Ilkka Luoma Vienti- ja ympäristöteollisuuden hyväksi

Kokoomus repi pelipaidasta hihat!

Pääministerin ei pitänyt ottaa kantaa olemattomaan kirjoitukseen hihamerkeistä. Nyt YLE radiossa annettu kannanotto paljasti Jyrkin suhteellisuusymmärryksen tai -ymmärtämättömyyden. Persujen julkisuustavoittelukampanja onnistuu sitä paremmin mitä "ylempää" otetaan kantaa hihamerkistöön; puuttuu enää, että Sauli pärähtää Linnasta.

 

Kataisella olisi tärkeämpääkin tekemistä - nyt Kokoomus on Jykän johdolla repimässä maatamme kahtia - nyt vieläpä hihamerkitkin repäistiin esille. Maamme hallitus voisi hihamerkkien tuskassaan mieluumminkin miettiä meille yksilökohtaista otsanumeroa yhteiskunta- ja ympäristökelpoisuudestamme - minkä jäljen jätämme kulutuksena ja millaisen tuotoksen aikaansaamme yhteiskunnallemme maksettuina veroina ja käytettyinä yhteiskunnan palveluina. --- 

 

[U] Raimo Sailas jyrisi meille vaikeampia aikoja, sitten Jatkosodan. Sailas on demari, Jutta on demari ja Jyrki repii kokoomuslaisena Suomea kahtia jakaen ostovoimaa niille joilla on töitä ja jakaen tihentyvää niukkuutta heille, joilla ei juuri mitään enää ole. Kulutus ei kasva, ihmiset jemmaavat säästyvät rahat sukanvarteen ja Kataisen johtama tuloveroalennus kävi koko kansakunnan nilkkaan. Valitettavasti, sanoisi talousveneestä pudonnut nobelisti Ahtisaari.

 

Kansakunta jakaantuu menestyjiin, toisten kustannuksella ahnehtiviin sekä peruspuurtajiin, joiden sietokykyä koetellaan syksyn palkkaratkaisuissa. Toiselle puolelle jäävät väsyneet, kaikkensa antaneet ja he, jotka eivät päässeet edes alkuun. Vanhemmat juoksivat niin kovaa menestymisen eteen, että osa jälkikasvusta jäi asemalle, josta junia lähtee harvakseltaan.

[31052007] Viimeisissä tutkimuksissa nuoriso on osoittamassa vastuullisuutta ja huomiokykyä myös muualle kuin itsellensä. Jotkut kutsuvat sitä vastuulliseksi markkinataloudeksi. Oikeistopiirien viljelemä vastuullisuus on vain jäämässä puolitiehensä; pelkiksi sanoiksi - uusi vedenjakajahallitus on merkittävän suunnan näyttäjä - nyt ratkaistaan kahteen osaan jakavan yhteiskuntarailon laveneminen tai supistuminen.

Edelleen tutkimuksissa on huomattu yhteenkuuluvuuden olevan tärkeimpiä ominaisuuksia, mitä samakantainen kansakunta itselleen toivoo. Yhteenkuuluvuutta ravitaan voitoilla, menestyksellä ja tunteella, jossa huomaamme olevamme hyviä ja jopa parhaita. Suomi on sohvakaukaloiden luvattu penkkiurheilumaa. Meille menestys radoilla ja kaukaloissa kuin mäissäkin on ollut elämän "tosi on" -koitoksia.

 

Kirkkokin huomaa rahan ja ihmiset

Enemmistö uskoo kirkkoon ja haluaa maksaa veronsa turvatakseen siunatun maan viimeiseksi leposijakseen. Maallistunut ja sopeutunut valtionkirkko on aktivoitumassa huomattuaan, että tuloskatoa on havaittavissa jäsenluetteloissa. Kirkko on ottanut luontevan osuuden myös vastuullisuudessa omiin varoihinsa ja halua antaa esimerkkinsä talouselämälle, jossa qvartaalit ovat sokaisseet silmät näkemästä luonnon metsää harmonian puilta.

Nuoriso joutuu elämään vielä silloin, kun nyt suurimmat luonnontuhoajat ovat jo kirkollisverojensa myötä siunattuun maahan kätketyt. Vastuuta kantavat huomiselle eläjät, tämän päivän kiihkorytminen elämäntapa ei enää sovi vastuuta ottaville huomisen puurtajille ja hengen ravintoa kansakunnalle jakaville. Kirkko joutuu huomioimaan kansan tarpeen saada yhteenkuuluvuutta myös henkisen aterioinnin puolella - karsima kohtaa ryhmähenkeä sytyttävien osallistujien taholta. Kirkko ja uskonnot saavat aktiivisia saarnaajia kohentamaan yhteishenkeä.


Yhteishenki kasvaa myös taisteluista voitoista ja mestaruuksista – mitä tapahtui superviikonloppuna?

Suomessa oli superviikonloppu. Me saimme menestystä jäisillä kentillä ja asvalttiradoilla. Koko Euroopan keskipisteenä oleva Euroviisutapahtuma lisäsi tunnettuutta meistä omanlaisistamme suomalaisista, joilla on kyky tiukalla hetkellä venyä uskomattomiin suorituksiin, kuten historiammekin todistaa. Kansakunta menestyy esikuvista, joista saadaan identiteettiä ja suomalaisuutta taisteluun paikasta auringossa.

 

Taloudellisesti kahtiajakaantunut kansakunta

Taloudellisesti kahtiajakaantunut kansakunta tuottaa koko ajan työstänsä ja osaamisestansa mittavaa ulkomaankaupan ylijäämää, joka mahdollistaa ainakin osittaisen hyvinvointiyhteiskunnan ylläpidon. Juuri nyt vallalla oleva tehotalouden kuuri vääriin osoitteisiin kotiutuvine voittoineen jakaa kansakuntaa rahallisiin menestyjiin ja hiljaisiin, joille ei riitä notkuvista pöydistä kuin murusia. Käänne pitäisi olla tasavaltaa johtavan hallituksen käsissä. Ei tulisi unohtaa, että kansakunta jatkuu hallituksen ulkopuolellakin, kuten myös vanha sanonta kehä III ulkopuolisesta elämästä aika-ajoin viisaasti osoittaa olemassa oloaan.



Yhtenäinen kansakunta sietää vaikeita aikoja

Yhtenäinen kansakunta kykenee taistelemaan asemastaan vaikeissakin puolustustaisteluissa. Nyt puolustamme omaa suomalaista työtä, suunnittelua ja osaamista. Nyt taistelemme itsellemme menestystä myös voittajan identiteettinä niin kaukaloissa kuin radoilla.

Suomi osaa uudistua, kuten viihteessä Euroviisuvoitto 2006 todisti. Suomi kykenee tuottamaan maailman suurinta ja parasta - kuten Nokia osoittaa. Suomalaiset osaavat myös vaikeimpia ja monimutkaisimpia asioita - kuten maailman parhaat loistoristeilijät todistavat. Suomi osaa taistella sallitusti ilman väkivaltaa ja toisten tappamista. Emme tarvitse sotien liittoutumia, me tarvitsemme pinnalle pyrkivää yhteenkuuluvuutta, jota ravitaan sodista jaloimmissa - kaupankäynnissä ja urheilussa.



Kahtia jakaantuvaa kansakuntaa paikataan menestyksellä ja voitoilla

 

Näitä voittoja on ollut nyt tarjolla - tilaisuuksiin tulee tarttua, kuten ymmärrykseen, että kaltaisemme kulutuskäyttäytyminen levitessään koko maapallolle tuhoaa ympäristömme. Suomalainen suuri taistelu on ympäristön osaamisen kehittämisessä - se on meille uusi haaste ja uusi "nokia".

 

Meillä on ainutlaatuinen asema olla puolueettomana suurien kauppamaiden Kiinan, Saksan ja Venäjän asiantuntijoina, jolloin meille lohkeaa juuri se asema, mikä meillä kokomme ja osaamisemme puolesta kuuluu. Voitot ovat makeita ja ilman yrittämistä ja yhteenkuuluvuutta niitä ei saavuteta.

Ilkka Luoma
http://ilkkaluoma.kuvat.fi
KESKUSTELU --- TIEDE

--------------------------------
Kuvakokoelma ylläolevaan kirjoitukseen,
kuvia saa käyttää vapaasti kirjoituksen yhteydessä [ Copyright by Ilkka Luoma 2006 ja 2007 ]

Kuva 1
--- http://www.flickr.com/photos/ilkkaluoma/494809794/ --- IMG_0845.JPG

Kuvateksti
Merkki suomalaisesta Euroviisusta 2007 on esiintyjämme markkinointi viestinviennin maksuosoitukseksi kirjeen yläkulmaan. Lordi toi Suomelle himoitun isännyyden - tämä epäilemättä kohottaa Suomen tunnettuutta Euroopassa ja maailmallakin. Hanna pääsi viidenneksi - näin ennustettuna.

Kuva 2
--- http://www.flickr.com/photos/ilkkaluoma/494809852/ --- IMG_0224.JPG

Kuvateksti
Suomi on jääkiekon intohimomaa - menimme sekaisin 1995, kun ensimmäinen maailmanmestaruus syntyi - syntyykö nyt huomenna [ su. 13.05. ] toisinto, jos näin - Suomi sekoaa ja kansakunta tulee yhtenäisenä kaduille huutamaan riemuaa. Voitto on makeaa ja Maamme-laulu soljuu suloisesti korviimme.

