Ilkka Luoma Vienti- ja ympäristöteollisuuden hyväksi

Kansa langettaa ansaitun tuomion?

  • "Kansakunnan identiteetti on kohdallaan, kun se auttaa maassa makaavaa"
    "Kansakunnan identiteetti on kohdallaan, kun se auttaa maassa makaavaa"
  • "Yhtenäinen valtio on juuri niin vahva, kuin on sen omien alkuperäkansalaisten puolustustahto"
    "Yhtenäinen valtio on juuri niin vahva, kuin on sen omien alkuperäkansalaisten puolustustahto"

‎"Isänmaallisten kansalaisten mielestä Eugen Schauman oli yksityisellä teollaan pannut täytäntöön ansaitun tuomion, jonka kansa oli langettanut"

-Itsenäisen Suomen historia - osa 1, Weiling + Göös 1991 [toim. prof. Osmo Apunen], sivu 96/ Kenraalikuvernööri Nikolai Bobrikovin murha 16.6.1904.

 

Nikolay Bobrikov - (1839-1904) kenraalikuvernööri itsenäistyvässä kansallismielisessä Suomen suurruhtinaskunnassa.

Eugen Schauman - (1875-1904) kansallissankari, laillisen esivallan vastustaja, kapinallinen - antoi henkensä kansallisten syiden ja tavoitteiden takia.

....

Antaako nyt seuraavissa eduskuntavaaleissa kansa oman rangaistuksensa nykymallisille politiikan hoitajille, kun tavallisten ihmisten mitta on täyttynyt. Ottaako kansakunta nyt ilman eri johtajaa ja suunnannäyttäjää vallan käteensä ja tekee Muutoksen!

Nyt langetetaan laillinen tuomio -"vaalien jälkeen kansa on puhunut".

 

Mitä yhteistä näillä kahdella niin erilaisella tapahtumalla on?

FINLANDIA - ISÄNMAA

 

Ilkka Luoma

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

NäytäPiilota kommentit (119 kommenttia)

Vieras (nimimerkki)

Ei kait tavallisten ihmisten mitta ole täyttynyt? Eikös meillä ole kohtalaisen hyvä hallitus, kokoomusta (natseja) lukuunottamatta.
Pitäisi poistaa natsit kokonaan, persut, muutokset, kokoomus ja bilderberg ulos ja kepu, skp, sdp, vihreät, rkp, itsenäisyyspuolue ja muut hyvät puolueet sisään.

KariT (nimimerkki)

Ei jäänyt kuin eläkeläisten puolue ja itsepäisyyden toverit, Lapin roopeja unohtamatta.

Vieras (nimimerkki)

Suomessa on tilaa isänmaalliselle kansallissosialistiselle puolueelle, saisi suuren suosion!

Ilkka Luoma

Perinteelliset puolueet häviävät kaikki, kansa antaa yleisvaroituksen seuraavaksi neljäksi vuodeksi. Vaalien jälkeen kansa on puhunut.

Vieras (nimimerkki)

jääkö mikään nykyisistä perinteellisstä puolueista, edes persut?

Riina Me. (nimimerkki)

Somelisissejä unohtamatta, mitä he muuten Suomessa tekevät?

antivieras (nimimerkki)

Nykyinen hallitus on tehnyt vain sen, mitä mikä tahansa muu hallitus olisi vähintäänkin myös tehnyt.

Vieras (nimimerkki)

Nyt on aika todellisille vastuunkantajille, joille isänmaa on tärkeämpi kuin oma itsensä. Muistamme lämmöllä presidentti Risto Rytin! Muistamme myös presidentti Urho Kekkosen, joka ei tervettä eläkepäivää koskaan saanut, antoi itsensä maansa hyväksi. Kekkonen oli yksin, kun Neuvostoliitto painoi päälle.

Ilkka Luoma

Hallitukset ovat itseasiassa olleet aika tasapaksuja. Suuret muutokset teki Lipponen palkkamalttivaikutuksellaan, tuolloin luotiin pitkä vientiylijäämien putki, joka jatkuu ...

