äänestäjäksi vaikka eurosta irtiottoa yritettäisiinkin. Pienpuolueista kun löytyy asiallinen puolue, joka vastustaa Natoon liittymistä, vaati johdonmukaisesti eroa EU:sta ja siten myös Eurosta (Ei, ei ole perussuomalaiset). Sen verran vikkeliä olivat Kepun askelmerkit 90-luvulla, jolloin itsenäisyys menetettiin, että ei sitä yhden puheenjohtajan perään hevin lähde.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Väyrynen on se todellinen EU-vastustaja, muut ovat pelkkiä suunpieksäjiä. Muistamme Paten jarrutuspuheenvuorot eduskunnasta!

Ilkka Luoma

Missä Soini oli noiden kuuluisien Väyrysen EU-liittymisjarrutuspuheiden aikaan?

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Soini oli tuolloin kansa- eli peruskoulussa.

Ilkka Luoma

Tänään ovat Timo ja Paavo kuitenkin hyvin keskenään toimeen tulevia. Yhdistävätkö herrat puolueensa Suomen suurimmaksi puolueeksi ja seuraavaksi pääministeripuolueeksi?

Ilkka Luoma

Väyrysellä on selkeät kannat moniin suurta tavallista kansaa kiinnostaviin asiakysymyksiin, Paavo ei kiertele, vaan toteaa kantansa ymmärrettävällä tavalla, mm. Nato.

Lasse Laaksonen (nimimerkki)

Paavo on pätevä ja taitava. Ainoa ministeri, joka uskaltaa puhua järkeä kehitysavustakin.

Mutta Paavo ei taida antaa Helsingin seudun kehittyä, ja hän kuppauttaa liikaa holtitonta rahaa maaseudulle.

Ilkka Luoma

Paavo on desentralismin oppi-isä.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Paavo on rehellinen, jopa siinä, että tunnustaa olevansa erehtymätön ;)

Ilkka Luoma

Onko Paavo aito-alkiolainen?

Ilkka Luoma

13#
Miten Väyrynen petti Kekkosen, oppi-isänsä?

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Yritti pitää vallassa kaikin keinoin, omaksi hyväkseen. Oli harmi, ettei Kekkonen saanut viettää lainkaan terveen eläkeläispäiviä! Tästä aiheesta vielä puhutaan, kuten veljessodastakin!

Ilkka Luoma

Nuoruuden "virheet" ovat saattaneet muuttua kokemuksen voimaksi.

Teemu G. Roitto (nimimerkki)

Paavolla on laaja kannatus todellisuudessa koko Suomessa, vain vähemmistössä oleva kateellinen media ja muutamat suunsoittajat pauhaavat Paavovihalla.

Ilkka Luoma

Kuulemma Paavo harasi vastaan, kun puolue halusi hänet ehdokkaaksi Uudellemaalle, Pate olisi halunnut ola omiensa luona peräpohjolassa - mutta jäi nyt näin valiintumatta. Lapista olisi valiintunut, huhu kertoo, että Lapissa yli 100 -vuotiailla on 10000 ääntä! :)

Harri Rautiainen

Ei pidä paikkaansa, Ilkka:
Pate itse halusi Uudellemaalle haastaakseen Stubbin. Hän uhosi, että siellä äänikilvan voittanut on itsestään selvä ulkoministeri seuraavassa porvarihallituksessa, jota koskaan ei tullut.
Ei tullut Paavoakaan.

Ilkka Luoma

Keskusta on jo tunnustanut, että puolueen johto houkutteli "puolipakola" Paavon Lapista Uusimaahan.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Keskustan puoluetomisto houkutteli Paavon UUsimaalle, Pate ei olisi halunnut itse tulla, koska uskolliset joukot ovat Keminmaalla.

Harri Rautiainen

"Keskusta on jo tunnustanut, että puolueen johto houkutteli "puolipakola" Paavon Lapista Uusimaahan."

Siinä tapauksessa Väyrynen valehteli vaalien alla.

Ilkka Luoma

Harri, jos näin, niin se oli virhe Paavolta. Olisiko jostain dokumenttia tuosta haastattelusta?

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Paavo on kansan suosikki, mitä huonommaksi tilanteemme menee, tulee Kekkosta ikävä ja Paavo tietää jotain sellaista, mitä moni muu ei tiedä.

Ilkka Luoma
Ilkka Luoma

25#
Näin voisi arvata. Todellisuudessa niin harvat saavat niin paljon ääntä ja älämölöä tänne nettiin, että tuntuu siltä kuin Paavoa vihattaisiin enemmänkin.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Paavoa ei vihata, vaan laajasti rakastetaan - suuri iloinen ja kaikkitietävä kansankunnan sanapaavo.