Kuva 3
--- http://www.flickr.com/photos/ilkkaluoma/494809812/ --- DSC_4532.JPG

Kuvateksti
Suomalainen ei näe kuin vilauksen formuloista, jota tämä katajainen, mutta viime kädessä hyväntahtoinen kansa rakasti Häkkisen valtakautena. Ehkä Häkkinen edusti tyypillistä suomalaista luonnetta, hän oli taistelija, joka myös osasi voittaa ja toi meille himoittua Maamme-laulua olohuoneiden sohville. Kuvassa Suomen ainut Formula 1 tapahtuma vuodelta 2006, jolloin markkinointimielessä Toyota toi sirkuksen pienoiskoossa Helsingin kaduille - ja tapahtumaa seurasi uskomattomat 60.000 katsojaa! -- Kimi Räikkönen sai Espanjasta 2007 ylimmän korokkeen - ennuste [ 12.05. ] --

Kuva 4
--- http://www.flickr.com/photos/ilkkaluoma/494809796/ --- DSC_4605.JPG

Kuvateksti
Voidaan sanoa, että lintu oli kansankunnan kaapin päällä, tarpeillaan tai sitten ei. Tiukan paikan tullen suomalaiset tarvitsevat karismaattisen hahmon, johon turvataan ja joka yhdistää kansakunnan. Nykynuoriso tutkimusten mukaan haikailee yhteistoimintaa ja ryhmähenkeä. Missä on meidän tämän päivän Mannerheim?

Kuva 5
--- http://www.flickr.com/photos/ilkkaluoma/494866231/ --- DSC_2248.JPG

Kuvateksti
Lordeja tuettiin, kun heitä lavalle saatettiin ilmaiskonserttiin, johon kerääntyi Lordifaneja jopa 80.000 - samalla muuten tehtiin karaoken maailmanennätys lukumäärässä. Lordi uudisti Euroviisut ja osoitti Euroopalle, että suomalainen innovaatio ja kokeilun into sekä - halu kantavat menestystä.

Kuva 6
--- http://www.flickr.com/photos/ilkkaluoma/494866243/ --- DSC_5960.JPG

Kuvateksti
Espoossa kohoaa rakennus vailla vertaa, sen puhtaus ja valkoisuus sisältä suorastaan häikäisee yhteenkuuluvuutta. Tässä kirkossa ei ole naispappeusongelmia - siellä on sen sijaan joukko ihmisiä, jotka tuntevat turvaa omasta keskinäisyydestänsä. Oma virallinen valtion kirkkomme on ikääntyneen nahan luomisen tuskassa - karisma ja kuulijoiden sisäänvetokyky saamaan henkistä ravintoa todellisiin tarpeisiin on haennassa. Milloin alkaa uusien karismaattisten pappien uusi aikakausi, ...jotka valavat kuulijoihinsa uskoa, huomisen varmuutta ja seurakunnan yhteishenkeä?

Tunnisteet:

 ALISTUMINEN, KILPAILUVIETTI, MARKKINATALOUS, VASTUULLINEN, VOITTAMINEN, YHTEENKUULUVUUS

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

2Suosittele

2 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (238 kommenttia)

Alexius Manfelt

Asiaa! Kirjoitta Luoman Ilkka.

Vieras (nimimerkki)

Komppaan tuota mielipidettä!

Vieras (nimimerkki)

Ilkka Luoma kirjoitti nyt sen asian auki, minkä sadat tuhannet ovat alitajunnassaan jo tienneet. Kokoomuksen politiikka ajaa vain noin 20 prosentin asiaa, palautuuko se maanpinnalle nyt persuvoiton jälkeen. Kokoomuksen verolinjaukset tuhosivat Suomen kansan yhtenäisyyden. Katainen tulee meille todella kalliiksi!

Ilkka Luoma

Viimeisen tiedon mukaan tutkiva journalismi on vihdoin ottanut tutkittavakseen nuo Kataisen onnettomat vakuuttelut joululta 2007, jolloin hän tuoreena valtiovarainministerinä ei ilmeisesti oivaltanut ottaa tosissaan Suomen Pankin nimenomaisia varoituksia!

Ilkka Luoma

Suomen suurin puolue on nukkuvat - yli 30 prosentin kannatus, miten saamme heidät uurnille? Jos niin kävisi, eduskunta muuttuisi kerrasta ja todella merkittävästi - Kokoomushegemonia poistuisi, varsinkin, jos vasemmisto ymmärtäisi yhdistyä! Näin persut nousisivat ratkaisijan asemaan!

Vieras (nimimerkki)

Samma här! Siis sama täällä på finska.

Vieras (nimimerkki)

Taloustutkimus Oy:n omistaa kokoomuksen kansanedustaja Eero Lehti.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Eero_Lehti
Kokoomuksen hallussa olevat Propaganda-lehdet!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Lehtiyhtym%C3%A4
Puolueiden kannatusarviot.Ylen Taloustukimukselta tilaama: http://www.yle.fi/tvuutiset/uutiset/upics/liitetie...
Tässä aidon kansalaiskyselyn tulokset:
http://www.gfxpoll.com/viewpoll/7883-mita_puoluett...

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Joskus on hyödyllistä uusia kirjoituksia, kun ensimmäisellä kerralla asia ei tule ymmärretyksi ;)

Vieras (nimimerkki)

Komppaan tuota täysin rinnoin!

Vieras (nimimerkki)

heh, heh ... naiskirjoittaja ;)

Vieras (nimimerkki)

Hyvin on aikoinaan asiat ennustettu!

Vieras (nimimerkki)

Kuka laskee täysin rinnoin kokkareiden aikaansaaman laskun kansantaloudellemme ja yhteiskunnallemme?

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Jos olemme inhorealisteja, niin Katainen toimii täysin oikein, ja nimenomaan omaa kannattajaryhmäänsä kohtaan, joita on kaikista äänioikeutetuista noin 13 prosenttia!

Ilkka Luoma

Kataisen malli toimia on kuitenkin lähimpänä rehellistä poliitikkoa!

Ilkka Luoma

Moni tietää, mutta media vähän kirjoittaa Jyrki Kataisen raskaasta arviovirheestä jouluna 2007, jolloin hän vakuutteli kansalle, että jenkkien sub-primekriisi purjehtii Suomen ohi - tältä pohjalta Jykä sääti verotuksen. Kuinkakohan kalliiksi Katainen vielä tulee Suomen kansalle?

Vieras (nimimerkki)

Hyvin kaliiksi, hän siirsi veronalennuksilla hätää kärsivien rahat rikkaiden taskuun, tai paremminkin sukan varteen. Tuon rahan piti tulla kulutukseen, mutta se meni sijoituksiin. Raskas virhe Kataiselta!

Vieras (nimimerkki)

Taloudellisesti ja henkisesti repivänä hyvin kalliiksi!

Leenu Liimatainen (nimimerkki)

Mikäli tuo asia tulisi laajasti julkisesksi, kaataisi se Kataisen mahdollisudet pääministeriksi.

Vieras (nimimerkki)

Tähän mennessä värin valittu verolinjaus on maksanut kansakunnalle jo noin 5 miljardia euroa. Miksi Katainen on suosituin pääministeriehdokas?

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Jykä säätää taas verotusta, samoin teesein kuin 2007. Kuinka kalliiksi Katainen tuleekaan kansantaloudellemme?

Ilkka Luoma

"Ensimmäinen virhe on vielä usein vahinko ja tottumattomuutta, mutta toinen samanlainen on tyhmyyttä"

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel
Käyttäjän kone70 kuva
mika tiihonen

Kyllä tuo Kataisen : "Ei koske Suomea " on jäänyt elämään, ainakin politiikkaa seuraavien ei-Kokoomuslaisten keskuudessa. Taloussanomien kommentointiosion vakiokommentti.

Ilkka Luoma

Miksiköhän tuota Kataisen onnetonta lausahdussammakkoa ei otettu esille vaaleissa?

Ilkka Luoma

Kataisen veropäätökset repivät Suomen kahteen leiriin - hyvä osaisiin, joille kertyi entistä enemmän ja vähäosaiset, joilta viedään se vähäinenkin pois.

Vieras (nimimerkki)

Veroalea eipitänyt järjestää, vaan otettu velka piti kohdistaa työllisyystöihin, mm. korjaamaan ratoja suurnopeusjunille.

Vieras (nimimerkki)

Suomessa ei voi kuolla tahtomattaan nälkään!

Vieras (nimimerkki)

Katainen ei edes itse ymmärtänyt, että repi Suomen kahtia!

Vieras (nimimerkki)

Tänään Hesari todisti tuon oikeaksi. Tiesiko Luoma jo etukäteen Hesarin artikkelin taustatiedot?

Vieras (nimimerkki)

Porukalla äänestämään, jos on auto niin voi antaa kyydin sellaisille joilla ei välttämättä ole mahdollisuutta päästä liikkumaan, mahdollistaa niille kyydin joilla ei ole varaa bussilla ajella, ihmisille joilla on vaikeaa liikkuminen, tai asuvat syrjässä jne..

Nyt tarvitaan sitä yhteishenkeä ja auttamisenhalua, itse ainakin aion pitää huolen että saan autettua mahdollisimman monen halukkaan äänestämään, voisi sanoa tässäkin että omia ei jätetä.

Vieras (nimimerkki)

Meni asiaan, ja kerrasta tiedettynä jo nykyhallituksen perustamisesta alkaen.

Leenu Liimatainen (nimimerkki)

Katainen saa suurimman kannatusprosentin seuraavaksi pääministeriksi.

Ilkka Luoma

Kataisen stressimittarit ja protestipuolue tuskailee "neekeriukko" sanan kanssa, onko Suomi saanut uuden termin "hakkaroida" ...?
...

Kansakunnan ja Jyrki Kataisen stressimittarit
14.05.2009 - 08:58
Cc: timo.soini@eduskunta.fi ; risto.korhonen@eduskunta.fi ; paavo.vayrynen@formin.fi ; paavo.arhinmaki@eduskunta.fi ; jutta.urpilainen@eduskunta.fi ; eero.heinaluoma@eduskunta.fi ; erkki.liikanen@bof.fi ; matti.vanhanen@vnk.fi ; jyrki.katainen@vm.fi ; petri.kejonen@yle.fi ; jari.korkki@yle.fi
Sent: Saturday, May 09, 2009 1:06 PM
Subject: KANSALAISMIELIPIDE --- Kansakunnan ja Jyrki Kataisen stressimittarit
....