Tane Kaavinen (nimimerkki)

Media on aloittanut nykyhallituksen "vaqnrikki Nappulan" paljastukset. Kuinka kalliiksi Katainen käykään kansakunnallemme?

Vieras (nimimerkki)

Olemmeko koskaan nähneet selvästi edukseen erottuvaa hallitusta? Emme, koska sisältö on aina miltei sama.

Vieras (nimimerkki)

Nykyinen hallitus on Brysselin juoksupoika- ja juoksutyttöhallitus.

Vieras (nimimerkki)

Mitähän se kohinalla kasautuva persuhallitus kykenisi tekemään, riittääkö rahkeet? Missä ovat ne tehokkaat ja osaavat ihmiset, ehdokkaat?

Tatu K (nimimerkki)

Hieno ja herkkä isänmaan kirjoitus näin itsenäisyyspäivän lähetessä. Kiitos.

Reetta Forsiusberg (nimimerkki)

Pysähdytään ja mietitään miksi me elämme täällä vapaana!

Riina Me. (nimimerkki)

Itsenäisyys on pyhä asia ja siitä muodostuu reviiripuolustus.

antivieras (nimimerkki)

Nykyinen hallitus ja Katainen tulevat Suomen kansalle todella kalliiksi, virhepäätöksien vuoksi, mm. verotus ja verovarojen suuntaus.

Ilkka Luoma

Jatkokertomus:

Puolustusministeriö piti avoimia päiviä Helsingin Kasarmintorilla lauantaina 27.11. Kansalaisilla oli mahdollisuus nähdä puolustusministeri Jyri Häkämiehen (kok.) työhuone - itse mies kansalaisen epävirallisessa haastattelussa lupasi "ikuista" pysyvyyttä asevelvollisuusarmeijalle ja riittävän suurelle reserville. Natoon lupasi olla menemättä vielä seuraavallakaan vaalikaudella, tietäen, että suuri kansa vastustaa jatkuvasti Nato -jäsenyyttä, kertoen toki mielipiteenään, että Natossa voisi olla Venäjääkin hyvin tunteva valtio - meitäkö tarkoitti...

Samassa yhteydessä myöhässä olevia armeijan hernekeittoja odottaneet tavalliset suomalaiset keksivät keskenään, että ehdotetaan äänestysaktiivisuuden nostamiseksi kolmen, kansalaisten pitämän ihmisen "Kansalainen vaaliuurnille kampanja" -ryhmää:

Tasavallan presidentti Tarja Halonen, nuorison hyvin tuntema muusikko Lauri Tähkä ja koko kansan eduskunnan puhemies Sauli Niinistö ~ valakoot he ryhmänä henkeä ja yhtenäisyyttä äänestysvilkkauden nostamiseksi!

Ilkka Luoma

Vieras (nimimerkki)

Tuosta kolmen aktiivista tulee vielä kansanliike!

Ilkka Luoma

Toivottavasti. Viesti on lähetetty niin Haloselle kuin Niinistölle. Laurin spostia en saanut selville.

Vieras (nimimerkki)

Toivottavasti. Se toisi muutaman lisäprosentin äänestysvilkkauteen.

Vieras (nimimerkki)

kuka perustaa adressin ja kuka vie sen Tarjalle ja Salelle?

Vieras (nimimerkki)

Kannatan, koska äänestysprosentti ratkaisee uuden hallituksen sisällön. Mitä suurempi äänestysprosentti, sen erilaisempi eduskunta!

Tane Kaavinen (nimimerkki)

Äänestysvilkkauden nostoprojekti on meilenkiintoinen, luulisi sen taakse saatavan koko media!

Vieras (nimimerkki)

Tehdään tuon idean taakse kokonainen kansalaisliike, otamme yhteyttä niin Tarjaan kuin Sauliin.

Ilkka Luoma

Samaa mieltä, koska kansalaiset kaikki ymmärtävät, että mitä suurempi äänestysprosentti, sen suurempi eduskunnan kansalaisnäköisyys. Voitte olla varmoja, että jos ideaalinen 100 prosentin äänestyskäyttäytyminen toteutuisi - olisi eduskunta hyvin eri näköinen kuin nyt!