Teemu G. Roitto (nimimerkki)

Paavo on todellisuudessa Suomen suosituin poliitikko niiden keskuudessa, jotka osaavat nähdä todellisen tilanteemme.

Ilkka Luoma

Paavo on kuitenkin ja ainakin vahvin EU kriittinen ja eurovastainen - eikä halua viedä Suomea Natoon.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Paavo nousee vaalien toiselle kierrokselle, kunhan Niinistön luurangot paljastuvat kaapistaan.

Ilkka Luoma

Ei paljastunut, koska niitä ei ole. Eikä noussut, koska väyrysvihaajat äänestivät pienellä joukolla Haavistoa, jota eivät olisi koskaan missään muissa olosuhteissa äänestäneet.

Teemu G. Roitto (nimimerkki)

Ilkka Luoma väyryspuhe Iltalehdessä kerää lukijoita kuin hunaja mehiläisiä :-)

http://portti.iltalehti.fi/keskustelu//showthread....

Ilkka Luoma
Teemu G. Roitto (nimimerkki)

29 Iltalehdellä lienee keskustelupalstalla 100 -kertainen määrä ihmisiä ?

Jouni Snellman (nimimerkki)

Mistä Paavo Väyrynen ja KGB:n agentti Nikolai Chatskih keskustelivat ravintola Hungariassa 18.12.1970? Puolan kansannoususta ja katutaisteluista? Edellisen illan massateurastuksesta Gdyniassa? Toivon niin.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Paavo oli edellisenä iltana istunut kostean illan Mihinial Velmukovin kanssa ja oli hyvin tietoinen mitä Chatskih yritti hänelle syöttää!

Ilkka Luoma

Ei. Velmukovin tilalle oli komennettu Parjokovalew

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Kukaan ei ole pystynyt selvittämään Paavon Neuvostoliiton aikaisia suhdeverkostoja.

Ilkka Luoma

Tuohon aikaan Paavo markkinoi kansantanhuja valtiomiesten sihteereille :)

Teemu G. Roitto (nimimerkki)

31
Tuo päivämäärämerkintä puuttuu rekistereistä, sen sijaan ravintolailta seuraavan viikon perjantaina on hyvin piireissä dokumentoitu. Tapasi tuolloin Juri Komissarovina tunnetun Derjabinin. Nauhatkin keskusteluista on tallessa! :-)

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Vitali Arjymov oli antanut seikkaperäisen lausunnon Väyrysen kaappausyrityksesta Kremliin, Paavo sai välittömästi komennuksen Andropovin puheille.

Jouni Snellman (nimimerkki)

Ravintolat olivat tuolloin joulupyhät kiinni, mutta Väyrynen on saattanut hyväuskoisuudessaan luottaa joulupukkiin. Chatskihin oikeampi suomalainen translitterointi on Tshatskih.

Jouni Snellman (nimimerkki)

32# Oliko tämä muuten sama DDR:ssäkin palvellut Tshatskih, joka toteutti Suomessa Neuvostoliiton Kommunistisen Puolueen (Nkp) vallankaappaussuunnitelmaa ? Hän söi Väyrysen kanssa Hungariassa seuraavan kerran muistaakseni vasta 5.2.1971.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Tarkkaan on Paavon jäljet syynätty! :)

Ilkka Luoma

34#
Tiettävästi Väyrynen söi useita lounaita ja päivällisiä vuoden 1971 aikana :-)

Jouni Snellman (nimimerkki)

35# Niin, esimerkiksi 24.5.1971 Hungariassa, kaverinaan taas Tshatskih.

Ilkka Luoma

Olisiko ollut kuitenkin Kihilnikow?

Jouni Snellman (nimimerkki)

Vielä 18.6.1970 kaverusten yhteydenpito Hungariassa oli ollut "vilkasta."

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Panivatko pojat ranttaliksi ja lähtivät jutajaisiin tanhuamaan? ;)

Jouni Snellman (nimimerkki)

33# Saiko Christian-Peter Friese Väyryseltä joululahjan?

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Ei saanut, mutta sen sijaan tanskalainen voileipäkeisari Brutahans Skinkpasteij sai korkean huomionosoituksen :)

Jouni Snellman (nimimerkki)

Tunnus XV/378/68 (luultavasti "Gerald" tai "Achim") kävi toukokuun alussa 1980 ja 23.7.1980 Stasin Karl-Marx-Stadtin sivukonttorissa raportoimassa mm. energiapolitiikasta Pohjoismaissa.