(YLE TV 1 Ykkösaamussa 9. toukokuuta 2009 haastatteli valtiovarainministeri Jyrki Kataista (kok.); - sähköstä, stressistä, vahvasta taloudesta, elvytyksestä ja monista asioista, joissa hyvinvoinnin vahvistus oli visiona esitetty uudellekin hallitukselle - johon toimittaja maalaili Kataista pääministeriksi)

[ ... nykyisen vedenjakajahallituksen päätöksistä kärvistelevät kansalaiset eriarvoistuvat kulutusjuhlinnan ja ruokajonojen välille. Työttömyys kasvaa, kulutus vähenee ja osa kansakunnasta on väsynyt materiaalisen markkinatalouden kasvupuheisiin. Rajallisessa maailmassa loputonta kasvua ei ole ... ]

Katainen ennusti jouluna 2007 1/, että Suomi välttyy USA johteiselta vakuudettomuusroskalaina-aallon mainingeilta ja ongelmilta. Puoli vuotta myöhemmin kansa koki lama-aaltojen ensimmäiset väreet. Suomen Pankki varoitti samaisena jouluna lähestyvästä taloustaantumasta 2/ - laski jo tuolloin stressimittarointia pankkeihin päin. Miksi Katainen ei kuunnellut tai kuullut varoituksia?

Nykyinen vedenjakajahallitus kulkee aina vähintään puolivuotta jäljessä reaalitaloudesta. Varovaisuus on joskus hyve ja se hidastaa, mutta se voi myös dramaattisesti vaikeuttaa toimia huomisen korjausliikkeisiin. Poliitikot ovat varovaisia, saadakseen ääniä.

Äänet joko nostavat parrasvaloihin tai niiden puute palauttaa normaalien kuolevaisten joukkoon. Pelaavatko nykyiset hallituspoliitikot peliä "kansalaisten selkänahasta" ymmärtämättä lopulta missä mennään ja mitä tahdotaan? Kalluppikannatus ei aina jaksa vaaleihin saakka.

Kasvu jatkumona on mahdoton parametri talouden yhtälöissä. Jatkuva ja lisääntyvä kulutus on täysin mahdoton parametri kansalaisten henkisen hyvinvoinnin yhtälöissä. Nykypoliitikkojen työkalu- ja excel-valikoimissa ei ole parametreja, joille tavalliset ihmiset ovat antaneet nimityksiä: Yhteenkuuluvuus 3/, hyväksytyksi tuleminen, joukossa arvostusta nauttiminen ja tarpeelliseksi tunteminen.

Lähestymme EU-vaaleja ja Katainen tarjosi kielitaitoa, vaikuttamisen osaamista ja fantastista esilletuloa henkenä, jossa työ on kaiken mittari ja kaiken hyvinvoinnin lähde. Tässä asiassa Katainen on täysin oikeassa - kansa on tarkoitettu tekemään työtä. Työ tunnetusti vapauttaa liiasta vapaa-ajasta. Lisäksi Katainen halusi vihjaavasti torpata EU-änkyröinnin.

Kuinka ihmiset motivoidaan tähän syömisen ja suvunjatkamisen jälkeen tärkeimpään tehtäväänsä - tehdä työtä. Nykyinen hallitus suuntaa ostovoimaa niille, joilla sitä jo ennestään on - alentamalla veroja. Tämä kierteistää säästämisen nousuun - hyvä sekin, sillä se vähentää kulutusta 4/ ja ympäristöä sen myötä ympäristöä tuhoavia päästöjä. --- Kuinka Katainen muuten perustelee sen, että säästäminen on yhtä suurta vähemmillä nettoansioilla kuin suuremmillakin?

Veronalennukset eivät edesauta vähäosaisia, joita on yhä enemmän - soppajonot kasvavat ja EU-avustuspaketit käyvät pyydyksiin. Hallitus jakaa kansaa kahtia, ja tässä piilee suurin vaara ja suurin virhe - ajatellen kansakunnan kokonaisetua ja yhtenäisyyttä.

Seuraava hallitus ei ole nykyisen kaltainen. Uusi kahden vuoden päästä valiintuva hallitus on hätätilahallitus, ja siellä ei äänienmetsästys ole tapetilla. Uusi hallitus tulee kokoamaan kansakunnan rivit yhteen. Emme voi työntää ongelmia toisaalle, toteamalla, että ne syntyivät muualta.

Seuraavan hallituksen ministerit eivät ole perinteellisiä poliitikkoja, vaan toimeenpanijoita. Asialista on erittäin pitkä ja hyvin kivikkoinen. Päätöksien alle tulevat koko perinteellistä "hyvinvointiyhteiskuntaa" järisyttävät toimet. Väestöpyramidi, työnteko, työhön osallistumisvelvoite, suunnattu määrätietoinen opiskelu, kulutus- ja haittaverot 5/, ikääntyminen ja terveydenhoito- kuin viimeisten elinvuosien hengissä pitämisen ylläpitokulut. Syntyvyyskin pitää saada nousuun.
...

Lisää nykyisille poliitikoille epämieluisia tehtäviä?

Eikä tämä jää tähän - päätöksiä on tehtävä oikeuslaitokseen, yhteiskunnan rooliin avainaloilla, jopa valtiolle haltuun ottoihin. On päätettävä maahanmuutosta ja työvoimapulasta hoiva- ja palveluyhteiskuntana. Suuri asia on päättää kilpailukyvystä, osaamisesta ja taistelutahdosta pärjätä globaalissa työn tekemisen uusjaossa. Päätöksien pitäisi vielä synkronoitua Brysselin kanssa.

Uuden hallituksen on päätettävä suhteista naapurivaltioihin, on pysyttävä sotilaallisesti sitoutumattomana, on ylläpidettävä vähintäänkin uskottava kokonaispuolustus ja on ylläpidettävä yksi Euroopan suurimmista reserviarmeijoista.

Lista ei lopu tähänkään - on kannustettava Suomi pois maailman lihavimpien joukosta, on kannustettava kansalaistoimintaa lisäämään aktivismia. On löydettävä fyysistä tekemistä - kansa on saatava pois sohvien nurkista. Suomalaisuuden arvostustakin on lisättävä.

On lisättävä kansalaisuteliaisuutta 5/, on lisättävä tahtoa olla uhrautuvaisempi ja on pakosta lisättävä halua olla vähemmän ympäristöä kuluttava. Lopuksi on pakko huomioida ympäröivä luonto - kyettävä esimerkiksi muille ja vähentää ekologisen jalanjälkemme kokoa luontoon per capita, sellaiselle tasolle, jotta voimme rehdisti vaatia sitä myös muilta.

Kuten näemme tie on miltei ylivoimaisen vaikea ja näihin operaatioihin eivät nykyiset puoluepoliitikot pysty ilman suurta asennemuutosta. Kansa päättää ja ottaa asian haltuun ja valitsee tekijätoteuttajien hallituksen. Näin kansakunta löytää kadonneen identiteettinsä - eikä tarvitse brandityöryhmiä etsimään sellaista, mitä ei ymmärretä. Kansa tietää oman brandinsa ja se on tahto olla suomalainen, ollen siitä vieläpä ylpeäkin - sen on meidän "brandi".

Emme mobilisoidu yksin - koko maapallon ja kaikkien kansojen on löydettävä tahto voittaa yhteiset yhdessä tehdyt uhat ja korjata ne. Korjaamme omat virheemme ja korjaus aloitetaan omasta reviiristä. Se mitä luonto meistä riippumattomana tekee - sille emme mahda mitään - se on kohtalomme ja tähän stressimittariin meidän on sopeuduttava.
...

1/ ... http://ilkkaluoma.vuodatus.net/blog/1630030 ...
1/ ... http://ilkkaluoma.vuodatus.net/blog/1722469 ...
2/ ... http://ilkkaluoma.blogspot.com/search?q=mukana+on+... ...
3/ ... http://ilkkaluoma.blogspot.com/search?q=Yhteenkuul... ...
4/ ... http://ilkkaluoma.vuodatus.net/blog/1844230 ...
5/ ... http://ilkkaluoma.blogspot.com/search?q=Uteliaisuu... ...
...

Ilkka Luoma

...

Mielipidekirjoitukseen liittyvät kuvakansiot -
Copyright by Ilkka Luoma - kuvia saa käyttää vapaasti ylläolevan kirjoituksen yhteydessä ---

Kuvakansioalue 1
Nykyinen eduskunta, kun se tekee päätöksiä A, B ja C

A
... http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/27ed6+ilkka-luoma-... ...

B
... http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/28h8o+ilkka-luoma-... ...

C
... http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2au3p+ilkka-luoma-... ...

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Tyly kokemattomuus iski Jykään kun vuoden 2007 virheet teki!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

SAK ja EK naureskelevat itselleen, kun maksavat jäsenistönsä kautta Jykän veronalennukset kohoavina välillisinä veroina ja kuntaveroäyreinä!

Ilkka Luoma

EK:laiset saavat aina pidemmän korren, koska heille jää kuitenkin selvästi enemmän käteen! Verorasitteet kolahtavat aina eniten keskiluokkaan, joita "duunareissa" on aina eniten! Mainittakoon, että "duunareihin" luetaan myös virkamiehet, opettajat (jne) ja pikkupomot.

Vieras (nimimerkki)

Kerrasta kaikki selvää. Miksi mitään ei kuitenkaan tapahdu, vaan kansakunta on vähemmisrönkokoomuksen hallinnassa, vain reilu 20 prossaa kurittaa Suomea.

Ilkka Luoma

Kokoomuksen todellinen kannatus kaikista äänioikeutetuista on vain reilu 13 prosenttia!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Mutts Kokoomuksella on eniten kansanedustajia, ja sillä siisti. Kansa on äänestäjinä puhunut.