Reetta Forsiusberg (nimimerkki)

Kampanjaa ei pidä aloittaa liian aikaisin, tammikuun lopusta on hyvä alkaa. Nyt projekti pitäisi ola suunnitteluvaiheessa, onko?

antivieras (nimimerkki)

Luulisi, että kaikki olisivat tätä mieltä, mutta ei. Vallassa olevat perinteelliset puolueet eivät todellisuudessa halua nostaa äänestysprosenttia, koska heidän valta kutistuu ...

Tatu K (nimimerkki)

Voidaankohan Häkämiehen sanaan luottaa, ja pääseekö seuraavaan eduskuntaan. Soini nousee uudeksi puolustusministeriksi.

Riina Me. (nimimerkki)

Häkämies putoaa seuraavasta eduskuntakattauksesta, tämä itsenäisyyspäivä linnassa tulee jäämään viimeiseksi.

Riina Me. (nimimerkki)

Lauri Tähkä sopii hyvin kolmanneksi, oikeastaan täydellinen ryhmitelmä!

antivieras (nimimerkki)

Samaa mieltä, näin myös nuoriso tulee hienosti hoidetuksi.

VeliSynkkä (nimimerkki)

NÄIN kovapäinen porukka kuin Suomalaiset ei kyllä vielä mihinkään tokene näin vähilläsäikähdyksillä.
OK. Persut saa vaalivoiton ja muut vaalitappion, mitä sitten ?

- Mitä Persut tekevät vaalivoitollaan ?
- Mitä Kolmen kopla vaalitappiollaan ?

VELKAAKIN ON v. 2011 LOPUSSA 100 MRD € eli 70 % BKT stä !
Kansaa on kaduilla, työttömyys on roihahtanut ja Katainen on menettänyt hermonsa !

VeliSynkkä

http://paholaisencasino.com/
Yhteiskunnallinen Think Tank - Valehtelua Tutkiva Ajattelupaja
http://fi.wikipedia.org/wiki/Y%C3%B6vartijavaltio
http://decoy.iki.fi/l-diaries/libertarian-faq-q-29
http://fi.wikipedia.org/wiki/Minarkismi

antivieras (nimimerkki)

osaisivatko persuministerit hoitaa tuon velka-asian?

Vieras (nimimerkki)

Kokemus puuttuu, vaikka suurin vastuu on ministeriöiden virkamiehillä.

Tane Kaavinen (nimimerkki)

Eivät osaisi, eikä tarvitsekkaaan, koska noihin tehtäviin persuja ei valita.

Ilkka Luoma

Monesti kokeneet virkamiehet neuvovat uutta ministeriä :)

Tatu K (nimimerkki)

Persut tarvitsevat nuo puuttuvat "kymmenen viisasta miestä" (keskiaikainen Maskulainen sanonta)

Tatu K (nimimerkki)

tarvitaan ne kuuluisat kymmenen viisasta miestä!

Riina Me. (nimimerkki)

"Ne kymmenen viisasta miestä"

antivieras (nimimerkki)

On löydettävä ne kolme viisasta miestä!

Ilkka Luoma

Suomi on toistaiseksi aika vähävelkainen - muihin länsimaihin verrattuna, esim. Hollanti, Tanska ja Japani, joka lienee velkaisin. Toisaalta kaikki ovat velkaa kiinalaisille.

Vieras (nimimerkki)

Eri kansakunnilla on suhteellisesti ottaen erilainen velankantokyky!

Reetta Forsiusberg (nimimerkki)

ongelma lienee siinä, että persuilta puuttuvat nuo kuuluisat kymmenen viisasta miestä.

Teuvo (nimimerkki)

-> Nyt langetetaan laillinen tuomio -"vaalien jälkeen kansa on puhunut".

Niinhän se tavallinen kansa aina ja mittakin täyttyy kun vaalitulosta tavataan sanomalehdestä.