Ilkka Luoma

38#
Paavo sai jo opetusministerinä paljon lahjoja kilteiltä lapsilta, ehkä Itä-Saksastakin. Illalla 7 jälkeen 23.5.1971 Paavo nousi bussista Mihail Ljubovaabovan kanssa, he puhuivat Sallan kaistaleen jättiläismäisistä uraani-varoista!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Heh, heh . Tuo Sallan kaistaleen uraaniesiintymä kummittelee CIA:nkin lähteissä!

Ilkka Luoma

Ei säteilyä ilman uraania ;)

Jouni Snellman (nimimerkki)

35# Niin, seuraavaksi tehtävään joutui Vladimir Shilov.

Ilkka Luoma

41#
Paavon kerrotaan luotettavan huhun mukaan olleen Kansallisteatterin ylätasenteen lämpiössä kahvikonjakilla Venäjän puoliagentin Vikatsei Volganovin kanssa kahden 18.9.1971 - keskustellen Valmetin vaihdosta Karjalaan, olisi Olavi J. Mattila mennyt samassa kaupassa Petroskoin kaupunginjohtajaksi.

Jouni Snellman (nimimerkki)

40# Niin, ja WPC-Gomes kylvää paskaa edelleen.

Ilkka Luoma

43#
Paavo on tukenut ulkomaankauppa- ja kehitysyhteistyöministerinä lannanlevityskoneiden vientiä Ambomaalle ja Zambiaan.

Jouni Snellman (nimimerkki)

42# Miksi Väyrynen esiintyi Tshatskihin seurassa "voimakkaan neuvostomielisesti?"

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Tehdäkseen vaikutuksen Aleksei Kosyginiin, Kekkosen hyvään ystävään, jonka kanssa Karjalan palautus oli enää sormenleveyden päässä!

Jouni Snellman (nimimerkki)

31# Miksi joku väittää pääministerin sihteerinä tuolloin toimineen Väyrysen puhuneen Hungariassa maansa hallituksen kokoonpanoon ja mahdolliseen kaatumiseen liittyvistä asioista vieraan vallan agentin kanssa? Kateuttaanko? ; )

Ilkka Luoma

Perin juonikas Väyrynen, kuten aina perin oikeassa oleva Pekkarinen.

Jouni Snellman (nimimerkki)

41# Myös Stanislav "Issakainen" Issakov antoi Väyrysestä kriittisiä lausuntoja - ainakin Supon mukaan. Issakov vei Lasse Lehtisen sentään Lehtovaaraan.

Ilkka Luoma

Issakov oli eilisen hanurin poikia, asetettu dispoon jo Tshernomyrdinin aikoihin.

Jouni Snellman (nimimerkki)

44# Varmasti, mutta miksi Jukka Seppinen katsoo Väyrysen liikkuneen KGB:n hihnassa ja torjuneen Suomen länsisuhteet? Koska Väyrysen vastustus on muotia? ; )

Ilkka Luoma

Kyllä, Väyrynen torjuu nimenomaan läntisen Nato-ajattelun suhteet.

Jouni Snellman (nimimerkki)

42# Ainakin tiedän, että Gennadi Janajevin hätätilakomitea tilasi käyttöönsä 300.000 pidätyskaavaketta ja 250.000 paria käsirautoja. Se oli Väyrysen mielestä varmasti hyvä ajatus.

Ilkka Luoma

Hyvä venäläinen suomalaisille Ljubova Rajukov oli hyvin tietoinen tapahtumista!

Jouni Snellman (nimimerkki)

Tämän päivän Ilta-Sanomien mukaan Väyrynen on vielä mukana Keskustan puheenjohtajakilvassa.

Ilkka Luoma

Paikalla taannoin olleena voin sanoa, että Paavo otti nokkiinsa ja poistui heti vaalin tultua julki, mutta palasi seuraavana päivänä --- Paavo siis otti melonin kokoisen herneen nenäänsä :)

Jouni Snellman (nimimerkki)

Vakooja "Frankfurt" (XV/1247/74) raportoi Stasin Suomi-jaoston kautta Ety-asioista ja Natosta.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

VXX-23:n Munchenin aluetoimisto raportoi Väyrysen käyneen Stasin kanssa salaisia neuvotteluja Koiviston syrjäyttämiseksi.

Ilkka Luoma

Ehkä ei nyt näin, mutta olisi kiva kuulla asioiden todellinen laita itseltään Väyryseltä!

Leevi Lahti (nimimerkki)

49 Puhutaan myös, että tilauksessa oli 100.000 yhdensuuntaista junalippua gulagiin.

Ilkka Luoma

Anneli odotetusti luopui - nyt alkaa Paavon voittotaival.