Ilkka Luoma

Ja puhuu konservatiiveina seuraavan kerran Saulin presidentiksi.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Kansa voi yllättää, Paavosta tulee presidentti!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel
Vieras (nimimerkki)

kuinka paljon internet antaakaan luovuudelle ja "luovuudelle" tilaa, pelkästään linkityksien avulla :)

Vieras (nimimerkki)

Heh, joo, luovuutta nähdään täälläkin plokissa Arhinmäen pyllyinä ja Sikalan narsistisina juttuina.

Vieras (nimimerkki)

On individualistinen ja kollektivistinen luovuus. Näissä käydään seuraava henkien taistelu, jossa materialismi kaatuu ympäristöllisenä mahdottomuutena.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Linkitys osoittaa kirjoitetun sanan laiskuutta.

Ilkka Luoma

Pieni kirjoitustekninen kommentti:

jos liittää linkin, voisi laittaa lyhyen selosteen mitä linkin alta paljastuu :)

Vieras (nimimerkki)

Miksi kukaan ei paljasta Kokoomuksen vaalikähmintöjä, pelkääkö media mainostulomenetyksiä?

Miksi kukaan ei tutki Mari Kiviniemen ja Peab-Seiconin yhteisiä vaalirahoituskuvioita?

Vieras (nimimerkki)

Peab-Seicon Oy (mm. Kiasma Helsingissä) juontuu seinäjokelaiseen rakennusyhtiö Seiconiin, jonka omistaja/toimitusjohtaja oli Antti Peltoniemi, olisiko hänellä kytköksiä Mari Kiviniemeen? Molemmat ovat Etelä-Pohjanmaalta.

Vieras (nimimerkki)

Tarkoitin vain, että voitaisiin kysyä ja tutkia antoiko Peab-Seicon tukirahaa Kiviniemen kampanjaan 2007, ei muuta, ei se ole väite, vaan kysymys!

Ilkka Luoma

On luonnollista, että maakunnan liikemies tukee maakunnan omaa ehdokasta.

Vieras (nimimerkki)

Media voisi kopaista Peabin ja Kiviniemen siteet?!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel
Jouni Haimi

Entäs sitten vaikka antoikin jos se on lain säädösten mukaantehty niin silloin sillä ei oikeastaan ole mitään väliä. Ja jos vieras muuta väittää niin voi lopettaa vihjailiun ja todistaa asian.

Sekin on demokratiaa että voi tukea taloudelliisesti puoluetta tai ehdokasta nin halutessaan.

Ilkka Luoma

Onneksi tuo ei ole väite, muutoin siitä voisi joutua edesvastuuseen. Tänään ei netissäkään aivan mitä tahansa kirjoitella. Kytkösarvelu on yllättävä, mutta looginen - ilmeisesti todisteita ei ole?

Vieras (nimimerkki)

Netti katoaa aika kalpeaksi, jos täältä lakaistaan kaiken maailman hörhöt pois.

Vieras (nimimerkki)

"Ikuinen riita: Nimellä vai ilman"

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Nimellä, mutta millä nimellä!

Ilkka Luoma

Ei tutki, kun ei tiedä. Pitää olla varovainen väitteissään, pitäisi olla faktaa pohjalle, kun arvioita tai oletuksia esittää!

Ei tutki, kun ei tiedä. Pitää olla varovainen väitteissään, pitäisi olla faktaa pohjalle, kun arvioita tai oletuksia esittää!

TESTI

Vieras (nimimerkki)
Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

TESTI medialle, TESTI Usarille!? -ko?

Vieras (nimimerkki)

Luuleeko joku, että kaikki luurangot ovat jo kaapeista löytyneet? Hui hai, niitä on vielä kasoittain. Jokainen luuranko tuo Soinille lisää ääniä!

Ilkka Luoma

Toisten kaapit ovat vain paremmassa jemmassa, tai sitten niin härskisti esillä, ettei niitä edes hoksaa huomata!

Vieras (nimimerkki)

Soini saa ääniä, mutta entä muut persuehdokkaat, kun kukaan ei niitä tunne.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Näytti saavan mukavasti ääniä, kolmanneksi suurin, mutta missä ovat eduskuntateot?

Vieras (nimimerkki)

Saattoi olla, että Mari Kiviniemi ollessaan ulkomaankauppaministerinä autooi takaisimaksavasti Peab-Seiconin toimitusjohtajaa vaikeissa ulkomaan saatavissa, mutta sehän tuotti rahaa Suomeen :)

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Antti Peltoniemi oli EK:n Kiina-ryhmän puheenjohtaja samaan aikaan kun Mari Kiviniemi tuurasi äitiyslomalainen Paula Lehtomäkeä ulkomaankauppaministerinä! Mitä näemmekään?

M. Kaksonen (nimimerkki)

Media on noita tutkinut, mutta ei uskalla julkistaa, koska pelkää mainostulojen romahtavan.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Kaksonen, olet oikeassa. Paperilehtien levikit pienenevät ja mainostajien osuus on entistä tärkempi ja Kokoomus on Suomen rahapuolue, josta kajahtaa ja jyrähtää jos porvarien etuisuuksia karsitaan!

Leenu Liimatainen (nimimerkki)

Kokoomus on ammattilainen asioiden piilottelussa, laillisesti. Eivät bolleet niin tyhmiä kuin muut. Yksinkertaista. Media lisäksi pelkää mainostulojen pienentymistä, Kokoomus on kuitenkin se Suomen rahapuolue.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Milloin alkaa Kokoomuksen alamäki?

Vieras (nimimerkki)

onko kukaan oikeasti selvittänyt huhut Kataisen valtakirjaväärennöksistä?

Ilkka Luoma

Vanha kaluttu juttu. Kataisen valtakirjaväärennös on loppuunkäsitelty.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Ei ole. Se pitää saattaa koko kansan tietoisuuteen!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Miksi media ei oivaltanut tätä vaalimainosyhteyttä?!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Kokoomuksen vaalisotkut ja -kähminnät sattuisivat niin pahasti rahapiireihin, ettei poliisi eikä syyttäjä uskaltane niihin kajota?

Ilkka Luoma

Tutkimuksen aloitus riippuu usein siitä, kun arvioidaan tutkittavan mahdollisuudet käytää huippulakimiehiä!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Emme kuitenkaan elä USA:ssa!

Ilkka Luoma

Vakava huomio - Kokoomus tulee olemaan suurin puolue seuraavista eduskuntavaaleista, koska demarot eivät ymmärrä yhtyä Vasureihin ja Keskusta näivettyy vaalirahakähmintöihin. Muilla ei ole juurikaan sijaa, PAITSI, jos kansa on päättänyt nyt tehdä Muutoksen, voi persut nousta uskomattomaan 20 prosentin luokkaan, hyvillä ja USKOTTAVILLA ehdokkailla, jolloin Kokoomuksen raskaat virheet verotuksen ja Naton osalta eivät pääse toteutumaan...

- on jopa mahdollista suuren persuvoiton jälkeen jättää Kokoomus oppositioon, vaikka olisi suurin puolue! On muistettava, että Kokoomus saa tasan varmasti vähintään 20 prosentin osuuden, koska noin paljon on sellaisia joilla menee Kokoomusoppien mukaan hyvin ja Kokoomus ajaa juuri heidän etujaan voimakkaasti.

Ilkka Luoma

Vieras (nimimerkki)

Vastaavan syyn vuoksi Katainen punnaa Suomea Natoon. Suomen kansasta vain 27 prosenttia haluaa Natoon, mutta tämä riittää Kokoomukselle ja Kataiselle, sillä 27% riittää pitämään Kokoomuksen Suomen suurimpana puolueena, muu kansa ei Kataista kiinnosta ja se ollaan huomattu!

Ilkka Luoma

Tässä suhteessa Katainen on rehellinen Nato-ajatuksilleen, vaikka suurin osa kansaa vastustaa Natoa, niin Katainen ajaa vain edustamansa ryhmän asiaa, joka on todellisuudessa tuo 27% osuus, mikä riittääkin Kokoomukselle, lopuilla ei ole niin väliä.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Tässä kohtaa Katainen on mies paikallaan, sanoo mielipiteensä suoraan!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Ilkka Luoma! Ennusteesi meni lähes 100 prosenttisesti maaliin!

Ilkka Luoma

Paraskin ennuste on kuitenkin vain valistunut arvaus.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Tieteen mukaan ennustaminen täysin on mahdotonta.

Vieras (nimimerkki)

Ilkka Luoma: Saatko monta ehdokasta mukanasi?

Ilkka Luoma

Tehdäänpä näitä päätöksiä vähän myöhemmin :)

Vieras (nimimerkki)

Saisit paljon ääniä!

Ilkka Luoma

Kataisen onnettomat vakuuttelut tapahtuivat jouluna 2007 - mitä tuolloin kirjoitettiin, ja miksi Katainen ei noteerannut Suomen Pankin varoituksia - olisiko demaripääjohtaja käynyt liiaksi kunnian päälle? Tuosta joulusta alkoi Suomen kansan kahtia repiminen Kokoomuksen johdolla ...

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=25154

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Tuossa on medialle herkkuuutisaihe journalistiseen syväluotaukseen :)

Ilkka Luoma

Tuosta aiheesta media ei uskalla tehdä selvitystä, koska Kataisella on vahvat taustavoimat.

Vieras (nimimerkki)

Nuo virheet olivat raskaita, ja hyvä esimerkki kun kokematon vänrikki nappula astuu liian suuriin saappaisiin, onko meillä varaa Kataiseen?

Vieras (nimimerkki)

Miksi Katainen ei tule ja selosta tuota joulun 2007 tapahtumaa ja kohtalokasta virhettä, jonka seuraukset kantaa nyt vähäosainen kansanosa.