KariT (nimimerkki)

Nyt on mahdollisuus, kuten aina, ENNEN vaaleja tehdä ne muutokset. Valta on kansalaisten käsissä. mutos on ilmassa ja nokkelimmat nykypoliitikot ymmärtävät ja tietävät sen. Kansa on päätöksen iholla, juuri nyt.

Ilkka Luoma

Nyt on todella muutosta ilmassa. On syntynyt kansanliike äänestysprosentin nostamiseksi.

Tane Kaavinen (nimimerkki)

persut puhuvat vain kallupeista, ei sisällöstä tai ohjelmasta millä he kansakuntaa huolehtisivat!

Ilkka Luoma

Persut tekevät viisaasti, jos tuovat ohjelmansa vasta julkisuuteen tammikuun lopulla - jää kilpailijoille vähämmän aikaa kateellisille viisasteluille.

Henry Bjorklid

He tuovat sen esille kuulemma tässä kuussa.

Henry

Vieras (nimimerkki)

Persuihin on tulossa uusia osaavia vahvistuksia!

Riina Me. (nimimerkki)

Kohta marssii esiin ne odotetut kymmenen viisasta miestä.

Tynkä-Karjalan Antti (nimimerkki)

Kyllä historiallinen tausta on täysin eri kuin tuolloin.

Edellisen vuosisadan alussa Venäjän toimia nimitettiin sorroksi, nyt sitä kutsutaan yhteistyöksi. Valtioviisaus on kehittynyt tai suomen sanojen merkitys muuttunut.

(Voi olla tietysti mahdollista, että jompana kumpana aika yksinkertaisesti vain valehdeltiin/valehdellaan.)

KariT (nimimerkki)

Yli sata vuotta sitten tehtiin laittomasti teko, mutta kansantuomioistuimen "hyväksymänä", nyt tehdään laillinen teko ja sekin on "kansantuomioistuimen päättämä".

Riina Me. (nimimerkki)

Siis Kansantribuuni ottaa ohjat käsiinsä, entä korttelituomioistuimet?

Vieras (nimimerkki)

Aina valehdellaan!

Ilkka Luoma

Onko salaaminen valehtelun esiaste?

Käyttäjän jounisnellman kuva
Jouni Snellman

Katalonian kansa langetti eilen ansaitun tuomion sosialisteille, islamin vastustajille ja itsenäisyysmiehille: http://www.abc.es/20101128/espana/cataluna-vota-ca...

KariT (nimimerkki)

Nyt Luoma räväytti. Uusi kansanjohtaja? Tuo kirjoius menee suoraan ihmisten sydämiin, ainakin useimpien.

Tynkä-Karjalan Antti (nimimerkki)

Tynkä-Karjala kuittaa.

KariT (nimimerkki)

Suur-Suomi kuittaa!

Ilkka Luoma

Natoon liittymättöminä voimme saada Karjalasta paloja ... ehkä Petsamo?

Vieras (nimimerkki)

Puolimaailmaa kuittaa!

J. Gagarin

Nykyhallitus on mandaattinsa kansalta saanut. Bobrikov sai sen keisarilta. Eivät ole vertailukelpoisia asioita.

KariT (nimimerkki)

Oliko Suomi kenen vallan alla laillisesti vuonna 1904?

J. Gagarin

Miksi moista kysyt?

Varmaan tiedät, että Suomi oli silloin lain mukaan Venäjän Tsaarin alainen suurisuhtinaanmaa, jolla oli oma Ruotsin vallan ajalta juontuva lainsäädäntönsä, mutta jonka asema juuri tuolloin oli kyseenalaistettu Venäjän lähettämien manifestien vuoksi.

Bobrikovin murha oli muuten poliittinen menestys. Hyvin harvoin "terrorin" keinoin saavutetaan tuloksia, mutta ilmeisesti venäläisille pätee kova kovaa vastaan parhaiten. Bobrikovin murhan jälkeen tsaari alkoi suhtautua nöyremmin suomalaisten laillisuusvaatimuksiin ja Suomi sai ensimmäiset todelliset valtiopäivänsä, jollaisiksi 1800-luvun alussa määrätyt Porvoon valtiopäivät eivät koskaan muodostuneet.