Ilkka Luoma

51#
Looginen kuutonen oli iskenyt jo tuota ennen kirjelmän VITT X mukaan sektorille Y, jossa Prihuanow Moskovan Elitistivakoojakoulusta oli liimannut oman gammajälkensä.

Jouni Snellman (nimimerkki)

"Tuskinpa ainoallekaan hallitsijalle on tarjoutunut ennen valtaan pääsyä niin hyvä mahdollisuus hankkia perusteellinen koulutus politiikanteossa ja hallitsemisessa kuin Paavo Väyryselle 70-luvulla. Karjalaisen poliittisesta sihteeristä tuli pian Keskustapuolueen varapuheenjohtaja, opetusministeri, työvoimaministeri, ulkoministeri ja kun uusi vuosikymmen alkoi, oli 33-vuotias Paavo Väyrynen syrjäyttävä Keskustapuolueen pitkäaikaisen puheenjohtajan Johannes Virolaisen." (Lauantaiseura 1981)

35# Ulkona syömisestä oli kaiketi jotain hyötyä? ; )

Ilkka Luoma

Paavo tanhusi suoraan Kekkosen sydämeen!

Jouni Snellman (nimimerkki)

42# Älä sekoita massoonejasi tähän. Väyrynen on piikki Yhdysvaltain lihassa eikä hänellä ole sen vuoksi asiaa Suomen johtoon.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Tiettävästi Obama on vedonnut Niinistöön, että asettuisi ehdokkaaksi, jolloin Väyrysen läpimeno torppautuisi Salen voimakkaaseen kansansuosioon.

Ilkka Luoma

George double-juu ei ole enää vallassa ;)

Ilkka Luoma

George double-juu ei ole enää vallassa ;)

Ilkka Luoma

56#
Mutta Paavo on tulehdus ruotsålaisen pääoman lihassa ja näin Pate valiintuu vuoren varmasti Suomen johtoon. On niin Kremlille, Tienanmenin aukiolle kuin Valkoiselle talolle eduksi, että pääpeluripublikaani Kekkosen viitoittamana istahtaa palmun juureen ja aloittaa oman kiipeämisensä vallan huipulle - Kekkosen linjaamalla Kostamus-tiellä.

Sfinkx Avonius (nimimerkki)

Älystään revennyt ajatusten purjekangas on nyt lepattamassa pahasti ja harhautunut demujen ja kokkareiden leiriin, ymmärtämättä mitä maassa tonkiva kansakunta tekee ja mulkoilee.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Koipussista rohmaistu entisaikojen farisealaispeijooni koheltaa pressanlinnaan äyskäröiden tyhmien puoluevirkailijoiden hätäsanomaviestejä :)

Ilkka Luoma

Ei, Kokoomuksen Pekka Ravi ei ole pyrkimässä presidentiksi! ;)

Ilkka Luoma

Heh, ... heh. Nykyhallitus lukekoot tuon viisauden ;)

Jouni Snellman (nimimerkki)

57# Kremlissä istuu KGB-mies, mutta se ei vielä riitä.

Ilkka Luoma

59#
Kremlissä istuu useita Paavon vanhoja ystäviä. Jos Paavo nousee valtaan, tietää se yllättäen Turusta lähtöisin olevalle [ent.?] kokoomuslaiselle Anders Blomille hyviä aikoja!

Sfinkx Avonius (nimimerkki)

60
Anders Blomilla lienee suomalaisista parhaat henkilökohtaiset suhteet Putiniin.

Ilkka Luoma

Blom oli ainut suomalainen, joka oli Putinin jatkobileissä, kun Vladimir valittiin ensimmäisen keraan Venäjän presidentiksi!

Jouni Snellman (nimimerkki)

60# ja 61# - Sama Blom, jota KGB "vedätti ilman vastusta" ja joka "johti Suomea Neuvostoliiton syliin" yhdessä Ilkka Suomisen, Ilkka Kanervan ja Unto Hämäläisen kanssa (Jukka Seppinen)? Ette kai yritä vaihtaa puheenaihetta? ; )

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Mikä oli Harri Holkerin rooli?

Ilkka Luoma

Hallitun riskinoton puolestapuhuja, tämän muistavat monet pienyrittäjät.

Jouni Snellman (nimimerkki)

57# "Ei voi sanoa kuin haloo, Kokoomus!" - toteaa Keskustan liberaali puheenjohtajaehdokas Mari Kiviniemi ja yrittää tinkiä kolmesta uudesta ydinvoimalasta yhteen. Jättääkö Yhdysvallat ja vapaa maailma meidät sittenkin idän ja Väyrysen armoille?