Ilkka Luoma

Ei tule selostamaan, koska se on liian kiusallista hänelle.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Kukapa tulisi pääministerinä kertomaan totuuden virheistään, ei edes Katainen.

ventovieras (nimimerkki)

Kataisen härskiydellä ei ole mitään rajaa. Hänelle kuin VM:lläkään ei ole mitää tekemistä Suomen pohjalukemista nousseisiin vientilukuihin!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Suomen hyvä vientiputki lähti käyntiin Lipposen hallituksen aikoihin. Palkkapolitiikka oli tiukasti Lipposen käsissä ja hän "määräsi" SAK:n ajamaan hyvin maltillista palkkapolitiikkaa.

Ilkka Luoma

Tuo on totta, Suomella on ollut positiivinen vientiputki aina 1995 lähtien - kiitos osin Lipposen!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Mooses putkiLipposella on lisäksi erinomaiset välit Putinin kanssa, joka on seuraava Venäjän presidentti.

Ilkka Luoma

Nyt syrjäytyneiden selkänahalla päällystetyt pääministerin nahkasaapikkaat odottavat vänrikki Nappulaa ;)

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Masissa vänrikki Nappula teki "marsalkan komentosauvan" liimaamalla kolme lyijykynän pätkää yhteen...

Ilkka Luoma

Nythän Katainen on astumassa syrjäytyneiden selkänahasta päällystettyihin pääministerisaapikkaisiin, ja vain noin 13 prosentin kokonais-kannatuksella!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Mutta kun kansa ja erityisesti kokeneet mummelit tykkäävät Siilinjärven pojasta ;)

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Ei ole varaa, mutta milloin äänestävä kansa sen huomaa?

Ilkka Luoma

Lisääntyvien yt:den jälkeen.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Seuraavat kolme kuukautta näyttävät sen, onko varaa vai ei, siis Kataiseen.

Ilkka Luoma

Odotamme mielenkiinnolla tutkivan journalismin raporttia noista onnettomista lausahduksista ja siitä hinnasta, mitä se on maksanut Suomen kansalle.

Vieras Samppa Haapavaara (nimimerkki)

Veikkaan, että saa odottaa. Ehkä joku todella tutkii. Mutta kukaan ei julkaise.

Ilkka Luoma

Annettujen vihjeiden myötä tutkimuksia ja taustoista tekevät kaksi toisistaan riippumatonta tutkivan journalismin ryhmää - asian suuren yhteiskuntavaikutteen vuoksi. Onkohan Kataista jo haastateltu?

Vieras (nimimerkki)

kyllä sopulimedia julkaisee, kun joku uskottavasti tutkii.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Kumpi olisi parempi; MTV3:en 45 minuuttia vai YLE:n MoT?

Vieras (nimimerkki)

Osaako joku tuon Katais-velkakäteislaskun laskea koko kansalle auki?

Ilkka Luoma

Raimo Sailas osaa sen laskea/ lasketuttaa, mutta ei sitä tee, koska on "isännälleen" lojaali. Entä sitten, kun Katainen ei ole enää valtiovarainministeri?

Vieras (nimimerkki)

jokainen kansantaloustieteen proffa osaa tuon laskea.

Ilkka Luoma

voidaan sanoa, että lähinnä nuorten aktivoima Suomen Attac osaisi tämän 'toivotalouden' laskea! :)

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel
Vieras (nimimerkki)

Uusi arkkipiispakin on selvästi lukenut tämän kirjoituksen, koska oivalsi ottaa asian esille television dokumenttiohjelmassa!

Ilkka Luoma

Kahtia reväistyn kansan huomaamiseen ei kovin taivaallisia hoksauksia tarvita ;)

Vieras (nimimerkki)

Mutta noin 300.000 syvälle syrjäytynyttä huomaa, heitä lienee todellisuudessa kaikkinensa enemmän kuin Kokoomuksella on äänestäjiä!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Ei Kataisen mielenkiinto ylety noihin syrjäytyneisiin, eivät he äänestä, eivätkä koskaan äänestäisi Kokoomusta.

Ilkka Luoma

Kataisen velvollisuus on noudattaa Kokoomuksen puolueohjelmaa, ja siihen ei liity heikompien huolehtiminen - luonto hoitaa heidät.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Näitä juttuja lukee tuhannet, miksi muuten US ei julkaise lukijatilastoa?

Ilkka Luoma

Voisikohan Katainen lasketuttaa mitä merkitsee kaikkinensa kansantaloudelle ja kansalaisten aidolle hyvinvoinnille materiaalisen kulutuksen puolitus? Sotiiko tämä laskentakaava Kokoomuksen syvimpiä arvoja vastaan?

Vieras (nimimerkki)

Katainen ei näin sahaa omaa kasvutalouden oksaa!

Ilkka Luoma

Mutta kansa saattaa sahata oksan Kataisen alta!

Vieras (nimimerkki)

saattaahan tuo tuon tehdä, ymmärtämättömyyttään!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Kuitenkin Katainen on suosituin valtaa pitävistä poliitikoista?

Ilkka Luoma

Rehelliset kysymykset:

-eriarvoistaako Kokoomus?
-kannustaako Kokoomus?

jos näihin vastaa rehdisti, niin tietää mihin Suomen suurin puolue tähtää noin 16 prosentin kokonaiskansan kannatuksella (huomioiden äänestämättömät!)

Vieras (nimimerkki)

molempiin kysymyksiin rehelliset vastaukset ovat KYLLÄ!

Ilkka Luoma

Näin se on - kannustusta saa pyrkijät ja yrittämiseen uskovat. Kokoomus ei voi sietää sosiaaliluusereita, siis ei niin yrittäviä. Menestys, voitto ja raha määrittävät Kokoomuksen arvot.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Eriarvoistaa koko kansaa katsoen ja kannustaa omiaan nähden.

Ilkka Luoma

Kuten todettua, Kokoomusajaa omiensa etuja - kuten ajavat muutkin omiensa. Kokoomuksen omiin eivät kuulu köyhät, ehkä hengeltään köyhät?

Vieras (nimimerkki)

HS kertoi tänään etusivullaan jotain "uutta" - kansalaisten tilaa kuvattiin jakaantuneeksi. Hiljaisen kansan äänitorvi ja kansakunnan omatunto, täälläkin ja tässä alustuksessa bloggaava Ilkka Luoma on kertonut ja kirjoittanut blogeissaan jo koko nykyisen hallituksen ajan kansakunnan kahtia jakaantumisesta, nyt Hesari hoksasi saman!

Ilkka Luoma

Hesarin kirjoitus ei ollut aikaa sauraaville ihmisille mikään yllätys. Kahtijakaantunut Suomi näkyy niin monissa paikoissa ja tapahtumissa, esim. pullonkerääjät ovat lisääntyvästi ilmaantuneet kaduille aamun hämärissä...

Vieras (nimimerkki)

kirpparitoiminta on iloksemme myös lisääntynyt!

M. Kaksonen (nimimerkki)

Kokoomuksen politiikka ajaa tarkoituksella bussinsa kahden kerroksen väeksi!

M. Kaksonen (nimimerkki)

Vasemmistoliikkeen pitäisi yhdistyä, se olisi mahdollisuus padota Kokoomuksen ylivaltaa vain 21 prosentin kannatuksella, ja tämäkin vain annetuista äänistä!

Ilkka Luoma

Voisivatko Suomen Attac ja sitä taustalta paimentava edustaja Erkki Tuomioja olla yhdistämisen kummeina?

Ilkka Luoma

Kokoomus ja elintarvikelaki ajoivat maan kahtia ruoan hinnankin osalta - tarkat ja säästeliäät saavat ravintonsa noin 20-30 prosenttia halvemmalla kuin "normaalit", sillä kauppojen "viimeistä päivää" myytävät tuotteet tavoittaa vähempi osaiset paremmin ...

M. Kaksonen (nimimerkki)

Juuri AamuTV näytti kuinka Ukrainassa kansanedustajat joukkonyrkkitappelivat, milloin Kokoomus joutuu hikeentyneen tavallisen kansan kanssa samanlaiseen käsirysyyn ahneuspolitiikkansa vuoksi ;)

Vieras (nimimerkki)

kuulemma käsirysyä oli myös persujen toimistossa, koska joku hölmöili puoluetuessa, Oinonen sai mahtikäskyn Soinilta, että et vie ehdotusta suureen saliin ja Oinonen levitti kätensä ja pyörsi lupauksensa voimattomana Soinin edessä.

Ilkka Luoma

Mitä eroa on Hakkaraisella ja Kataisella ja mikä heitä yhdistää?

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Ainut ero on se, että Katainen puhuu hyväksyttyä politiikkaa, Teuvo on taas rehellinen.

Ilkka Luoma

Nyt Ukrainassa laitettiin ent. pääministerikin (Timoshenko) tyrmään, ehkä kähmintöjen vuoksi?

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Tämä on mielenkiintoinen pointti, kerrankin Venäjä ja EU ovat täysin samaa mieltä! Mutta mistä vaikuteympäristöstä?!

Ilkka Luoma

btw.

Homokouhkaus kirkon osalta liittyen eroamisiin ei pitänyt paikkaansa - kuten arveltiinkin, eroamisiin vaikuttivat eniten vuoden lopun lähestyminen ja pyrky eroon kirkollisveroista.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Pappikin heitti keräyksen jälkeen kirkkokolehdin ilmaan ja sanoi, että jumalan on se, mikä ilmaan jää ja loput minun, jotka maahan putoavat.

Vieras (nimimerkki)

yli 300.000 suomlaista on t'm'n tiennyt jo kauan sitten, mutta miten kansa ''nest'' t'm'n ensi kev''n'_

Vieras (nimimerkki)

ilmeisesti äät ja ööt puuttuvat, mistähän kaukaa sitä kirjoitellaan?

Ilkka Luoma

Tilastojen mukaan aina porvarihallitusten hallitessa - köyhien ja putoajien määrä nousee. Lisääntyvätkö sitten tuottavuus ja voitot?