Toinen seikka sitten on, että ensimmäisen maailmansodan melskeissä tsaari palautti sortoagendansa entistäkin voimakkaammin, mutta se johtikin sitten itsenäisyysjulistukseen.

Vieras (nimimerkki)

Tsaarien Venäjän, joka valloitti Suomenniemen Ruotsilta 1809.

Maalaismummo (nimimerkki)

Suomen sodasta sinulla on vallalla vanhakantainen käsitys.

Ruotsi ei vaivautunut puolustamaan Itämaataan, joten Kymijoen itäpuoliseen Vanhaan Suomeen liitettiin loputkin, eikä tainnut monikaan Itämaassa panna vastaan vaan oli tyytyväinen.
Siinähän syntyi Suomen kansakunta, autonominen suuriruhtinaskunta.

Tane Kaavinen (nimimerkki)

Suomi oli osa tsaarinvaltaista Venäjää, joka kulki jo savijaloilla.

Ilkka Luoma

Bobrikov edusti laillista esivaltaa - tosiasiallisesti.

Vieras (nimimerkki)

Bobrikov edusti Suomen kansan silmissä venäläistä venäläistämismielivaltaa!

antivieras (nimimerkki)

Bobrikov edusti laillista järjestysvaltaa ja Suomen suurruhtinaskunnan päätä, eli Venäjän keisaria.

Tatu K (nimimerkki)

Bobrikovin murha oli murha silloin ja niin se olisi tänäänkin ja siitä on säädetty vankilatuomo ja syntyy rikosrekisteri. Joskus vain murhat ovat kansakunnan silmissä "sallittuja"!

Vieras (nimimerkki)

Monen silmäkulma kostuu tätä luettaessa. Jykevää tekstiä kansakunnan parhaaksi. Vastuuta ja empatiaa, mutta noita on vain suurilla johtajilla. Missä he ovat?

Ilkka Luoma

Kansa haluaa ensisijaisesti turvallisuutta ja vakaata elämän menoa, se ei siedä suuria (tuntemattomia) muutoksia, ja jos niin tapahtuisikin - vaatisi se väkevää johtajaa.

Vieras (nimimerkki)

Kansa haluaa myös sirkushuveja, ja se on muutakin kuin numerolehti ja BB!

Vieras (nimimerkki)

Noissa oheiskuvissa säteilee lämpö ja uhkuu voima. Molemmat ovat osa kansan omaa brändiä, joiden keksimiseen ei tarvittu kallispalkkaisia johtajia, vaan väkevyys kumpusi kansan syvistä riveistä!

Ilkka Luoma

Kuvat valitsin huolella omistani, ei ole copyright ongelmia ;)

Vieras (nimimerkki)

Lentokonekuvassa on hienot ilmavirtatiivistymät, kertoo suurista voimista!

Vieras (nimimerkki)

Erinomaiset kuvat. Noilla kuvatekstiarvoilla pääsee eduskuntaan :)

Ilkka Luoma

Heh, heh ... pannaanpa mieliin ;)

Vieras (nimimerkki)

Voidaan sanoa, että venäläiset loivat Suomelle mahdollisuuden itsenäisyyteen!

Vieras (nimimerkki)

Venäläiset rakensivat Suomeen mm. rautatiet! Tiesittekö?

Ilkka Luoma

Kyllä. Lisäksi sangen kattavan sisävesireitistön.

Vieras (nimimerkki)

Loivat myös majakkajärjestelmät.

Vieras (nimimerkki)

Meillä on kuitenkin tämän hallituksen toimesta vaihtotase vahvasti plussalla, joten ei pitäisi olla mitään hätää. Jatkossa se edellyttää kuitenkin vahvaa talouskasvua!

Vieras (nimimerkki)

Tukeva vaihtotase (tosin mennyt jo miinukselle) juontuu jo Lipposen hallitusten ajoilta ...

Ilkka Luoma

Talouskasvu määrittelemillämme parametreilla on ohitse lähivuosina ...