Ilkka Luoma

Keskusta jäi nyt Väyrysen armoille.

Ilkka Luoma

63#
Kyllä, tosiaankin me voisimme tilata sen ainoan ydinvoimalan, kooltaan 2000 MW - Venäjältä Fennovoiman toimesta Ouluun!, voimalaan laskettaisiin osarahoitukseksi kansalaisanti ... ;-)

Ilkka Luoma

62#
Mikhail Stivicshanov johdatteli Karjalan itsenäistä tasavaltaa Neuvostoliiton ja Suomen väliin vielä tapaamisellaan Lipposen ja Väyrysen kanssa 1988 elokuun 16. päivänä ravintola Saslikissa. Näin kertoo aina luotettavat, hyvin perillä olevat lähteet todennettuna huhuna 1.4.1989.

Jouni Snellman (nimimerkki)

Jos EU haihtuu pankkikuplan mukana ilmaan, on hyvä muistaa Väyrysen idänsuhteet. Äiti Venäjä ottaisi eksyneen lapsen varmaan mieluusti takaisin syleilyynsä.

Ilkka Luoma

Viiltävän osuvasti sanottu - nyt yli vuoden jälkeenkin ja nimenomaisesti!

Ilkka Luoma

Viiltävän osuvasti sanottu - nyt yli vuoden jälkeenkin ja nimenomaisesti!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Jos euro haihtuu Kreikka kuplan vuoksi?

Ilkka Luoma
Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Näyttää haihtuvan Kreikan kansalaisten hyppysistä.

Jouni Snellman (nimimerkki)

Paavo Väyrynen oli KGB-sekoiluistaan huolimatta Urho Kekkosen ehkä rakkain opetuslapsi. Ulkoministeri Väyrynen sai kunnian kirjoittaa nimensä YYA-sopimuksen jatkopöytäkirjaan vuosille 1983-2003.

Ilkka Luoma

Aivan oikein - Suomi koki historiansa suurimman taloudellisen nousun YYA ja NL bil.kauppavaihtosopimusten myötä - sitten suurruhtinaskunnan aikojen!

Jouni Snellman (nimimerkki)

Paavo Väyrysen Kiinan törttöilyjen jälkeen ei kannata puhua hänen Kiinan suhteistaan yhtään mitään.

Ilkka Luoma

Paavo muistetaan Kiinassa jo vuosikymmenien takaa, edustaa kiinalaiselle suomalaista pysyvyyttä!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Sattuikohan Paavolle jokin kömmähdys Kiinan muurilla? :)

Ilkka Luoma

Hurja huhu Keskustan piiristä - joukot kääntyneet Väyrysen taakse, koska Suomi tarvitsee kriisijohtajan ja nyt kokemus puree!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Joukot eivät sittenkään kääntyneet, mutta kommenttisi on tänään hyvin aiheellinen!

Rug Head

Ilkka Luoma, mielenkiintoinen huhu!

Hesari kosti aikoinaan Väryselle sen, että hän oli Kekkosen jengiä, siis sen jälkeen kun Kekkonen kuoli. Hesari käyttää yleensä Ilta-Sanomia mustamaalaukseen, eräällä tavalla se on likaisen työn tekijä, samaan aikaan kun Hesarin pääkirjoituksissa määritetään uutta lainsäädäntöä (kaikki hyvin törkeitä ja tuomittavia menetelmiä).

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Hesari on tehnyt paljon muutakin pahaa Suomen kansalle.

Ilkka Luoma

Hesarin levikki laskee kuin Kepun lehmän häntä! Ellei HS myisi jatkuvasti -50 prosenttia, olisi levikki hurjassa alamäessä!

Ilkka Luoma

Alkuperäinen on kirjoitettu 14.10.2010 - siis Keskustan "Kiviniemi" puheenjohtajuuden valinnan jälkeen (Lahden puoluekokous), jossa näin jälkiviisana olisi pitänyt valita Paavo puheenjohtajaksi ja pitää Korhonen puoluesihteerinä! Uskokaa tai älkää ...

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Helppo tietysti jossitella, mutta näinhän se asia on!

Ilkka Luoma

Olin tuossa puoluekokouksessa, jäi sellainen ajatus haastatteluista, että Väyrynen jyrättiin äänekkään vähemmistön voimalla paitsioon, ja moni väyrysläinen taipui äänestämään Kiviniemeä - nuoruuden junttaamana.