Käyttäjän Olympos kuva
Antti Papinniemi

Ei. Historia osoittaa varsin selkeästi, että kaksiluokkainen yhteiskunta taantuu. Rooman nousu alkoi vahvasta keskiluokasta, jolla oli sekä talous, että kansalaisoikeudet kunnossa. Tämä kauppiaiden ja käsityöläisten keskiluokka on aina ollut menestyvien valtioiden ydin. Sitten tuli Caesar, otti käyttöön oman kultarahansa, ajoi valtion tuhoon ja koko euroopan pimeään keskiaikaan.

Brittannian nousun syyt ajoitan 1100-luvun taitteeseen, jolloin otettiin käyttöön vapaiden miesten oikeus oikeudenkäyntiin ja kultakannaton Tally Sticks -järjestelmä.

"Keskiluokka", joka silloin oli lähinnä kauppiaita ja käsityöläisiä, menestyivät tuossa ympäristössä ja tämä kansalaisten aktiivisuus todennäköisesti vei Britannian myöhemmin teolliseen vallankumoukseen. Keksinnöt, jotka siihen johtivat tulivat pääasiassa keskiluokan parista. Siellä tehtiin pieniä innovaatioita, jotka höyrykoneeseen ja terveeseen talouteen yhdistettynä räjähti kehityslinjaksi, jota me tällä hetkellä elämme.

Keskiluokka. Yläluokat ja muut eliitit on pelkkiä kiviä reessä. Köyhät pitää nostaa keskiluokkaan, koska ihmisestä saa parhaan potentiaalin irti, jos pöydässä on ruokaa, eikä tarvitse pelätä huomista.

Ilkka Luoma

Nykymallinen läntinen kasvuhokemamarkkinatalous kuin puhkipuhuttu näennäisdemokratiakin käyvät kuolinkamppailuunsa 20-30 vuoden kuluessa.

Leenu Liimatainen (nimimerkki)

Demujen Jutta sai vain 8 prosenttia suomalaisten äänistä arviossa seuraavasta pääministeristä, eivät siis edes omat. Mutta Jykä sai enemmän kuin kaikki omat yhteensä!

Antti Brusi (nimimerkki)

Voi hitsi noita prosentteja. Vieläkö olemme niin tyhmiä, ei "rosentti" mitään ratkaise vaan tieto ja taito ratkaista asioita. Onhan se kiva olla olla oikeassa kun prosentitkin niin ennustivat.
ps. en ole mikään Jutta fani

Ilkka Luoma

Katainen on seuraava pääministeri ja hän sovitteleekin jo syrjäytyneiden selkänahasta päällystettyjä pääministerisaapikkaita, ellei Jutta löydä Timoa uudelleen ja jättää Jykän oppositioon Kepun kanssa ...

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Jutta hylkäsi diabeteksen ja valitsi sopusuhteisemman.

Ilkka Luoma

Entä jos Jutta hylkää Jykän ja päättääkin, että hallitus muodostetaan Timon kanssa!? Ja Vasemmisto ja demut yhtyvät Suomen suurimmaksi puolueeksi. Kodarit vielä mukaan ja se on siinä - niukasti 101. RKP?

Antti Brusi (nimimerkki)

Joo, näinhän se on. Itse kannatin kokomuusta kunnes tuli Holkerin aika pääministerinä. Toimin markkinoinnin parissa. Meillä meni hyvin, liiankin hyvin. Markkintalouden pimeä puoli tuhosi kansantaloutemme pohjan. Lahjottavissa olevia pankinjohtajia, nopeita voittoja, mahdollisimman vähillä investoinneilla jne. Merkit olivat selvät. Ansaittiin, mutta ei tuotettu. Toki suurin osa yrittäjistä, siis suurin osa yritti investoida, luoda työpaikkoja ja lisätä ostovoimaa. Vähemmistö, se pimeä puoli tuhosi koko jutun, kokomuusvetoisen hallituksen hiljaisella hyväksynnällä.
Tilanne nyt on hiukan erilainen, mutta kuitenkin perusta sama. Kokomuus ei itseasiassa ole tehnyt mitään esim. harmaan talouden kitkemiseksi, edes yrittänyt. Suurtyöttömyys on edelleen tosiasia. Ei kunnon ratkaisuehdotusta kokokmuuksen taholta, koska sitä ei edes haluta. Kataisen lausunnot Yhdysvaltojen velkakriisistä olivat naurettavia. Ei kuulemma koske meitä. Parin viikon päästä oltiin jo miinakentällä.
Listaa voisi jatkaa tappiin asti. Pelkään, pelkään todella paljon, jos kokomuus jatkaa hallituksessa nykyisellä ideologiallaan, piittamattomuudella, ylimielisyydellä, tyhjillä puheilla. Kuinkahan monta kertaa Paasikivi on haudassaan jo kääntynyt.

Ilkka Luoma

Paasikivi totesi, että tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku, muuten - kiinalaiset diplomaatit tuntevat hyvin tämän 1950 -luvun kuuluisan sananparren.

Käyttäjän AOBrusi kuva
Antti Brusi

No jopas on. Meitä Antti Bruseja on sitten kaksi ja toinen niistä nimimerkki. Ei se mitään anna palaa vaan. Kyllä tekstejäni saa lainata niin hyvässä kuin pahassakin. En siitä kärsääni ota.

Ilkka Luoman kirjoitus on hyvä. Hyvinvoinnin kuilu kansalaisten välillä on leveä. Hyvä osaiset, rikkaat kuuluvat tähän maailmaan. Se on ihan OK.
Vähä osisaisia ei saa olla Suomen kaltaisessa demokraattisessa yhteiskunnassa. TOISTAN VIELÄ. VÄHÄOSAISIA EI SAA OLLA. Leipäjonot ovat kansamme häpeä. Puhutaan syrjäytyneistä, alkoholisoituneista tai muuten vaan otteensa menettäneistä. Väitän, että näitä löytyy aivan samoin hyvätuloisten kuin vähäosaisten joukostakin. Erona on se, että ensinmainituilla on VARAA syrjäytyä, kallistaa mukia tai muuten vain menettää otteensa. Vähätuloisella sitä etua ei ole. Ruoka on saatava sitä jonottamalla. Avaintekijä lienee tuottava työllistäminen ja kohtuullinen palkka. Kaikki työantajat eivät tajua sitä, että työntekijät itseasiassa työllistävät myös heitä.

Onko työllistäminen Suomessa niin kallista kuin väitetään? Enpä usko. Monen kokeneen, vaikkapa metallihenkilön hinta/laatusuhde voi olla yrityksen parhaita investointeja. Tottakai lopputaseessa viivan alla pitää olla plussa. (Ilman kirjanpidollista kikkailua). Kuinka suuri, se onkin toinen juttu. Voiton maksimointi voi olla ensimmäinen askel tuhoon. Ahne ja vauhtisokea johto lasikaapissa on tosi vaarallinen yhdistelmä

Viimeaikojen kalleimmat töppäykset ovat tehneet juuri ne henkilöt, jotka ovat siellä kuilun paremmalla puolella lasikaapissa lojuneet, poliittinen johto mukaan lukien. Lisää on tulossa erään jättisuuren energiapupun muodossa. Käsittääkseni tässä projektissa on hinta/laatusuhde onnistuneesti yhdistetty ennätyskalliiksi.

Palataan perusasiaan. Tasa-arvo sinänsä on mahdoton, eikä sitä edes tarvita. Riittävää elämisen laatua sensijaan tarvitaan ja se on mahdollista vain tuottavien työpaikkojen muodossa. Niiden avulla luodaan sitten niitä työpaikkoja joiden avulla pidetään hyvinvointipalveluita yms. pystyssä.

Muuten, jokaisen yritysjohtajan ja päättäjän seinällä pitäisi olla kopio Ilja Repinin taulusta Volgan Lautturit

Ilkka Luoma

Suomi tarvitsee Kokoomuksen silmittömälle markkinajargoanialle vastavoiman, mutta siihen ei pysty kuin yhdistynyt vasemmisto uudella otteella, uudella puheenjohtajalla ja uudella aatteen palolla, jossa on siemen huomisen harmonialle!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Edelleenkään Paavo ja Jutta eivät ymmärrä parastaan.

Antti Brusi (nimimerkki)

Nono, ei tartte innostua liikaa. Toki vahvistuva vasemmisto nykyoloissa olisi terve ja toivottava asia tai vaikka vahvistuva populistinen puolue.
Pääasia on, että saadaan todellisia muutoksia aikaan. Yrittäjyys sopii yhtä hyvin vasemmalle kääntyneelle kuin oikeallekin. Kokoomus on ihan oikeasti muuttunut puolueeksi joka ei PK-sektorille paljon arvoa anna, pitää ajatella globaalisti. Hittoako sillä on merkitysta pienyritykselle, joka toimii omalla pienellä markkinasektorillaan, mutta joka voisi työllistää, ihan oikeasti, ellei harmaa talous olisi työllistämisen esteenä, yrittäjälle, joka on valmis maksamaan kohtuupalkkaa, palkkaa, jolla pärjää niin työnantaja kuin työntekijäkin ja vielä pitkällä tähtäimellä.
Kaikki kunnia vaikkapa Eestiläisille rakennusmiehille. Homma ei vain toimi pidemmässä juoksussa. Kohtuullinen voitto, kohtuullinen palkka. Halvalla ei hyvää saa. Itse asiassa olen nähnyt urakoita oman kaupunkini alueella. Pelkään vain sitä, että tikkapopulaatio ei kasva. Saneeratuille kerrostaloille voi käydä kylmät, kuten kaverini osoitti miten parvekkeen oven alla oli kolmen sentin rako.

Ilkka Luoma

"Yrittäminen jo sinänsä ratkaisee ihmiskunnan kohtalot"

ventovieras (nimimerkki)

Ottiko Katainen muille kuuluvan epäselvän kunnian itselleen?

Ilkka Luoma

Kataisen verolinjaukset repäisivät Suomen kahtia - vientitoiminnan oraalla oleva lisäys tapahtui suomalaisen vientiteollisuuden vuoksi. Kiinan tilaukset ovat nousussa.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Kuinka paljon Kiina lainoittaa Suomen valtiota - kolmen A:n tähtitoimijaa.