Vieras (nimimerkki)

Vaihtotase on edelleen plussalla. Lipposen hallituksella ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Lipposen hallitus ei saanut muuta aikaan kuin eläkeläisille taitetun indeksin, josta eläkeläiset ovat tosi kiukkuisia!

Ilkka Luoma

Lipposen hallituksista lähti liikkeelle pitkäaikainen kauppataseen ylijäämäputki ... ja hiljalleen plussalle meni myös vaihtotase. Lipponen voimakkaana demarina sai toverit pysymään palkkamaltissa.

Vieras (nimimerkki)

Plussalla oleva vaihtotase on merkki taitavasti hoidetusta talous- ja rahapolitiikasta; siihen eivät Heinäluomat ja muut tyhjäntoimittajat pysty. Tyhjäntoimittajista hyvä esimerkki on Leena Luhtanen, joka oli oikeusminiteri ilman tuomarinvirkaan oikeuttavaa tutkintoa.

Ilkka Luoma

... ote:

Suomi on nostanut palkkamaltilla historiansa suurimmat vaihtotaseylijäämät [2003: 10% BKT:sta]. Suomalainen insinöörityö on mennyt hyvin kaupaksi. Osaamista on riittänyt ja kysyntääkin toistaiseksi. Käyrä on kuitenkin selvä - ylijäämä laskee koko ajan [2006: 5% BKT:sta]. Tänä syksynä nostimme palkkamme uudelle tasolle. Seuraavaksi nousevat hinnat, ja sitten laskevat velkamme vakuudet - siis asuntojen arvot. Katto tuli vastaan.

...

LINK---
http://ilkkaluoma.blogspot.com/2007/12/taloudessa-...

Vieras (nimimerkki)

Ylijäämät alkoivat todella Liposen hallitusten toimenpiteistä. Niinistö oli tuolloin valt.ministerinä. Hyvin toimiva parivaljakko.

VeliSynkkä (nimimerkki)

Hyvä Ilkka ! HYVÄ eli BRAVO !

NÄIN puhuu mies eikä MÄÄKIJÄ ! Helevette !

Kysymys ! Voisi lähettää tai peräti TEHDÄ nämä mainitsemasi käyrät, tyyliin :
1. Past
2. Present
3. Future ( jotakuinkin KAKSI tavoitepistettä )
- vuosi 2015
- vuosi 2020

VeliSynkkä

http://paholaisencasino.com/
Tulevaisuutta tutkiva Think Tank - Ajattelupaja
http://fi.wikipedia.org/wiki/Y%C3%B6vartijavaltio

Ilkka Luoma

"Tunne eilisesi, jotta tänään voisit tietää jotain, mitä huomenna tapahtuu ylihuomisen tapahtumaksi"!

VeliSynkkä (nimimerkki)

JUUH !
Tämmöttii ne mun vaimonkin SIVISTYNEET YSTÄVÄT PUHUU niissä mööteissään.

Toinen versio on jos muistan mitenkään sinnepäinkään, että:
1. Mistä tulet !
2. Kuka olet ..............ja sitten se varsinainen PAISEOSUUS !
3. Minne sinun pitäisi mennä !

Huah ja Puah !

Pakko tunnustaa, että välillä kaipaa niitä isopankkien toimeksianto legejä kun piti jotain helvetin karkailevaa ja katoilevaa kansainvälistä paskasäkkiä metsästää nakittaa ja häkittäänkin !
Se oli sentään suorasukasen Miehekästä ja Toverillistakin meinkiä. OLI SE !!
Ja väliaikoina pääsi tuttujen kundien kanssa treenaileen ja huilimaankin eri kasarmiolosuhteisiin.

Eikä kyllä ollut lähimainkaan mitään nokkavia koppailijoita selittelemässä elämän vilosohvisia totuuksia ! :-) NIH...

Mutta siis, ONNISTUISKO EES MINKÄÄN NÄKÖSIÄ KÄYRIÄISIÄ ILOKSEMME !