Käyttäjän hilkkalaronia kuva
Hilkka Laronia

Mie komppaan taas täysillä sinua Ilkka Luoma ja Paavo Väyrynen on semmonen sankari, pitelemätön mies, niin että siittä tullee resitentti ja kepun vallathaan met kaikki porukalla, muutokset ja vapaus ja iput ja piraatit ja persut kans tietenki ja panhaan Suomi puhtaasseen luomukuoshiin ja puhtaat jauhot pussiin ja pöytäki puhtaaksi ja alethaan rauhassa tekehmään hommia.

Ilkka Luoma

Oletpa oikeassa. Suomi tarvitsee Kokoomuksen ja demareiden vastapainoksi maaseutua ymmärtävää Keskustaa. Persut nousevat suuremmaksi voimaksi ja sen vuoksi Keskustan on tuuletettava kunnolla, Paavo puheenjohtajaksi ja Korhonen takaisin puoluesihteeriksi. (?)

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Miksi Keskustan kenttäväki teki nuo kohtalokkaat valintavirheensä, kuka junttasi päätökset?

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel
Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Puavollakin on puhtaan tyhjät pussit ja pusseissa jauhot :)

Ilkka Luoma

Vakavasti ottaen Paavo Väyrynen on ylivoimaisesti kokenein poliitikko - ehkä hänen rakas vihamiehensä Mauno Koivisto on vielä edellä ...? Paavo ei ole muuten ryvettynyt vielä missään - huhuja emme noteeraa, emmekä pieniä miehisiä "heikkouksia" :)

Harri Rautiainen

'huhuja emme noteeraa, emmekä pieniä miehisiä "heikkouksia" :)'
No siinä tapauksessa Ilkka Kanerva on ylivoimaisesti kokenein.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Tässäkään ei Paavo ole erehtynyt ;)

Ilkka Luoma

Samaan ryhmään olisi saatu vielä Ulf Sundqvist, Kimmo Sasi, Lapin Esko-Juhani ja demareiden sähkömies ja ent. puhemies veikkausjohtaja Matti Ahde.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Kanerva on pelimies, josta naiset pitävät ja kilpakosijamiehet vihaavat.

Ilkka Luoma

Kanerva, Sasi, Zysse, Backman, Katainen, Liikanen, Sundqvist ... ei koskaan normaaleissa töissä ;)

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Pitäisikö suomalaisia johtaa sellaiset ihmiset, jotka ovat tehneet oikeita töitä?

Ilkka Luoma

Paavo on ainoa poliitikko, joka sanoo suoraan kiertelemättä, että Suomen ei pidä liittyä Natoon ja kansan suuri enemmistö tietää tämän - onko tällä vaikutusta äänestysvalinnoissa?

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Paavon ei-nato -kortti on kovaa valuuttaa vaalien loppumetreillä, tämä on helppo ennustaa.

Käyttäjän jounisnellman kuva
Jouni Snellman

Puhemies Luoma on oikeassa. Mutta ensin tarvitaan kriisi : D

Ilkka Luoma

Jouni, kriisi on jo ovella ja monien yksilöiden ovien sisäpuolella. Valitettavasti.

Käyttäjän seijalund kuva
Seija Nylund
Ilkka Luoma

Paavo tilaa nootin kansalta - muille ehdokkaille :)

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Paavo on jo tilanut nootin, sillä hän otti innolla vastaan Soinin kisakumppanikseen, onhan tosiasia, että Timo hajottaa ääniä 1. kierroksella!

Ilkka Luoma

Moni persulainen tulee äänestämään Väyrystä.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

heh, heh ... kiinalaisten puhemies :)

Ilkka Luoma

Jouni, nyt saimme sen kriisin ;)

kari virtanen

Paavo voi hyvin voittaakkin kun ottaa suomalaisille sopivat teemat:

1. Ei NATOon
2. Pakkoruotsista eroon
3. Hallitsematon maahanmuutto kuriin: Paavo lukekoon Halla-ahoa, hänellä on todella asiallisia kirjoituksia, lukekaa vaikka hänen blogejaan. Hän haluaa järkeistää maahanmuuttopolitiikka, hän ei lietso mitään rotuvihaa.

Tässä Paavolle vaalimatskua:

"Sisäasiainministeriön maahanmuutto-osastolla on valmisteltu hallituksen
esitys eduskunnalle laiksi kansalaisuuslain muuttamisesta. Ehdotuksella
toteutettaisiin pääministeri Matti Vanhasen II hallituksen ohjelman kirjaus kansalaisuuteen vaadittavan oleskeluajan lyhentämiseksi sekä Suomeen jääneiden opiskelijoiden kansalaisuuden saamisen helpottamiseksi. "

http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.p...