Ilkka Luoma

Kuinka paljon Suomen orastaviin vientitilastoihin vaikutti loistoristelijän luovutus Turusta?

Kalle Kaniini (nimimerkki)

Haaveet ovat haaveita. Nyt tarvitaan sitä Maalaisliiton 1950-luvun vaalikyytipolitiikkaa. Autottomat kyyditään äänestyspaikoille talkoilla ja muutoksen turvaavaa ehdokasta äänestäneelle annetaan lampaanviulu pääsiäisruuaksi. Pikapalkinto ilman arvontaa Maalaisliiton tapaan!

Nukkuvat on herätettävä vaalipäivänä ja kyyti järjestettävä. Se on tässä olennaista. Vasemmiston yhtymisen odottelu ja jahkailu ei paljoa auta. Sen tietää yhtymisen tutkija Anna Kontulakin. Herätys on tehtävä käsikopelolla.

Ilkka Luoma

1,5 miljoonaa jäi tulematta vaaliuurnille. Mitä teemme seuraavisa vaaleissa, että äänestysprosentti nousisi?

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Edes persuilu ei nostanut äänestysprosenttia. Tehdään jotain sellaista, joka todella kiinnostaa kansan syviä rivejä. Mitähän se olisi?

Ilkka Luoma

Niin, tuohon kysymykseen terävästi vastaava on seuraavista eduskuntavaaleista kansanedustaja.

nagu (nimimerkki)

Maailma on jo repeytynyt kahtia, rikkaisiin ja köyhiin maihin. Ovatko Suomen köyhät valmiita 50% verotukseen, jos raha menisi esim. köyhille Afrikkalaisille?
Ajatuksenakin jo tyhmä monille ihmisille. Kuinka moni meistä oikeasti on valmis luopumaan omasta.
Ja mitä te kaikki valittatte?
Suomessa tulonjako on yksi maailman tasa-arvoisimmista. Olisitte iloisia välillä siitä, että täällä rikkaat auttavat köyhiä.

Ilkka Luoma

Rikkaat ammentavat ostovoimansa suurilta massoilta, joilla ei ole paljon ostovoimaa - ainoastaan yhdessä!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel
Ilkka Luoma

Muuttuko aikamuoto imperfektistä gerundiin - Kokoomus jatkaa Suomen repimista kahteen osaan? Millaisen hallituksen saamme ja milloin on jo ennen aikaiset eduskuntavaalit?

tapio oksanen

ja piti välttämättä spämmätä tämä 100 vuotta vanha kirjoitus taas tänne?

Ilkka Luoma

Kuin Väyrynenkin, "yön yli nukuttuaan", mutta nyt tässä hallituksen yli - ... tuleehan juuri nyt neljä vuotta siitä, kun Suomi viimeeksi sai uuden hallituksen, jossa Katainen oli kohtalokkaasti valtiovarainministerinä ja Väyrynen ulkomaankauppaministerinä ... tässä syy uusintaan! - unohtui otsikosta tuo koodi [U], sorry :)

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

No, tämä spämmäys sattui juuri tähän päivään kuin nenä päähän tai suutarin näppi sinne ...

Ilkka Luoma

Tiesittekö, että Kataisen valtiovarainministerinä olon aikana Suomi aloitti ja kiihdytti velkaantumisen?

Käyttäjän ilikka kuva
Ilkka Partanen

Kirjoitapas kaimani vaikka siitä, että mitähän kukaan valtiovarainministeri kolmesta suuresta (tuolloin) olisi tehnyt? Ei taida vaan panokset riittää, niin hoetaan sitten että Kokoomus.

Ilkka Luoma

Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakaan, niin Jutta Urpilainen lopettaa sen velkaantumisen, minkä Katainen aloitti.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Suomen valtion velka on sangen pieni muihin nähden, mutta meillä on suuri ongelma, joka liittyy vientitiomintaamme. Me elämme viennistä, ja jos siellä tapahtuu suuria häiriöitä, heijastuu se heti lisävelkaantumiseemme.

Keijo Räävi

Suomella menee todella lujaa. Olemme Viron ja Luxemburgin ohella saaneet puhtaat paperit europolitiikastamme.

Kansa ei ole muutenkaan jakautunut kahtia vaan kansaa on revitty erilleen - kiitos perussuomalaisten vastuuttoman politiikan.

Peruspositiivisuus nyt kunniaan ja suomalaisten pitäisi olla ylpeitä mitä olemme jo saavuttaneet.

Shut up and be happy!

Ilkka Luoma

Suomessa kasvaa erittäin huolestuttavasti pitkäaikaistyöttömyys. Tämä on enemmän kuin vakava asia - ja siihen liittyy nimenomaan Kataisen veropolitiikka. Mitenkö?

Käyttäjän JouniM kuva
Jouni Minkkinen

Miksi työttömyydestä on tehty vaihtoehto?

Ilkka Luoma
Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Ovatko työhaluttomat ja -rajoitteiset sama asia?

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Keijo, meneekö meillä edelleen todella lujaa?

Ilkka Luoma

Ei mene, mutta kokoomme nähden on mennyt, joskus. Kepu huolehti ravinnon omasta maasta, demut duunien kehityksestä tehtaiden lattioilta ja kokkareet toimistojen virkakuntakehityksen - nousevine kustannuksineen. Mitä persut tulevat tekemään?

Käyttäjän ilikka kuva
Ilkka Partanen

No niin, nytkö näitä entisiä fiilispiereskelyjä on nostettava uudelleen esiin? Juttujesi totuusarvo ei nouse nykyisestä nollastaan tämän kirjoituksen suhteen, vaikka miten niitä hokisit ja spämmäisit tätä kuinka paljon tahansa. Tosin ymmärrän, että sinulle on haasteellista tuottaa uutta sisältöä ylipäätään, saati sellaista jolla olisi jotain tekemistä todellisuuden kanssa.

Ilkka Luoma

Juttujen totuusarvo on kirjoituksen sisällä. Meillä jokaisella on oma näkemys totuudesta - USA:ssa on ihmisiä, jotka uskovat ufoihin ja ymmärtävät, että maapallo on litteä. Eivätkä muuten usko, että Neil Armstrong kävi kuussa. Osa meistä on näkijöitä, osa tietäjiä ja osa luulottelijoita. Lukijat päättävät aina itse mihin uskovat.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Hyvä esimerkki on tässä nämä kaksi Ilkkaa :)

Ilkka Luoma

Nipa, kullekkin meistä juuri oma vaihtoehto ja esitys on se tärkein ja pohdituin! :)

Pirjo Tikka

Kokoomus on skitso-puolue. Hajottanut maan vähintään kahteen osaan. Kokoomuksen ”vastuullinen” politiikka on pienen piirin leikkiä, eivät ole kansanedustajia ja on tie maanpäälliseen helvettiin. Oli mitä mainioin asia Perussuomalaisten nousu vastustamaan tätä yksisilmäistä politiikkaa.

Pinokkion pierunpidättelyhymy ja valehtelut eivät tuota muuta kuin pettymystä ja vihaa. Stupid loikkii sinne tänne hymysuin kuin suurisuinen sammakko.

Tavallinen kansalainenkin näkee että tämä ”suunta” on täysin järjetön.

Käyttäjän ilikka kuva
Ilkka Partanen

Hienoa että näitä tietäjiä aina löytyy. Sitten odotellaan esimerkkejä että kuinka Kokoomus on "hajottanut maan vähintään kahteen osaan". Erittäin kypsiä luonnehdintoja tuolla loppuosassa, jotka kertovat kommentoijan henkisestä tasosta jopa enemmän kuin olisi tarpeellista tietää. Harmillista että kannatat Perussuomalaisia, kun tasoisiasi puolueita olisi olemassa, esim. Vihreät.

Ilkka Luoma

Hallitsematon kyky moittia toisia ilman perustetta, kertoo lausujastaan vääjäämättä jotain sellaista, mikä ei olisi lausujalleen itselleen mieltä ylentävää. Perustelut kaimaseni, ne perustelut ;)

Pirjo Tikka

On se vaan niin että pelkästään eu-tuet on jakanut muutenkin kuin puhtaasti hallitus vastaan oppositio. Kokoomuksen itsensä sisällä, vasemmiston sisällä... Lisäksi Suomen perustuslain muutokset, ollaan viemässä Suomelta itsenäinen päätäntävalta kokonaan pois niistä asioista joissa on jotain päättämistä. Katainen on ollut näissä päällepäsmäri.

Ilkka Luoma

Kokoomus lisäksi repii rujosti kansakuntaa kahtia Nato asiassa, kokoomuslaiset työntävät suomalaisia Natoon väkisin, vaikka kokoomuslaisten todellinen kokonaiskannatus Suomen kansasta on noin reilu 13 prosenttia - Natoon taas halua tutkimusten mukaan noin 25-27 prosenttia. Ylivoimainen kansan enemmistö taas sanoo jyrkästi suuren ein Natolle, yli 64 prosenttia.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Ei tullut "kaimaselta" perusteluja, kertonee asiasta jotain?

Ilkka Luoma

Kannattaisiko keskittyä oman esitystavan hiontaan, tulisi meille kaikille pontevampia mahdollisuuksia debatin jatkamiseen ;)

Ilkka Luoma

Katainen uskoo voimakkaasti neuvonantajiinsa, vaikka jouluna 2007 Suomen Pankki varoitti terävin sanankääntein kaikesta siitä mitä Katainen ei noteerannut - siksikö, että SP:tä johti ja johtaa ent. demuvaltiovarainministeri, joka "pakeni" Brysseliin - näinkö vielä Kataiselle käy - myös?

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Katainen ajaa jälleen tuloveroalennuksia työtä tekeville, uskoen, että kotimainen kulutus kasvaa. Näin ei tapahdu, vaan edut saava kansa sujauttaa massit säästöön pahojen päivien varalle!