VS

Vieras (nimimerkki)

Lähinnä vaihtotaseen heikkenemisessä on ollut kysymys vuoden 2008 lopulla alkaneesta talouslamasta, jossa aluksi vienti väheni tyystin. Vuositasolla se merkitsi noin 30 %:n vähennystä vientituloissa. Nyt olemme tänä vuonna enää jäljessä noin 10 % vuoden vientiin verrattuna. Kun palkat eivät nouse ainakaan vuoteen, vaihtotase uskoakseni alkaa vahvistua, mutta missään tapauksessa se ei mene miinukselle.

Siinä on meillä avaimet uuteen nousuun Suomen kansantaloudessa!

VeliSynkkä (nimimerkki)

## mutta missään tapauksessa se ei mene miinukselle. ##

Voisiko Veli Vieras hieman perustella OptiEnnustettaan ! :-)

VeliSynkkä

http://paholaisencasino.com/
Tulevaisuutta tutkiva Think Tank - Ajattelupaja
http://fi.wikipedia.org/wiki/Y%C3%B6vartijavaltio

Ilkka Luoma

Voimme hiljalleen unohtaa nk. kasvuntalouden - luonto ei kiitä, eikä ympäristö ymmärrä.

VeliSynkkä (nimimerkki)

Syvällistä ! Bravo !!

VS

Vieras (nimimerkki)

Talousnäkymät ovat todella hyvät viennin osalta viime vuoteen verrattuna; kauppatase ja sen myötä vaihtotase vahvistuvat. Sisäpoliittisilla ratkaisuilla ei tähän ole juurikaan merkitystä tällä hetkellä; työmarkkinoilla vallitsee työrauha, mutta ei jatkossakaan mitään palkankorotusmahdollisuuksia tule olemaan. Kun inflaatio pyörii nollan kieppeillä, muihinkaan etuksiin tai eläkkeisiin ole korotuspaineita.

Niin yksinkertaista se on, vaikka jotkut tekevät siitä vaikean, jopa monimutkaisen. Aikoinaan osasin ennakoida devalvoinninkin ajankohdat melkein yhtä hyvin kuin Suomen pankin asiantuntijat, joskin jotkut päättömät politikot yrittivät sekoittaa pakan vielä pahemmin!

VeliSynkkä (nimimerkki)

KUULOSTAA lohdulliselta, mutta en sano vaan kysyn; mitä tarvitaan että vienti sakkaa ?

Etsin tässä lähinnä herkkyysanalyysia.

VS

Ilkka Luoma

Taloudellinen vauraus lähtee aina jonkun "taskusta", alussa se oli yltiöhalvat raaka-aineet, sitten se oli jalostusasteen nosto, jolloin nuo raaka-aineiden toimittajat joutuivat korkeajalosteiden talutusnuoraan.

Vieras (nimimerkki)

Luoman isänmaallisuus joskus hämmästyttää. Ellei tämä herätä kansallisia aatteita ja päämääriä, niin en tiedä sitten mikä.

Ilkka Luoma

On kansakunnan Isänmaallisuus, se ei ole kenenkään yksinoikeus. Isänmaallisuus juontuu ryhmiin, joilla on yhteinen päämäärä, jota puolustetaan.

Käyttäjän jounisnellman kuva
Jouni Snellman

Puolassa syntyneen ja heikosti suomea osanneen Schaumanin nostaminen kansallissankariksi on nykypäivän suomalaisuusintoilijoilta reilu temppu. Bobrikov tiesi, että aitosuomalaiset eivät herkästi muuta mieltään tai edes ilmaise mielipidettään, mutta toverinsa he ilmiantavat parista kopeekasta. Siksi varsinainen aktivismi jäi pursiseura NJK:n umpiruotsinkielisten jäsenten harteille. (mm. Schauman, Gummerus ja Hohenthal)

Ilkka Luoma

Niin. Tutkittaessa mm. jääkäriliikkeen syntyä, huomaamme jotain mielenkiintoista ;)

VeliSynkkä (nimimerkki)

Ai HELVETTE kun osaakin ollakin mielenkiintoista ! On mun kin esi - isissä näitä jätkiä jotka RUOTTIIN Pohojanmaalta Vaasasta hiihti !
Ja siittä Saksaan Libauhin vai mikä se oli, JÄÄKÄRIKOULUUN !