Pekka Heikkinen

1. Ei NATOon
2. Pakkoruotsista eroon
3. Hallitsematon maahanmuutto kuriin

Mitä mieltä ovat noista asioista Niinistö, Lipponen, Haavisto, Eva 'The', puolesta vai vastaan? Entä Sinä?

Mikäli olet noista asioista samaa mieltä, miksi äänestäisit omaa mielipidettäsi vastustavaa presidentiksi?

Ilkka Luoma

Paavolla on ainakin selkeä ja yksiselitteinen Nato kanta - Se on ehdotin ei.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Suomen kansasta reilu enemmistö sanoo tiukasti suuren ein Natolle! Paavo tietää tämän.

Ilkka Luoma

Huhutaan, että Väyrynen olisi Soinin oppi-isä, linkki Kekkosen salaisuuteen, jota Timo janoaa.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Timohan on tunnustanut kirkkaasti kekkosfanituksensa.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Onko Paavo pakkoruotsia vastaan?

Ilkka Luoma

Paavon esikunta tietää nuo argumentit.

Pekka Heikkinen

Tällä hetkellä tarjolla olevista vaihtoehdoista Väyrynen on täysin ylivoimainen presidentin virkaan. Yksikään 'toisista' (huom. sanavalinta) ei ole lähelläkään.

Ilkka Luoma

Paavolla on pisin todellisen vallassolon ja vaikuttamisen kokemus sekä Kekkosen perintö!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Odotamme milloin media ottaa käsittelyyn Paavon Kekkosperinnön!

Ilkka Luoma

Paavo oli varautunut ottamaan esille kekkosperintönsä presidentinvaalien 2. kierroksella, mutta Haavisto yllätti.

Jouko Piho

Nick Rigel

Väyrynen on myöntänyt tehneensä virheen luovuttaessaan 1990-luvun alussa Keskustan puheenjohtajuuden Esko Aholle.

Ilkka Luoma

Herra Erehtymätönkö? Mitkä ovat Väyrysen tekemät virheet, sillä hänkin niitä on tehnyt...

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Virheenä lienee se, ettei virheitä löydy ;)

Ilkka Luoma

Väyrynen erehtyi, kun arveli jarruttavansa Suomen ohi EU:n...

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Lähipiiri kertoo, että Väyrynen oli ihminen ja Aho ajatukseton ja hengetön toistelija.

Ilkka Luoma

Väyrystä pidetään lähipiirissä sydämellisenä ihmisenä...

Ilkka Luoma

Jouko, tämän vahvisti eilen YLE:n Ykkösaamussa Jari Korkille.

Käyttäjän kaunaherra kuva
Tuure Piittinen

Ilman Paavo Väyrystä keskustalla ei olisi ketään asetettavaksi presidenttiehdokkaaksi.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Rehn´kin menetti kasvonsa kansalaisten silmissä.

Ilkka Luoma

Ei menettänyt, Rehn ei edusta Brysselissä Suomea. Rehn kasvaa tulevaisuudessa Suomen presidentiksi, kunhan kansa vaatii presidentille tälle kuuluvat valtaoikeudet ... takaisin.

Ilkka Luoma

Nyt Väyrynen pelastaa Kepun, tai sitten ei enää kukaan, ellei tule mukaan täysin uusia naamoja!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Väyrynen piti valita Kepun puheenjohtajaksi Marin sijaan.

Ilkka Luoma

Tämä virhe on jo tunnustettu laajasti Keskustan kenttäväen keskuudessa - olisi myös täytynyt pitää Korhonen puoluesihteerinä!

Ilkka Luoma

Tänään aprillipäivänä Mari Kiviniemi vahvisti ja tunnusti tuon Lahden valintavirheen ilmoittamalla, ettei asetu enää ehdokkaaksi Rovaniemellä.

Jouko Piho

Paavo Väyrynen ei pidä itseään erehtymättömänä. Väyrynen myöntää menneensä joissakin vaiheissa liian pitkälle presidentti Kekkosen tahdon - todellisen tai kuvitellun - huomioimisessa.

Vuonna 1993 julkaistussa kirjassa "Totuuden aika Osa 1" Väyrynen myöntää monta virhettään. Tässä muutamia.

"Kun nyt jälkikäteen tarkastelen toimintaani 1970-luvulla, huomaan syyllistyneeni moniin ylilyönteihin."

"Erityisesti vuosina 1976-77 kävin liian kovilla kierroksilla."

"Myös ulkoministeriksi tultuani arvioin asemani väärin.
Pääasiassa oli kysymys siitä, että menetin saavuttamani menestyksen vuoksi arvostelukykyni. Tässä tilanteessa Kekkonen pani minut järjestykseen."