Ilkka Luoma

Eläkeläisten säikähtäessä nyppäävät rahansa pankkien nollatileiltä - kuinka käy kotimaisten pankkiemme.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Kansallisen tulonjaon ja ostovirtojen vuoksi kokkareita ei voi olla olemassa ilman tavallisia duunareita, joita on se suurin osa kansaa - se osa, joka pitää yhteiskuntamme pystyssä, myös vaikeina aikoina. Kuten Talvisodassa.

Ilkka Luoma

Bill Gates on kuulemma todennut, että ilman aivan tavallista kansaa, jotka pc:eitä on ostanut, ei Microsoftin menestystä olisi, eikä myöskään niitä lahjoitusmiljardeja, joita on jaettu säätiömme kautta!

Jari Vuorinen

Kyllä se minunkin mielestäni näin on tehnyt tuo Kokoomus.

Jaettu on EU-Suomeksi ja Suomeksi.Suhteessa EU/EU-Suomi =

30%/70%.

Suhdeluku on muuttuva siten,että Nimittäjä kasvaa eli Perinteisen isänmaan kannattajat.

Ilkka Luoma

Katson tarpeelliseksi liittää toistamiseen saman kannanoton, minkä kirjoitin Lars-Erikin blogille, siksi oleellinen se on ajatellen Suomen vastuita ja riskejä:

Kataisen aikana vastuu ja riski eurokriisin summista meille suomalaisille vain kasvoivat. On pakko todeta, vaikken Urpilaisen kannattajia olekkaan, että juuri Urpi laittoi suitset suuhun sille löysälle banaanille, mitä Katainen aikanaan lerppuili.

Muistamme vaalikeskusteluista, kun Katainen miltei hikeentyi (annettujen sitoumuksien myötä? Kenelle/keille?), Urpille, kun hän vaatimalla vaati vakuuksia ja takuuksia (muistamme hyvin juuri tämän sanan)...

- Urpi toi uuden vaihteen stopille, jotta Suomen koko Kataisen ajan velkaantumiskehitys saatiin suitsittua - nyt on toinen ääni kellossa. Urpi sanoo suoraan, ettei tästä vakúus ja takuuskysymyksestä edes neuvotella, olethan katsonut L-E uutisia, kun Urpi väsyksiin saakka hokee samaa mandraa ... mihin Jykä ei kyennyt.

Saksa kääntää seuraavaksi uuden talouslehden.

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel
Ilkka Luoma

Ilman Juttaa persut olisivat hallituksessa - mutta pitääkö persujen saada yli 50 prosentin kannatus, ennen kuin asiat muuttuvat, mutta mihin suuntaan. Kuinka kansa puhuu seuraavista vaaleista - ensi keväänä?

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Mihin isänmaan ystävät ovat kadonneet?

Ilkka Luoma

Ei mihinkään - Teukka Hakkarainen on jo eduskunnassa! ;)

Ilkka Luoma

Kataisen pahin virhe tapahtui jo jouluna 2007, jolloin hän vakuutteli kansalle, että jenkkien subbarikriisi purjehtii suloisesti meidän suomilintukotomme ohi. Ei tehnyt, vaan osui ja upposi. Seuraus: raju pitkäaikaistyöttömyyden kasvu, joka jatkuu... Ei pitänyt alentaa tuloveroa, vaan järjestää työllisyystöitä, keinolla millä hyvänsä. Tuo Kataisen virhe tulee meille hyvin kalliiksi!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Nyt tuo virhe toistetaan, kun Katainen puuttui työelämän kysymyksiin tilanteessa, jossa palkkoja ei olisi voitu korottaa lainkaan, pikemminkin lolisi pitänyt laskea niitä!

Ilkka Luoma

Kreikka on alentuvien palkkojen tiellä, kuten tulemme mekin olemaan jo lähivuosina - yhä useampi suuri peruspaperikone pysähtyy...

Ilkka Luoma

Onko mahdollista, että Kokoomuksen kahtia repimässä Suomessa toistuu Norjan reviiriajattelusyndrooma?

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Suomessa tapetaan pikaistuksissa ja kännissä, ei juurikaan suunnitelmallisesti, kuin vain ammattilaiset ja ammattilaisia ei kiinnosta vihapuheet.

Ilkka Luoma

Ylivoimainen osa suomalaisista on "kilttejä ihmisiä", joita ei saisi johtaa harhaan, kuten juuri nyt on tapahtumassa!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Räväkkä uusinta! Mikä on Sailaksen todellinen substanssi?

Ilkka Luoma

Sailaksen substanssi: "Taantuma tulee ja se on varma"

Olli Pusa

Tämä taitaa olla tyypillisin ja puhtain esimerkki huijauskirjoituksesta. Luoma kirjoittaa jutun, jota buffaa joukko kavereita. Silmiinpistävän suuri osa kirjoittajsta on nimimerkkejä, Luoman juttujen vakiokommentoijia.

Ei silti että olisin mitenkään Kataisen ihalija. Olen luonnehtinut Kataisen johtamaa kokoomusta nettikirjassani Renkien kaappaus (www.pusa.fi) tittelillä "Etelärannan poliittinen osasto".

Silti tällainen bottituotanto enemmän ihmetyttää kuin ihastuttaa.

Ilkka Luoma

Eikö se ole hyvä, että kommentoijia riittää - ja mitä tässä on buffattu? Eikö jo otsikon asia ole juuri nyt hyvin ajankohtainen. Olen iloinen, että Nipa kommentoi ahkeraan. Kansakunnan on nyt keskusteltava siitä, onko meillä varaa pitää Kataisen hallitusta!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Lainaus Fb:sta (huumorilla, mutta vakavasti pohtien)

"Kolme huippukirurgia juttelivat saavutuksistaan. Saksalainen kertoi, miten potilas oli mennyt oksasilppurin läpi, ja ainoa ehjä osa oli pikkusormi. Hän sai rakenneltua pikkusormeen koko käden ja lopuksi vartalon ja mies pääsi takaisin työelämään. Hänestä tuli niin kova työmies, että firmasta irtisanottiin viisi työntekijää koska tämä teki viiden miehen työt.

Amerikkalainen kertoi miten mies oli
pudonnut ydinreaktoriin, eikä hänestä jäänyt jäljelle kuin hiukset. Kirurgi sai tehtyä hiuksien alle pään ja vielä vartalonkin, ja uhri pääsi takaisin työelämään. Hänestä tuli niin kova työmies, että voimalasta irtisanottiin viisikymmentä huoltomiestä koska tämä yksi teki niiden kaikkien työt.

Suomalaiskirurgi kertoi aamulla puiston läpi töihin mennessään haistaneensa voimakkaan pierun hajun. Hän otti taskustaan muovipussin ja kahmaisi pierun pussiin. Työmaalle päästyään hän asetteli pussin leikkauspöydälle, ja teki persereijän. Hän työnsi pierun persereikään ja rakensi ympärille pakarat ja pikkuhiljaa koko vartalon. Hän nimesi miehen Jyrki Kataiseksi. Tämä uusi kaveri oli niin kova tekijä, että koko Suomi jäi työttömäksi"

Ilkka Luoma

Onko Katainen enää kartalla siitä, missä mennään kansanvalta?

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Jyrkiboy on vilpitön, mutta liian suurissa saappaissa. Jykälle sopii vain majanmatsästyssaapikkaat.

Ilkka Luoma

Kahtia repiminen jatkuu presidentivaaleissa - Haavisto edustaa pehmeitä arvoja, mutta moni ei voi eettisistä syistä äänestää häntä. Uurniin tipahtelee paljon tyhjiä lippuja!

Käyttäjän immokorhonen kuva
immo korhonen

EVIVA EVA ! Katsaus Britanniaan - Cameronin johdolla valtio vetää entistä selvemmin rahaansa pois julkisilta palveluilta ja vähävaraisilta toivoen uskonnollisten yhteisöjen satsaavan vapaaehtoisvoimin.Työkkäristä saat sosiaaliapuna ostaa 5£:n arvoisia ruokalippuja,jotka oikeuttavat sinua syömään anglikaanisen kirkon vapaaehtoisvoimin pyöritettävissä kuppiloissa. Tämä ideologia, jota markkinoidaan ”suuren yhteiskunnan” nimellä, kulkee Niinistön , Wahlroosin ja Kokoomuksen politiikasta: samalla kun yksityistetään valtion kustantamia palveluita ja suositaan tuloerojen kasvattamista, tuetaan uskonnollisten yhteisöjen (tässä tapauksessa vain yhden eli luterilaisen kirkon) yleishyödyllistä toimintaa heikkojen,syrjäytyneiden ja vähävaraisten hyväksi. Tukikummit ry on koepallo tässä agendassa. http://www.tukikummit.fi/

Ilkka Luoma

Mitä kertoi Kataisesta tuo pullahdettu julkitulo hihamerkistöstä, jonka sisältöarvo suomalaiselle yhteiskunnalle on tässä maailmanajassa miltei nolla [0], sen sijaan olemme totaalisessa työn uudelleenjaon taistelussa lähinnä kaukoidän halvempien työtovereiden kanssa ...

Käyttäjän Luntatupaan kuva
Pertti Väänänen

Hihamerkeillä yms. saadaan huomio kohdistumaan epäolennaiseen, jolloin Katainen pystyy ajamaan paremmin kokkarien ja heidän taustaryhmien luokkaetuja.

Ilkka Luoma

Hyytävin seikka on se, että jos nämä hihamerkit ovat mieluisinta ja kyvykkäintä toimintaa Jykälle!

Käyttäjän NickRigel kuva
Nick Rigel

Vai repikö Jyrkiboy omat hihamerkit hihoistaan, kun jotkut saavat enemmän palstatilaa ...

Ilkka Luoma

Pääministerin pitäisi keskittyä isänmaata eniten koskettaviin asioihin.

Toimituksen poiminnat