Kerto se mun vaari et sen faija ja sen badit lähti koska niitä VITUTTI ryssän haju nurkissa ja oli tarveetta ITELLISYYTEEN !

Joo , o !
Nyt ois kaks vaihtoehtoo;
1. Kerrotte meille muillekin huanomuistisille mistä kaikesta olikaan kysymys !
2. Tai ihan vaan kylmän raakasti perustatte yhriistyksen vaikka

ME SALATIEDON POIJJAAT RY

VeliSynkkä
Tulevaisuutta tutkiva Think Tank - Ajattelupaja
http://paholaisencasino.com/

Ilkka Luoma

Tänään kukaan ei osaa likikään ennustaa mitä kansa tekee vaaliuurnilla. Siksi perinteelliset poliitikot ovat hyvin hermostuneita. Kansa on ottamassa päätöksen kahvat käsiinsä. On tapahtumassa äänestyskapina!

VeliSynkkä (nimimerkki)

KANSAN VAALIOHJEET !

Kansalle olisi ehdottomasti kerrottava :
1. Mitä ajatella
2. Kuinka toimia
3. Perustelut

VeliSynkkä
Tulevaisuutta tutkiva Think Tank - Ajattelupaja
http://paholaisencasino.com/
http://paholaisencasino.com/eunrahoituskriisi/

Vieras (nimimerkki)

Väkevä isänmaallisuuskirjoitus!

Vieras (nimimerkki)

Kummankohan ehdokkaaksi kirjoittaja ryhtyy? "Bobrikovin vai Schauman´in"?

Käyttäjän jounisnellman kuva
Jouni Snellman

Hyvä kysymys. Bobrikovin ja hänen edustamiensa Venäjän yhtenäistäjien ja teollistajien hyvät pyrkimykset ovat ymmärrettävistä syistä unohdettu. Bobrikov oli aikansa EU - hän kirjoitti virkaveljilleen ranskaksi ja hänen tyttärensä puhuivat keskenään saksaa. Kauhea venäläistäminen tarkoitti etupäässä sitä, että Suomi pääsisi paremmin osalliseksi Venäjän teollistumisesta. Tämä oli kehittymättömälle ja jo tuolloin kaverisuhteiden hallitsemalle Suomen talouselämälle kauhistus.

Bobrikovin vaimo Jelizaveta Bobrikova vetosi suomenkieliseen proletariaattiin järjestämällä ympäri Suomea Punaisen Ristin soppakeittiöitä. Näin bobrikovilaisuus sai kannatusta myös maanomistusoloista kiinnostuneessa työväenliikkeessä.

Bobrikovin murhaa koskevasta asiakirja-aineistosta on nopeasti pääteltävissä, että Schaumanin hankkeella oli arvovaltaisia suojelijoita.

Ilkka Luoma

Olet selvästi lukenut historiaa ja syvemmältäkin.

Käyttäjän jounisnellman kuva
Jouni Snellman

Kiitos! Selvennykseksi vielä, että Bobrikovin murhan poliisitutkinta keskitettiin Pietariin eikä asiakirjoja löydy Suomesta. Erikoista on esimerkiksi se, että Schaumanin rinnasta tiedetään ruumiinavauksessa löytyneen kaksi luodinreikää.

Ilkka Luoma

Itsenäisyyspäivä lähestyy - kiitämmekö venäläisiä vai itseämme, siis esi-isiämme? Vakava kysymys. Otamme vielä huomioon saksalaisten avun 1918, 1940, 1944 ja 1992 ... on meillä kavereitakin ollut ja on ...

Tatu K (nimimerkki)

Kirjoituksen valokuvat ovat kohdalleen valitut.

Reetta Forsiusberg (nimimerkki)

Valmistautukaamme Itsenäisyyspäiväämme!

Toimituksen poiminnat