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Joskus Paavo myönsi erehtyneensä ... korjasi seuraavana päivänä erehdyksensä ja sanoikin, että erehtyi eilisessä lausunnossaan.

Ilkka Luoma

Paavo on tunnustanut erehtyneensä, kun suostui puolueensa pyyntöön siirtyä Lapin vaalipiiristä Uudellemaalle. Meni edustajapaikka.

Ilkka Luoma

Me siis kannatamme Paavoa presidentiksi ;)

Ilkka Luoma

Jeps, voin julkisesti nyt ilmoittaa olevani Paavon takana ja äänestäväni häntä vaaleissa ...

Jouko Piho

Ilkka Luoma

Minä kannatan Paavo Väyrystä oikeasti presidentiksi.

Sinulla on silmäniskuhymiö - tarkoittaen mitä?

Ilkka Luoma

Hymiö on hyväntahtoisesti - kannatan myöskin Paavo Väyrystä presidentiksi ja tulen myös häntä äänestämään. Uskon myös, että moni epävarma persu/kokkare/demu/kepulainen jne... tekee samoin - Paavon vastustava natokanta ei ole jäänyt keneltäkään huomaamatta, kuin ei EU- ja eurovastaisuuskaan. Muistamme myös, että EU-vastustuksen todellinen grand old man on juuri Paavo.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Paavolla on enemmän kannattajia kuin kallupit antavat ymmärtää, tekeekö kansa jälleen jullikan?

Ilkka Luoma

Paavo laskee hänellä olevan nyt noin 15 prosentin kannatus! ;)

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

On sellainen tuntu, että kaltaisiasi on paljon, todella paljon, mutta eivät niinkään huutele kuin esim. soinilaiset ja halla-aholaiset.

Ilkka Luoma

Väyrynen vieraili Pohjois-Savossa Lapinlahdella - kahvilaan tupaten täynnä, ja ulkona suurin osa. Näinkö Paavo lataa suuryllätyksen vaaleissa?

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

IL palstalla kirjoitus kerää mittavasti lukijoita -- http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.p... - jo 880/21388 - Paavo huomataan ja kytkös Kekkoseen lisää suosiota sitä mukaa, kun Suomi ajautuu lähemmäksi kansallista hätätilaa!

Ilkka Luoma

Kun Kekkosen todelliset teot paljastuvat kansakuntansa hyväksi, voi Väyrynen kekkosperinnön kantajana vielä loppumetreillä hyötyä ... (?)

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Sepä onkin paljon mediasta kiinni! Mutta perinteellisen median rinnalle rynnii kansalaisten oma suoramedia.

Ilkka Luoma

Nyt on tärkeintä ryntäyttää Suomen äänestävä kansa runsain joukoin vaaliuurnille - Paavon taakse...

Harri Rautiainen

"Paavo Väyrynen sanoo Natolle ainoana täyden ein - Kansa tykkää. Paavolla on myös selvä vastaus euroon ja EU:hun. Kyllä kansa kysyy muutakin."

Tämä jäyhä ja kaiken kokenut kansa siis haluaa presidentin, joka on kaikkein kielteisin?

Ilkka Luoma

Harri, kyllä - kansa haluaa presidentiksi henkilön, johon voisi luottaa ja jolla on selvä päämäärä, Paavolla on.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Tarkennatko Paavon päämäärän, siis oman mielipiteesi siitä...

Ilkka Luoma

Paavo kertoi eilen YLE:n haastattelussa kehitysavun olevan vastuuta muiden hädästä - tämä on kestävin filosofia luoda harmoniaa ympärilleen ja se on ensimmäinen tae turvallisuuden rintamalla.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Kansa haluaa sellaisen presidentin, johon voi arvojohtajana luottaa ja joka on johdonmukainen ja näpäyttelee turmeltuneita virkamiehiä ja poliitikkoja :)

Ilkka Luoma

Itseasiassa ei ole lainkaan kielteinen, eilen YLE-Aamussa kertoi positiivista asioista positiivisimman - huomioida pidemmälle kehitystämme kuin vain huomiseen aamuun.

Ilkka Luoma

Kyllä, kielteisin Natoon - koska kansa on jatkuvasti ilmaissut noin 60-65% tahdolla ehdottoman liittymättömyyden Natoon. Euro haluttanee pitää, kuten kriittinen pysyminen EU;ssa (?)

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Paavo oli se ensimmäinen EU känkkäränkkä, jo silloin, kun Timo Soini kävi peruskoulua!

Sivu 1 | 2 | »

Toimituksen poiminnat